{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Fint besøg i haven, men aner ikke hvordan {{forumTopicSubject}}

Har lige for 2 minutter siden oplevet noget af det mærkeligste jeg nogensinde har oplevet. Hundene ville ud i haven, så det kom de. Pludselig gik Lucky helt amok, hvilket jo ikke er skide godt ved den her tid. Nå mig med en lommelygte skynde mig ud, troede han gøede af en kat eller et andet dyr der stod på den anden side af hegnet (i går var ham og en kat ved at lave slagsmål "igennem" hegnet)
Til min store overraskelse lagde der et STORT pindsvin midt i haven, selvfølgelig helt krøllet sammen for den var da blevet skide bange for hundene. Ingen af hundene fattede en skid, og lucky gøede af den, og rosa ville hen og snuse.
Mig løbe ind til kæresten med hundene på armen, lucky døren (så hundene ikke gik hen til pindsvinet) kæresten troede mig ikke. Nå men han går da ud og kigger, tjekker hele hegnet, for ingen af os forstod hvordan den var kommet ind, hele haven er indhegnet med hønsetråd, og der var ingen huller, og hele vejen rundt var det fint nede i jorden. Kæresten tog en kasse og fik den skubbet den derop, og så satte han den på den anden side af hegnet.
I morgen når det er lyst må vi jo gennemgå det igen, for hvis et så stort pindsvin (nok næsten dobbelt størrelse af rosa) kan komme ind, må rosa jo også kunne komme ud)

Det må altså være et trylle pindsvin, for jeg kan virkelig ikke se hvordan den skulle komme ind i den indhegnede del af haven smiley
Jeg vidste godt der var pindsvin, for så et i naboens have en aften, som lucky gøede af. Men havde da ikke i min vildeste fantasi troet at de kunne komme ind til hundene smiley smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fint besøg i haven, men aner ikke hvordan
  • #1   2. maj 2015 Pindsvin er ret så kreative når de vil fra a til b, og de klatrer bedre end man umiddelbart skulle tro.

• #2   2. maj 2015 Kan de ligefrem klatre på hønsetråd? for det er umiddelbart den eneste vej ind. Det er omkring 1 meter højt.. ved bare ikke hvad den ville inde i haven, for der er meget mere for et pindsvin udenfor hegnet. Inde i indhegningen er der jo bare græs. Har aldrig oplevet at de er kommet ind i sådan en indhegning. Men hvis ikke det var for hundene var den da sådan set også velkommen, jeg synes de er så søde smiley men det var jo synd at den skulle sidde og være bange og hundene rendte jo hen til den hele tiden. smiley

• #3   3. maj 2015 vores have er også fint hegnet ind, men alligevel er der pindsvin på besøg ofte... Tøserne teer sig også vildt og kommer ind når det sker...

• #4   3. maj 2015 Hmm synes bare ikke at et så stort pindsvin burde kunne komme ind, for Rosa er jo noget mindre, men hun kan altså ikke komme ud. Og der er umiddelbart ikke noget i nærheden af hegnet (medmindre den hopper, og det har jeg altså aldrig hørt at de gør) som den kunne kravle op ad. Da hegnet ikke er helt henne ved hækken. og det er helt op ad muren, så den kan heller ikke møve sig ind der.. Sikke et mysterium smiley

• #5   3. maj 2015 Hihi vi havde også besøg af et pindsvin for ca 3 uger siden.
    Jeg skulle have hundene ud kl 3.30 om morgenen og de stod klar ved døren som sædvanligt, men da døren blev åbnet skulle de i hvert fald ikke ud og Tia løb tilbage i sengen. Daisy stod og snusede.
    Det var mørkt, så fandt en lygte og lyste og der var et pindsvin på dørtrinet. smiley
    Det listede lige så stille af da jeg lyste på det og så var der fri bane, men Tia var ikke meget for det. smiley

• #6   3. maj 2015 Møder pindsvin flere gange om ugen.. Mine hunde reagerer ikke længere på dem, og pindsvinene her reagerer heller ikke på hverken hundene eller mig..
    Ligger ofte lidt mad ud til dem hvor jeg ved de færdes og gerne lidt vand også..
    De er så hyggelige..

