{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rejse til bornholm via sverige
  • #1   15. aug 2015 der står noget i dette link, og specifikt noget om hvis man skal have dem med til Bornholm, sidst i linket ...

http://www.visitsweden.com/sverige-dk/SF/Hva-gor-du-i-Sverige/Dyr-og-kaledyr/

• #2   15. aug 2015 jeg er godt klar over de skal have

ID mærkning
    hundepas
    Rabies vaccinationer
    og det skal anmeldes at vi kommer igennem

men der står intet omkring de der helt alm vaccinationer. så nu er jeg pludselig i tvivl

• #4   15. aug 2015 altså skal de også have dem mod hundesyge/pavo ?

• #5   15. aug 2015 Kan jeg da godt forstå du bliver i tvivl om ... har lige været inde og læse på det svenske "jordbruksverket" og det er kun de ting du selv ved der står nævnt ... men så er det jeg tænker om der er et vaccinationskrav på de andre ting for overhovedet at få EU passet, for så ved man jo at er passet der, så er de vacc. iorden ...

følger lige med for tænker selv at tage til Bornholm med hundene på et tidspunkt...

• #6   15. aug 2015 Keiko er passet med alt.. men sidste år ville dyrlægen ikke vaccineret ham med det alm Eurican da hun sagde at når han ikke legede med andre hunde, så duede den 2 år og ikke 1.
    men det kan jeg jo ikke bruge til så meget når den siger 10.10.14 i passet. og jeg vil ikke risikere noget.
    men det betyder så jeg må ned imorgen på en søndag og få det gjort hvis han skal have den for at det er lovligt...

• #7   15. aug 2015 når jeg søger på hvad der skal være i orden for at de får passet nævnes kun id-mærkningen, og igen Rabbiesvaccinen ... ikke andre vacciner, så når der heller ikke specifikt fra de svenske myndigheder nævnes andet, så tror jeg ikke der er krav til hverken andre vacciner, eller i dag heller ikke nylig ormekur ...
    men det er ved søgning på nettet ..

tror du en vagtdyrlæge vil kræve penge for at svare på det, ellers prøv da at ringe til en i morgen ...

Prøv at læse denne side ... og se om ikke du får det samme ud af den som mig, at det kun er Rabbiesvacc der er et krav når ikke landet selv stiller andre krav ..

http://www.fdm.dk/koer-selv-ferie/planlaeg-din-bilferie/rejsedokumenter/eu-dyrepas-til-kaeledyret

og så vil jeg da gerne vide om det der med at melde via nettet til Tullverket er nemt ??

• #8   15. aug 2015 jeg kan heller ikke læse mig til andet end at de skal have rabies.
    og så må jeg ringe til dyrlægen imorgen, hvis de altså kan svare mig på det.
    (han skulle have have haft den skide vaccination sidste år smiley )

anmeldelsen over nettet er ganske nem at forstå. du skal bare ind og skrive ting som ejer, hundens navn race, id mærknings nummer, hvornår du rejser og hvor fra osv.

og så printer jeg den altid ud og har med som en sikkerhed.

• #9   15. aug 2015 http://www.foedevarestyrelsen.dk/Selvbetjening/Guides/Sider/Sådan-rejser-du-med-din-hund.aspx

Her står det hele. Der er ikke sær regler for transit igennem Sverige til Bornholm længere, så de regler der skal følges er som ved indrejse i Sverige

Så de andre vaccinationer er i den sammenhæng uvæsentlige

• #10   15. aug 2015 jeg kan ikke se det er anderledes end det har været førhen ?

du skal stadig anmelde din ankomst, den skal være idmærket, eu pas og rabies..
    sådan var det da også før? og det siger den stadig når du går ind. så hvad skulle være ændret ?

• #11   15. aug 2015 Før 29. dec var der en særregel der betød at hundene ikke skulle opfylde Sverige-reglerne hvis den ikke forlod bilen imens den var i Sverige på vej til Bornholm. Den regel gælder ikke længere

• #12   15. aug 2015 ah ok på den måde.

jamen alt det som står på siden det har vi iorden. hans rabies gælder til 2016
    men hans alm for pavo osv, den er ikke længere gyldig, og det er den jeg er i tvivl om hvorvidt de også skal have eller ej.
    umiddelbart så kan jeg intet finde om det, så det må vel betyde rabies er den eneste vaccine som er et must.

men jeg må prøve at ringe imorgen på dyrhospitalet og se om de ved det. det bare lidt stressende at finde ud af dagen inden man skal afsted smiley

• #13   15. aug 2015 Du kan roligt regne med informationen på Fødevarestyrelsens hjemmeside smiley

• #14   15. aug 2015 så tager vi den med ro smiley tænker det vel også ville have stået der hvis de andre var påkrævet.
    man bliver bare ligepludselig lidt panisk når man står 24 timer inden rejse og bliver i tvivl

• #15   15. aug 2015 Hanne

det er denne anmeldelse du skal lave smiley :

https://tid.tullverket.se/df/DF_StartSida.aspx?ALT=Info

• #16   16. aug 2015 takker

Kommentér på:
Rejse til bornholm via sverige

Annonce