1.470 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP - Navn med U {{forumTopicSubject}}
Vi står og skal have hund, den skal muligvis starte med U. Det er en stor hanhund. Nogle gode ideer?
jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 76 Hunde: 2 Emner: 341 Svar: 6.059
Umulius
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 110 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 1.151
Ellers uno eller uso
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
mar 2015
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 28
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Måske kunne oprindelsesland og udseende hjælpe lidt.
Ursus (bjørn)
Ulf
Unique
Ulysses (= Odysseus fra græsk mytologi)
Ulrik
aug 2007
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
mar 2015
Vi er pt i en anden boldgade - U.K Aston (kæresten er ret glad for biler, aston er et godt hundenavn og bilen kommer fra U.K)
Alternativt
Har og tænkt lidt på Unik og så et eller andet bagefter
aug 2007
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 510 Svar: 12.459
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
aug 2007
jun 2006
aug 2007
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Umami
Unesco
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 76 Hunde: 2 Emner: 341 Svar: 6.059
unicorn
ulla
mar 2015
Ultimate Aston er så fint, men desværre for langt sammen med kennelnavnet. Må højst være 34 med mellemrum. og kennelnavnet er allerede på 21
mar 2015
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 208 Svar: 836
mar 2015
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.372
Jeg er selv Doberejer og var også så heldig at jeg selv kunne bestemme navnet på stamtavlen. Det blev til Perle - og det er hun virkelig
... og så er det lidt sjovt at se folk i ansigtet når de bliver klar over at Perle ikke er en lille fin skødehund, men et stor Dobermann (der dog i sin egen selvforståelse bare er en lille lommehund ).
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
mar 2015
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
jan 2015
Følger: 2 Svar: 49
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
Hold da kæft noget at stå og råbe på marken *suk*
aug 2007
Så holder jeg stadig på U-kuuuuuul!
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
Men min egen dobermann hedder Abraxas men jeg kalder ham Rocco, så stamtavle navn og kaldenavn behøver slet ikke være ens
jun 2006
Det kan også betyde at den hviler i sig selv og ikke stresser nemt op.
dec 2011
dec 2011
mar 2015
Jeg har selv haft dobermann, samt flere andre hunde. Jeg har trænet flere andre hund, så tror bestem godt jeg ved, både hvad jeg har med at gøre, samt hvad jeg går ind til!!
Min gamle dobermann havde masser drive når vi gik, legede og trænede . Men når vi var hjemme, så var han den mest rolige, afbalanceret og kærlige hund... Og det er lige det jeg vil have!!
Ift at man ødelægger racen, så kunne jeg ikke være mere uenig.
Alle tidligere opdrættet vagthunde kan godt fungere som rolige familiehunde.
Alle tidligere opdrættet kamphunde kan godt fungere som rolige familiehunde.
Alle tidligere opdrættet jagthunde kan godt fungere som rolige familiehunde.
Bare fordi det ikke er det du ønsker af en hund, er det vel ikke ensbetydende med at racen er ødelagt??
Det er jo ikke som andre racer, hvor du har ødelagt deres hofter, gjort deres kranier for små eller andet der ødelægger hunden.
Her er i stedet avlet på deres adfærd og størrelse, det er da ikke at ødelægge hunden? Eller hvordan mener du de ødelægger racen Casper??
Angående navnet, så havde jeg ikke tænkt mig og stå og råbe: dobergaarden forever u.k. Aston på marken... Dum er JEG jo ikke!! Men som tingene er nu har jeg ikke fundet et flot navn med U(derfor jeg spørger her), så i stedet bliver det "dobergaarden forever u.k. Aston" i daglig tale ville det selvfølgelig blive Aston(2 stavelser)
Race mig her og race mig der, troede ikke hundeverdenen var lige så snoppet som hesteverdenen... Puha.
Men jeg vælger alligevel(den forkerte) dobermann!!
mar 2015
Havde ellers tænkt at jeg ville træne i dobermann klub, men måske jeg skulle prøve den lokale for gadekryds i stedet
Ærligt, så forstår jeg ikke alt det der frem og tilbage halløj. Vi vil vel alle det bedste for hundende. Synes folk er meget belærende i nærmest alle tråde. Om noget folk slet ikke har spurgt om.
Hvis du ikke har noget godt at sige - så..... .....!!
Sorry, men troede det var for at hjælpe hinanden - eller kan man vel besøge siden bitch.dk
dec 2011
Og faktisk de ting som præmieres på udstilling gør at hundene ofte ikke bliver særlig gamle. En hund tung bygget hund slides som regel hurtigere op end en let bygget hund. Jeg vil påstå at når man avler al drift ud af en brugshunderace, så ødelægger man racen. nogle show dobermann kan ikke bide en bule i en blød hat. - Jeg har selv haft en showlinje fra dobergaarden som manglede meget af det jeg søgte i en brugshund.
