{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

M. I
M. I
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012

Nå, der kom en ko. {{forumTopicSubject}}

Ja, en fin karamelfarvet dame, der kom trissende ned ad vejen mod os og stoppede hist og her for at gumle på lidt grøftekantsblomster som om ork, det gjorde hun da tit. smiley

Så jeg får vendt Lia om for jeg ved at hvis hun får øje på den her ko, så vil mit geni af en hyrdehund mene at løse køer det har hun heeelt styr på. 10-4 og now'et.

Ejer kom så heldigvis hjem mens jeg var ved at ringe. Kunne næsten se på bilen hvordan han/hun tænkte "Hvad f.....?" Og så blev koen ellers gennet tilbage via bil og små dyt. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nå, der kom en ko.
  • #1   20. jul 2015 Åh ja - der er da ikke noget som køer på fri klov smiley
    Kan godt huske, da jeg boede på landet og havde køer. Der var da ikke noget bedre end at vågne op om morgenen, kigge ud og se en ko stå og gumle lystigt i prydhaven smiley

• #2   20. jul 2015 Det havde da ellers lige været dagens tjans for Lia smiley
    Køer er herlige smiley

profilbillede
  • #3   20. jul 2015 Hahahaha smiley smiley

Jeg havde en gang en stor charolais tyr, han var også tøffet ud af indhegningen, jeg havde ikke set ham, han stod i flugtlinie med et træ ved grøftekanten lidt henne af vejen, men min nabo så ham og drønede i modsat retning ud over min mark smiley med sin lille tøfbil af bar rædsel og skræk for det store godmodige skrummel der stod lige så fredeligt og gumlede græs i grøften .

Så måtte jeg ud og genne Frej hjem igen, og undskylde overfor min noget chokeret nabo smiley

Frej havde også et tic vedr cykelister, de kunne i den grad ophidse ham, så når folk cyklede forbi, løb han ved siden af inde i sin fold og truede gevaldigt med sit store hovede, mens han lavede bukspring smiley smiley Joooo.... den gode dreng fik skræmt mange cykelister væk fra vores vej smiley

• #5   20. jul 2015 Det lyder som om i har mødt en fredelig jersey ko. Det er måske meget hyggeligt at møde sådan en, men det er ikke sjovt når man står og malker og det går op for en der mangler en ko. Det har jeg prøvet. Det tog en måned at fange den. Den rendte rundt i skovene ved Knuthenborg og troede at den var blevet et vildt rådyr.

• #6   20. jul 2015 Orh sikke en fin og levende beskrivelse af en sjov oplevelse smiley :D smiley

• #7   20. jul 2015 Stella *, jeg tror også hun var en Jersy, hun lignede i hvert fald en. smiley

Det var hyggeligt, men der har også været køer som har løbet forvildet rundt ude på vejen midt i morgen "trafikken" og det har været knap så hyggeligt.

En af vores nærmeste naboer har Charolais og de er nu også nogle hyggelige, store (især tyren) dyr. De er til gengæld så vant til os at de knap nok gider kigge op når vi går forbi. Det er kun kalvene som synes vi er lidt spændende. smiley

• #8   20. jul 2015 Nej sådan nogle store dyr er slet ikke sjove i trafikken.

• #9   21. jul 2015 Haha, min mor var knap så glad da hun vågnede en morgen og fandt en halvstor skotsk højlandskalv igang med a spise hendes blomster, den kunne så åbenbart smutte ud a naboens indhegning smiley

• #10   21. jul 2015 Vi havde en del dyr "på besøg" i haven da jeg boede på landet som barn. Køer, får, og gæs, men det var faktisk kun med gæssene at vi måtte opgive selv at få dem gennet væk. Hold da op de var arrige, næsten lige så arrige som min mor da hun ringede til landmanden efter at have måtte flygte fra sin egen have. smiley

• #11   21. jul 2015 Hihi.. vi boede også på landet da jeg var barn og på et tidspunkt havde naboen altså får. Der var så to ældre dame får der mente at græsset var grønnere ovre hos os, så da de var stukket af de første 5-10 gange og vi havde fulgt dem hjem, hegnede vi dem ind og så fik naboen dem tilbage I efteråret igen smiley
    Altså vi aftalte det med dem smiley

• #12   21. jul 2015 En i vores familie har en mindre gård og ville hjertens gerne have noget kvæg så han kunne blive selvforsynende med oksekød. Så han købte 3 stk fine Skotske Højlandskøer med papire og fine point fra dyrskue. Lavede en fin fold efter alle kunstens regler med et meget fint læskur (han er murermester smiley ). Dagen oprandt da køerne kom hjem og stor var glæden.
    ... i sadan ca 1 time. Så rømmede de tre fine køer folden og rendte i skoven (hans grund grænser op til en temmelig stor skov). De prøvede forgæves at få dem indfanget i flere uger, men køerne befandt sig åbenbart godt i skoven smiley Så det endte med at han fik skytten på det gods der ejer skoven til at skyde dem. Så de endte i fryseren og han droppede sine planer om at holde køer.

• #13   21. jul 2015 Lyder til at have endt med at være noget dyrt kød, Mette Marie A. smiley

Kommentér på:
Nå, der kom en ko.

Annonce