{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.350 visninger | Oprettet:

Cykelkurv til hunden, hvilken? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg blevet meldt til et ekstra hvalpehold med Rosa, og har flyttet træningsplads (kun pga afstanden, var super glad for DKK, men det tog simpelthen for meget tid at komme frem og tilbage)
Nå men nu kommer jeg til at gå til træning så tæt på, at jeg kan cykle derhen, og skal jo derfor bruge en god cykelkurv til Rosa. (Jeg har ikke en almindelig eller noget) Men jeg ved ikke hvilke der er gode, og hvad der er bedst??

Hun vejer jo kun 1 kg, men den må gerne kunne holde til dem begge to, så op til 5 kg. Ved dog ikke om de er store nok til at de ville kunne sidde i den uden at sidde oveni hinanden.
jeg vil helst have en der sidder på styret, selvom jeg også har kigget på dem man sætter bagpå, men kan godt lide at jeg kan se hende hele tiden, så jeg ved hun har det godt, og hun kan se mig.
Jeg ved ikke om det er bedst med en åben, hvor man sætter hende godt fast, så hun ikke kan falde ud, eller en lukket?
Har meget overvejet en lukket, da det ville give mere sikkerhed tænker jeg, og måske lidt lettere hvis det regner, at man så bare smider noget udenover så hun ikke bliver våd, men dem jeg har fundet har bare været ret dyre?

Jeg har desværre ikke særlig mange penge til det pt, så kom også gerne med billige hjemmesider, eller måske brugte? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykelkurv til hunden, hvilken?
  • #1   12. aug 2015 Jeg bruger den her helt alm til min 9 kilo Boston. Men han forstår også at blive i kurven. Plus jeg vil have de der ben ned til hjulet så han ikke hænger på styret

profilbillede
  • #2   12. aug 2015 Jeg har mellem str kurven fra De Blindes Arbejde. Det er virkelig kvalitet!
    Den tager fint Cocos 7kg, men også da hun vejede 8,3kg var der ingen problemer. Jeg kan bedst lide sivkurve, men problemet, sys jeg, er, at bunden på dem ofte også er flettet, og det er jeg ik glad for ift kløerne. Men den her har træplade som bund smiley
    Coco har sele på, når vi cykler, som er sat fast til styret, så hun ik kan hoppe ud og være til fare for sig selv og trafikken. Hun ved, hun skal blive i kurven og sidde stille, dog har jeg to gange været rigtig glad for, at hun var spændt fast..!

Det med en lukket kurv er jeg personligt ik så vild med, mest fordi jeg synes pladsen bliver meget lille på sådan en.. Men det er nok ik et problem med en chi.. smiley

profilbillede
  • #3   12. aug 2015 AS forstår ikke du tør binde hunden fast hvis de vil ud kommer de det og tænker mere på en hængt hund og et ordentlig styrt smiley

• #4   12. aug 2015 Nej, hun kan ikke komme ud. Der sidder en bjergbestigerkarabin fast på styret og den er selen sat fast i, dvs. hun kan sidde og ligge i kurven, intet andet. Hun kan knap vende sig, men det vil jeg heller ikke have, hun skal kunne, for når man har 7-8kg på styret, så dur det ikke, vægten kan forskydes pludseligt og meget, så vælter man nemlig først smiley
    Jeg vælter ikke medmindre jeg bliver kørt ned. Jeg kører ret pænt, når hun er med, og jeg vil hellere, at hun altid sidder fast, end at den ene gang hvor det måske går galt, kan springe ud af kurven og ud foran en bil fx, eller måske løbe væk..
    Og hvad mener du med en hængt hund? Som sagt har hun sele på, så selv hvis hun kunne komme ud, ville hun da ikke blive hængt? Hun ville hænge i selen ved siden af kurven, det er alt.. Og der vil jeg så også sige, at jeg cykler ret meget, så jeg ville nok ikke styrte af sådan et stunt egentlig..
    Jeg syntes til gengæld, det er dybt uansvarligt at cykle med en løs hund i en kurv, den kan komme ud af. Hvis den en dag springer ud og foran en bil, hvad så? Hunden bliver kørt ned, chaufføren får sig en rigtig dårlig oplevelse, måske endda ødelagt bilen, og hvad hvis der undviges, og der sker anden skade omkring ulykken? Ej, det kan man simpelthen ikke byde sin omverden..

• #5   12. aug 2015 Hver sin sag om det med om hunden skal kunne hoppe ud foran en bil (min har snor på så jeg kan stoppe han inden han vil hoppe). Jeg cykler også pænt og min kan kun sidde eller ligge sig i sin kurv. Men han skal have muligheden for at kunne komme ud hvis man skulle blive påkørt, når han ikke har et gitter til at beskytte sig. Jeg har også cykelhjelm på for at beskytte sig. Jeg vil gerne se dig rede et styrt, når en hund der hopper ud af kurven og hænger og dingler 7-8 kg på en side af dit styr. Kunne forstå hvis du have den til at sidde fast i bunden af kurven.