Mike/Vega: Kender også hunde fra showlinjer som arbejder ganske fremragende og som har en masse potentiale så det er slet ikke fordi de alle er helt tosset, sådan skulle det ikke forståes.
Dobermann klubbenerne er ikke nødvendigvis bedre end klubberne for gadekryds, men eftersom du er fra sjælland har jeg en idé om hvad klub du vil træne i, og den skulle være ganske fornuftig hvis det er dober regi.
Jeg tror slet ikke at der er tvivl om at vi alle vil det bedste for racen, det er nok mere vores synspunkt på hvad der ER bedst, der er forskelligt.
Men jeg vil holde mig ude af navne tråden nu for jeg kommer ikke med navneforslag, og ellers vil jeg gerne tage den i PB.
Og et link med u-navne
http://www.min-mave.dk/navne/drengenavne/u/4
feb 2013
For øvrigt så deler jeg samme erfaring som Casper; brugslinier har meget mere ro i hovederne og er langt mere nervefaste end udstillingsmodellerne. Rigtig mange bliver meget overraskede, når de møder min brugsmodel i hjemmet eller på tur i byen; de forestiller sig at en brugsmodel har roterende fis i kasketten og kravler rundt på væggene. Men det ville man jo slet ikke kunne arbejde med, så en brugsmodel er nærmest udstyrret med en on/off knap Men den kræver så også at blive brugt.
mar 2015
Jeg vil gerne have en lidt nedtonet model... og nej.. jeg skal ikke have en doven hund, som tidligere skrevet har jeg tænkt mig at træne. Men jeg skal ikke træne ipo hver dag og har ikke behov for den høje drift.
Jeg har været på kenneler, set dem træne osv. Og på dobergaarden havde de tænk/sluk knap.. det er det jeg søger. At det så oven i købet var super flotte hunde, det er da bare et stort plus.
Ser ikke at der er noget forkert i avlen der. Andre der har lyst til at tilføje noget om dobergaarden er de da mere end velkommen.
mar 2015
Er generelt træt af negative folk og folk skyder med skarpt, fordi vi ikke er af samme mening
Jeg kunne aldrig finde på at købe en chihuahua, men vil da aldrig begynde at belære folk om at det er en dårlig hund.
Ja, der kom et surt opstød, det var på ingen måde rette mod dig Bare træt af bedrevidende folk. Og overreagerede nok lidt, men jeg skal nok spørge hvis der er noget jeg er i tvivl om. Og synes ikke folk skal belærer mig om hvilken race jeg skal vælge. For som jeg skrev tidligere så har jeg erfaring. Intet kan få mig til at vælge en anden race - det er jo den bedste
feb 2013
Jeg smugtræner lidt DKK LP med min dober og har hende nogen gange med på det LP hold jeg træner min anden hund på. De andre på holdet er en smule misundelige over den power og tænding min dober viser, når hun udfører DKK LP øvelserne Hemmeligheden ligger i driften
mar 2015
Jeg kunne godt tænke mig at udvide og træne noget IPO. Jeg har set dem træne på dobergaarden, og jeg kunne lide hvad jeg så. De viste mig forskellige hunde under træning, jeg så hvordan de fungerede i huset og det er lige det jeg kan lide ved en dobermann.
Min gamle hund, var også med høj drift på banen, men hjemme en helt "rolig" hund. Hvilke linjer han var efter vides ikke - da han blev købt som problemhund, der i sit første leveår havde været i 9 forskellige hjem :( :(
Jeg ved hvad det er jeg vil have - og gør mit bedste for at det er den rigtige hund jeg får med hjem.
Mange skriver at det er synd at avle mindre drift i dem, men er det så okay at avle mere drift i dem??
feb 2013
Min brugsmodel er der knald på til træning, men indendørs ved hun intet bedre end at ligge og putte i sofaen - helst under en dyne Jeg synes jo at hun er smuk, men om hun kunne begå sig på en udstilling aner jeg ikke.
Hvis du er faldet for nogle bestemte hunde. Jamen, så er det jo sådan en du skal købe
feb 2013
mar 2015
100 procent focus på os og arbejdet.
Om så det er atypisk, det ved jeg ikke. Synes mange andre schæferhunde jeg har mødt har virket med kun en smule mere drift. Dog ingen så flot som min... hahaha
HJÆLP - Navn med U