{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.215 visninger | Oprettet:

Nærved påkørsel {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige hjemvendt fra job, og havde desværre en nærved påkørsel i dag smiley
Jeg kører mit tog nordpå, og i svinget, ved Eskilstrup station, ser jeg 4 unge mænd/drenge, som er i gang med at springe fra perronen ned i spor 1, for åbenbart at løbe på tværs af stationen. På trods af at jeg farebremser som en sindssyg, og bruger tyfonen (hornet) fortsætter de med at løbe på tværs af skinnerne, og lige ud foran mig, som er gennemkørende i spor 2 smiley De når med nød og næppe op i sikkerhed på perronen, inden jeg drøner forbi.

Jeg kørte 120 km/t, så dem på ca. 175 m's afstand, og skal bruge ca. 1000 m på at stoppe toget. Hvis én af dem var snublet, eller havde været bare en lille smule langsommere, var det gået galt smiley Vi snakker sekunder her.

Jeg bliver bare så trist, vred, frustreret, når jeg gang på gang oplever at folk opfører sig letsindigt omkring jernbaneskinnerne. Folk har bare ikke respekt for, hvor farligt det rent faktisk er, at løbe på tværs af sporene.

Jeg erkender, og accepterer at påkørsler og nærved påkørsler er en del af jobbet, som lokomotivfører. Men jeg ved også at der er grænser for, hvor mange af den slags farlige situationer, et menneske kan rumme. Jeg har kollegaer, som har sagt op, efter for mange af den slags oplevelser. Det giver ar på krop og sjæl.

Så kære HG'ere tænk jer om, inden I nærmer jer jernbanen, og gør mig den tjeneste at tage en ekstra snak med jeres børn og teenagere, om hvor farligt det rent faktisk er at bevæge sig ud på skinnerne.

Togene er næsten lydløse, kører 120 - 180 km/t, og vi kan hverken undvige, eller nå at bremse, når vi ser folk i sporet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nærved påkørsel
  • #2   11. okt 2015 Unge mennesker er jo udødelige......tror de selv smiley

Jeg er ok. Men man kan ikke undgå at blive påvirket af den slags oplevelser. Ofte er nærved påkørsler værre, end påkørsler, fordi man bagefter spekulerer over hvor galt det kunne være gået smiley

• #5   11. okt 2015 Gud er du tog chauffør smiley og så endda i vores område, vi har sikkert kørt med dig som chauffør flere gange, uden at ane at vi faktisk kender dig her på hg smiley verden er sørme lille smiley
    Men det er trælst at folk ikke respektere hvor farligt det rent faktisk er at krydse sporene smiley

• #6   11. okt 2015 Bor selv ved en jernbaneoverskæring og ser faktisk hver dag farlige situationer, såsom folk der ikke har tid til at vente på at toget kommer forbi og bommene går op igen og vælger at går under eller biler der tror de lige kan nå forbi inde bommen er helt nede. I sommers tog jeg 3 piger på ca. 13-15 år i at lægge ting på skinnerne eller passager der vælger at går over skinnerne på stationen, på trods af der i højtaleren lyder, gå ikke over sporet der kommer tog, men her skælder lokoføreren og togføreren så ud når der sker

• #8   11. okt 2015 Sådan nogle møgunger skulle simpelthen have en røvfuld, netop fordi at et er at de tror de selv er udødelige, men noget andet er, hvordan det faktisk påvirker de togchauffører, lastbilchauffører m.v.

Det er simpelthen egoistisk og ubehøvlet, de skulle selv prøve at sidde i den anden ende smiley

Håber du er okay, trods alt !

• #9   11. okt 2015 Ja, det er jo bagsiden, af mit ellers dejlige job som lokomtivfører smiley DSB har heldigvis et rigtigt godt beredskab i forbindelse med påkørsler og nærved påkørsler, så jeg har meldte det til komandoposten, som spurgte om jeg var ok til at køre videre, de melder det videre i systemet, så jeg blev også ringet op af påkørselsvagten, som spurgte ind til om jeg var ok, og informerede om at jeg kan få psykolog hjælp osv. hvis det skulle være nødvendigt. Han sørger også for at anmelde det som arbejdsskade, samt informerer min personaleleder. Så alt fungerer/kører helt efter bogen hos DSB, og den slags bliver taget meget alvorligt, så det er fint.