• Victoria
    Victoria Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 3
    #6   12. aug 2015 Min han sidder også bare i en almindelig cykelkurv, også spændt fast til styret smiley
    Jeg kører så fint og forsigtigt når han er med og holder øje med ham hele tiden.. Han syntes det er dejligt at komme ud og få vind i håret smiley

profilbillede
  • #7   12. aug 2015 Nu siger du selv, du har snor på, så du kan stoppe ham, inden han hopper, men så har du vel ogs en "hængt hund", hvis den hopper, inden du opdager det? Jeg kan love dig for, det kan gå stærkt, hvis de pludselig for en impuls.. Heldigvis har min været fastspændt, så det gav kun et ryk i kurven.
    Og om jeg vælter eller ej med en hund hængende på siden af kurven, er jo også irrelevant; min hund er spændt fast, så det ikke kan ske. Men det er nok noget, du selv skal overveje, i og med du har snor på, men hunden alligevel kan hoppe ud...

Det er netop hver din sag, derfor skrev jeg ik noget til dig, da jeg så dit svarindlæg til TS, selvom jeg synes, det er dybt uansvarligt. Du syntes, jeg sku passe mere på min hund og gøre som dig, jeg synes, du sku passe mere på dine medmennesker og gøre som jeg.
    Der er forskellige motivationsfaktorer bag hver vores valg, det kommer an på, om man vægter sin egen hund eller sine medmennesker højest.

• #8   12. aug 2015 Det med jeg ikke tænker på mine med mennesker er sku noget pjat. Hans snor ligger oven på ham så jeg kan tage fat i den. Så hopper han ned lander han ved siden af cyklen og så er han i snor, dog er det aldrig sket, da stoler på at når jeg siger han skal blive, behøver han ikke flygte.

• #10   12. aug 2015 Det er godt, du har dit på det rene, AnesofieK, og nu har du også sørget for lige at gi mig en overhaling med i svinget, og så er alting jo fint smiley

Skal vi så ik lade TS få sin tråd for sig selv?

• #11   12. aug 2015 Tak for alle vores svar. Min hund skal ikke kunne komme ud af kurven uanset hvad! For hun sætter sig ikke stille bare fordi jeg siger at hun skal smiley derfor jeg tænker lukket kurv alla den Pernille har måske, bare til foran på cyklen smiley

Jeg har prøvet hængt hund, det er ikke sjovt. Lucky sad I sin taske som hvalp. Jeg stod lige I kø og lagde ikke lige mærke til at han altså lige hoppede/faldt ud af tasken. Han var spændt fast indeni den I halsbåndet så der hang lucky altså lige pludselig. Skyndte mig selvfølgelig at få ham op og der skete ikke noget. Men jeg vil ikke risikerer det. For han kunne ligeså godt være kommet alvorligt til skade med hans lille bitte nakke/hals.

Jeg vil så råde til at man virkelig tænker realistisk over hvor hurtigt man reagerer. Kan man nå at få fat I snor/hund I det sekund hunden springer? Det går så stærk og er man samtidig I bevægelse tager det altså tid at reagere.
    Men hvordan andre gør er jo op til dem. Men jeg søger en kurv hvor rosa er sikker I og hvor jeg ikke skal være bange for at hun bliver hængt.
    Derudover er det så langt ned fra cykel kurven at hvis hun sprang og ikke havde så hun blev hængt, ville hun altså kunne slå sig voldsomt. Og jeg skulle stadig nå at stoppe cyklen og have fat I hende, I den tid kunne hun godt nå at blive kørt ned.

• #13   12. aug 2015 Har godt kigget på dem Pia, men tror bare det bliver træls at have hende på ryggen, for Rosa kan god gå lidt "amok" når hun ikke kan se mig. smiley
    Regner også med at skulle have rygsæk på til de ting vi skal have med til træning. Har også så mange transporttasker til de hunde efterhånden, at jeg vidst ikke har brug for flere smiley

• #14   12. aug 2015 Har kigget noget på den her, men det er jo igen til bagpå, men kan godt lide stilen:
    http://www.billigdyrehandel.dk/hundetransport/trixie-bikerbag

Og så faldt jeg lige over denne, prisen er noget udenfor mit budget, men den ser god ud smiley
    http://www.billigdyrehandel.dk/hundetransport/trxie-cykeltaske

• #15   12. aug 2015 Jeg ville uden tvivl vælge en med "net" over..

