28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.249
HJÆLP TIL LOPPER (mennesker!) {{forumTopicSubject}}
Okay sagen er den, at jeg snart skal ned til min far et par dage, og hver sommer er det et mareridt, og jeg kommer der derfor ikke så meget som jeg gerne ville.
De bor ude på landet, og der er mange gård/vildkatte, hvilket også vil sige mange lopper. Problemet er så, at selvom de behandler de katte de har indenfor (som er indekatte) og de sprøjter med et eller andet jeg ikke kan huske hvad hedder, så er der altid fyldt med lopper indenfor.
Det mærker de ikke selv, overhovedet! men i det sek jeg træder ind ad døren, er jeg fyldt med lopper! det er ikke engang en overdrivelse. Jeg kan sidde og pille dem af mig, det er både klamt, ubehageligt og det klør ad H til!!!!!!!!
De gør virkelig hvad de kan, og gør endda ekstra rent og sprøjter ekstra meget, når de ved jeg skal komme, men selvom det da er blevet lidt bedre, er jeg stadig fyldt med lopper. Et år var det så slemt, at de sad helt oppe i mit ansigt, dette er dog ikke sket i så stor grad siden.
Det er især slemt i stuen og på det værelse jeg sover, og det værelse jeg sover, er der stortset aldrig nogen inde på, og slet ikke kattene, så hvor lopperne kommer fra ved jeg ikke.
Men er der noget som helst jeg kan gøre for at slippe for det? for lige nu har jeg virkelig lyst til bare at tage Rosas frontline spray og give mig selv en tur (jeg gør det dog ikke, for det er jo ikke lavet til mennesker)
Det er virkelig træls at det skal være sådan, for jeg ville da meget hellere glæde mig til at komme ned til min far, for det er super hyggeligt, men lopperne er virkelig et mareridt og ødelægger meget af glæden, fordi det simpelthen er frygteligt.
Og jeg synes jo bare de gør hvad de kan, når de for det første ikke selv ser lopperne overhovedet, og gør rent, sprøjter og behandler deres egne inde katte imod dem.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.249
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 9 Hunde: 6 Emner: 16 Svar: 295
nov 2012
Det er ikke så meget bidende selvom de klør og er rigtig trælse, det er mere det at lopperne hopper rundt på mig, det er virkelig ulækkert, og jeg bliver helt skør af det, så sidder og tjekker mig selv for lopper hele tiden, og det er virkelig en belastning. Lidt som når en hund klør sig hele tiden, uden der nødvendigvis er noget. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal kalde det, men jeg ved at der er et ord for det. Bliver ved med at tænke panisk, men det er ikke ordet
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.939
feb 2007
Ellers så ville jeg som M.I. skriver, prøve noget myggespray.
nov 2012
Stine det var måske en god ide, men det er jo hele huset, for jeg ved ikke præcist hvor jeg får dem, og de har flere katte og pga deres arbejde osv, kan de ikke bare lige flytte ud i den tid at det bliver bekæmpet.
feb 2007
jun 2009
Følger: 233 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.006
nov 2012
Christina hvad hedder det? for så skal der da bare købes creme, så jeg kan blive smurt ind fra top til tå
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.824
nov 2012
Tak Louise, hvor fåes det henne?
nov 2012
Så ved i hvorfor jeg ikke får svaret jer så hurtigt, vil blive glad for hvert eneste råd.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.824
Men ved at den kan købes herhjemme også
dec 2010
Grunden til at jeg spørger om hvilket loppemiddel din far bruger, er at jeg selv døjede med lopper i ca. 1 1/2 år. Jeg behandlede og behandlede, og lige lidt hjalp det. Jeg brugte den alm. fronline, samt combo vet (frontline), og har brugt det i mange år.
Til sidst blev jeg så desperat at jeg gik til dyrlægen, som så kunne fortælle, at man havde mistanke om at lopperne i et bestemt område på Lolland, samt Sjælland var blevet imune overfor frontline. Man havde kontaktet producenten, som selvfølgelig benægter at det er tilfældet.
Dyrlægen anbefalede at jeg skiftede loppemiddel, hvilket jeg selvfølgelig gjorde. 4 mdr. senere havde jeg ikke en loppe i huset, og har ikke haft det siden (det er flere år siden nu). Så måske det kan hjælpe din far at skifte loppemiddel ?
nov 2012
Jeg ved ikke hvad det er de sprøjter huset med, men det virker også, bare ikke nok åbenbart.
