1.074 visninger
|
Oprettet:
The Yellow Devilish Labrador
22. apr 2008 Følger: 19 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 275
22. apr 2008 Følger: 19 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 275
Sorg over hund. Erfaringer ? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg mistede min bedste ven i midten af september, meget uventet, da det var i en ulykke. Jeg har aldrig før oplevet en så stor sorg før, og har mistet rimelig mange familiemedlemmer igennem mit liv, men sorgen til min hund er noget helt andet. Jeg tænker på hende hver dag, jeg græder stadig, ikke så ofte mere, men det sker at jeg får nogle udbrud en gang imellem. Hvor længe varede jeres sorg ? Min sorg påvirker mig så meget at jeg ikke har været i skole i lang tid nu og min energi er bare ikke som den var engang. Bliver det bedre eller ? For synes kun min sorg bliver større og større for hver dag
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 16 Svar: 292
Det er kun 2 måneder siden du mistede din hund og som du selv skriver skete det pludseligt og uventet. 2 måneder er ingen tid i en sorgproces og det tager den tid det tager. Man kan og skal ikke forcere processen. Det kan være lige så slemt eller værre at miste sin hund som at miste et menneske. For mig tog det et halvt år før den værste sorg havde lagt sig og efter et år følte jeg, at jeg begyndte at have det ok igen. Det er det værste jeg nogensinde har prøvet og når man er midt i det, tror man sorgen aldrig forsvinder. Men den kommer med tiden til at fylde mindre, så det skal nok blive bedre, selvom det ikke føles sådan lige nu. Det er vigtigt, at du taler med nogen om det, tror jeg.
For mig hjalp det også at læse om det at miste en hund, fordi jeg kunne genkende mig selv og mine følelser i artiklerne.
http://vorupdyrehospital.dk/service-info/hund/hundeadfaerd/miste-en-hund
http://www.netdyredoktor.dk/hund/tema/stu/sorgen-over-at-miste-et-kaeledyr.aspx
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Det kan være du måske har brug for proffesionel hjælp til at håndtere din sorg... Det må du snakke med din læge om
Jeg mistede min hund i december, jeg græder stadig dagligt og der er dage der føles helt uoverskuelige uden hende... Hvis jeg ikke havde Jesse og Einstein, ville jeg nok ikke komme op
For mig hjalp bogen "Farvel til en ven" af Anders Hallgren (du kan finde den på biblioteket, og hvis de ikke har den, kan de bestille den hjem). Den satte ord på en masse for mig og fik mig til at føle det mere okay at være ked af det. For det er helt okay Vi skal bare lære at håndtere det.
Du er velkommen til at skrive privat, hvis du har brug for nogen at snakke med om det.
Og ellers håber jeg du snart får det bedre Men jeg forstår din sorg.
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 88 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.514
Sorg over hund. Erfaringer ?