{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Til hestefolket pris på islænder. {{forumTopicSubject}}

Hej alle heste mennesker smiley

Jeg kom til at tænke på hvad i ville mene var en fair pris hvis nu min islænder skulle sælges.
Jeg kom til at tænke på det, da der var en der skrev hun gerne næsten ville give det dobbelte af hvad jeg har givet, og kiggede så på stamtavlen og kan se Orri frá búfu er hendes farfar.
Hun er 6 år og er en rigtig god hest med god fremdrift og et rigtig godt hoved, hun tølter bare derud af.

Her er hvem hun er efter:
F: Hrannar frá Skarõi
M: Katla fra Udklit
FF: Orri frá Búfu
MF: Aspar frá Sauõárkróki
FM: Donna frá Hala
MM: Nepja frá Jarõbrú

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til hestefolket pris på islænder.
  • #1   9. nov 2015 Hvor i nordjylland befinder hun sig smiley

• #2   9. nov 2015 Prøv at spørg inde på Joras.dk
    Der tror jeg de kan give dig et realistisk bud på hvad islændere står til smiley

• #3   9. nov 2015 Krøllet kærlighed, i Aalborg smiley
    Hun er ikke tilsalg, det er bare for at få et indblik i hvad hun kunne koste, da der var en der ville give det dobbelte næsten af hvad jeg givet, så kom jeg til at tænke det kunne være sjovt at se smiley

• #4   9. nov 2015 Hvor gammel er hun, er hun gangsat, er hun stabil på tur og hvor høj/stor er hun?

• #5   9. nov 2015 Hun er lige blevet 6 år, og ja hun er gangsat, dog er passen utrænet.
    Hun er meget stabil på ture, min lillesøster på 12 kan ride hende ud alene, hun er ikke rigtig bange for noget, og kigger kun hvis der er noget farligt smiley
    Hun er ca 137-139 cm.

• #6   9. nov 2015 Hvordan er hendes bevægelser? Små, store, rummelige osv. Det er ret afgørende smiley

• #7   9. nov 2015 Stephanie W #2
    Jeg ville også lige spørge herinde, fordi jeg syns det lød som der var nogle der havde godt styr på islænder sidste gang jeg spurgte om noget smiley

• #8   9. nov 2015 Jeg synes hednes bevægelser er gode og nogenlunde store, de kunne blive lidt bedre med mere træning smiley

• #9   9. nov 2015 Det er lidt et vidt begreb, men det lyder lidt som om de er meget almindelige - altså middel eller under.
    Hvis hun er stabil og nem at ride, så vil jeg sige måske 28.000 eller deromkring.

• #10   9. nov 2015 Ja okay smiley
    Der var nemlig en der ville give de 39.000 for hende og jeg gav kun 21.000 med nye sko og vaccinering for hende for en måned siden og så, så jeg lige hendes stamtavle og hørte nogle omkring hvem ham Orri var og det var kun positive svar der kom, de siger jo han er en legende og har en meget høj blup.

• #11   9. nov 2015 Nu har jeg ikke den store islænderforstand, så en pris vil jeg ikke give et bud på, blot et par tanker omkiring prissætning.

For afstamningen kan jo være nok så god -det hjælper bare ikke hvis hesten ikke er det.
    Køber man føl, så vægter afstamning self højt, for der er jo mange ting man endnu ikke kan vurdere udfra føllet i sig selv.
    Køber man avlsdyr, så vægter stamtavlen self osse højt MEN hesten skal self stadig være fornuftigt sat sammen selv osv.
    Køber man en 6-års som ridedyr, så vægter ting som gang, ridning (er uddannelsen ok, ridelighed osv.) o.l. altså ret højt i forhold til afstamning -du kan ikke ride på tavlen, og hesten er gammel nok til at vurdere rigtigt meget udfra den selv og ikke bare dens forældre. Stamtavlen giver altså mere et praj om hvad det er man skal ud at se på som køber og ikke en masse ud over det.

Så var det en varmblod og jeg skulle vurdere, ville jeg altså ønske at høre om størrelse, gang, uddannelsesniveau, temperament, evt. kåring osv.

• #12   9. nov 2015 Er hun født i Danmark eller på island? Er hun fri for sommereksem?

• #13   9. nov 2015 og er hun 4 eller 5 gangers?

