{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.679 visninger | Oprettet:

TRÆ fældning ..hjælp {{forumTopicSubject}}

Er her nogen der kender til folk der fælder træer, handler med træ osv ...

I min familie er der en sommerhus grund med MANGE og en del af dem meget store træer ... store nåletræer ... vi vil så gerne have dem fældet, men aner ikke hvad sådan noget koster ...vil helst så lidt som muligt selv, og vælter ikke i penge ... men vi tænkte noget i retning af om man kunne få kontakt til folk der ville fælde dem og tage dem med mod at få dem ... eventuelt med en mindre betaling oven i ...

Hvor finder man den slags mennesker ... gerne omkring Østjylland Aarhus, Randers; Djursland ... sommerhuset er på Mols ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TRÆ fældning ..hjælp
  • #1   19. sep 2015 ÆV Hanne smiley

    Og så bor de helt ovre i det jyske smiley

    Der er ski lidt langt fra kalvehave på sydsjælland, ellers havde jeg sendt Bent og søn afsted med motorsav og traktor .... gad vist om de stadig ville have et sommerhus når de var kørt igen smiley smiley


  • #2   19. sep 2015 I kender ingen i Østjylland der kunne være interesserede ??

  • #4   19. sep 2015 Det er aldrig til at finde noget af den slags lidt længere mod nord. Vendelboer står simpelthen på nakken af hinanden for at hente gratis træ smiley

    Hvis ikke træerne står i nærheden af bygninger, eller andet som kunne være skrøbeligt i forhold til faldende træer, så sæt en seddel op hos den lokale købmand, eller find den lokale borgerforening på Facebook og lav et opslag der. smiley


  • #5   19. sep 2015 @ Søren ..takker ringer måske til ham ..men når jeg ser annoncen ser det ud til han kun kører i Aarhus og så skal vi selv rydde op ... meningen er at vi gerne vil finde nogle der vil tage alt mod at få træet og evt en mindre betaling for kørsel fx ... der er tale om en del træ vil jeg tro

  • #6   19. sep 2015 @ karena .... de vendelboer skal da være velkomne hvis de gider køre efter det ...og de har både værktøjet og virkelig store trailere at transportere det på ....

  • #8   19. sep 2015 nu spørger jeg nok dumt, men er grantræ og fyrretræ det samme ??? det er fyrretræer

  • #10   19. sep 2015 Nåletræers brændværdi er ofte lidt fejlvurderet. Faktisk siges et kilo nåletræ at have større energiindhold, end et kilo løvtræ. Desuden er nåletræer ofte ukomplicerede at fælde og meget simplere at afgrene.
    Men nålegrene er ikke så gode til bål og åbne pejse pga harpiksindholdet. Nå jeg har ikke brændeovn længere, så det rager jo heller ikke mig smiley


  • #11   19. sep 2015 @ Søren, næe men du gav mi da lidt håb...

    @ DKK Soulmates ... det må såmænd også gerne koste lidt, bare vi ikke skal have arbejdet med det ...tænkte bare at træet så skulle være en del af betalingen ...


  • #12   19. sep 2015 Jeg kender en her på sjælland, som gerne kom og fældede hele molivitten, for at derefter kyle det igennem hans store jenzhugger.
    Hvis det blandes med noget godt træ, er varmeværkerne ikke så sarte med at noget af flisen er af fyrretræ smiley
    Men tvivler på at skovbyholm kører over til det jyske smiley


  • #13   19. sep 2015 @ tante ... altså undskyld ikke for at forfølge dig ... men jeg tænker at folk tit kender nogen inden for samme branche på tværs af landet ... så skulle du få mulighed så må du rigtig gerne spørge om nogen kender nogen som dem i det østjydske ....

    jeg er helt på bar bund ...


  • #14   19. sep 2015 Hm Hm Hm.... Kan ringe til Mogens Tveed på Oremandsgaard her på Mandag.
    Jeg ved de lige har haft besøg af et firma ovre fra jylland, måske de kan hjælpe smiley


  • #15   19. sep 2015 Nåletræer har samme brændværdi som løvtræer, vægten er blot anderledes, og derfor er der mere "energi" i en rummeter løvtræ end der er i en rummeter nåletræ. Eller endnu værre pil eller poppel, som vi har en hulans masse af. Det futter godt nok hurtigt af i brændeovnen, men vejer så heller ingenting. Det fylder bare rigtig godt i brændestakken... -.-'

    Vi har lige i sidste uge fået et tilbud på at få væltet 5 popler, kæmpe store (ca. 30 meter høje, og jeg kan ikke nå om dem). De står temmelig problematisk op ad naboens hus, så vi vil have en ud med forsikring. Alt andet kan vi vælte selv. Vi skulle give 1000 kr pr. træ for at det er lagt ned. Derfra skal vi selv stå for at save det op og rydde op. Vi er på udkig efter en der måske er lidt billigere, men det var altså prisen han kom med. Vi kom i kontakt med ham igennem en nabo, så det er sådan noget mund-til-mund noget...


