{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
539 visninger | Oprettet:

Er der nogen enlige forældre....? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål.....

Hvordan gør i når barnet skal fra den ene forældre til den anden....?

Jeg mener... Hvis moderen har forældremyndigheden
over barnet og faderen kun har det hver anden weekend, skal moderen så følge barnet hjem til faderen eller skal faderen selv hente barnet....?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der nogen enlige forældre....?
  • #2   6. okt 2006 MGP...

Ja burde han ikke det...?

Det synes jeg han burde... Men ville gerne høre nogle andres meninger, da vi åbenbart er RET uenige... :o/

• #3   6. okt 2006 Jeg giver MGP ret, det er faderen der skal hente og bringe for hans regning. Det er jo ham der har samkvemmen.

• #4   6. okt 2006 i følge loven skal barnet hentes af den forældre der har barnet i samvær, Den forældre skal samtidig søger for alt det nødvendige barnet bruger i forbindelse med besøget

• #5   6. okt 2006 MGP >>

Post DK har ellers en billig forsendelses
    mulighed der hedder CarryON *GGGGG*
    - du betaler efter vægt

• #6   6. okt 2006 Nemlig.

• #7   6. okt 2006 Jeg har det bare liidt sådan...

At hvis nu jeg kun så min søn hveranden weekend, så er jeg næsten overbevist om at jeg uden tøven ville hente og bringe ham selv, bare jeg kunne se ham...

• #8   6. okt 2006 Okaay... Så har jeg da fået lidt viden om jeres meninger.

Hvad så hvis faderen væljer at han skal mødes med barnet ude i byen fordi det er det nemmeste for faderen?

Vores søn er 11 år, og siden han var 10 har hans far valgt at ringe til ham og sige hvor han skal gå hen, for at mødes med ham istedet for at hente ham fra hans klub eller her hjemme hos os.

Er det okay....?

• #9   6. okt 2006 Det syntes jeg ikke det..Eller det kommer an på hvordan din ser på det jo..Syntes han det er noget møg ville jeg tage det op med din ex

• #10   6. okt 2006 MGP...

Ja han har sku gået på bagben en del år nu...

Jeg er bare RET frustrerret...

Cato snart et år....

Jeg synes det er bedst hvis man kan have det godt sammen og finde ud af det på den måde..

Jeg har da også en del gange selv hentet og bragt min søn hvis jeg har bil.

Men jeg gider altså ikke at køre med bus osv. Fordi hans far er for doven...

• #11   6. okt 2006 Stella. Det er faderen der skal hente og bringe. men det betyder ikke, at moderen ikke kan gøre det af og til.

Det vigtigste i det her spil er nemlig ikke hvem der skal og bør hvad.

Det vigtigste er børnene.

• #12   6. okt 2006 Oky Stella jeg havde ikke læst dit sidste indlæg.

Flot og du er i din gode ret.

• #13   6. okt 2006 MGP....

Det er bare så svææært... :o/

Min søn har mobil telefon, og hans far vil ikke tale med mig, så han ringer til vores søn istedet for...

• #14   6. okt 2006 Stella hvor gammel er din søn ??

• #15   6. okt 2006 Så kan du tage den i statsamtet..de er villige til at skrive et fint brev til ham hvis ikke han vil samarbejde

• #16   6. okt 2006 MGP...

Det er også det jeg har sagt til ham... Men det er bare
    (som jeg skrev før) så frustrerrende....

Jeg kan ikke holde det ud... Min søn bliver jo helt vildt ked af det når jeg siger til ham at han ikke skal, som hans far har sagt, men som jeg siger.

• #17   6. okt 2006 Jeg har det RIGTIG dårligt over det her...

Det er HVER gang det bliver hveranden fredag at vi skal igennem det her...

Og det er tit at min søn græder og er fortvivlet over at vi slet ikke kan sammen.

• #18   6. okt 2006 Tag den i amtet, der er den rigtige støtte og de har prøvet det før

• #19   6. okt 2006 Velkommen i klubben over tåbelige ex-er, Stella!

Jeg har arbejdet som rådgiver i landsforeningen børn og samvær gennem et par år. Og den er klokke-klar - far henter og bringer.

Hvis DU ikke er tryg ved din søn selv skal tage af sted ind til byen ( ville jeg ikke være med min datter - hun er 10 år ), er du i din gode ret til at sige, at det vil du ikke acceptere.

