14-årig flygtning venter barn med sin 23 årige mand 14-årig flygtning venter barn med sin 23 årige mand
I Norge .... Parret venter deres 2. barn, det ældste er ca. 1½ år, hvilket jo vel vil sige at hun kun har været 13 år da hun fik det.
http://www.bt.dk/udland/politiet-gaar-ind-i-sagen-14-aarig-flygtning-venter-sit-andet-barn-med-23-aarig-fly
Men hvad søren skal man gøre og hvad skal man mene ... det er jo soleklart at der kommer/kan komme den slags problematikker med den flygtningestrøm der kommer i øjeblikket, fra kulturen hvor det ikke er ualmindeligt at "børn" giftes væk og får børn...
Men skal vi til at have parallel love, eller hvad hvordan skal man reagere i lande hvor dette jo ville være at betragte som pædofili og overgreb ....
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.845
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.093
Skal man, som den kulturantropolog mener bare begynde at acceptere barnebrude .... nærmest have et regelsæt for nogen, men ikke for andre ... eller skal de etniske borgere å også tillades barnebrude ... hvis ikke er det så rimeligt .... er det rimeligt for de der er i risiko for at blive barnebrude hvis man ikke forbyder det ....osv ... Ser da en masser dilemmaer i problematikken ..
aug 2008
Følgere: 1084 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.743
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.845
En 13 årige er i Danmark også klar til at have sex. Så bare fordi hun er yngre end ham gør det det ikke til et overgreb.
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
feb 2011
Skal man gøre forskel på den måde man forholder sig til det på alt efter om man er etnisk født og opvokset et sted hvor det er forbudt, eller man kommer fra at sted vor den slags er kulturelt accepteret ...
Tænker ikke kun det aktuelle eksempel, men hvad med i fremtiden ..
Inger er helt enig med dig, børn skal ikke have børn, men det er faktisk ikke grundet min mening om det jeg opretter emnet, men udfra at jeg tænker at der virkelig kan ligge nogle både er og nu problematikker, men så sandelig også kommende dilemmaer
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 16 Svar: 292
Men jeg har det på samme måde som med alt andet vedr. flygtninge - det er vores land, vores regler og vores love og dem skal de følge ligesom alle andre borgere i dette land, hvis de ønsker ophold her - incl. vente med sex til de fylder 15 år.
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 717
feb 2011
okt 2012
jan 2010
Jeg mener bestemt at når de vælger at bosætte sig i et land, skal de følge regler og love på vilkår med alle andre. At de har indgået ægteskab, fået et barn og en på vej inden de kom dertil, er for mig deres problem. Så måtte de altså vælge et sted, hvor kulturen acceptere den slags... fy..
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 240 Svar: 9.465
feb 2011
Men til dit indlæg ... nu må bøsser og lesbiske jo gifte sig i DK og flere andre steder, men hvis nu et sådant par fx skulle arbejde i et land hvor det er forbudt, hvad så ...
jan 2010
Og nej, jeg er på ingen måde racistisk. På trods af at det efterhånden er ved at være svært at lade være med at være det i tider som disse hvor svinekød mere eller mindre er forbudt i folkeskoler og børnehaver. Hvor julen ikke er okay, og julepynt ikke er tilladt udendørs i mange boligforeninger. Ja for ikke at nævne dem som søger julehjælp men ikke ønsker at holde jul.
Ja velkommen til Danmark, kom og overtag vores kristne land. Tag vores nationalretter fra os.
Norge eller Danmark, i følge loven må han stadig ikke sætte sine fingre på pigebarnet i følge lovgivningen.
okt 2012
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.206
Beltane, jeg håber da virkelig ikke at det er gængs opførsel at 13 årige er klar til sex ! i mine øjne er en ung pige eller dreng slet ikke moden til at have et seksuelt forhold.
feb 2011
ikke fordi jeg er uenig, den første fejl blev måske begået da man har ladet dem bo som ægtepar ... på den anden side set kan man skille et ægtepar, og der er et lille barn ..... så ung en mor, lige kommet til at nyt fremmed land, måske hendes eneste tryghed er manden .... men måske er han lige det modsatte, det ved man jo ikke ... tog man hende og barnet/børnene på et hjem for unge mødre og støttede hende, ville hun det egentlig gerne, eller helst ikke ....
synes virkelig det er noget af en problemstilling ... både på det helt lav menneskelige plan, men bestemt også på de lovgivningsmæssige ... og med en vigtig pointe indenfor signalværdien af de beslutninger der måske træffes ....
jan 2010
Mændene tænker da ikke på andre end dem selv i den kultur. En uddannelse, arbejde og at leve livet er da stort set umuligt for de stakkels piger. Ja mange af pigerne er da sikkert "lykkelige" i deres ægteskaber, men de har da heller ikke haft chancen for at vide hvad verden ellers har at byde på.
Vi skal da på ingen måde her i landet (eller nogen steder) støtte den mandschauvinistiske kultur.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 266 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.596
Men kan godt se det med - hvis et gift, homoseksuelt par flytter til et land, hvor det er forbudt, skal de så lade sig skille? Jeg VED der er stor forskel, men det er i princippet det samme. Det er allerede sket. Hvad kan man så gøre for at forbedre situationen? Selvom man har lyst til at rive pigen væk med det samme, så skal vi huske på at pigen nok er opdraget med det her så det måske vil gøre mere gavn at skille hende totalt fra det? Jeg ved det ikke..
