{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kan man være så ligeglad?
  • #2   16. jul 2015 Lyder som noget Låsby Svendsen kunne finde på

• #5   16. jul 2015 Det nok en dyrlæge der tjener rigtig godt på hestehandleren (sort) er mit gæt, så der snakkes nok efter munden,, men fy for pokker, troede dyrlæger var til for de kære dyrs skyld, men åbenbart ikke her

• Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 6 Emner: 8 Svar: 111
    #6   16. jul 2015 Manden er jo komplet idiot og burde forbydes nogensinde at nærme sig et dyr igen. Men hvad med dyrlægen? For mig er en dyrlæge en person, som ønsker at hjælpe sagesløse dyr og ikke en person, som vender ryggen til pga. hvad? Penge, angst eller?
    Og politiet - de kan finde ud af at dele bøder ud til de unge mennesker, som forsøger at hjælpe den stakkels hest.
    Det er sgu sørgeligt smiley

• #7   16. jul 2015 Puha Ja det var det jeg lavede statusbeske om
    Gnekko Jeg var med / på hele aftenen i går Jeg har ringet og fået en snak med politet osv Jeg var en af dem som blev spurgt om jeg ikke nok ville køre der ud ,men sagde nej da min telefor glødede og min pb på FB og glødede De unge mennesker kom der ud ja for at se til hesten ,men meldt af ejer og skal i retten
    Jeg har navn og adresse på manden ,som er dømt før ,også med transport til Italien med heste uden vand, og døden nær da de ankom
    Jeg ved at Vestjysk Hestevelfær vil gå efter både ejer , dr,læge og politi i denne her sag ,

• #8   16. jul 2015 Men han plejer at få en bøde , og så arbejder han videre Ja han skulle nemlig fratages retten at må ha med dyr at gøre

• #10   16. jul 2015 Beltana Det er ikke låsby Svendsen
    Nej men en idiot som bor i mit nærområde smiley

• #11   16. jul 2015 Det kunne ligesåvel have været låsby svendsen.... Han er også forfærdelig!

• #12   16. jul 2015 Ok men ham her hedder Ja jeg tør godt skrive det herinde, da hans navn er nævnt mange gange på FB Palle Ellehammer
    Jeg tror han var i TV den gang med heste transporten til Italien

• #13   16. jul 2015 Ellehammer er bestemt heller ikke en, der er værd at råbe hurra for! Har set hans heste på flere markeder og ja.. Mange af dem er sølle, har dårlige hove, muk i benene osv osv osv...

• #14   16. jul 2015 Jeg har fået tilsendt billeder, af hans stald ,der er ca 10 cm til loft hvor hestene står Og så er det møg beskidt ,

• #15   16. jul 2015 Jeg ved han er på vorbasse marked nu Jeg ved de får deres dr,læger til at tilse hans heste

• Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

#16   16. jul 2015 Inger - hvordan er du "indblandet" i sagen, siden du bliver kontaktet?

• #17   16. jul 2015 Mange af de dyrlæger, der har med hestehandlere at gøre, har ikke helt rent mel i posen... De tjener jo ikke penge på, at blive uvenner med hestehandlerne....

• #18   16. jul 2015 Jeg blev blandet ind i sagen, da jeg så opslaget på FB i går fra Vestjysk Hestevelfærd
    og jeg så det var fra Kibæk , det er i mit nærområde Hvor jeg så skrev det , og at jeg ville prøve at finde ud af hvem og hvor det var , da jeg bliver harm over sådan noget ,
    Så beg. min telefon eller at kime og ligeledes min PB beskeder kom hvor folk gerne ville fortælle mig hvem han var og boede ,og ligeledes om jeg ikke kunne gøre noget .Jeg kunne jo kun skrive at jeg ville hendvende mig til Mitjyllands politi for at høre hvorfor de ikke gjorde mere en de gjorde osv Så kom der folk på som ville ha jeg skulle køre derud , og mange meldte sig på banen og ville gerne køre med ,men jeg sagde nej .De unge mennesker er så selv kørt derud , hvor jeg ved fra en af den at de først ringede til politiet og sagde de var der for at ville se til hesten men ejer ikke var der , så fik de at vide fra politiet at de skulle køre derud i morgen igen og se om ejer var der , men der er så to som går ind i stalden alligevel for at se til den , ja så var ejer altså hjemme alligevel og tilkaldte politiet ja så de skal for retten , men må jo ikke bare gå ind på andre folks ejen dom uden tilladelse Puha sikke en smøre

• Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

#20   16. jul 2015 Ja, det lyder hektisk - men godt at høre, at der er så mange som er klar til at hjælpe.
    Hvis jeg var forældre til en af de unge, så ville jeg sgu være stolt af ham/hende.

