{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP - Navn med U
  • vivian L
    vivian L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #1   4. mar 2015 uffe

  • #2   4. mar 2015 Ugly
    Umulius


  • #3   4. mar 2015 Synes godt om ugly smiley
    Ellers uno eller uso smiley


  • #5   4. mar 2015 Ulrik

  • #6   4. mar 2015 Min hund bliver ikke grim!! smiley Så ugly kommer den ikke til at hedde smiley


  • #7   4. mar 2015 Hvilken race?
    Måske kunne oprindelsesland og udseende hjælpe lidt.

    Ursus (bjørn)
    Ulf
    Unique
    Ulysses (= Odysseus fra græsk mytologi)
    Ulrik


  • #8   4. mar 2015 U-cool smiley

  • #9   4. mar 2015 Unni,,Ussy,,Ukla,,Ulja,,Umba,,Uggi,,Ugla smiley

  • #10   4. mar 2015 Dobermann - tyskland.

    Vi er pt i en anden boldgade - U.K Aston (kæresten er ret glad for biler, aston er et godt hundenavn og bilen kommer fra U.K)
    Alternativt smiley

    Har og tænkt lidt på Unik og så et eller andet bagefter smiley


  • #13   4. mar 2015 Maj-Britt - Hvorfor har du ikke nævnt Ufuk? smiley

  • #14   4. mar 2015 Helt klart Uriel... smiley

  • #15   4. mar 2015 Usi

  • #17   4. mar 2015 Lamborghini Urus Der er da både bilmærke og U smiley

  • #18   4. mar 2015 Uran


  • #19   4. mar 2015 Umberto Eco (Bare lige et indfald, dog ikke tysker men italiener)

  • #20   4. mar 2015 Unique Aston
    Umami
    Unesco


  • #21   4. mar 2015 unicum
    unicorn
    ulla smiley


  • #26   4. mar 2015 Nej nej, den bliver købt her hjemme - mere at racen oprindeligt er fra tyskland smiley

    Ultimate Aston er så fint, men desværre for langt sammen med kennelnavnet. Må højst være 34 med mellemrum. og kennelnavnet er allerede på 21 smiley


  • #28   4. mar 2015 Vi er endnu ikke helt besluttet, da vi mangler at se et par steder. Dog tror jeg bestemt at det bliver fra dobergaarden forever. De havde rigtig fine og rolige hunde.

  • #29   4. mar 2015 Uso smiley det er det bedste (det hedder vores nemlig :D)

  • #30   4. mar 2015 Uso er også en af de bedre - men det går manden aldrig med til smiley

  • #31   4. mar 2015 Jeg ville kalde den Unix - men er så nok lidt IT-erhvervsskadet smiley
    Jeg er selv Doberejer og var også så heldig at jeg selv kunne bestemme navnet på stamtavlen. Det blev til Perle - og det er hun virkelig smiley
    ... og så er det lidt sjovt at se folk i ansigtet når de bliver klar over at Perle ikke er en lille fin skødehund, men et stor Dobermann (der dog i sin egen selvforståelse bare er en lille lommehund smiley ).


  • #33   4. mar 2015 Unimog - tysk bil (mercedes-benz)

  • #34   4. mar 2015 Vil højst have 2 stavelser... smiley Min stemme er forfærdelig når jeg råber... så vi begrænser det mest muligt smiley


  • #35   4. mar 2015 Urs, Ufo, Ulf, Umi, Unico, Urko, Ursus eller Ulrik måske? smiley



  • Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 2 Svar: 49
    #37   4. mar 2015 Hvad med Unik ?

  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #38   4. mar 2015 Uuuukå aaaaaston

    Hold da kæft noget at stå og råbe på marken *suk* smiley


  • #39   4. mar 2015 Mine meninger..... - Den er jeg heller ikke helt med på, når det nu skal være et navn på 2 stavelser smiley

    Så holder jeg stadig på U-kuuuuuul!


  • #40   4. mar 2015 Hvordan kan det egentlig være at dit valg er faldet på dobermann når du ønsker en rolig hund?

