{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

Sidste dag inden aflevering af eksamensopgave {{forumTopicSubject}}

Puuh det er tæt på.

Først vil jeg lige starte med at sige noget til dem som jeg nok trådte lidt over fødderne ved mit sidste emne om min eksamensopgave:

- Undskyld at jeg trådte på jer, og at det virkede som om jeg ikke synes det var pænt at i tog jer tid til at svarer og gerne at ville hjælpe mig, men jeg har simpelthen været totalt stresset over den her opgave at det gjorde ondt. MEN, dermed ikke sagt at jeg ikke synes det var pænt, jeg skulle nok bare have ventet til jeg havde et lille overskud til at læse at svarene var hjælpene ment.

Så undskyld for min reaktion og tak fordi i gad svarer mig og tage jeres tid til at hjælpe på hver jeres måde (:

Anyways, jeg sidder idag og skal afleverer i morgen formiddag, kl 12, men er stadig ikke færdig. Jeg mangler 1 spørgsmål + lidt i min analyse, men det er ikke så svært, fordi jeg har fået "taget" hul på det, og det er bare med at skrive det, men er sikker på jeg når den del.

Meeen, min vejleder har ikke tid til at vejlede, hans mail til mig i morges lød "Jeg vil forsøge at nå at svarer inden den skal afleveres" og dette på trods af han ændrede sine vejledningsdage på skolen uden at informerer om det, så mange af os missede den sidste dag for face to face vejledning. - Hvilket jeg personligt godt kunne have brugt.

Nu til mit egentlige problem.

Min vejleder har godkendt min problemformulering som hedder:
Hvilken type leder er Evan og hvordan praktiserer han ledelse, i sin virksomhed?

Men hertil kommer så at jeg skal skrive en problemstilling, og jeg har ingen idé om hvad jeg skal skrive, fordi min problemformulering jo ikke er et egentlig problem.

Jeg er også ved at skrive indledningen, selvom jeg ikke rigtig kan få den til at fylde noget, fordi jeg ikke er sikker på hvad det egentlig er jeg skal skrive deri, udover lidt baggrund og historie om den virksomhed jeg har valgt.

Jeg har altid været en hat til at skrive indledning, problemformulering og nu problemstilling selv og tro på at jeg godt kan, for det falder mig ikke naturligt, som at skrive teori og sådan.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sidste dag inden aflevering af eksamensopgave
  • #2   27. maj 2015 Jeg læser til Administrationsøkonom, er på slutningen af 2. semester og skal have Organisation, administration og gerne jura med i opgaven, dog har vi fået mail om at hvis vi kan forsvarer hvorfor jura ikke er relevant med vores problemformulering, så kan det undlades.

Nej jeg har ikke skreven hele opgaven, mangler som sagt 1 analysespørgsmål endnu, + lidt i et andet også konklusion også.

Min opgaveformulering lyder sådan:

profilbillede
  • #4   27. maj 2015 Trine - Mange tak, det gav faktisk mening for mig, og i forhold til min opgave så det er bare super smiley Mange tak smiley

• #8   27. maj 2015 Puha de eksamner der smiley

Jeg har lige sendt datteren hjem, jeg har smurt *noget* på hendes negle, ellers har hun ædt dem, inden de sidste eksamner løber af staben, hun skulle gerne stå med huen her sidst i juni smiley smiley

Held og lykke til jer alle smiley smiley

• #9   27. maj 2015 Jeg sidder også og stirrer surt på min eksamen nr. 4 på ikke engang en måned....