• #21   16. jul 2015 Føj smiley

• #22   16. jul 2015 Tak Isabelle Men det ville i nok også ha gjort, hvis det var i jeres område
    Ja jeg syntes også det er flot af de unge mennesker , de får vel en lille bøde
    jeg ved der er fler som har skrevet til Eksra bladet osv Gad vide om det kommer i tv
    Jeg hendvendte mig også til Dennis Flytkjær i dag om at nu måtte de til at holde hvad de lovede inden valget , men hårde straffe osv Han svarede så at der ikke var lavet nogen lovforslag endnu ,da folketinget havde sommer ferie , men med de sager ,jeg hendviste til skulle der altså ske noget Ja det var fordi ,der var en sag med en transport bil som holdt i solen fyldt med grise i den bagende sol .Hvor politiet også måtte ud

• #23   16. jul 2015 Har lige været på vorbasse i dag.. Købte dog ingenting, men dyrene så heldigvis ud til at have det fint trods varmen

• #24   16. jul 2015 Godt Beltane smiley
    Du så vel ikke Palle Ellehammer smiley

• #25   16. jul 2015 Jeg ved ikke hvordan han ser ud, så det kan jeg ikke sige om jeg har smiley Men alle de heste vi så (og klappede) så hvertfald fine ud smiley

• #26   16. jul 2015 Jeg synes faktisk politiet har gjort hvad de kan.
    De har reageret på en anmeldelse om en hest. Da ejeren har tilkaldt dyrlæge, må de gå ud fra der bliver taget hånd om den. De rykker ud igen, da det anmeldes hesten stadig ikke er tilset, og får der en snak med dyrlægen, som de jo er nødt til at stole på har ret. Det er jo ham der ved noget om heste.. (Burde). Og da sagen forsætter kontakter de kredsdyrlægen for en second opinion.
    Når nogen trænger ind ulovligt er de oven i nødt til at give en bøde til de unge mennesker..
    Ejeren er en skiderik tilgengæld ud fra historien..

• #27   16. jul 2015 Ja Ginne Da jeg snakkede med politiet Sagde han at når drlægen ikke syntes det var mere kritisk kunne de ikke gøre noget Men jeg sagde så til ham at det jo var ejers drlæge og hun holdt nok hånden over ham , det afviste han ikke helt , men han sagde at dr,læger også havde en form for pligt husker ikke ordet korekt
    Jeg sagde så også til ham, at de politifolk som var der ude, syntes det var synd for hesten Han sagde så ja han forstod mig godt ,men han håbede på at anmelder ville hendvende sig til Lokal politiet i Herning,så ville der blive rejst sigtelse
    Jeg ved Vestjysk Hestevelfær køre sag mod både ejer dr.læge og politi , for de mener det er forkasteligt som det er grebet an på Jeg følger det tæt,og har andre som har været i kontagt med politiet
    Så ja Ginne politiet har nok ikke lovhjælm på at kan gøre mere end de gjorde Når der står en dr.læge og ikke syntes det er så kritisk selv om den både havde feber og stive led og kunne ikke rejse sig ,Den havde hvis også fået noget som hed noget med lunge et eller andet Og ja så blev den smit i en stald og forladt

• #29   16. jul 2015 Jeg så i hvert fald hans lastbil på Vorbasse i dag, men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan manden ser ud. Jeg kommer oprindeligt også fra lokalområdet hvor han er fra, og jeg kan da huske at det var ham der blev hyret til at køre elevheste fra vores klub til kibæk rideklub til stævne. Allerede dengang havde han vidst et temmelig blakket ry.
    Nu ved jeg ikke hvilke af hestene i dag han havde med, men det skærer mig altid i hjertet at gå forbi hestene på markedet. Jo, der var da nogle heste i ganske ok stand, men MANGE var rad magre. Ja, det gør ondt på en hestepige at se dem, og at tænke over hvilke forhold de skal stå under i 3 dage. Det er altså ikke alle der sørger for at der er adgang til vand. Der var da også lige en der skulle vise sin ponyplag frem med en stor mand på ryggen. Jeg holder mig helst væk, og skal ikke engang klappe heste. Jeg tager bare dem alle med hjem i haven så.

• #30   17. jul 2015 Dem jeg så havde fin huld. Plagene var tynde ja, men det er ikke unormalt de er det. Heste skal ikke være så runde som mange mener

• #31   17. jul 2015 Det er jeg helt klar over, men de skal heller ikke have så tydelige ribben, hofter der stritter og et lansemærke der virkelig viser hvor sammensuknet hesten var. Jeg skal i hvert fald ikke kigge på flere heste i dag. smiley

• #33   17. jul 2015 Linda: første skridt er jo taget i forhold til at der ikke må sælges hunde. De må dog stadig 'fremvises' som jeg forstod det, og hvilken forskel det så lige gør for hunden ved jeg ikke. Og hvorfor det kun skulle gælde for hunde forstår jeg virkelig heller ikke.

• #34   17. jul 2015 Prøv at læs her Man er sku en ansvarlig heste ejer, når man bare han lade en hest sidde fast en hel nat i en å uden at gøre noget smiley smiley smiley
    http://jyllands-posten.dk/indland/ECE7873131/Hest-sad-fast-i-en-å-hele-natten/

• #35   17. jul 2015 Der er vel ingen der siger han er en ansvarlig hesteejer?

• #36   17. jul 2015 Beltana jeg skrev det nok forkert Det skal forståes modsat Jeg syntes ikke han er en ansvarlig heste ejer

• #37   23. jul 2015 Så er der afsagt dom over Palle Ellehammer Men det kunne man vel sige sig selv ARRRRRRRRRG Jeg er så gal så det ikke kan beskrives
    https://www.facebook.com/VestjyskHestevelfaerd/photos/a.237932823052766.1073741857.151970104982372/471986132980766/?type=1

• #38   23. jul 2015 smiley

Kommentér på:
Hvordan kan man være så ligeglad?

Annonce