At finde ulønnet praktikplads.. Suk.. At finde ulønnet praktikplads.. Suk..
Som nogle måske ved er jeg ved at uddanne mig til Administrationsøkomon. Det lyder fint, men det er faktisk ikke mere end en glorificeret kontoruddannelse. Jeg plejer at kalde den en luksus kontoruddannelse.
Men i den forbindelse, skal jeg finde en ulønnet praktikplads, som jeg skal være på i 10 uger, med start Januar og slut Marts.
- Jeg har været igang med at lede længe, primært i Nordjylland; Brovst - Aalborg og Roskilde samt omegn.
Men det er langt svære end jeg troede det ville være. Nu har jeg selv været på kontanthjælp et par gange før, og de var altid vilde med at ville sende en ud i virksomhedspraktik som varer omkring 3 måneder.
Vores ulønnede praktik er jo i teorien ret tæt på det samme, men det er åbenbart ikke bare lige sådan at få, desværre.
De fleste af dem i min klasse som har fundet praktik har gjort det via deres netværk, men sådan et er jeg desværre ikke i besiddelse af rigtigt. Jeg er den første i min familie og vores omgangskreds som faktisk er ved at uddanne mig på et andet niveau end erhvervsuddannelse.
Pyh. Jeg skulle bare lige have min frustration ud, da der ingen hjælp er at hente på skolen heller desværre.
Derudover er der mange virksomheder som ikke aner hvad denne uddannelse rigtigt er, også er det jo nemmere at sige nej. Og jeg synes altså det besværligt at skulle forklare hvad uddannelsen er til virksomheder, når man knapt selv forstår det.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.514
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.514
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
Beltane - Nu bor jeg i Borup, og vil egentlig helst have praktik i Nordjylland, så det er lidt svært at møde op.
Jeg har skrevet ansøgning efter bedste evne, med "catch" fraces til at fange opmærksomhed, men jeg kan altså ikke møde op.
Derudover har vi os fået afvide at de fleste steder ikke synes om at man møder op fordi der er en del der søger praktik også skulle de have folk rendende hele tiden. Men måske er det forkert? (:
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 17.828
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 922
Har du noget studiejob ved siden af som måske har en afdeling for din slags uddannelse?
jun 2012
C.E - Nej det er en erhvervsakademi uddannelse. Du skal have STX, HF eller lignende for at komme ind.
. Nej intet studiejob.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.945
Ang personligt fremmøde, tror jeg det afhænger MEGET af virksomheden. Der hvor jeg er (vikar/rekruttering) er det ikke umiddelbart en god plan at møde personligt op -ikke at det altid er et problem, men er det en smule travl den dag, så er det altså en gevaldig forstyrrelse, og så huskes man jo ikke rigtigt for noget godt.
-men et telefonopkald fremfor bare en mail og/eller ansøgning, er absolut i orden. Særligt hvis man har forberedt sig lidt, så man efterlades med et indtryk af en der vil det her og har styr på tingene.
Min kollega er startet som praktikant (læser osse noget administration på uni) og er så blevet ansat efterfølgende -det er ved Adecco. De søger praktikanter i nogen afdelinger pt. Tjek evt. hjemmeside der er det vidst slået op. Jeg husker ikke hvornår de ønsker at praktikanterne skal starte, og om det er indenfor et område du kan bruge, ved jeg jo ikke
jun 2012
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 161 Hunde: 4 Emner: 93 Svar: 1.059
Lige nu føles det rigtig umuligt, men er sikker på du nok skal finde en plads!
Jeg kan selv huske hvor svært det var, da jeg læste til handelsøkonom. Her skulle vi i LØNNET praktik i 8 måneder...
jun 2012
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.752
jun 2012
At finde ulønnet praktikplads.. Suk..