Ikke fordi jeg ville være bange for hunden hoppede ud.. Men hvis man kørte galt ville hunden ikke blive slynget hen af vejen.

• #16   12. aug 2015 Når hun/de er så små, ville jeg nok bare vælge sådan en her.
    Den ville jeg købe, hvis jeg cyklede med hundene smiley http://m.zooplus.dk/shop/hund/hundetransport/cykelkurv/cykelkurv/357654

• #17   12. aug 2015 Jeg købte først en flet kurv med net over men den droppede vi hurtig for blev der lavet en lidt for pludselig bevægelse eller vi skulle dreje bankede hun hoved ind i gitteret lige meget hvor forsigtig jeg prøvede at køre hun sidder så også altid op men måske er det ikke et problem hvis hunden kun vejer 1 kg smiley men jeg er heller ikke vild med kurven kun sad fast med kroge på styret tænker den let kan flyve a h til ved et styrt.

Ville nok gå efter en kurv det sad ordentlig fast på cyklen og hvor hunden var fastspændt smiley

• #18   12. aug 2015 Line den er da i hvert fald til en pris der er til at overkomme. Det ser bare ud som om den kun hænger i et par stropper, og det er jeg ikke så vild med. Vil gerne have at den sidder godt fast, og ikke rykker sig.

• #19   12. aug 2015 Sara, tak for din erfaring, det med at hun ryger ind "nettet" havde jeg slet ikke tænkt på.. Hmm det er vidst ikke så nemt at finde en kurv der bare har det hele og som samtidig ikke koster en bondegård smiley

• #20   12. aug 2015 De der stropper er vidst lavet af metal.
    Har selv sådan en alm cykelkurv.
    Man kan bukke dem helt rundt om styret, så den sidder ret godt fast smiley

• #21   12. aug 2015 ved godt det ikke er en cykel kurv, men hvad med en cykelanhænger, den kan begge hunde være i. Sådan en har jeg til mine og de elsker den. Den kan lynes så de ikke kan hoppe ud, og der er god plads til at begge hunde kan være deri

• #22   12. aug 2015 Mette - de er alt for dyre, og alt for besværlige at cykle med. De burde godt kunne sidde i sådan en kurv sammen, hvis ikke jeg køber den mindste str. men jeg ved så heller ikke hvornår jeg nogensinde får brug for at have begge med på cyklen på en gang smiley

Line, jeg overvejer at købe den, for den er jo ikke så dyr. Men hmm.. ved ikke om jeg er helt tilfreds, men har ikke råd til de der dyre nogle, så måske jeg bare må gå på kompromis.

• #23   12. aug 2015 Tja, hvis det er sådan en eller ingen, så havde jeg nok valgt den smiley

• #24   12. aug 2015 Haha ja det kan jeg jo blive nød til, hvis jeg ikke lige finder andet smiley
    Der er lidt for langt at gå derned, og gider ikke tage bussen.

• #25   12. aug 2015 Nej det er vidst ikke, men nu er min hund lidt større så det ikke sikkert det bliver et problem med så lille en hund er der jo lidt mere plads smiley

Jeg er rigtig glad for min fra klick fix men den havde jeg også kun råd til fordi jeg fandt den absurd billigt på DBA smiley

• #26   12. aug 2015 Jeg tror også det er en klick fix jeg har forelsket mig i.
    Jep den er her:
    http://www.buhlcykler.dk/klicfix-doggy-cykelkurv-hund-gra.html

Den ser simpelthen bare god ud. Men ja jeg har altså ikke lige 500+ kr, til sådan en smiley

• #27   12. aug 2015 Ja den smiley De er også vildt dyre også koster et beslag også lige omkring 200 kr men det kan godt betale sig at holde øje om nogle smider en til salg smiley

• #28   12. aug 2015 Vi har denne til vores to chihuahuaer på 2,2 og 2,5 kg.
    http://www.alttilhundogkat.dk/cykelkurve1?/Generelt/HUNDE/Cykel%20tur%20med%20hund%20NY/Cykelkurv%20af%20pileflet%20med%20tr%E5dgitter%20Sendes%20med%20fragtmand.%A0/&showitem=4031

Billedet er dog nogen måneder gamle, men der sidder de bag på cyklen - normalt skal den sidde foran, men det er alt for voldsomt, så den sidder bag på, og så får hundene heller ikke blæst i hovedet.

profilbillede
  • #29   12. aug 2015 Hvor fint Simone, den er samme stil som den fra zooplus længere oppe kan jeg se smiley
    Hos mig skal den sidde foran, så den skal være fin at have foran.

Kommentér på:
Cykelkurv til hunden, hvilken?

Annonce