{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Hjælp til gave :) {{forumTopicSubject}}

Jeg kan ikke sove, og sidder bare og spekulere og spekulere.
Min far blev 60 år i december, hvor han fik en lille gave, men ikke noget stort eller noget, fordi vi var inviteret til aftensmad, og jeg var på weekend dernede, men han holder en "stor" fest her i maj, og jeg vil så gerne give ham noget særligt, men fandt aldrig på noget, og derfor har jeg ventet til han skulle holde fest.
Men jeg er blank, jeg aner virkelig ikke hvad det skal være.
Han mangler intet, og får altid billeder til fødselsdag og jul, og da han bor sammen med sin kæreste i hendes hus, er der jo rigtig mange ting, og derfor har de ikke plads til 100 billeder af os, og det er kun et par år siden at vi fik lavet et billede af søskende + børnebørn til ham, dog er der kommet to til siden (den ene er i en stor gravid mave på billedet smiley ) og der mangler to halvsøskende (vi gav den osse til min mor, som jo så ikke er mor til de to) og deres børn og bedre halvdele, men det er simpelthen umuligt at få os samlet til et billede, medmindre de alle kommer til fødselsdagen, da vi er ret spredt i jylland, og alle har travlt med deres egne liv osv. smiley
Jeg har heller ikke særlig mange penge at gøre godt med, og jeg har osse min mors 59 års fødselsdag + en konfirmation i maj, så der kommer til at ryge nogle penge på gaver, tog rejser osv.

Han har ikke rigtig noget han sådan går op i, ikke sådan hvor man kan give ham noget til det i hvert fald. Og sådan noget som fuglehus med kamera i, har de allerede fået.
Så hvad giver man til en der har alt, og det osse gerne må være noget særligt og måske lidt personligt, som ikke koster så meget?

Grunden til at den gave betyder så meget for mig, at den ligefrem holder mig vågen om natten pt, er fordi min far faldt om med en blodprop for 6 år siden til maj, og jeg var så bange for at miste ham, og det har gjort at jeg er meget mere bevidst om at han ikke er der forevigt. Desværre bor vi langt fra hinanden, så jeg ser ham ikke så tit, og derfor vil jeg gerne give ham noget der ligesom signalere hvor meget jeg elsker ham.
Årh nu tuder jeg.

Beklager det blev så langt, men håber der er nogle der har nogle ideer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til gave :)
  • #2   30. mar 2015 Jeg gav min far en kortholder (til dankort), hvor jeg fil indgraveret et personligt digt i smiley
    Brugbart men stadig personligt

• #3   30. mar 2015 Enig med Trine. Giv ham en fælles oplevelse. Det kan være en tur i zoo med madpakker, på Aros med pizzaria, en sildemad på mandø med vadehavstur ....alt efter hvad I er til. Det kan også være teater, koncert, cafe hack. Eller ølsmagning, romsmagning ....

• #4   30. mar 2015 Ellers hvis du er kreativ (aka har bare lidt kreativitet eller en der kan hjælpe dig) kan du lave noget selv smiley
    Hvis du ikke er, tror jeg også det kunne være fint med en far-datter tur smiley

• #5   30. mar 2015 Hvad med et nyt ur ,det er da et minde ,
    Hvis han har have ,så kan man købe mange forskellige skulpture smiley

• #6   30. mar 2015 Ej en far-datter tur var en rigtig god idé, det behøves jo ikke at løbe op i helt vildt mange penge - jeg ved, at min egen far sikkert ville elske en oplevelse hvor man blandt andet kom ud i naturen og gik, og det ville være fint med efterfølgende hjemmelavet frokost i naturen (billigere end restaraurant) - men jeg ved jo ikke om din far kan lide sådan noget smiley

• #7   30. mar 2015 Hvad med et træ af en art, hvis han har have selvfølgelig

• #8   30. mar 2015 En tur kunne være en ide, men jeg ved virkelig ikke hvor vi skulle tage hen, for vi har altid holdt ferie i danmark, da jeg var barn, så har set en hel del af danmark efterhånden. Jeg har ikke kørekort eller bil, så skulle osse lige med toget fra Århus-tønder bare for at kunne tage på turen. Det ville kræve seriøs planlægning, men det er da selvfølgelig ikke umuligt. Men vi tager jo normalt bare afsted, hvis der er noget vi gerne vil.
    Og min far kan godt lide at gå ture, men jeg synes måske det er lidt langt at tage, for at gå en tur et sted og spise en madpakke. Og vi var ude at spise sammen til min fødselsdag i februar, så det har vi jo lige gjort smiley
    Og så ved jeg at han selv lige har inviteret hans kæreste op i et sommerhus deroppe hvor vi tit var da jeg var barn, ellers havde jeg spurgt mine søskende om vi ikke skulle gå sammen og give ham sådan en tur, for det har han snakket om i evigheder, men manden gør det jo bare selv når han bestemmer sig for det haha.

Kortholder kunne godt være en ide smiley

Bumle, hans kæreste har en hobby butik og er simpelthen så kreativ, men de har simpelthen ikke pladsen til billeder eller lign som jeg kan finde ud af at lave. Det var ellers en fin ide, men de har SÅ mange ting.

