Online Tilmeldt:
28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.326
Cykelkurv til hunden, hvilken? {{forumTopicSubject}}
Nu er jeg blevet meldt til et ekstra hvalpehold med Rosa, og har flyttet træningsplads (kun pga afstanden, var super glad for DKK, men det tog simpelthen for meget tid at komme frem og tilbage)
Nå men nu kommer jeg til at gå til træning så tæt på, at jeg kan cykle derhen, og skal jo derfor bruge en god cykelkurv til Rosa. (Jeg har ikke en almindelig eller noget) Men jeg ved ikke hvilke der er gode, og hvad der er bedst??
Hun vejer jo kun 1 kg, men den må gerne kunne holde til dem begge to, så op til 5 kg. Ved dog ikke om de er store nok til at de ville kunne sidde i den uden at sidde oveni hinanden.
jeg vil helst have en der sidder på styret, selvom jeg også har kigget på dem man sætter bagpå, men kan godt lide at jeg kan se hende hele tiden, så jeg ved hun har det godt, og hun kan se mig.
Jeg ved ikke om det er bedst med en åben, hvor man sætter hende godt fast, så hun ikke kan falde ud, eller en lukket?
Har meget overvejet en lukket, da det ville give mere sikkerhed tænker jeg, og måske lidt lettere hvis det regner, at man så bare smider noget udenover så hun ikke bliver våd, men dem jeg har fundet har bare været ret dyre?
Jeg har desværre ikke særlig mange penge til det pt, så kom også gerne med billige hjemmesider, eller måske brugte?
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.780
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.935
Den tager fint Cocos 7kg, men også da hun vejede 8,3kg var der ingen problemer. Jeg kan bedst lide sivkurve, men problemet, sys jeg, er, at bunden på dem ofte også er flettet, og det er jeg ik glad for ift kløerne. Men den her har træplade som bund
Coco har sele på, når vi cykler, som er sat fast til styret, så hun ik kan hoppe ud og være til fare for sig selv og trafikken. Hun ved, hun skal blive i kurven og sidde stille, dog har jeg to gange været rigtig glad for, at hun var spændt fast..!
Det med en lukket kurv er jeg personligt ik så vild med, mest fordi jeg synes pladsen bliver meget lille på sådan en.. Men det er nok ik et problem med en chi..
feb 2007
jun 2011
Jeg vælter ikke medmindre jeg bliver kørt ned. Jeg kører ret pænt, når hun er med, og jeg vil hellere, at hun altid sidder fast, end at den ene gang hvor det måske går galt, kan springe ud af kurven og ud foran en bil fx, eller måske løbe væk..
Og hvad mener du med en hængt hund? Som sagt har hun sele på, så selv hvis hun kunne komme ud, ville hun da ikke blive hængt? Hun ville hænge i selen ved siden af kurven, det er alt.. Og der vil jeg så også sige, at jeg cykler ret meget, så jeg ville nok ikke styrte af sådan et stunt egentlig..
Jeg syntes til gengæld, det er dybt uansvarligt at cykle med en løs hund i en kurv, den kan komme ud af. Hvis den en dag springer ud og foran en bil, hvad så? Hunden bliver kørt ned, chaufføren får sig en rigtig dårlig oplevelse, måske endda ødelagt bilen, og hvad hvis der undviges, og der sker anden skade omkring ulykken? Ej, det kan man simpelthen ikke byde sin omverden..
feb 2007
feb 2015
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 3
Jeg kører så fint og forsigtigt når han er med og holder øje med ham hele tiden.. Han syntes det er dejligt at komme ud og få vind i håret
jun 2011
Og om jeg vælter eller ej med en hund hængende på siden af kurven, er jo også irrelevant; min hund er spændt fast, så det ikke kan ske. Men det er nok noget, du selv skal overveje, i og med du har snor på, men hunden alligevel kan hoppe ud...
Det er netop hver din sag, derfor skrev jeg ik noget til dig, da jeg så dit svarindlæg til TS, selvom jeg synes, det er dybt uansvarligt. Du syntes, jeg sku passe mere på min hund og gøre som dig, jeg synes, du sku passe mere på dine medmennesker og gøre som jeg.