En analyse af Erving Goffmans teori om social samhandling og herefter en redegørelse og kritisk revision af denne teori i forhold til Joshua Meyrowtiz' digitale perspektiv i forhold til udviklingen i digitale medier.
    Samt en redegørelse for hvordan Goffman flytter det sociologiske fokus fra makro til mikro. Og slutteligt, skal jeg da lige ind på hvordan det er relevant for danskfaget.
    Det skal så afleveres på lørdag - og pt er jeg på s. 3 ud af 12..... smiley smiley

MEN når den er afleveret, skal jeg blot have en lille 20 siders vals med Erling Jepsen og hans Kunsten at græde i kor. Piece of cake! smiley

Håber du når at blive færdig. Og sikke en skodvejleder du har dig!
    Min lektor har besluttet at eftersom det er hans første år på uni og han stadig ikke kender alle regler helt osv., så vil han ikke åbne sin mail i den uge hvor vores eksamen står på.
    Det er pisseirriterende for han kan ikke uddybe hvad han mener i forhold til min sidste problemstilling om Goffmans relevans for danskfaget. Jeg er godt klar over hans primære tanke bag spørgsmålet - men ikke om jeg kan tage et par andre ting med. Og det er altså noget han godt må svare på!!!! smiley

• #11   27. maj 2015 Dansk tilvalg og historie som hovedfag på kandidaten smiley

• #12   27. maj 2015 Og kan da tilføje at faget til denne opgave er noget som indviklet som Sprog-, medie- og litteraturteori.

Jeg gad godt at få fingrene i det fjols som kom i tanke om at vi skulle have det fag. Hold op det er noget langhåret pladder. Og der skal SÅ mange ting ind, at de slet ikke kan nå at gennemgå tingene i dybden med os. Og petitum er så småt, at jeg slet ikke kan besvare min problemstilling ud fra det obligatortiske pensum. Og eftersom det er en ugeeksamen fra lørdag til lørdag og man først kender sin problemstilling om lørdagen, så er det dælens svært at skaffe flere tekster - især når man er den heldige vinder af Goffman, for det er der ingen normale boghandlere/biblioteker der har på lager her i byen...

• #16   27. maj 2015 Desværre ikke Line - ALT er udlånt smiley

Haha ja skandinavisk sprog var en pest.... det er jeg heldigvis færdig med nu. Jeg fremmødte trofast til hver lektion - vi kunne nemlig bestå ved 80% fremmøde smiley

Hvad skriver du om i tekstanalyse?

• #17   27. maj 2015 Trine Google scholar kender jeg ikke. Men der ligger ikke noget på google books.

Jeg har tjekket biblioteket i Esbjerg hvor jeg bor, bibliotekerne i Odense, SDUs bibliotek - der er intet at låne. Jeg har undersøgt om jeg kunne købe den brugt her i Esbjerg eller omegn, så jeg kunne hente den med det samme.

Men jeg har da lidt Kjørup, Lindø og Hjarvard og et par specialer med ok karakter at gå efter smiley

• #20   27. maj 2015 Det er altså også bare en kedelig tekst Line smiley Sjovt nok synes jeg bedre om tekstanalyse end historisk læsning - måske fordi at lektoren i historisk læsning er en ond ond ond man at være til skriftlig eksamen hos.... fik 02 for det som jeg selv vil betegne som en rigtig god analyse af Grundtvigs samler.... smiley

Læser du også i Odense? Kan se du bor på Fyn. Der har man da ikke lavet skandinavisk om til en eksamen så vidt jeg har hørt. Man skal kun til en eksamen, hvis man ikke overholder reglen om 80% fremmøde.

Der er ALDRIG nogen der har nævnt google scholar for nogen af os her i Odense. Jeg vil fremover tilbede den jord du betræder Trine!!!! smiley

• #22   27. maj 2015 Hold k*** - stavefejl er gratis smiley smiley

• #23   27. maj 2015 Jeg ditchede min første klasse, så jeg har haft både Ulrik Lehrman, Casper (hvis efternavn jeg ikke kan huske - han er gift med Marianne, som er bandeordseksperten) og Mogens (ham med alle hans krager). Og Mogens er ondskaben selv at skrive hos. Super hyggelig til mundtlige eksamier og hvor jeg får gode karakterer. Men skriftlig....

Ja fremdriftsreformen når jeg også lige at ryge ind over. Så der er bare pres på i det her semester. Skal ikke dumpe noget som helst - for jeg vil IKKE tage et fag om samtidig med at jeg skal skrive speciale til foråret!!!!