Et ur har jeg selv tænkt på, men det er SÅ dyrt, og jeg tror faktisk ikke det er specielt lang tid siden at han fik et nyt sidst, men jeg kan ikke huske det. Men har ikke penge til et ur.

Vil helst ikke give noget til deres have, for det er jo hans kærestes hus, og selvom min far bor der nu, er det jo lidt "hendes" og jeg ved ikke hvad hun kan lide, og jeg ved de har været ved at lave om i haven, så det skulle jo være noget der passer ind. smiley

• #9   30. mar 2015 Min søster har lige sagt at hun gerne vil være med i gaven, for hun er ligeså blank på noget til ham som jeg er, så i må gerne komme med ideer der koster lidt mere, men ikke en million, for så store gaver giver hun heller ikke smiley
    Men det kunne jo være resten af søskende flokken ville være med, hvis vi fandt på noget godt. smiley

Så ur er ikke skrevet helt af listen alligevel.

• #10   30. mar 2015 Min søster synes en oplevelse lyder som en super ide, og vi snakkede derfor om at give ham en tur til ????? hvor vi så alle sammen skulle afsted, bare en enkelt dag. Og så vil jeg nok høre om de andre søskende osse vil med.

Så har i nogle gode ideer til hvor vi kan tage hen? helst ikke alt for langt væk, så gerne i jylland eller på fyn, jo længere nede i jylland jo bedre, da jeg er den der bor mest nordpå og jeg bor ved århus.

Det skal helst ikke være super dyrt, men gerne et sted der er godt både for børn og voksne, de mindste børn er 1 og 2 år gamle, men ellers 6 år og opefter.
    Og som bonus ville det være så fedt for mig at kunne have vufferne med, for de kan jo bæres, men det er ikke et krav, for så smider jeg dem bare ned til min mor, elsker bare at have dem med på tur smiley

• #11   30. mar 2015 En tur i Givskud og så ud at spise bagefter måske smiley

• #12   30. mar 2015 Givskud har jeg også tænkt på, for det snakkede han om sidste år. Men der ville jeg få problemer med at få passet hundene, medmindre jeg tog ned til min mor først, men det kunne jeg selvfølgelig også.
    Men jeg ved ikke om de synes det bliver for dyrt, for det er jo lige turen derop + billetter til alle, og vi er mange.

• #13   30. mar 2015 Læste ellers at der er noget dinosaur udstilling deroppe i år, det kunne være så fedt at se. Men ved ikke om det var noget for min far smiley

• #14   30. mar 2015 Vi gav min far et ur, da han blev 60 i efteråret smiley Og så kunne han få det indgraveret, hvis han ville beholde det smiley

Det gjorden han og nu står der "Far til 4" indgraveret bag på smiley

Vi havde snakket frem og tilbage om noget, men kunne ikke rigtigt blive enige om noget andet smiley

• #15   30. mar 2015 Linda, det er osse sådan noget jeg har tænkt på, hvis det skulle være et ur. ville så få skrevet noget andet, men det er måske fordi det lyder dumt med far til 6 smiley

• #16   30. mar 2015 He he smiley Ja det har ikke rigtig samme "klang" smiley

• #17   30. mar 2015 Nej det er jo det smiley måske fra de fantastiske 6 haha smiley

• #18   30. mar 2015 Den kunne da godt bruges smiley

• #21   30. mar 2015 Troede da at hunde var velkomne i Givskud smiley

• #22   30. mar 2015 Trine øv bøv, men det der ser da vildt hyggeligt ud, så det kunne da godt være et bud. Min far elsker at gå en tur rundt i dyrehaven (hedder det ikke det) ved bakken når vi har været i københavn, så han ville sikkert elske sådan en tur, selvom han sikkert har været der før, det skulle i hvert fald ikke undre mig. Og det er ikke så langt fra alle, da vi har mig i Århus, et hold ved brande, 2 hold ved bramming (esbjerg) et hold ved fredericia og min far ved tønder smiley
    Så det vil jeg da lige gå videre med, og så kunne vi jo få råd til en lille ting ved siden af, eller til en rigtig lækker madpakke smiley

Danielle, det er de også, men der er en del steder de ikke må komme med ind, hvilket selvfølgelig giver fin mening, f.eks. i bil turen ind til løverne, og jeg ville være lidt ked af at skulle stå og vente på de andre med hundene, fordi de ikke må komme med. smiley

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #23   30. mar 2015 Hvad med en tur til Egeskov Slot? Det synes de fleste mænd er spændende på grund af den store biludstillingen. smiley

• #24   30. mar 2015 Der tror jeg nok han har været for ikke så forfærdelig længe siden med hans søskende, men kan ikke helt huske det. Men min far går ikke så meget op i biler, han er mere natur menneske smiley

• #25   31. mar 2015 Der er en lille kennel i Givskud ved indgangen til løvesafari, hvor man kan have hundene stående, mens man kører igennem. Det var der i hvert fald en gang. Deres bur var bare for lille til min Sirius, men så havde dyrepasseren ham i snor smiley

• #26   31. mar 2015 I Legoland må hundene også komme med, og der kan man også medbringe madpakke. I kan samle nogle legoklodser til en plade, skrive på den og skille den igen og pakke ind. Så får han en bunke klodser, han skal samle som et puslespil for at læse, hvad det er han egentlig får.

Kommentér på:
Hjælp til gave :)

Annonce