Der er forskellige motivationsfaktorer bag hver vores valg, det kommer an på, om man vægter sin egen hund eller sine medmennesker højest.
feb 2007
jun 2011
Skal vi så ik lade TS få sin tråd for sig selv?
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.326
Jeg har prøvet hængt hund, det er ikke sjovt. Lucky sad I sin taske som hvalp. Jeg stod lige I kø og lagde ikke lige mærke til at han altså lige hoppede/faldt ud af tasken. Han var spændt fast indeni den I halsbåndet så der hang lucky altså lige pludselig. Skyndte mig selvfølgelig at få ham op og der skete ikke noget. Men jeg vil ikke risikerer det. For han kunne ligeså godt være kommet alvorligt til skade med hans lille bitte nakke/hals.
Jeg vil så råde til at man virkelig tænker realistisk over hvor hurtigt man reagerer. Kan man nå at få fat I snor/hund I det sekund hunden springer? Det går så stærk og er man samtidig I bevægelse tager det altså tid at reagere.
Men hvordan andre gør er jo op til dem. Men jeg søger en kurv hvor rosa er sikker I og hvor jeg ikke skal være bange for at hun bliver hængt.
Derudover er det så langt ned fra cykel kurven at hvis hun sprang og ikke havde så hun blev hængt, ville hun altså kunne slå sig voldsomt. Og jeg skulle stadig nå at stoppe cyklen og have fat I hende, I den tid kunne hun godt nå at blive kørt ned.
nov 2012
Regner også med at skulle have rygsæk på til de ting vi skal have med til træning. Har også så mange transporttasker til de hunde efterhånden, at jeg vidst ikke har brug for flere
nov 2012
http://www.billigdyrehandel.dk/hundetransport/trixie-bikerbag
Og så faldt jeg lige over denne, prisen er noget udenfor mit budget, men den ser god ud
http://www.billigdyrehandel.dk/hundetransport/trxie-cykeltaske
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
Ikke fordi jeg ville være bange for hunden hoppede ud.. Men hvis man kørte galt ville hunden ikke blive slynget hen af vejen.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 949
Den ville jeg købe, hvis jeg cyklede med hundene http://m.zooplus.dk/shop/hund/hundetransport/cykelkurv/cykelkurv/357654
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 953
Ville nok gå efter en kurv det sad ordentlig fast på cyklen og hvor hunden var fastspændt
nov 2012
nov 2012
maj 2012
Har selv sådan en alm cykelkurv.
Man kan bukke dem helt rundt om styret, så den sidder ret godt fast
jul 2010
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 274
nov 2012
Line, jeg overvejer at købe den, for den er jo ikke så dyr. Men hmm.. ved ikke om jeg er helt tilfreds, men har ikke råd til de der dyre nogle, så måske jeg bare må gå på kompromis.
maj 2012
nov 2012
Der er lidt for langt at gå derned, og gider ikke tage bussen.
maj 2009
Jeg er rigtig glad for min fra klick fix men den havde jeg også kun råd til fordi jeg fandt den absurd billigt på DBA
nov 2012
Jep den er her:
http://www.buhlcykler.dk/klicfix-doggy-cykelkurv-hund-gra.html
Den ser simpelthen bare god ud. Men ja jeg har altså ikke lige 500+ kr, til sådan en
maj 2009
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 3 Emner: 239 Svar: 3.391
http://www.alttilhundogkat.dk/cykelkurve1?/Generelt/HUNDE/Cykel%20tur%20med%20hund%20NY/Cykelkurv%20af%20pileflet%20med%20tr%E5dgitter%20Sendes%20med%20fragtmand.%A0/&showitem=4031
Billedet er dog nogen måneder gamle, men der sidder de bag på cyklen - normalt skal den sidde foran, men det er alt for voldsomt, så den sidder bag på, og så får hundene heller ikke blæst i hovedet.
nov 2012
Hos mig skal den sidde foran, så den skal være fin at have foran.
Cykelkurv til hunden, hvilken?