  • #16   19. sep 2015 Min eks fælder træer på Djursland. Han har dog ingen hjemmeside, men du kan få hans nummer smiley

  • #17   19. sep 2015 @ Kennel HIjacks ..har sendt dig en pb ...

    @ Mille ... puh 1000 pr træ og så er det ikke væk ... kunne måske betale det hvis så de savede op og tog det med ...

    Hele meningen er at vi ikke selv vil have noget med det at gøre ... vi har hverken tiden, lysten eller værktøjet til den slags ...


  • #18   19. sep 2015 Hanne: Ærligt tror jeg det er dyrere fordi vi netop vil beholde træet selv. Ellers kunne han jo tjene lidt penge på det (på trods af at det er poppel..). Men når vi nu selv fyrer med brænde og kæresten er rimelig ferm med en motorsav og har traktoren til at køre fra, så er problemet for os selv "kun" at vælte de 5 problematiske træer. Vi tør ganske enkelt ikke selv tage lige netop de træer.

  • #19   20. sep 2015 Grantræ er bare det hyggeligste at fyre med. Vi plejer at bruge det som optænding og så siger det nogle hyggelige lyde. Nøj hvor jeg savner brændeovn

    profilbillede
  • #20   20. sep 2015 Det er vist ikke kun dig, der gør det smiley
    Faktisk er det vanskeligt at se, hvor den ene hund slutter, og den anden begynder.


  • #21   20. sep 2015 De var nogle gange ved at dø af hede, men væk kom de ikke. Faktisk havde vi ikke noget tv tændt i den periode for det var så hyggeligt at se ilden.
    Nu har de pilleovn og det er bare slet ikke det samme, men min OCD-rengørings-kæreste synes at brænde støver og jeg må jo give ham ret (og freden bevares)


  • #22   20. sep 2015 jeg er heller ikke selv til brændeovn ... gider ikke besværet og svineriet ... og i det sommerhus (som nærmest er nedrivningsværdigt) er der heller ikke brændeovn .... så ja træet skal bare væk ...

    I ved det er sådan en ting, som man drømmer om der bare kommer en eller anden handymand der elsker at være ude, som elsker at svinge motorsaven og som siger ... jeg fælder gerne løs hvis jeg må tage det hele, og evt mod en mindre betaling for kørsel osv ...
    Der er akut 4 meget store fyrretræer, og 1 mega stort som helst skal væk ... derudover er der nok 25-30 træer som gerne må ryge med når nu det skal være ...så vi taler ikke om liiige en dags arbejde ...
    Det er en sommerhus grund som egentlig er min brors ... men han kommer der aldrig, og det hele er vokset ham over hovedet ... og grundet noget familie halløj med min mor som han egentlig har arvet det af, så kan han ikke sælge skidtet så længe hun lever ....
    Nu er der kommet nye naboer og de vil så gerne at de 5 træer kommer væk ... det er så nødvendigvis ikke mit ellers min brors problem, men det er i den grad fornuftigt at gøre det, det kan vi godt se, og naboen vil også være behjælpelig ...


  • #23   20. sep 2015 Hvad med at høre naboerne om de kan bruge træet? Det giver sikkert god karma smiley

  • #24   20. sep 2015 Prøv facebook grupper, det gjorde jeg - havde en baghave fyldt med alle mulige træer og krat og hvad ved jeg.

    Var en skovhugger heroppe som har en stor motorsav og en stor flismaskine - de kom og nedlagde træerne, alle grene osv. smed de i flismaskinen, for al flisen kunne de bruge i fyret derhjemme = varme til dem, og de store stykker træ skar de op og tog med sig også. Tror vi gav 500 eller 1000 i alt, for at de kom og ryddede en del store og små træer, samt beskar lidt af de blivende smiley
    - Det er desværre i Thy, så hjælper ikke på Djursland, men som sagt, vi fandt dem via facebook og det var ret nemt.


  • #25   20. sep 2015 @ Rollo ....hvad søgte i under noget, eller lagde i et opslag på fb ... vi har lavet et opslag på fb, det har ikke givet det store ...sikkert fordi vores venner er byboere .... vi skulle jo kunne søge i det område hvor huset ligger .. men der kender vi ingen ... har lidt tænkt på at køre derover og så gå ind på nogen af de omkringliggende gårde og høre om nogen vil lige netop det du beskriver ...det ville være drømmescenariet...

  • Eddie S
    Eddie S Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #27   9. feb 2017 Hej .. har i fundet nogle til og fælde .. Skal ud og se det hvis I ik har smiley

  • #28   9. feb 2017 Tråden er fra 2015...

  • #30   9. feb 2017 jep ... det er overstået ....

  • Lise A
    Lise A Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #31   11. mar 2018 Nu har vi problemet her på Sjælland: En granskov, som skal væk, og ingen penge til at betale for fældning. Er der nogen, der vil fælde, mod at de får træet? Lise

  • #32   11. mar 2018 Jeg har navnet på et firma som du kan kontakte. Jeg garanterer ikke at du kan få en aftale, men jeg ved at de tit fælder mod at få træet til flis.

Kommentér på:
TRÆ fældning ..hjælp

Annonce