• #25   27. maj 2015 Støvring, der var den smiley Lehrman er ham den gamle halvskaldede gut, som for tiden nærmest kun dukker op til symposium. Tror han holder pause fra undervisningen for tiden.

Mogens kat og hans krager smiley han elsker de dyr. Han er super fin til mundtlige eksamnier. Fik 12 med pil op af ham. Men mundtlig.... gyyyys..... smiley

• #29   27. maj 2015 Line - Jeg har desværre ikke rigtig tid til at bygge mere ovenpå min opgave, da den skal afleveres i morgen kl. 12 senest. Jeg har tænkt mig at prioterer at analysen bliver færdig, når jeg så er færdig med den, indledningen og problemstillingen, samt smårettelser.,

Men jeg vil klart tage rådene til mig når jeg kommer til min indledning og problemstilling.

Minion - Jo tak, jeg er rimelig nervøs og stresset og træt xD Det er ligesom om jeg bare aldrig sover ordenligt når jeg har eksamener.

TG - Jo tak og tillykke til din datter til sommer. Stod der selv sidste sommer og det var en speciel følelse, men i mit tilfælde nok mest fordi jeg er den første til at få en gymnasial uddannelse i min familie smiley

Sappie - Uf, det lyder også stressende og træls. Ønsker dig alt held og lykke. Hvis jeg kan så kan du i hvert fald også smiley Og tak ellers :b

Line & Sappie - Jeg vil bare lige sige jeg synes i er totalt seje at læse på uni, det har jeg ikke kvaliteterne til, så respekt til jer smiley

Trine - Jeg havde heller aldrig hørt om den version af Google, så tak for at sprede viden ud til os andre xD

• #33   27. maj 2015 Line - Mit første svar til dig, var til de første indlæg du skrev, så først det med modellen efter xD
    - Hmm ved ikke, min opgave har en fin struktur synes jeg da selv xD Jeg kegler bare rundt i det fordi jeg kommer til at kede mig eller kører død i noget så skriver jeg på noget andet for at ændrer mit fokus for en stund smiley

Trine - Jeg aner helt ærligt overhovedet ikke hvad jeg vil med mit liv, udover at blive færdig med skolen for en stund. Jeg er SÅ træt af at studerer. Det hænger mig så langt ud af halsen, men hvis jeg en dag finder ud af at jeg vil noget som jeg skal på uni for, så ville jeg da kaste mig ud i det, tænker jeg.

Mit største problem er nok der ikke er noget jeg brænder for når det kommer til uddannelser. Jeg havde engang en drøm om at blive ligesom dem man ser i tv i lufthavnen og alt det med hund, men indså ret hurtigt at det er de færreste som kommer til det, og ja xD Gad os godt være arkitekt engang, men jeg har ikke matematiske evner til det, desværre.

• #34   27. maj 2015 Uni er HÅRDT ingen tvivl om det. Der er meget læsning og langhårede teorier - men det er til at forstå, hvis man hanker op i sig selv og arbejder for det.

Jeg er også den første i min familie der tog en gymnasiel uddannelse. Min mor var pædagog, min far er elektriker og min søster er uddannet kontordims på HG. Det lægger faktisk rammen for hele min familie.

Jeg havde aldrig set mig selv på en lang videregående uddannelse. Jeg var skoletræt efter gymn og ville ikke mere. Men blev alligevel indfanget af min helt fantastiske historielære, som er årsagen til at jeg startede på historiestudiet.

Gymn var fancy fancy og uni var helt fænomenalt for min familie. Ret sådan at min mor på hendes dødsleje lovede mig tæsk, hvis jeg droppede uni pga hendes død smiley

Men jeg skal da gerne erkende jeg at glæder mig til august 2016 - for der kan jeg sige goodbye suckers!!! (Så er der godt nok den der lille detajle med at man skal have et pædagogikum for at undervise, men det tager vi til den tid smiley )

• #35   27. maj 2015 Anya - så er det da det du skal gå efter! Man ender kun som noget, hvis man griber en drømme og kommer af sted.

