{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
585 visninger | Oprettet:

Min stakkels nørdhed har luksusproblemer {{forumTopicSubject}}

Min højtelskede Kensington Orbit Trackball m. scroll ring er blevet sløj... den ene museknap fungerer ikke rigtigt.. vrææææææl

Så har måtte gå tilbage til min anden Kensington, som ikke er helt så smooth i tracket... og ikke har scroll ring. Jeg savner min scroll ring smiley

Stakkels lille syge trackball... og stakkels lille mig, snøft

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min stakkels nørdhed har luksusproblemer
  • #1   28. dec 2015 Jeg havde en med rødkugle der sad ved tommeltotten.

Den er udgået *klynk*

• #3   28. dec 2015 Jeg har sværget til 'unisex' trackballs siden jeg var slank og ikke havde gråt hår - for så kan jeg bruge den i kejten, som er mere ergonomisk korrekt... og når man har seneskader, så lærer man alle de små tricks til at kunne sidde mest muligt ved maskinerne uden at få av'ere.
    Kensington laver bare de ultimativt fedeste trackballs.

Har en kammerat der kan sådan noget elektronikgøgl, så han siger at den måske kan laves... et eller andet blablabla om en dims der kunne udskiftes og loddes om. Jamen det må han da gerne prøve *G*

Alternativt så har jeg kig på næste tracker fra min ønskeseddel.. ikke fordi jeg har brug for en ekstra udskrivning.. men for filan den er nice. Ekstra knapper.... stor kugle... touch-scroll...

profilbillede
  • #4   28. dec 2015 Jeg bryder mig ikke om dem, men når jeg er uden min enhjørning... smiley så jeg kan føle din smerte. smiley

• #5   28. dec 2015 Jeg mindes at have prøvet sådan nogle en eller anden gang for laang tid siden... men kræver det ikke tilvænning at sidde og scrolle med sådan en kugle midt i hånden? smiley

• #6   28. dec 2015 Jo lidt. Det anbefales at man starter med noget nemt, som at spille 7-kabale.
    Men når man først har vænnet sig til det, så er det bare sååååå godt for leddene fordi musen ligger stille og man kan bruge sine fingre.
    Jeg er højrehåndet - men kan lave præcisionsarbejde med venstre hånd og trackball hurtigere end mange højrehåndede kan med en normal mus.

• #8   30. dec 2015 Bare for at være nysgerrig, hvad bruger du præcis din mus til?
    Bare sådan almindelig computer ting, som browsing, skrive lidt i word osv
    Eller spiller du fx meget?

• #9   30. dec 2015 Jeg har måtte nedgradere min mus fra min "normale" computer (bærbar "gamer") til min tv-computer (computer der er sat til tv-et og som fungere som tv-boks), da den nærmest skal hamres på med fingeren før at klik-knapperne virker.

Den er udgået, og jeg har været SÅ glad for den, netop fordi den har mindsket mine senehindeskede "anfald"

Dem med kuglen i midten kan jeg ikke med, og alle mulige ekstra knapper dur heller ikke for mig.

Min kæreste gav mig en ny mus i julegave til min "alm" computer, men det er uden kugle (optisk lys under) så må jeg nøjes med den.

profilbillede
  • #10   30. dec 2015 jeg er en tumpe til andet end småspil, så nej jeg kan nok ikke påstå at jeg bruger den til spil. Jeg skulle dog have ladet mig fortælle at en trackball ikke er optimal til decideret spil.
    Jeg bruger den til 'almindeligt' brug.... og så når jeg er doven til grafik og ikke lige gider rydde min wacom tegneplade... så bruger jeg bare kejten og tracken til 5-minutters-arbejde. Kan være alt fra almindelig justeringer til fritlægninger, vektorer osv.

• #11   30. dec 2015 Det kommer an på spillet.

Counter strike er den ikke god til.

Men World of Warcraft og minecraft (som jeg bla spiller) fungere den fint til smiley

• #12   1. jan 2016 Grunden til jeg spurgte er forbi, der måske er en helt anden løsning end en mus

http://ergo.contour-design.com/ergonomic-mouse/rollermouse-pro2

Ved at disse bliver brugt rigtigt meget at folk med problemer med hænderne, og når man først bliver vant til dem skulle de være rigtig gode

• #13   1. jan 2016 Dem har jeg prøvet, og de gør mig sådan..... lettere pirrelig at omgås smiley

Sekundært, så passer de ikke ret godt til ergonomiske keyboard, og så er man lige vidt.

Kommentér på:
Min stakkels nørdhed har luksusproblemer

Annonce