Louise tak for det, jeg vil lige kigge efter den, hvis jeg når forbi sådan et sted. Ellers bor min far tæt på grænsen, så må han jo køre mig derned. De synes jo også det er træls for mig at jeg skal bøvle så meget med det når jeg er der.
Edb-blond, De kan desværre ikke behandle gård kattene, da de jo er vilde, det er ikke deres katte, de kommer tilløbene, så ja det er desværre nok en skrue uden ende Det ville også blive alt for dyrt for dem at skulle behandle så mange katte. De sidste par år har det ikke været så slemt, men i starten var der altså 20+ katte, som kom og gik.
Kattene er i stuen dagligt, og der hvor det er værst er kattene meget, så hvorfor lopperne ikke springer på dem ved jeg ikke.
Derudover gør de rigtig grundigt ren, ekstra grundigt når jeg skal komme, men vasker gulv, støvsuger osv osv. De bor bare i et meget gammel hus, med gammelt trægulv hvor der er "revner" imellem brædderne, så tænker de kan gemme sig dernede, selvom der bliver sprøjtet osv.
Der er flere der bruger det værelse til at sove i, fordi det er deres gæsteværelse eller hvad man skal kalde det, og jeg er den eneste der oplever det, hvilket undre mig en del, men jeg har snakket med både folk som har sovet der, og som bare har været på besøg, og ingen har oplevet det. Jo min faster fandt en dag en loppe på sig, men det var 1 loppe, og hun har hverken oplevet det før eller siden.
Jeg har også fundet ud af, at lopperne på værelset kommer fra gulvet, for der er aldrig nogen i sengen, hvis jeg bare sørger for at de ikke sidder på mig når jeg ligger mig (det kan godt være lidt af en umulig opgave til tider)
Men gulvet bliver altså sprøjtet, det gør sengen ikke, så jeg ved ikke hvorfor de ikke er i sengen, udover at alt dynetøj selvfølgelig altid er ny vasket, men det er gulvet jo også + det er sprøjtet. OG jeg ved at det sprøjte fidus hjælper, for det sker de også er i køkkenet, men hvis de sprøjter ved min plads, ser jeg dem ikke mere derude, men det må jo bare ikke tage dem steder hvor det er træ gulv
jun 2009
Følger: 233 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.006
det tørrede har vist mistet sin effekt.....
dec 2010
Har din far overvejet at få hjælp til at indfange vildkattene ? Har hørt om dyreværnsorganisationer, som hjælper med den slags, når det er blevet et problem.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.813
Har de overvejet et andet loppemiddel?
nov 2012
Hvad de bruger ved jeg heller ikke, men da kattene jo er loppefri, må det jo hjælpe på dem.
Der er INGEN andre der besøger dem, overnatter osv som mærker til det, så hvorfor jeg gør ved jeg ikke.
Det ER lopper, det er der slet ingen tvivl om. Jeg har oplevet Lopper før, og kan altså godt se forskel.
Jeg ville bare have hjælp til hvad jeg selv kunne gøre de få dage jeg er der. For jeg kan jo også slæbe dem med udefra, så det er jo ikke sikkert at det faktisk er lopper der er indenfor når jeg kommer, men at de så kommer med indenfor, og jeg så mærker dem mest bestemte steder, fordi det er der jeg er mest og der de kan hoppe af og gemme sig, det kan jeg jo ikke vide. Men det må være op til min far og deres husstand hvad de kan og vil gøre, hvis der skal gøres noget.
Så tusind tak for rådene, har nu fået et par ideer, så vil se om jeg kan få noget creme eller lign at smøre mig ind i, og så ellers godt med hvidløg.
dec 2010
Der sker vel ikke noget ved, at du spørger om de evt. bruger Frontline ? Så kan du jo stille og roligt forklare, at du har hørt om flere, som har oplevet at lopperne er blevet imune overfor det middel, så måske de skulle overveje at skifte, til f.eks. advantage. Så kan de jo selv overveje om ikke det var en idé at skifte loppemiddel.
God tur
HJÆLP TIL LOPPER (mennesker!)