• #37   27. maj 2015 Kenya forsøger også meget ihærdigt at lede mig på vildspor smiley

profilbillede
  • #38   27. maj 2015 Jeg har desværre ingen hund til at aflede mig xD

Trine - Men jeg ved ikke hvad jeg drømmer om, udover at blive mor, og som du kan læse i den anden tråd så er der ikke udsigt for det foreløbigt xD

• #39   27. maj 2015 Anya - du må gerne låne Kenya smiley
    Jeg beholder dog Saphira - hun ligger trofast og varme mine fødder, som hun gør hver gang jeg skriver eksamen smiley

• #41   27. maj 2015 Sappie - Det er en aftale smiley Hvor kan hun afhentes? smiley

Line - Nååårh for søren xD Ja, det gør jeg nok lidt, jeg er særligt god til overspringshandlinger :b Tæller det ikke som struktur? smiley

• #43   27. maj 2015 Line - Det kunne jeg også xD

• #46   27. maj 2015 Line - Jeg ville gerne hjælpe, men det lyder avanceret og dansk var aldrig rigtig min force på trods af 12 på A niveau, som var mere held af hvad jeg trak end egentlig at have lært noget på HF smiley Men held og lykke i så fald.

• #47   27. maj 2015 Jeg har hørt, at det hjælper at tænke i modsætninger når man skal lave problemformulering smiley

• #50   27. maj 2015 Er det opgave formuleringen eller din egen pf indtil nu?

• #52   27. maj 2015 Du kan måske sætte noget efter? ...videre tolkning af xxx. Så er der i hvert fald mere præcist smiley

• #54   27. maj 2015 Jeg synes klart du skal fokusere på noget - du har ikke plads til at lave en 100% gennemanalysering af din tekst.

Så umiddelbart ville jeg sagtens kunne finde på at bruge den problemformulering du selv forslog der. Men det skal også siges at jeg hader at lave problemformuleringer

• #56   27. maj 2015 Næ, men så kan du jo diskutere mulighederne, så helt skidt synes jeg ikke, det er smiley

• #58   27. maj 2015 Nu sidder jeg lige og kigger dem igen. Formuleringen i den sidste lyder mere prof - hvis du kan følge mig smiley

Jeg sidder lige og mikser lidt:

"Hvordan anvendes analysebegreberne 'fortælleren' og 'implicit forfatter' til en nykritisk læsning af Sildig Opvaagnen i forhold til/og hvordan..."

Hvad vil du mere arbejde med i din analyse?

• #63   27. maj 2015 Jeg er personligt mest til den sidste, den med kan smiley

• #65   27. maj 2015 Line - Det helt i orden smiley

Jeg sidder bare her og prøver at analyserer min interviewperson udfra Adizes 4 ledelsesroller -.-' suuuuk.

• #66   28. maj 2015 Så blev min opgave afleveret, og nu sidder jeg så og prøver at afgøre hvilket valgfag jeg skal vælge xD

• #67   28. maj 2015 Jeg har to valg:
    Den digitale borger eller Forretningsudvikling. Fælles for dem begge er at der ligger et kommunikationsfag svarende til 5 ects.