Når jeg ser folk løbe over sporet, så skælder jeg også ud, hvis jeg har mulighed for det. Som regel resulterer det i at folk giver mig fingeren, eller fortæller mig at jeg er en sur møgkælling smiley Tror dog at det lykkedes mig at gøre indtryk den ene gang, hvor jeg gik i gang med at forklare et par sporløbere om, hvordan det rent faktisk føles at påkøre et menneske. De sagde i hvertfald pænt undskyld bagefter.
    Men det er godt nok op ad bakke, når folk er så ligeglad smiley

Og ja, hvis nogen ser en lokofører på strækningen mellem København og Nykøbing F. med langt, lyst, krøllet hår, så skal der vinkes, for så er det højst sandsynligt mig smiley

• #10   11. okt 2015 Weee så HAR jeg set dig smiley Og kørt tog med dig smiley

• #11   11. okt 2015 Jamen så håber jeg da et jeg kørte godt og til tiden ? smiley

PS. Husk at vinke næste gang smiley

• #12   11. okt 2015 Det skal vi nok smiley

Og ja, du kørte rigtig fint smiley

• #13   11. okt 2015 Pyha, det var heldigt smiley Vil jo nødig dunkes i hovedet herinde, for at køre som om at jeg havde stjålet toget smiley

Vi vinkes ved smiley

• #14   11. okt 2015 Øv øv ubehageligt

• #16   11. okt 2015 Hey, det er også "min" strækning du kører på!
    Så hvis der står en høj rødhåret kvinde og vinker som en sindssyg, så er det sikkert mig smiley

• #17   11. okt 2015 Rotteberg: Tak for video, den er fed smiley Og jeg har ikke set den før.

Jeg holder øje med høj rødhåret kvinde der vinker smiley Hvor plejer du at stå på toget ?

• #18   11. okt 2015 Ej, hvor ubehageligt.

Jeg synes faktisk du skal have et facebook opslag om det og så håbe det går viralt. Jeg tror f.eks. det er de færreste unge mennesker der VED at det tager et tog 1000 meter at stoppe (jeg gjorde ikke), og at du rent faktisk ikke KAN nå at stoppe, eller tænker over at de giver et andet menneske/lokofører en rigtig dårlig oplevelse når de leger med ilden.

• #19   11. okt 2015 Det er frygtelig dumt og frygtelig tankeløst at benytte skinnerne som legeplads. Kendte en ung gut fra mine unge dage der train surfede på S-togene, det kostede ham livet. De unger burde næsten se billeder af personer (eller rester) efter en påkørsel, jeg har set det og tro mig det er en skræmmende oplevelse (har arbejdet i kommandoposter i 33 år) men intet mod den oplevelse den stakkels lokofører kommer ud for smiley smiley

• #20   12. okt 2015 Ja, det er frygteligt dumt, og tankeløst, for det går jo galt, oftere end folk lige regner med. Så vidt jeg husker er der i gennemsnit en personpåkørsel om ugen på landsplan.
    Og det er jo ikke kun mig som lokofører der bliver påvirket ved en personpåkørsel, det rammer jo også evt. vidner på stationen, togpersonalet i toget, passagererne i alle de tog der holder stille, mens der bliver ryddet op, og ikke mindst ambulance og politi-folk der skal undersøge ulykken, og så selvfølgelig pårørende til den afdøde.
    Har også en enkelt gang oplevet trainsurfere, fatter simpelthen ikke at de tør, og det går jo så desværre også galt en gang i mellem.

Jeg er ikke på FB, og kan derfor ikke lave et opslag derinde. Ved simpelthen ikke hvordan man bedst får "opdraget" folk til at have respekt for togene? Personpåkørsler er jo desværre ikke et ukendt fænomen, men som så mange andre ting her i livet, så er det selvfølgelig kun noget der rammer naboen smiley

• #21   12. okt 2015 Hvor frygteligt, men godt der ikke skete noget.

Jeg var ved at gå i panik engang, jeg stod på stationen og ventede på min kæreste der var med toget. Bommene gik ikke ned, og jeg så toget komme tættere tættere på, bilerne kørte over intetanende. Heldigvis viste det sig Toget stoppede inden, fordi de holdte og ventede på er andet tog der kørte den anden vej. Men nåede at tænke tusind frygtelige tanker.