Og selvfølgelig kan man aftale sig til hvad man vil - men enige forældre hører man jo aldrig særligt til - for de er jo netop enige, og kan finde ud af det. Og det er jo fint - men der er så altså nogle der ikke kan, og af den gund har SA nedfældet nogle retningslinier -deriblandt at SF ( samværsforælderen ) forestår transport til og fra samvær.

• #20   6. okt 2006 Jeg bliver nød til at ta i Overpræsidiet med ham...

• #21   6. okt 2006 og enig med de andre - tag en samtale med en børnesagkyndig rådgiver i Amtet.

Og bed om de indkalder jeg begge til et møde.

Det er vigtigt far også forstår hvad det gør ved sønnen, at i taler dårligt sammen.

• #22   6. okt 2006 Det er aldrig nemt....har været der, dog med det resultat at zanders far ikke vil se ham mere...Men det er nu i bund og grund den bedste løsning i vores situation(der ligger meget bag)

• #23   6. okt 2006 Når sønnen er 11 år, har han ret til at blive hørt - hvis han har behov derfor.

Det kan altså være godt for børnene, at få lov til at tale med en helt udenforstående. For netop loyaliteten overfor begge forældre kan slide godt på dem.

• #24   6. okt 2006 Jer er RIGTIG glad for alle jeres svar...

For jeg har det seriøst af helvedes til lige nu...

Jeg kan heller ikke forstå at han (når han ved han skal have sin søn) tager vagter i en pølsevogn den fredag han skal have hans søn. Når han ikke arbejder hver dag.

Jeg synes seriøst han er TÅBELIG...

• #25   6. okt 2006 Mine børn ser heller ikke deres fædre ( har ikke samme far )

Den ældste gider ikke sin ( forstår jeg godt ), og den yngstes far er nægtet samvær af SA - og OP.

Så vi har det dejligt fredeligt p.t. - men har dælme været meget igennem.

Sidstnævnte sag har været oppe i SA og OP 17 gange.

• #26   6. okt 2006 Tåbelig.....Syntes du er sød ved ham nu Stella

• #27   6. okt 2006 Der er ikke nogen grænse på hvornår børn kan høres det vuderes i amtet, da nogen er før end andre...( har lige været der)Den grænse med 12 år er omkring hvilke forældre de vil bo hos

• #28   6. okt 2006 Nix Stella - min ældstes far gjorde det samme.

Brændte hende af gang på gang - udeblev uden afbud o.s.v. Når han så endelig fik nosset sig sammen til at hente hende, blev hun tørret af på hans mor, så han kunne tage ekstra-arbejde, eller spille tennis.

Resultat : I dag gider hun ham overhovedet ikke. Hun synes han er tåbelig - og umoden.

Den reaktion havde jeg forventet - men faktisk først når hun blev ældre. Men fint nok...........

• #30   6. okt 2006 Nej MGP - den er flydende.

Det er rigtigt, at den for år siden var 12 år, men idet man i praksis i SA valgte at høre børn, når de var yngre - helt ned til 7 år faktisk, har man valgt at gøre grænsen flydende.

Det er sket i erkendelse af at børn er forskellige, og modnes indivuelt. Således kan en moden 10-årig sagtens give udtryk for sine ønsker og tanker.

• #31   6. okt 2006 Faktisk, så de gange jeg har ringet ham op og sagt at han skulle hente ham fra klubben eller her hjemme fra og ikke mødes med ham alle andre steder, så har han sagt at han slet ikke ville hente ham, for han gad ikke at kigge på mig... Selv om jeg har sagt at han bare kan stå nede i gården og at jeg ville sende vores søn ned når han ringede og sagde han var der...

• #32   6. okt 2006 Nemlig MGP

Der står det..........

Jeg har fulgt rigtigt mange sager i SA - været på sidelinien.

Og de vil stort set altid vælge at høre et barn på også 10 og 11 år. Med mindre bopæsforælderen ikke ønsker det.

Der har de sidste år været meget fokus på i.f.m. samvær, at den part som SA skal repræsentere faktisk er barnet - og ikke mor eller far.

Der har været alt for meget fokus på samværesforældrens rettigheder og bopålsforældrens magt - således er en stor del af forældremyndighedslovet skruet sammen af behørig hensynstagen til disse to parter.

En ubehagelig effekt af dette, kan være en "tingsliggørelse" af barnet. Og også en meget firkantet lovgivnng, som skal omfatte alle de meget forskellige børn, med forskellige behov som har brug for hjælp i deres sitaution.

Jeg så gerne en mere individuel sagsbehandling, og synes også vindene har blæst i den retning de seneste år.