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.048
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 240 Svar: 9.465
feb 2014
feb 2014
feb 2011
feb 2014
okt 2012
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 266 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.596
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.393
Og er man ikke villig til det så finder man et andet land.
Hvad er diskussionen?
Et voksen der har sex med et barn er kriminel.
Vi kan ikke straffe med tilbagevirkende kraft, da de begge har handlet "i god tro", men vi kan sikre os at forbrydelsen stopper her.
okt 2012
feb 2011
jeg forstår bestemt godt hvad du skriver ...og forstår også din pointe ... men nu er de jo gift, og der er et barn, og kommer endnu et, skal man tro på at de kan bo sammen, men som "venner og forældre" og ikke som ægtefolk .... skal man blande sig, og hvis hvordan skal man kontrollere det .... og hvad gør man med det næste par med en pige på fx 13 og en voksen mand, der så siger jamen vi vil bare bo sammen, vi gør ikke noget vi ikke må iflg. jeres lov ....
Jeg synes faktisk det er enormt interessant at få en sådan debat ....
feb 2011
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
okt 2012
Mht de homoseksuelle - tjaa de må som alle andre følge den gældende lovgivning i det land, de bosætter sig i eller bosætte sig et andet sted. Sådan er livet desværre. Jeg er nok lidt tilhænger af det gamle ordsprog - "skik følge eller land fly"
feb 2011
Et af problemerne er jo at nogle steder læner lovgivning sig fx mere op af religion, andre steder er den med tiden skabt af andre ting og tiders erfaringer, helt sikkert en ting man kommer til at skulle forholde sig mere og mere til med den flygtningestrøm der er i denne tid.
jeg er da bestemt ikke uenig i at lovgivningen i vores del af verden er bedre end den der er dannet med baggrund i den kultur der tager afsæt i religion, men lige netop sådan en i mine øjne lille pige kommer jo i den grad i klemme, og det er svært at ide om man skader hende mest hvis man skrider ind, eller hvis man ikke gør ....
okt 2012
Nogle gange er man nød til at "skade" en eller nogle få på den korte bane for at hjælpe 100 på den lange bane. Det er jo ikke for evigt, de skal adskilles - de kan jo finde sammen igen inden for kort tid, hvis begge parter ønske det.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.393
Den pige skal have hjælp.
Er hun hjernevasket, som mange af de småpiger/drenge, der udsættes for pædofili/seksuelt misbrug er, så skal hun have hjælp. Jo før jo bedre, så hun ikke står med svære senfølger, når hun når op i 30'erne (sådan det ofte forløber sig for mænd og kvinder, der har været udsat for seksuelt misbrug i barndommen).
Og uanset i hvis navn det her foregår, så bliver det ikke mindre kriminelt og forkert !!
Man skal være 100% sikker på at det her er det hun vil, når hun bliver 15 (er der ikke noget i vores lov om at man er tidligere myndig, når man føder et barn ... eller? I hvert tilfælde i forhold til barnets rettigheder), at hun ved, at hun har andre muligheder, og at hun stadig vil kunne beholde sine børn i sit liv, hvis hun vælger ikke at gå tilbage til manden (er de overhovedet gift jvf. vores lov?). Jeg kan ikke huske hvordan det var med bigamisterne. Var de lovformeligt gift til alle konerne, når de nåede herop, hvor man kun kan være lovformeligt gift til en af gangen?
Hun skal have hjælp, men denne skal især bestå i at give hende nogle trygge rammer, hvor hun kan være sammen med sit barn, hvis hun ønsker det. Og hun skal have muligheden for at være sammen med nogle landsfæller (helst de ikke hjernevaskede af dem), da hendes mand pt. er det eneste trygge hun kender.
Samvær imellem dem (ikke seksuelt), hvis hun ønsker samvær med ham, er overvåget, så hun ikke videre hjernevaskes.
Bare idéer.
Det bliver noget med at kigge vores love efter, og så bruge dem, når vi kommer i samme situation. Vi må have nogle love omkring det her, fra da vi selv udviklede os fra at være så "tilbagestående", på de områder.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.400
Man kan ikke straffe for hvad der er gjort lovligt i eget land... Men man kan straffe hvis overgreb finder sted i det nye land, og det må man jo så gøre.
For nej, self kan vi ikke have et sæt lov der gælder hvis man er fra land a, b og c og et andet hvis man er fra land x, y og z...
Jeg er helt enig i at det er svært at vurdere hvad der er bedst for sådan en pige, som jo uanset hvad vi gør, er i en kedelig situation.
Men efter min mening kan vi ganske enkelt ikke begynde at tillade at ægteskaber i lovens øjne anses for gyldige/lovlige, når den ene part er et barn.
Ang homoseksuelle så er det jo slet ikke samme debat. Dels er der (går jeg da ud fra) tale om to voksne mennesker der har et valg om hvor de vil bosætte sig, og dels ville sådan et ægteskab jo ikke blive anset som gyldigt hvis de rejste til et land hvor den slags er forbudt. Så nej de behøvede ikke lade sig skille, for i lovens øjne ville de jo slet ikke være gift... og alt efter hvilket land de rejste til, ville de jo blive straffet for at leve som homoseksuelle
feb 2011
14-årig flygtning venter barn med sin 23 årige mand