En skam du ikke køre Århus-Esbjerg, for den er jeg af og til med. Der sker at det søde personale stopper ved min plads flere gange, selvom de har set min billet og ikke skal se den igen, men de kan godt lide små hunde åbenbart, så når hundene er med kan man jo lige snakke smiley
    Helt slemt var det da rosa var lille, nøøj hvor kunne de komme forbi mange gange, på trods af at jeg faktisk nogle gange køre hele strækningen (Århus-gørding) hvor jeg nærmest ikke ser dem.
    Da vi hentede Rosa, lavede jeg heller ikke andet end snakke med nysgerrige folk (og tog folk) fra Fredericia til Århus. smiley

• #22   12. okt 2015 My only: Langt de fleste overkørsler er sikret, således at vi ikke kan få signal til at køre ind på stationen/forbi overkørslen, før bommene er nede, så det kan du tage helt roligt en anden gang smiley

Og ja, vi er mange hundestosser ved banen, som ææææællllsker at dikke nuttede hunde smiley Jeg selv kaster mig glad og gerne over alle de hunde jeg møder på arbejde smiley

• #23   12. okt 2015 Det tænkte jeg jo først på bagefter haha. smiley

Ja det er så dejligt, så får man sig lige en hurtig sludder. Jeg er jo efterhånden vant til at blive stoppet af folk, så det gør mig ikke noget. Jeg er ellers en ret privat person eller hvad man skal sige, kan godt lide at passe mig selv, sidder ofte bare og kigger ud af vinduet smiley
    Men med Rosa og Lucky, er jeg pludselig utrolig synlig og social åbenbart smiley

De har jo lige fået hel dragter og da det var koldt i går skulle de da prøves på gå tur. Vi skulle ned forbi fakta. Hold op hvor folk dog gloede, tror ikke de var vant til hunde med tøj på. Men de så nu søde ud i dem smiley

• #24   12. okt 2015 My only: Det er ikke let at være i fred, når man har små nuttede hunde smiley

Jeg oplevede nu det samme, mens jeg boede i Kbh. og havde min bullmastiff. Nogle få så rædselsslagne ud, men langt de fleste ville hen og hilse + snakke. Meget hyggeligt når man havde tid, røvirreterende når man havde travlt smiley

• #25   12. okt 2015 Hehe ja smiley Jeg plejer at sige at man ikke skal have chihuahua, hvis man ikke vil snakke med folk osv. For jeg bliver stoppet over alt! Selv da vi gik til hvalpe træning var hun et stort samtale emne, så jeg har sjældent fred.
    Dog er vores daglige tur, et sted hvor der ikke er så mange mennesker, så der kan vi da for det meste gå i fred og ro, men kommer jeg ind til Århus eller ned omkring butikkerne, så kan jeg godt forvente at folk stopper os og skal snakke. smiley

Da jeg havde Rosa med nede ved min mor første gang, var vi jo selvfølgelig ude at gå med hende, og da en af dem der bor i samme lomme som min mor (hun var på besøg hos nogle andre, som vi gik forbi) så Rosa igennem vinduet, stormede hun ud, for hun skulle altså lige se hvad det var jeg gik med, på afstand kunne hun altså ikke helt tyde om Rosa var en gnaver af en art eller om hun var en hund (hun var jo heller ikke så stor smiley )
    Men når folk ligefrem begynder at komme ud fra folk de besøger, for at snakke, så er det altså lige ved at blive rigeligt. hehe

• #26   12. okt 2015 Ja, man kan hurtigt føle sig som jaget vildt smiley Men sådan nogle små chi'er er altså også bare for nuttede smiley Så man forstår jo godt folks trang til at dikke hunde smiley

• #27   12. okt 2015 Hehe ja, og det er såmænd også fin træning, bådede for hundene og mig, men når man lige har en dag hvor man bare gerne vil være i fred, er gåture med hundene i nærheden af mennesker bare NO GO! smiley
    Det er også sjovt, for jeg har tit hørt fra andre chi ejere, at folk snakker rigtig grimt om deres hunde og lign, altså kalder dem rotter og kommer med dumme kommentare. Det har jeg aldrig oplevet. Folk kan godt spørge om det ikke er dem der er sådan nogle hidsige nogle, og så får de en forklaring, men ellers ikke noget negativt overhovedet.
    Det er faktisk kun folk jeg kender der kommer med dumme kommentarer, men de gør det jo bare for at drille.

• #28   12. okt 2015 Dejligt at du kun har haft positive oplevelser med folk og dine chi'er, for hold da op hvor er der mange fordomme omkring den race smiley

Da jeg havde min lille chi-blanding, blev folk altid enormt positivt overraskede over hvor sød, social og kælen hun var. Hun var sgu en fantastisk lækker lille hund, med masser af charme og selvtillid smiley

• #29   12. okt 2015 Næstved smiley men kun en gang imellem.

• #30   13. okt 2015 Jamen så må jeg holde godt øje med hvem der står på i Næstved smiley

Kommentér på:
Nærved påkørsel

Annonce