• #33   6. okt 2006 Rikke Dahl...

Det kan jeg godt forstå du er glad for...

For jeg er godt nok ked af denne situation, som absolut ikke er den første vi er igennem...

Idag skulle hans onkel have hentet ham, fordi hans far ikke havde tid, men jeg har lige ringet til hans onkel og sagt at jeg kommer og afleverer ham...

Jeg har det ikke heelt vildt godt med at han skal rende rundt med hans onkel og hans kammerat der begge er eks-narkomaner... Eller... Jeg VED faktisk ikke om kammeraten er eks.

• #34   6. okt 2006 Jøp hørt!

Mænd - Christ * tager sig til hovedet *

( undtagen ham jeg er gift med se fø li *SS* )

• #35   6. okt 2006 Nette...

Vi har èn gang været i Overpræsidiet, fordi hans far ville have forældremyndigheden over vores søn.

Vi havde været der i en time, da hun fortalte ham at han ville have MEGET svært ved at får den.

Det var i foråret her i 2006.

Efter vi havde været der, slettede han mit nr. Og ville dèrfra ikke tale mere med mig...

• #36   6. okt 2006 Næh Stella - det er så hans måde at være såret på.

Bare ærgeligt han ikke fatter, det går ud over jeres dreng.

Men du kan ikke lave ham om. Hvis du tror det nytter - og jere situation blive bedre, synes jeg godt du kan bede om et nyt møde - og forklare hor skidt drengen har det med rammerne for samvær. Det ville jeg gøre.

Alt at vinde - og ikke så meget at tabe. Det kan næsten kun blive bedre, ikk`?

Husk at holde fokus på drengen.

• #37   6. okt 2006 Nette...

Lige præcis...

Det virker som om han faktisk ikke fatter at det er pisse hårdt for vores søn...

Men jeg ringer der ind på mandag. Det bliver jeg nød til..

Men tusinde tak for alle jeres svar...

Tror jeg skal ind og give min søn en krammer...

• #38   6. okt 2006 MGP...

Det er lige præcis det jeg siger... Men nogle gange kommer min søn til at høre at jeg siger det og så bliver han endnu mere ked af det, for så tror han ikke han kommer hjem til hans far. For han elsker jo også hans far..

• #39   6. okt 2006 Nu har jeg aftalt med min søn at han har hans telefon ALLE dage undtagen hveranden fredag når han kommer hjem fra skole...

For så er det MIG der taler med hans far når han ringer.

Har prøvet at forklare vores søn at det er mest normalt, og helt klart det bedste at det er forældrene der taler sammen og ikke forældrene der taler sammen igennem børnene.

Og har prøvet at forklare ham at så er han fri for at skulle sidde som en lus imellem to negle.

• #40   6. okt 2006 uha Stella det er sq hårdt

har selv 2 venner der står i den samme situation som dig

den ene er mor og den anden far

begge har problemer med deres ex og det med at se børnene

min venindes eks er på næsten samme måde som din

da hun var alvorlig syg, med nogle udforklarelige anfald, gad han ikke engang hente sin egen søn og passe ham de dage hun ikke engang kunne gå 2 skridt uden at besvime, næææh nej, han kunne godt tage med hende derned og så køre hende hjem igen, skulle han passe sin søn et par timer, skulle han osse have pengene for det

crist altså, hvad foregår der oven i hovedet på sådan en mand?

så hellere lade sin søn se sin mor falde om midt på vejen

• #41   6. okt 2006 Faderen skal selv hente og aflevere - det kender jeg flere der gør...

• #42   6. okt 2006 Bliver så trist hver gang jeg læser om sådanne episoder og ser desværre samme mønster som du Stella beskriver her mange gange smiley

At voksne mennesker vil sætte børn i det dilemma fatter jeg simpelthen ikke !

Tænk man kan have været enige om at få et barn og så senere hen bruge barnet til at spille det ud mod modparten......

Ved godt at der altid er en "såret" part i et forlist forhold/ægteskab, men der må man altså kigge udover egen næsetip og så sørge for at barnet ikke blive "lusen"

Stella det er som de andre skriver, faderen der skal hente og bringe og kan han ikke finde ud af det, ja så må du få skrevet på papirene præcis under hvilke uger-dage han skal hente og bringe.

Og ja børn under 12 år kan også godt blive hørt i sådanne sager......

• #43   6. okt 2006 Ja... Det er sku trist... :o(

Kommentér på:
Er der nogen enlige forældre....?

Annonce