schæfer og japansk spids schæfer og japansk spids
Hej alle har min schæfer på 1 1/2 år som efter at jeg var på en militær ovelse hvor min rommi pludselig var nød til at gå (ganske aksebtable grunde) er blivet enormt bange for at være alene hjemme tror han har følt sig efterladt og nu han bange for det sker igen (han går fra ca 15 min efter jeg er gået og til jeg kommer hjem igen)
nu skal jeg så til at tjække om det hjælper hvis han har en kammerart ho sig i det han så ikke er alene og hvis det gør ville jeg prøve og skaffe ham en lille bror
har kikket på dansk spids før og da det så hvidt jeg har læst er en kvik intilgent lille hund tænker jeg den ville passe godt med ham jeg har
hved så ikke så meget om hvor meget den skaber sig er remelig godt til hunde opdragelse (kan dog ikke opdrage frygt ud af en hund) så hvis det et spørgsmål om opdragelse at ha styr på den japanske spids burde det ikke være det store problem
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 240 Svar: 9.465
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.595
Så det ville jeg personligt ikke gøre.
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 240 Svar: 9.465
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 625
Den hund vi lånte kender vores hund for det første, og for det andet var den voksen og selv vant til at være alene.
Vi havde video overvågning på det tidspunkt, og jeg kunne gå på via internettet uanset hvor jeg var og tjekke dem, de lå og sov sammen for det meste.
Så jeg vil sige at en anden hund hjælper ikke nødvendigvis, og uanset så hjælper det ikke problemet, vi trænede det også ved siden af så vores hund på et tidspunkt kunne være helt alene. Dkk har lavet en video hvor de forklarer alenehjemme træning, men det er et projekt der tager tid og nogen gange også lang tid?
mar 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
har godt tænkt på at man kan resikere at det bare bliver 2 hunde der ikke vil være aflene hjemme og jeg håber på jeg kan låne min mors hunde til at se om det virker der er en/to ekstra hunde til at holde ham med selvskab
det hele startede efter at min rommi var nød til at gå og han derfor var af lene om natten
tak for de gode kommentare ind til nu
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Der er ikke noget quick fix, desværre - men når hunden HAR kunnet være alene hjemme, så er der med lidt held kortere vej til målet.
Vent med en hund mere, timingen er helt off
schæfer og japansk spids