{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemmeside
  • #1   22. jul 2015 Jeg har domæne og webhotel ved one.com
    Jeg har givet 355 for det første år for et .dk domæne
    Jeg kører wordpress som cms

• #2   22. jul 2015 one.com er nok et af de billigste steder, hvis man vil være sikker på at det er stabilt.
    Mener at deres billigste webhotel er noget i stil m. 10-12kr/md. Man betaler så helårligt, plus et oprettelsesgebyr. Udover det, så koster domænenavnsregistrering 45 kr/år.
    Det mindste er som regel rigeligt stort nok for de fleste almindeligt dødelige.

En fordel ved at vælge en 'god, gammel host' er at de oftest har alt muligt gøgl til rådighed, hvis man ikke er så kyndig.

Selv har jeg valgt gigahost, fordi jeg får oceaner af plads, og de er ligeglade med hvor mange domænenavne jeg vil have tilknyttet (normalt koster det ekstra). Det giver jeg så lidt over 300kr/år for. Til gengæld har jeg 3 domæner tilknyttet, og plads nok til at jeg kan teste nye ting på.
    Ulempen... kontrolpanelet er sparsomt, så man skal kunne alting selv. Persnligt er det fint for mig, men er jo nederen hvis man gerne vil have f.ex. wordpress, templates, editor, uploader etc. til rådighed.

• #3   22. jul 2015 Må jeg se jeres hjemmeside ? smiley

• #4   22. jul 2015 Min er rimelig standard lavet i temaet Sela, hvor jeg bare har ændret lidt på farverne i CSS'en. Det er mit portfolio, men der er ikke noget på siden endnu.

• #5   22. jul 2015 jada

mine egne er: www.sweet-leaf.dk og www.kugge.dk - begge er wordpress.
    Så har pixel en på: pixel.sweet-leaf.dk

Jeg har så lavet nogen stykker mere.. som ikke er 'mine', men lavet i foreningsregi..
    www.pindsvin.dk (wordpress)
    www.marsvineklub.dk
    www.marsvineklub.dk/spk/dkk/ (wordpress)
    www.marsvineklub.dk/kredse/kreds1/ (wordpress)

Og ja, jeg er enormt glad for wordpress... der er virkelig muligheder bag den platform, specielt hvis man kan fiddle i koderne bag kulisserne.

• #6   22. jul 2015 Er det nemt at lave og finde ud af at skrive flere ting ind smiley

• #7   22. jul 2015 Wordpress er rimelig meget drag'n'drop og man kan med et minimum af kendskab få oprettet en fin side. Der er rigtig mange tutorials til alt, hvad du kan finde på at ville med siden. Du kan også sagtens oprette gratis hos wordpres. Så hedder din side bare www.blablabla.wordpress.com

Hvad skal du bruge den til?

• #8   22. jul 2015 Det er fordi jeg har fået kennelmærke og skal derfor have en hjemmeside... Jeg har tidligere haft gominisite sammen med mine forældre, men synes det er dyret ! smiley

• #9   22. jul 2015 du skal så lige have i mente at hvis du vælger at oprette den gratis hos wordpress selv, så ryger der nogle af mulighederne... så vidt jeg har forstået.
    Det er med garanti møgærgerligt at lægge en masse arbejde i det, og så opdage at lige den sidste og fedeste funktion ikke er mulig.

Men ja, det er forholdsvist nemt at hitte ud af - du kan læse mere herinde, og der er en del gode videoer til hjælp osse. http://wp-danmark.dk/

• #10   22. jul 2015 så ville jeg vælge one.com
    Tjekkede lige og det er 14 kr/md.. altså hele 168 kr/år, plus de 45 kr/år for domænenavnet. Det er altså ikke ret mange penge.
    One.com har så et ret fornuftigt kontrolpanel, så vælger du f.x. at det skal være wordpress, så kan den installere det for dig uden at du skal gå i panik.

• #11   22. jul 2015 Jeg har host hos unoeuro og har min hjemmeside gennem wordpress. www.foxyrats.dk

Nemt at holde ved lige og billigt - tror vi giver 150-200 kroner årligt eller sådan noget.. Ikke særlig meget! smiley

Jeg har også sat denne her op (men den er ikke færdig) www.hundekøkkenet.dk for en bekendt, for et beskedent beløb. smiley Vi lavede aftalen, fordi kæresten og jeg sparer op til hund - og hun manglede en hjemmeside. Hun er en ven af kennelmor og derfor ville hun gerne bidrage lidt til vores opsparing smiley

PS: Der er tusindvis af designs - vi kunne begge bare godt lide det her, da det er simpelt.

• #14   22. jul 2015 Jeg bruger unoeuro.com. Billigt og en god support. Jeg bruger oftest også wordpress og unoeuro har 1 click installation, så det er supernemt. Jeg har ikke oplevet at der var nogen som helst funktioner jeg ikke har adgang til. Men jeg koder så også en del selv, og kan dermed lave siderne som jeg gerne vil have dem. Ellers er man nød til at vælge et tema og arbejde ud fra det.

• #15   22. jul 2015 Trine - det ved jeg godt. Men har endnu ikke fundet et responsive tema som jeg kan lide.

• #17   22. jul 2015 præcis... og jeg vil gerne have fundet et, hvor jeg kan lave et childtheme som passer til hvad jeg har brug for. Problemet er at mange af dem er efterhånden så kompliceret kodet, og jeg er ikke den bedste til funktioner og objekter... og så bliver de lidt småsvære at tilpasse.

• #20   22. jul 2015 Trine - det er ikke sikkert. Jeg ved ikke hvad du mener med låst, for jeg ligger gerne og roder i koderne og laver nye sidetemplates til at vise præcist det jeg gerne vil have. Så nogen gange er det nemmest at starte fra scratch fra underscores.me

• #22   22. jul 2015 men kiggede lige på temaet... og det kan godt tænkes at jeg hiver det ned og er hvordan det er skruet sammen - det har ihvertfald potentiale.

Det kan have sine fordele at starte med at lave et childtheme (der findes en god del hjælp på youtube). Fx. hvis du finder et tema men er utilfreds med skriftfarven eller sådan noget. Du kan rette i temaets css, men næste gang at der er en update til temaet, så ryger dine rettlelser. Et childtheme er egentligt bare en tilføjelse til et færdigt tema, hvor den bruger dine rettelser... eller sideskabeloner.. eller hvad det nu kan være. Og fordi det er en tilføjelse af en slags, så bliver den ikke påvirket af en temaupdate.

• #24   22. jul 2015 absolut... det er bare eddersjældent.
    Marsvinene har haft temaet i nogen år... dengang var der mindre tablets og smartphones, og der har desværre ikke været nogen opdateringer til det her tema... så det er på min liste at der skal nyt til. Jeg er bare SÅ kræsen når det gælder mine små pluttere.

• #27   23. jul 2015 kan man til købe mere data på one.com ? eller skal jeg vide nu hvormeget data jeg skal bruge ?

• #28   24. jul 2015 Data? Altså plads eller hvad mener du?

• #29   24. jul 2015 Ja lige meget nu.... Jeg har sagt det hele op igen !!

Kommentér på:
Hjemmeside

Annonce