• #14   9. nov 2015 Sommereksem? Nogensinde fejlet noget? Går hun rent gennem bøjeprøve? Går hun lige i trailer? Kan hun gå på tur alene?

Udfra din beskrivelse indtil videre ville jeg sige præcisniveauet 30-40.000 afhængig af svarene på overstående.

• #15   9. nov 2015 Få gerne flere dyrlæger til at lave bøjeprøve, nogle dyrlæger gør det nemlig forkert så hesten halter selvom den intet fejler

• #16   9. nov 2015 nu har jeg set dine billeder på hestegalleri og hun har ikek det store løft i tølt(kan self komme) og det faktum at hun ikke rigtig vil trave gør at jeg kun vil vurdere hende til 25.000 kr og så ville prisen stige i takt med træning. hun går ligeledes på forparten i tølten. er sikker på hun med mere træning kan blive en super stabil hest med et fint løft smiley

• #17   9. nov 2015 #11
    Jeg synes hun er okay med i uddannelsen og er rigtig nem at ride, så alt det vil jeg sige er helt iorden smiley

• #18   9. nov 2015 #12 og 13
    Ja hun er født i Danmark og har aldrig vist tegn på sommereksem og hun er 5 gænger smiley

• #19   9. nov 2015 #14
    Nej hun har ikke sommereksem og heller aldrig fejlet noget.
    Hun gik rent igennem bøjeprøve for lidt under et år siden.
    Og hun går lige i trailer og kan sagtens rides ud alene, min lillesøster på 12 år kan ride hende alene på tur smiley

• #20   9. nov 2015 #16
    Vi har ikke trænet løftebrud i tølten endnu, men det gør vi til sommer hvor vi vil have en oval bane til rådighed.
    Hun er blevet meget bedre til at trave nu, men mangler stadig lige at kunne skrifte på signal.
    Vi har arbejdet meget med at hun ikke skal gå på forpartiet og det er allerede blevet meget bedre smiley

• #21   9. nov 2015 Så tror jeg godt du kan tage 39.000 for hende smiley

• #22   9. nov 2015 Det lyder ret vildt smiley
    Jeg har nemlig selv kun givet 21.000 for hende og der havde hun lige været i ridning i 4 måneder næsten smiley
    Og så var der en der skrev at hun gerne ville give imellem 35-45.000 for hende efter bare et billed af hende og stamtavlen så det fik mig til at undre mig lidt smiley

• #23   9. nov 2015 Nu er der jo ret stor forskel på at skrive på nettet at man vil give en milliard for hesten, og så rent faktisk at give det i virkeligheden...

Så stod vedkommende og ledte efter hest, og din var til salg, er det ikke sikkert du fik samme svar smiley

• #24   9. nov 2015 Hvis den ikke kan/vil traven, så ville jeg også sige omkring de 25.000 nærmere. Det er en ret vigtig info smiley
    Især hvis det er kombineret med at den har en flad tølt.

• #25   9. nov 2015 Traven er ved at komme nu, vi mangler bare at få signalet helt på plads smiley
    Jeg har valgt ikke at træne løft endnu, da jeg kun har haft hende en måned og lige skulle lære hende at kende smiley

• #26   9. nov 2015 #23
    Ja, det ved jeg godt.
    Men blev alligevel lidt forundret over at hun vidste jeg kun havde givet 21.000 for hende for en måned siden og alligevel skrev at jeg skulle overveje om jeg ville sælge hende til de 39.000

• #27   10. nov 2015 jeg vil stadig sige 25.000 kr når traven ikke er på plads også selv om det kun er signalet der mangler. jeg vil nemlig mene signalet er vigtigt. men er sikekr på med mere træning vil hendes værdi også stige. har været med til at sælge en 5 års med vinkelløft, stævnehest og med spændende tavle og farve. hun kostede 30.000 kr. orri er i rigtig mange stamtavler og det kan nogle gange være svært at finde en hingst der ikke har ham i tavlen.

• #28   11. nov 2015 Jeg har også tænkt hende at sende hende i ridning til sommer i en måned eller to, så hun kan få signalerne helt på plads. Og dermed stige i værdi og blive stævneklar smiley

• #29   11. nov 2015 #27
    Ja det er selvfølgelig rigtigt at det kan være svært hvis hun skulle have føl og finde en hingst til hende når nu hun har ham i sin tavle:)

Kommentér på:
Til hestefolket pris på islænder.

Annonce