28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.304
Fint besøg i haven, men aner ikke hvordan {{forumTopicSubject}}
Har lige for 2 minutter siden oplevet noget af det mærkeligste jeg nogensinde har oplevet. Hundene ville ud i haven, så det kom de. Pludselig gik Lucky helt amok, hvilket jo ikke er skide godt ved den her tid. Nå mig med en lommelygte skynde mig ud, troede han gøede af en kat eller et andet dyr der stod på den anden side af hegnet (i går var ham og en kat ved at lave slagsmål "igennem" hegnet)
Til min store overraskelse lagde der et STORT pindsvin midt i haven, selvfølgelig helt krøllet sammen for den var da blevet skide bange for hundene. Ingen af hundene fattede en skid, og lucky gøede af den, og rosa ville hen og snuse.
Mig løbe ind til kæresten med hundene på armen, lucky døren (så hundene ikke gik hen til pindsvinet) kæresten troede mig ikke. Nå men han går da ud og kigger, tjekker hele hegnet, for ingen af os forstod hvordan den var kommet ind, hele haven er indhegnet med hønsetråd, og der var ingen huller, og hele vejen rundt var det fint nede i jorden. Kæresten tog en kasse og fik den skubbet den derop, og så satte han den på den anden side af hegnet.
I morgen når det er lyst må vi jo gennemgå det igen, for hvis et så stort pindsvin (nok næsten dobbelt størrelse af rosa) kan komme ind, må rosa jo også kunne komme ud)
Det må altså være et trylle pindsvin, for jeg kan virkelig ikke se hvordan den skulle komme ind i den indhegnede del af haven
Jeg vidste godt der var pindsvin, for så et i naboens have en aften, som lucky gøede af. Men havde da ikke i min vildeste fantasi troet at de kunne komme ind til hundene
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.052
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.304
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.499
nov 2012
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Jeg skulle have hundene ud kl 3.30 om morgenen og de stod klar ved døren som sædvanligt, men da døren blev åbnet skulle de i hvert fald ikke ud og Tia løb tilbage i sengen. Daisy stod og snusede.
Det var mørkt, så fandt en lygte og lyste og der var et pindsvin på dørtrinet.
Det listede lige så stille af da jeg lyste på det og så var der fri bane, men Tia var ikke meget for det.
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 753
Ligger ofte lidt mad ud til dem hvor jeg ved de færdes og gerne lidt vand også..
De er så hyggelige..
jan 2010
nov 2012
De var også noget fornærmede over at jeg lukkede døren da vi skulle ud og finde ud af hvordan vi lige fik den ud af indhegningen igen, for ingen af os var meget for at skulle bære den. Jeg er simpelthen blevet så sær. Da jeg var lille havde jeg hamstre og alt muligt, det generede mig ikke. I dag tør jeg ikke røre dem
Nå men vi fik den da ud. Og kæresten på snart 25 år, stod sådan lidt da han lige kom ud og så den: er du sikker på at det er et pindsvin? og jeg svarede: ja for den har pigge og trækker vejret, hvad skulle det ellers være?!... lidt efter siger han så: skat hvor er hovedet henne?.. Der var jeg lige ved at overveje om det var et barn jeg snakkede med. Så sagde: Den har rullet sig sammen fordi den er bange, så et eller andet sted under piggende.. han er nu lidt sød nogle gange
Han fik den så lagt stille ned på den anden side, og fik den åbenbart lagt på siden, så kunne jo så vise ham hvor hovedet sådan ca var.
nov 2012
men vi må desværre ikke lægge mad ud hvor jeg bor, fordi de er bange for at der kommer rotter så. Det har de jo også ret i, men pindsvin er nu søde
Der var også et lille bitte pindsvin (okay ikke unge lille, men meget lille) nytårsaften der sad trykket opad vores hegn, men da jeg kom ud med en kasse og noget mad til den var den væk måske det er den samme
Selvom den her var en del større og bedre i stand.
har dog overvejet at sætte lidt vand ud så de har noget at drikke. vi har også en del fugle, så de vil sikkert gerne have et sted at gå i bad
jan 2010
Tror flere af dem måske har været i pleje engang..
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
På et tidspunkt var der mindst et pindsvin inde hver eneste aften (og var der så også om morgenen), og da Luna ikke ubetinget elsker dem, satte vi teltpløkker i hegnet, så de ikke kunne kravle under. Det hjalp.
Men det er skægge dyr - nogle af dem livlige og ikke særligt bange, andre hidsige og hvæser, bare man kommer i nærheden, nogle af dem er sky. De er virkelig meget forskellige
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.808
nov 2012
Min kæreste er sikker på at den er kravlet over hegnet, men det er jo altså ikke en ninja men et pindsvin. Selv hvis den kunne klatre lodret op ad et hegn, ville vores ikke være stabilt nok. Sidste mulighed er et ninja pindsvin der klatre i træer og er hoppet ned fra et træ over i den indhegnede del.
Jeg fatter det altså ikke. Men vi må jo bare se om den kommer tilbage ind i indhegningen.
nov 2012
nov 2012
Vi har heller ingen havelåge, der er det samme hegn hele vejen rundt.
Fint besøg i haven, men aner ikke hvordan