6.515 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

M. I
M. I
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000

Lav selv sneglehegn? Lav selv sneglehegn?

Så røg mine tre salathoveder! Taktikken med tør jord holder ikke når det står ned i stænger flere dage i træk. Der skal laves sneglehegn og ja, det skal være billig for vi har en stor køkkenhave. smiley

Er der nogen som har nogle gode løsninger?

PS. Har helt styr på sneglebekæmpelsen ellers.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lav selv sneglehegn?
  • #1   28. jul 2015 Måske dette var en løsning: http://www.idenyt.dk/haven/skadedyr-haven/drabersnegle-pa-menuen/

• #2   28. jul 2015 Lav et lille lavt hegn rundt om køkkenhaven .... og sæt .. Kobber-tape ... hele vejen rundt oppe foroven på hegnet udvendig .... Snegle kravler IKKE over Kobber-tape .....
    Det er lidt dyrere end alm. tape ... men alle pengene værd .... smiley

• #3   28. jul 2015 Ann-Marie: hm... det var interessant det med solsortene. Det forklare måske hvorfor vi ikke har 'dræbersnegle': vi har massere af solsorte smiley

• #4   28. jul 2015 Kobbertape, ænder eller vand smiley Så er kobbertape alligevel nok det letteste

• #5   28. jul 2015 Jeg har prøvet moskusænder og var ikke imponeret smiley Jo, bevares de spiste nogle snegle, men hold op hvor sådan nogle kræ sviner og så æder de også salaten smiley

• #7   28. jul 2015 Mette Marie: Jeg har en del solsorte her i min have, og har overvejet om jeg skulle prøve afprøve modellen med et vandbad til fuglene med indbygget snegleø smiley

• #8   28. jul 2015 løbeænder..! Det virker. Jeg har fået 3 og har haft dem i en uge nu.. og sneglene er over halveret..!

• #9   28. jul 2015 Super NITTIB, den havde jeg ikke lige tænkt på. Det gør jeg.

Ann-Marie H: Vi har solsorte, så det er dejligt at vide at de tager lidt. smiley

Mette Marie A og Kristina: Vores naboer har moskusænder og har også tilbudt os nogle, men jeg har bare lyst til at have flere dyr at passe. Har også hørt den med at moskusænder går i køkkenhaven, ved ikke hvordan det er med løbeænder?

Bugsy: Jeg har overvejet strømhegnet, men vi har katte og hund, plus at strømmen slår andre smådyr ihjel, men det ville sikkert være den nemmeste og billigste løsning.

Har forresten også overvejet havedam, vi har lidt frøer og tudser, men der måtte gerne være flere. smiley

• #10   28. jul 2015 De er rigtig trælse de der snegle. Flere og flere fugle er ved at få smag for dem. Bla. skader, krager og nu også solsorte. Pindsvin tager også sin andel efterhånden. Og så er der noget der tyder på at de forsvinder "af sig selv" igen. Min mor som i de sidste år har haft ret mange snegle er stort set fri for dem nu. Og i den plantage jeg ofte går i har der også tidligere været rigtig mange. Vi så ikke en eneste i dag da vi var der ude. Flere andre steder har jeg oplevet det samme. nemlig at kræene forsvinder i løbet af nogle år. Så der er lys forude smiley
    Her og nu kan du bruge kobbertape eller evt. bare kobbertråd, et lille metalhegn formet som et 1 tal (sneglene kan ikke kommer over når der er "udhæng" på). Salt virker også men er nu lidt grusom synes jeg. Og så er der gift, men det er ikke noget alle vil bruge.

• #13   28. jul 2015 Ej ØV Bugsy. Jeg var lige SÅ glad ved tanken om at det bare var noget vi lige skulle igennem smiley

• #14   28. jul 2015 Har også læst at det fluktuerer fra år til år. Jeg samler ind (525 i dag) og afliver og de år vi har været gode til det har vi tydeligt kunne se en forskel året efter, jeg har bare ikke været over dem ordentligt de sidste to år. 2013 var året efter et indsamlingsår og 2014 havde vi en rigtig god sommer, hvilket sneglene ikke kan lide.

Bugsy: Jeg læste et sted der skulle strøm til som på et fårehegn for at slå sneglene ihjel? Plus det naturligvis også zapper alle andre snegle og insekter der rører ved hegnet, og jeg er så grøn. Det er ren økologi og peace and love ude ved mig. smiley

• #16   28. jul 2015 Okay, det skal lige have læst lidt mere op på så. smiley

• #19   28. jul 2015 Men hvor finder man dem henne? Tror kun jeg har set dem en gang i mit liv og det er nok 10 år siden. smiley

• #21   28. jul 2015 Slog det lige op. Man må åbenbart ikke indsamle dem, men de kan købes.

