730 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Fødselsdags- og juleønsker? Fødselsdags- og juleønsker?

Uh, nu begynder folk jo snart at spørge efter ønskeliste.. Det er altid så svært!

Jeg fylder 18 d. 22. december og så er der jo jul d. 24. december... I vores familie får man gaver til man bliver 18, men jeg er ret sikker på jeg også får gaver denne jul (på den måde, at "børnene" får gaver til de bliver 18.. vil nok stadig få gaver af mine forældre til jul smiley )..

Jeg ved heller ikke helt, hvad "normen" er mht. 18-års gaver? Det er jo ikke lige så stort som konfirmationen, men det er jo alligevel noget specielt at blive 18. Jeg regner ikke med at holde noget stort - jeg er ikke festtypen og elsker boller og lagkage smiley

Jeg har min stationær til gaming og har købt ny bærbar til skole - så jeg er dækket ind på den front de næste mange år.. Jeg flytter hjemmefra så snart jeg bliver 18 (bor egentlig allerede ude), så tænker at ønske mig nogle praktiske ting til jul, såsom håndklæder, sengetøj og sådan, men min 18-års må gerne være lidt mere "mig"..

Jeg overvejer at ønske mig en ny telefon - min nuværende iPhone 4S er 3½ år gammel og er ved at være godt brugt - udadtil fungerer den fint (passer på mine ting), men den fryser meget og crasher. Mit problem er, at jeg elsker iPhone's design, men jeg synes de er overpriced.. Hvad er et godt alternativ i nogle lunde samme størrelse? Kærestens samsung galaxy s4 er lidt for bred, og mini er for lille..

Hvad kan man ellers ønske sig i 18-års, hvis det ikke skal være telefon? Kan man bare ønske sig penge? Jeg er virkelig dårlig til at komme på noget - det er altid på ALLE andre tidspunkter af året, jeg mangler noget smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fødselsdags- og juleønsker?
  • #1   13. okt 2015 Synes egentlig, det er lidt indholdsløst bare at ønske sig penge til husholdningsbudgettet (... medmindre det er ved at stikke helt af, selvsagt). Men du kan jo ønske dig penge øremærket et eller andet - fx en rejse eller noget selvvalgt tøj? Eller hundemad smiley jeg ønsker mig altid hundemad xD

• #2   13. okt 2015 Jeg har ingen hund at fodre endnu, desværre smiley Jeg gad vildt godt på skiferie med min kæreste - men det koster jo rigtig meget desværre og vi har ikke selv penge til at lægge noget af, så det ville udelukkende skulle betales fra gaver, og det er der nok ikke nok til.. Har også overvejet at ønske mig penge til en telefon, så kan jeg jo altid beslutte hvilken senere smiley

Gavekort er også populært i min familie, heh.. Allerhelst ville jeg ønske mig en hund smiley

• #3   13. okt 2015 med tanke på hvor mange ting der er billigere i Januar end i Februar, og så køkkenting og ting til hjemmet generelt, så synes jeg fint man kan ønske sig både gavekort fx til stormagasiner, eller butikker der har ting man gerne vil have ...

jeg kan godt lide at få penge , eller gavekort ... hader det der med at folk har brugt en formue på ting man få da senere kan få til måske halv pris, så kan man få mere for pengene ... ved godt der er mange der mener penge og gavekort er kedelige, men de kan jo gives i fin indpakning, eller med en lille lækker ting/chokolade eller lignede ... så jeg synes fint man kan ønske sig penge ...

• #5   13. okt 2015 nu kommer det selvfølgelig an på om det er noget du er til.. men en rigtig flot halskæde eller et flot ur kunne også være et godt 18 års ønske smiley

• #6   13. okt 2015 Isabelle: Jeg kan finde på masser af ting, jeg godt kunne bruge, men mange af dem er dyre ting, og jeg har det ikke så godt med at ønske mig vildt dyre ting (f.eks. telefon eller støvsuger) da jeg så lidt føler at folk SKAL købe noget dyrt..

• #7   13. okt 2015 #3 ... billigere i Januar end i december skulle der selvfølgelig stå ...

• #8   13. okt 2015 Hvis ikke det var fordi jeg først havde fødselsdag i december havde jeg ønsket mig mad - vi har et madbudget på ca. 500 kr. om måneden, fordi jeg ikke kan få SU endnu.. Så vi mangler mange af de huslige ting, fordi vi ikke har råd til at købe dem, men det tænker jeg som sagt at ønske mig i julegave.. Er det mærkeligt at ønske sig en støvsuger?

• #9   13. okt 2015 næh hvorfor skulle det være mærkeligt ? smiley
    hvis det noget man står og virkelig mangler, så er det da et rigtig fint ønske smiley

• #10   13. okt 2015 Der er intet mærkeligt i at ønske sig en støvsuger ... imo skal ønsker ikke kun være luksusting, jeg vil hellere give folk noget de mangler og som de måske har svært ved selv at finde penge til ....

man kan også ønske sig gavekort til fødevarebutikker ... det kan gøre at man nogle måneder måske kan få råd til lidt mere og andet fra ens egne penge, en tur i bio eller lignende ...

• #11   13. okt 2015 Da jeg fyldte 18 år, fik jeg en ring og et glattejern af mine forældre.
    Af min mormor og morfar fik jeg lidt flere penge end jeg plejer.
    Af resten tror jeg, at jeg fik noget i samme stil, som jeg plejer at få, så ikke noget "specielt" bare fordi jeg blev 18 :o)

Nu her hvor jeg står og skal flytte hjemmefra, ønsker jeg mig penge og gavekort, i stedet for at ønske mig ting til hjemmet (mangler køkkenmaskiner og de større møbler), af samme grund som Hanne nævner - det er billigere i Januar, og så vil vi gerne selv bestemme, hvad vi skal have. :o) Og så er der nogle ting til hjemmet, som min kæreste går ekstra meget op i (han går ellers ikke op i det), så det ønsker han sig - fx steakbestik, vinglas, ølglas og den slags. :o)

• #12   13. okt 2015 Jeg ønskede mig penge, gavekort og smykker da jeg blev 18..
    Eller det er de ønsker jeg sådan lige kan huske.. smiley

Hos os får vi julegaver uanset alder..

Jeg bliver 26 her d. 03/11 og jeg aner overhovedet ikke hvad jeg ønsker mig ! smiley
    Det problem har jeg så haft i de sidste 6 år, hvilket godt kan være problematisk når familien gerne vil have en ønskeseddel.. smiley

• #13   13. okt 2015 Det kunne faktisk være jeg skulle ønske mig en ordentlig kontorstol, det ville min lænd og ryg blive MEGET glad for.. smiley

• #14   13. okt 2015 Det kommer meget an på familien.

Jeg har i flere år bare ønsket mig penge, så kan jeg selv købe det jeg behøver smiley men hvis jeg får ting er jeg ikke en der bytter smiley

• #15   14. okt 2015 Gavekort til føtex bilka eller netto, på den måde er der lidt ekstra til mad, hvis det skulle knibe.
    Folk ved jo du er studerende, og ikke har så mange penge til mad smiley
    På den anden side kan du så også bruge gave kortene til mad og så selv spare sammen til lige den telefon du ønsker dig smiley

• #18   14. okt 2015 Mike: Ja det er til to mand, men det er kun på papiret det ser sådan ud - teknisk set bor jeg stadig hjemme (har ikke flyttet adresse og fylder først 18 til dec), så mine forældre hjælper en del til med mad, hvis de f.eks. har noget i fryseren, ellers overfører de lidt til kontoen smiley

Kommentér på:
Fødselsdags- og juleønsker?

Annonce