• #7   3. maj 2015 Her er fra sidste år..

profilbillede
  • #8   3. maj 2015 Haha gid mine så bare gad tie stille eller holde sig væk. Men niksen, Rosa skulle da helt hen til den da jeg kom ud smiley endte med at jeg måtte tage dem begge op (godt de ikke er så store) og slæbe dem ind, for de ville absolut hen til det pindsvin, som havde rullet sig selv til en kugle. Den var seriøst næsten helt rund og kæmpe stor smiley
    De var også noget fornærmede over at jeg lukkede døren da vi skulle ud og finde ud af hvordan vi lige fik den ud af indhegningen igen, for ingen af os var meget for at skulle bære den. Jeg er simpelthen blevet så sær. Da jeg var lille havde jeg hamstre og alt muligt, det generede mig ikke. I dag tør jeg ikke røre dem smiley

Nå men vi fik den da ud. smiley Og kæresten på snart 25 år, stod sådan lidt da han lige kom ud og så den: er du sikker på at det er et pindsvin? og jeg svarede: ja for den har pigge og trækker vejret, hvad skulle det ellers være?!... lidt efter siger han så: skat hvor er hovedet henne?.. Der var jeg lige ved at overveje om det var et barn jeg snakkede med. Så sagde: Den har rullet sig sammen fordi den er bange, så et eller andet sted under piggende.. smiley han er nu lidt sød nogle gange smiley
    Han fik den så lagt stille ned på den anden side, og fik den åbenbart lagt på siden, så kunne jo så vise ham hvor hovedet sådan ca var. smiley

• #9   3. maj 2015 Min mor fodre også pindsvin når der er nogen i hendes have (men de er også altid på den anden side af indhegningen)
    men vi må desværre ikke lægge mad ud hvor jeg bor, fordi de er bange for at der kommer rotter så. Det har de jo også ret i, men pindsvin er nu søde smiley

Der var også et lille bitte pindsvin (okay ikke unge lille, men meget lille) nytårsaften der sad trykket opad vores hegn, men da jeg kom ud med en kasse og noget mad til den var den væk smiley måske det er den samme smiley
    Selvom den her var en del større og bedre i stand.

har dog overvejet at sætte lidt vand ud så de har noget at drikke. vi har også en del fugle, så de vil sikkert gerne have et sted at gå i bad smiley

• #10   3. maj 2015 Hehe, der sker ikke noget ved at løfte dem væk.. Gør jeg hvis jeg ser dem på vejene.. Men som du kan se, så ruller de sig ikke engang sammen herude..
    Tror flere af dem måske har været i pleje engang..

• #11   3. maj 2015 Pindsvin kan komme ind alle vegne - også de store. Jeg har mange pindsvin i min have, og de gæster også ofte en del af haven, som er sikret med to hegn incl. hønsetråd, så den er hvalpesikret, selv mod små hvalpe. De kan så ikke rigtig finde ud af at komme ud igen, så de har skullet have hjælp.
    På et tidspunkt var der mindst et pindsvin inde hver eneste aften (og var der så også om morgenen), og da Luna ikke ubetinget elsker dem, satte vi teltpløkker i hegnet, så de ikke kunne kravle under. Det hjalp.
    Men det er skægge dyr - nogle af dem livlige og ikke særligt bange, andre hidsige og hvæser, bare man kommer i nærheden, nogle af dem er sky. De er virkelig meget forskellige smiley

• #12   3. maj 2015 Hvor store masker er det hønsetråd? Piggene kan jo ligges ned, så de kan klemme sig ind af nogle af maskerne smiley

• #13   3. maj 2015 Nu er hegnet tjekket. Hvis den virkelig ville kunne den godt komme under hegnet på terrassen, men den skulle altså virkelig arbejde for det. Men det er det eneste sted hvor den ville kunne komme under/igennem. Vores er med meget små masker (så vel egentligt nærmere kyllingenet end hønsenet) Rosa kunne IKKE komme igennem eller på nogen måder komme ud da hun vejede 335g, så hvordan hr pindsvin har gjort må være et mysterie, for jeg kunne kun komme under fordi jeg løftede op i hegnet. Rosa og Lucky ville ikke kunne komme igennem, for de kan ikke løfte det samtidig, og det er altså forholdsvis stramt, så bare at løbe ind i det, ville ikke kunne løfte det til at komme ud. Resten af hegnet sidder fast i jorden, så der kan den heller ikke komme under.

Min kæreste er sikker på at den er kravlet over hegnet, men det er jo altså ikke en ninja men et pindsvin. Selv hvis den kunne klatre lodret op ad et hegn, ville vores ikke være stabilt nok. Sidste mulighed er et ninja pindsvin der klatre i træer og er hoppet ned fra et træ over i den indhegnede del.

Jeg fatter det altså ikke. Men vi må jo bare se om den kommer tilbage ind i indhegningen. smiley

• #14   3. maj 2015 Maskerne er ca 2 cm høje og 3 cm lange.

• #16   3. maj 2015 vores hegn er ikke i nærheden af hækken, og den kan ikke sidde fast i det. Men vores have er ikke særlig stor, så vi ville opdage hvis der sad et pindsvin fast smiley

Vi har heller ingen havelåge, der er det samme hegn hele vejen rundt.

Kommentér på:
Fint besøg i haven, men aner ikke hvordan

Annonce