Digital borger:
    Digital track – (udbydes på engelsk) ECTS: 10
    Mål: Formålet er, at den studerende opnår viden, færdigheder og kompetencer til på metodisk grundlag at kunne påtage koordinerende, rådgivende og strategiske funktion i udvikling, implementering og vedligeholdelse af digitale medieudtryk på forskellige digitale platforme med relevans for det offentlige- og private serviceerhverv. Det kan være alt fra en enkel informationsbaseret hjemmeside, et content management system, et digitalt banner, en oplevelsesbaseret museumsapp eller en digital serviceløsning på tværs af platforme for den digitale borger. Specialet er baseret på fagområdets teori og bygger derfor på et naturligt samspil med uddannelsens obligatoriske fagområder.
    Viden:
    • Den studerende har udviklingsbaseret viden om og forståelse for centrale metoder til dokumentation af design.
    • Den studerende har udviklingsbaseret viden om og forståelse for centrale metoder til grundlæggende digital formgivning og æstetik.
    • Den studerende har udviklingsbaseret viden om og forståelse for centrale metoder til sammenhængen mellem anvendelse og design 35
    Færdigheder:
    • Den studerende skal tilegne sig færdigheder i brug af grafisk design.
    • Den studerende skal tilegne sig færdigheder i at strukturere indhold i digitale applikationer
    • Den studerende skal tilegne sig færdigheder i at anvende metoder til dokumentation af digitale og interaktive medieproduktioner.
    • Den studerende skal tilegne sig færdigheder så denne kan formidle valg af medievirkemidler til interessenter.
    Kompetencer:
    • Den studerende kan håndtere og integrere digitale medieudtryk på forskellige digitale platforme.
    • Den studerende kan tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetence i relation til erhvervet

Forretningsudvikling:
    Marketing – (5 ECTS) (udbydes på engelsk)
    Formålet med faget er at give den studerende mulighed for at udbygge sit kendskab til marketing.
    Viden:
    Viden om markedsførings begreber og værktøjer på de tre organisations-niveauer Forståelse af de forskellige parametre, virksomheden kan anvende for at skabe et marked for og sælge sine produkter Færdigheder Ud fra virksomhedens placering i værdikæden forstå sammenhænge mellem logistik- og markedsføringsmuligheder. Anvendelse af grundlæggende markedsføringsbegreber og – redskaber i konkrete virksomhedssituationer Kompetencer Evne til at indgå i et kompetent samarbejde med diverse relationer i værdikæden om produkternes tilblivelse og vej igennem hele værdikæden
    7.2.3 Kreativitet & innovation – 5 ects.
    Viden
    • den studerende skal have viden om forskelle og relationer mellem kreativitet, innovation samt entre- og intrapreneurskab, og med særlig fokus på hvorledes kreativitet fremmes i virksomheden
    • den studerende skal have viden om kreative redskaber
    • den studerende skal have viden om hvorledes kreative og innovative processer kan planlægges, igangsættes og evalueres
    • den studerende skal have viden om udviklingen fra idé til markedsintroduceret produkt eller serviceydelse
    • den studerende skal have kendskab til centrale begreber og typologiseringer indenfor innovation, herunder kilder til innovation
    • den studerende skal have kendskab til relevante værktøjer til styring af innovationsforløb
    Færdigheder
    • den studerende skal kunne håndtere forskellige redskaber til praktisk ideudvikling og kreativitet i praksisnær kontekst
    • den studerende skal kunne vurdere hensigtsmæssigheden i valg af de enkelte redskaber til praktisk idéudvikling
    • den studerende skal vurdere, hvorledes virksomheder kan fremme innovation
    • den studerende skal kunne beskrive og kategorisere innovationer
    Kompetencer
    • den studerende skal kunne inddrage aspekter omkring kreativitet i projekter og cases
    • den studerende skal kunne deltage i og varetage kreative processer i servicevirksomheder
    • den studerende skal kunne deltage i og faciliterer innovative forløb i servicevirksomheder
    • den studerende skal kunne inddrage aspekter omkring innovation i projekter og cases
    • den studerende skal kunne arbejde tværfagligt og helhedsorienteret med udviklingsprocesser

De har i alt begge 15 ects.
    Digital boger åbner for E-con videreuddannelse
    Forretningsudvikling åbner for noget business, jeg ikke lige kan huske hvad hed.

Mit problem er at jeg synes egentlig den digitale boger lyder som mest mig, men videreuddannelsen på forretningsudvikling lyder mere spændende

• #69   28. maj 2015 Line - Hehe, det er heller ikke fordi det siger mig noget voldsomt, men jeg vil bare gerne ud og have et normalt arbejde xD

Kommentér på:
Sidste dag inden aflevering af eksamensopgave

Annonce