710 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Trainer Hest og lam - Indhold Trainer Hest og lam - Indhold

Hej

Er der nogen der har denne spand:
http://www.foderxpressen.dk/shop/trainer-hest-lam-3497p.html

Og som gider at læse indholdsfortegnelsen bag på. Da jeg har en hund med en smule allergi, er det ret vigtigt at der ikke er "biprodukter" i. Hvis det står på tysk står der "Nebenerzeugnis", som biprodukt.

Nogle gange kan man nemlig ikke regne med, at der er det i som foderet (eller godbidder) hedder. Et foder der hedder xx - lam, kan sagtens indeholde kylling som første ingrediens. Derfor ville jeg være meget taknemlig, hvis nogen kunne læse på spanden for mig smiley

Jeg har søgt rundt på google, og jeg kan ikke finde at der er andet i end hest, lam, ris og andet plante-halløj, som er fint nok smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trainer Hest og lam - Indhold
  • #1   17. dec 2015 Der står dette ude i højre side:

"Trainer med hest & lam er en 100% gluten-fri blød godbid, som hundene elsker. Den er nem at brække i mindre strykker, hvis man f.eks. bruger godbidderne til træning.

Sammensætning : Hestemuskelkød, hestelever, hestelunge, lammekødmel, ris, chikorée-trævler, palmin, lakseolie, mineraler.

Indhold : Råprotein 20%, råfedt og olie 8%, råfibre 3% råaske 6% "

• #2   17. dec 2015 Beltane

Som sagt.. Jeg HAR søgt på de forskellige sider på google, men jeg har også før været ude for at de ikke liiige får hele indholdsfortegnelsen med smiley

• #3   17. dec 2015 Det er ikke google det er taget fra, men den side du selv linker til. I Danmark må de ikke skrive noget der ikke er der (Eller undlade noget)

• #4   17. dec 2015 Beltane

Jeg har googlet forskellige hjemmesider med produktet, og det er også hvad jeg finder på alle hjemmesiderne smiley

Hmm.. Det synes jeg nu ellers jeg ha været ude for før.. Nogle gange står der jo slet ikke indhold. Så er jeg nødt til at skrive til dem der sælger produkterne.

• #6   17. dec 2015 hvis der bare er 5% af f.eks. hest må man skrive at det er med hest

• #7   17. dec 2015 Leif

Præcis. Derfor skal jeg kende den fulde indholdsfortegnelse, men der er nok ikke andet i end det der står, når nu det er så "udpenslet" som det er. Så havde de nok skrevet "animalske biprodukter" også eller "fjerkræsfedt" som der så ofte er puttet i.

• #8   17. dec 2015 Hvis det er 5 procent hest, så står hest ikke først smiley

En indholdsfortegnelse både til menneskemad og dyrefoder er bygget op så det som der er mest af står først

• #9   17. dec 2015 nej Beltane, men et er hvad man kalder er foder og hvad der er i fodret og hvordan lovgivningen er.
    du kan have et forer dereks. hedder:
    Fuldfoder til hunde med lam og ris
    ingredienslisten:
    Majs, kød og animalske biprodukter( heraf min. 5% frisk lam) hvede, ris(min. 5%) og så diverse fedtstoffer og vitaminer og mineraler.
    hvis du så tager en 10 kg sæk vil den indeholde omkring 250 gr. tørret lam og 500 gr. ris, men loven er overholdt.
    Derfor er det nødvendigt at lære at læse ingredienslisten, hvad ikke mange hundeejere kan

• #10   17. dec 2015 har lige fundet et produkt her:
    Bosch Adult Lam & Ris
    Ingredienser:
    fjerkrækødmel, byg, majs, hvedemel, hvede, lammekødmel (min. 5%), ris (min. 5%), hvedeklid, animalsk fedt, kødhydrolysat, fiskemel, tørret roepulp (sukkerfri), fiskeolie, tørret gær, ærter, salt, muslingekødmel (min. 0,1%), kaliumklorid, julesalatpulver.
    Kødandel (animalsk protein) (min. 23%, tørret)
    Andel animalsk protein af alle proteiner (min. 62%).

• #11   17. dec 2015 Leif - hvad er det du mener er forkert i det?

Det står hvad der er i.

• #12   17. dec 2015 Beltane, fodret bliver kaldt for lam og ris, der er 5 ingredienser der er mere af end lam og ris, i mit hoved for fjerkræ og korn da det er det der er mest af, kun 10 % af det man kalder fodret er der i indholdet.

• #13   17. dec 2015 I Trainer produkterne er der de ting, der står på indholdsfortegnelsen. Har undersøgt det for nogen måneder siden..

Leif: har du helt forstået hvad der spørges om i denne tråd?

• #14   17. dec 2015 Det betyder ikke der kun er Lam og ris i, der er jo heller ikke vildt mange rejer i rejeost

• #15   17. dec 2015 Beltane, det Leif svarer på er dette "En indholdsfortegnelse både til menneskemad og dyrefoder er bygget op så det som der er mest af står først", med hans eksempel viser det nemlig, at f.eks. tørret lam står før ris, men der er alligevel mere ris i foderet, end der er tørret lam. Så man kan ikke blindt regne med, at det der står først, er det der er mest af på den måde smiley

• #16   18. dec 2015 Der står ikke tørret lam først.

• #17   19. dec 2015 Lise

Okay tak smiley

Ja man kan ikke regne med navnet. Jeg sad og kiggede foder til en anden, og fandt flere varianter med fx lam. I beskrivelsen stod der "lam som eneste proteinkilde", men ved nærmere kig på indholdet, kunne man spotte "fjerkræsfedt", så man skal dælme holde øjnene åbne, hvis man har en hund med allergi.

• #18   19. dec 2015 fjerkræ fedt er ikke proteiner det er kun fedt

• #19   19. dec 2015 Leif

Måske smiley Men hvis hunden har allergi for fjerkræ er det et fedt smiley

• #20   19. dec 2015 har aldrig hørt hunde har allergi over for fedt stoffer uanset hvorfra de kommer

• #21   19. dec 2015 Hmm okay.. Jamen det kan da godt være der er noget der. Jeg ved det ikke.

• #23   28. dec 2015 Nææ smiley

Gik ud fra der så ikke er andet i smiley Har bestilt en spand, så må vi se når de engang sender den afsted.. Sikkert efter nytår smiley

Kommentér på:
Trainer Hest og lam - Indhold

Annonce