Er de gode til at blive der hvor de sættes ud? For ellers kan det vel blive en dyr fornøjelse. smiley

• #22   28. jul 2015 Du kan få vinbjergsnegle af mig. Det vrimler med dem her, men det vrimler altså også med dræbersnegle... Vi forsøger med en løbegang rundt om køkkenhaven til moskusænder næste år.

• #23   28. jul 2015 Bare vær' glad for de ikke kommer indenfor.. Det er godt nok ikke dræbersnegle, men der kravler kældersnegle op af risten i badet hos kæresten. AD AD AD. Glæder mig til vi flytter..

• #25   28. jul 2015 Tusinde tak Mille r. Har skrevet en PB. smiley

Milla: De kommer nu også ind i kælderen hos os, men heldigvis kun en enkelt hist og pist. Kældersnegle har vi underligt nok ikke i kælderen, men der er en del af dem i stalden.

• #26   28. jul 2015 Jeg faldt over den her side:

http://www.havenyt.dk/spoergsmaal/dyr_i_haven/8302.html

• #28   28. jul 2015 - Kat - : Jeg desværre sindsygt mange. Har samlet 525 bare i dag, men jeg var så også ude to gange. Normalt samler jeg omkring 300 hver morgen og så får resten lov til at leve - i det mindste indtil næste dag.

• #29   28. jul 2015 Jeg har mange snegle, drysser vejsalt på dem . smiley

• #30   28. jul 2015 birgit n: Åh, det kan jeg ikke få mig selv til, så hellere samle dem i en spand og hælde kogende vand over. smiley

• #31   28. jul 2015 Okay. Har fundet noget billigt sneglehegn og kobbertape i Tyskeland (håber de leverer til Danmark). Hegnet skal lige smækkes på nogle brædder først så det kommer lidt mere op i højden, men så burde køkkenhaven være sneglesikret. Prøver dog lige med et enkelt bed først inden jeg køber mig helt fattig. smiley

• #32   28. jul 2015 Årh... og så skrev jeg Tyskeland! Det er fordi vi altid siger sådan i familien for sjov: Tyyyyskeland. Pinligt. smiley

• #34   28. jul 2015 Sådan en så jeg en enkelt af i forgårs. smiley

• #36   28. jul 2015 Ja, det kunne ikke være dårligt. smiley

• #37   28. jul 2015 525?!?!?! Shit! og jeg troede vi havde mange!
    Har du overvejet denne? Vi prøvede selv at gøre det i en mælkekarton med øl, men tror den der virker bedre.. Vi har desuden havedam - virker ikke til at afskrække klammerterne..
    http://noslug.com/

ps. se filmen under billeder på hjemmesiden.. http://noslug.com/billeder/

• #38   28. jul 2015 Men leopardsneglen æder altså også salat.. Ihvertfald vores..

• #39   28. jul 2015 Jeg har taget en tur hver aften med en saks og klippet dem over, så klarer pindsvinene oprydningen smiley

Har ingen her i haven efter en uge smiley

• #40   29. jul 2015 Tine B: De fælder ser rigtig smarte ud, tror desværre vi kan købe os fattige i dem fordi vi har så mange snegle, men vil foreslå dem til mine forældre som også døjer med snegle. smiley

*Fredsfyldt* : Jeg tog også lige en runde her til aften og slog yderligere 558 ihjel. Så lidt over tusinde snegle på en dag. Vi har også pindsvin, det er så hyggeligt, men jeg overlader de levende snegle til dem. Det er jo ikke fordi der ikke er nok at tage af herude. smiley

• #42   29. jul 2015 Årh det ser lækkert ud med urørt salat! Og sikke et smukt billede med cyklen i baggrunden. smiley

Jeg har to links til kobbertape, en i Danmark, en i Tyskland. Den i Danmark er en elektronikforretning og de har som regel kobbertape til langt billigere priser end havebutikkerne, så det kan sagtens være at du kan finde det endnu billigere, jeg lavede kun en hurtig google søgning. smiley

http://dk.rs-online.com/web/c/lim-taetningsmidler-og-tape/tape/kobbertape/

http://www.hornbach.de/shop/Kupferband-Schnecken-Stop-fuer-Toepfe-4-5-m/8705106/artikel.html

Kommentér på:
Lav selv sneglehegn?

Annonce