1.061 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

At finde ulønnet praktikplads.. Suk.. At finde ulønnet praktikplads.. Suk..

Som nogle måske ved er jeg ved at uddanne mig til Administrationsøkomon. Det lyder fint, men det er faktisk ikke mere end en glorificeret kontoruddannelse. Jeg plejer at kalde den en luksus kontoruddannelse.

Men i den forbindelse, skal jeg finde en ulønnet praktikplads, som jeg skal være på i 10 uger, med start Januar og slut Marts.
- Jeg har været igang med at lede længe, primært i Nordjylland; Brovst - Aalborg og Roskilde samt omegn.

Men det er langt svære end jeg troede det ville være. Nu har jeg selv været på kontanthjælp et par gange før, og de var altid vilde med at ville sende en ud i virksomhedspraktik som varer omkring 3 måneder.

Vores ulønnede praktik er jo i teorien ret tæt på det samme, men det er åbenbart ikke bare lige sådan at få, desværre.

De fleste af dem i min klasse som har fundet praktik har gjort det via deres netværk, men sådan et er jeg desværre ikke i besiddelse af rigtigt. Jeg er den første i min familie og vores omgangskreds som faktisk er ved at uddanne mig på et andet niveau end erhvervsuddannelse.

Pyh. Jeg skulle bare lige have min frustration ud, da der ingen hjælp er at hente på skolen heller desværre.

Derudover er der mange virksomheder som ikke aner hvad denne uddannelse rigtigt er, også er det jo nemmere at sige nej. Og jeg synes altså det besværligt at skulle forklare hvad uddannelsen er til virksomheder, når man knapt selv forstår det.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At finde ulønnet praktikplads.. Suk..
  • #2   29. okt 2015 Lav ansøgninger der skiller sig ud, og mød op personligt på kontoret med ansøgningen

• #4   29. okt 2015 Jo, det kan gøre udslaget hvis de har flere ansøgninger.

• #5   29. okt 2015 Trine - Nej jeg har ikke LinkedIn, har aldrig set et behov for det.

Beltane - Nu bor jeg i Borup, og vil egentlig helst have praktik i Nordjylland, så det er lidt svært at møde op.

Jeg har skrevet ansøgning efter bedste evne, med "catch" fraces til at fange opmærksomhed, men jeg kan altså ikke møde op.

Derudover har vi os fået afvide at de fleste steder ikke synes om at man møder op fordi der er en del der søger praktik også skulle de have folk rendende hele tiden. Men måske er det forkert? (:

• #7   29. okt 2015 er den også rettet mod offentlig administration, for så ville jeg søge der, fx i kommunen og på sygehuset ... der er vilde med gratis arbejdskraft

• #8   29. okt 2015 Er din uddannelse ikke en erhvervsuddannelse?

Har du noget studiejob ved siden af som måske har en afdeling for din slags uddannelse?

• #9   29. okt 2015 Hanne - Jeg har både sendt ansøgninger til Roskilde, Køge og Aalborg Kommune xD Jeg har ikke søgt på sygehuset, for jeg brøds mig ikke om sygehuse.

C.E - Nej det er en erhvervsakademi uddannelse. Du skal have STX, HF eller lignende for at komme ind. smiley

. Nej intet studiejob.

• #11   29. okt 2015 jeg tænker at det handler om at praktikken er ret kort -på KH er man ude i 13 uger, og de steder jeg lige kan komme i tanker om, er faktisk ikke så interesserede i mindre (men ville gerne mere), simpelthen fordi man jo så nærmest kun lige kommer godt igang og ind i tingene, og så er praktikken slut.

Ang personligt fremmøde, tror jeg det afhænger MEGET af virksomheden. Der hvor jeg er (vikar/rekruttering) er det ikke umiddelbart en god plan at møde personligt op -ikke at det altid er et problem, men er det en smule travl den dag, så er det altså en gevaldig forstyrrelse, og så huskes man jo ikke rigtigt for noget godt.
    -men et telefonopkald fremfor bare en mail og/eller ansøgning, er absolut i orden. Særligt hvis man har forberedt sig lidt, så man efterlades med et indtryk af en der vil det her og har styr på tingene.

Min kollega er startet som praktikant (læser osse noget administration på uni) og er så blevet ansat efterfølgende -det er ved Adecco. De søger praktikanter i nogen afdelinger pt. Tjek evt. hjemmeside der er det vidst slået op. Jeg husker ikke hvornår de ønsker at praktikanterne skal starte, og om det er indenfor et område du kan bruge, ved jeg jo ikke smiley

• #23   29. okt 2015 Jeg ville allerhelst ind i en kommune og sidde i børne og unge afd. men det er der mange der vil jo. men derudover aner jeg det ikke. Jeg har ikke noget jeg virkelig brænder for. Hvilket er hvorfor jeg valgte den uddannelse.

• #24   29. okt 2015 Du kan godt! Du må endelig ikke give op! For hvert nej er du tættere på et ja.
    Lige nu føles det rigtig umuligt, men er sikker på du nok skal finde en plads!

Jeg kan selv huske hvor svært det var, da jeg læste til handelsøkonom. Her skulle vi i LØNNET praktik i 8 måneder...

• #30   29. okt 2015 Julia - Mange tak, jeg tror os bare det fordi jeg er så uopfindsom mht hvor jeg kan søge.

• #33   29. okt 2015 Har du overvejet at prøve slagteriet i Sæby og Man diesel, Ørskov, Roblon, forsyningen, trigon i Frederikshavn ??

• #34   29. okt 2015 Ansofie - Nej det har jeg ikke, for de byer er udenfor min rækkevidde. Jeg skal bo i Brovst og det tager en time at komme til Aalborg, så der er grænser for hvor meget længere væk end det jeg vil.

Kommentér på:
At finde ulønnet praktikplads.. Suk..

Annonce