    Men min egen dobermann hedder Abraxas men jeg kalder ham Rocco, så stamtavle navn og kaldenavn behøver slet ikke være ens smiley


  • #42   4. mar 2015 Casper. Rolig behøver ikke betyde doven.
    Det kan også betyde at den hviler i sig selv og ikke stresser nemt op.


  • #43   4. mar 2015 Ib: Min erfaring med show vs. brugsdober er at en brugsdober har langt mere ro i hovedet, i sær i hjemmet. Derudover langt mere drift naturligvis og meget mere nervefaste. - at de så lever en del år længere er vel også et plus. Her er tale om 1. hånds erfarring. Jeg beklager der ikke blev svaret på spørgsmålet om navn og vil ikke kommentere yderligere andet end i PB. MEN jeg er ked af at se at min race bliver ødelagt af udstilling.

  • #45   5. mar 2015 Mike/Vegas mor. med al respekt for dine hunde, så er altobello ikke en brugskennel. muligvis laver de visse kombinationer som kan arbejde mere end andre, men det er ikke en brugskennel. en brugslinje er en type hvor arbejde/temperament er den egenskab som der primær avles ud fra. sagt uden at have studeret tavlen nærmere.

  • #46   5. mar 2015 Nu er vores valg kommet efter at have været ude at kigge på forskellige kenneler. Og når jeg skriver rolig, så er det rolig i hus, hviler i sig selv og kan fungerer i en lejlighed. smiley
    Jeg har selv haft dobermann, samt flere andre hunde. Jeg har trænet flere andre hund, så tror bestem godt jeg ved, både hvad jeg har med at gøre, samt hvad jeg går ind til!! smiley
    Min gamle dobermann havde masser drive når vi gik, legede og trænede smiley . Men når vi var hjemme, så var han den mest rolige, afbalanceret og kærlige hund... Og det er lige det jeg vil have!! smiley smiley

    Ift at man ødelægger racen, så kunne jeg ikke være mere uenig. smiley

    Alle tidligere opdrættet vagthunde kan godt fungere som rolige familiehunde. smiley
    Alle tidligere opdrættet kamphunde kan godt fungere som rolige familiehunde. smiley
    Alle tidligere opdrættet jagthunde kan godt fungere som rolige familiehunde. smiley

    Bare fordi det ikke er det du ønsker af en hund, er det vel ikke ensbetydende med at racen er ødelagt?? smiley
    Det er jo ikke som andre racer, hvor du har ødelagt deres hofter, gjort deres kranier for små eller andet der ødelægger hunden. smiley

    Her er i stedet avlet på deres adfærd og størrelse, det er da ikke at ødelægge hunden? Eller hvordan mener du de ødelægger racen Casper??

    Angående navnet, så havde jeg ikke tænkt mig og stå og råbe: dobergaarden forever u.k. Aston på marken... Dum er JEG jo ikke!! Men som tingene er nu har jeg ikke fundet et flot navn med U(derfor jeg spørger her), så i stedet bliver det "dobergaarden forever u.k. Aston" i daglig tale ville det selvfølgelig blive Aston(2 stavelser) smiley smiley smiley smiley smiley

    Race mig her og race mig der, troede ikke hundeverdenen var lige så snoppet som hesteverdenen... Puha. smiley
    Men jeg vælger alligevel(den forkerte) dobermann!! smiley


  • #49   5. mar 2015 I guder smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

    Havde ellers tænkt at jeg ville træne i dobermann klub, men måske jeg skulle prøve den lokale for gadekryds i stedet smiley

    Ærligt, så forstår jeg ikke alt det der frem og tilbage halløj. Vi vil vel alle det bedste for hundende. Synes folk er meget belærende i nærmest alle tråde. Om noget folk slet ikke har spurgt om. smiley

    Hvis du ikke har noget godt at sige - så..... .....!!
    Sorry, men troede det var for at hjælpe hinanden - eller kan man vel besøge siden bitch.dk smiley smiley smiley


  • #50   5. mar 2015 Når man tager en hund som har haft visse egenskaber, og fjerner de her egenskaber, så vil jeg påstå at man ødelægger et eller andet.
    Og faktisk de ting som præmieres på udstilling gør at hundene ofte ikke bliver særlig gamle. En hund tung bygget hund slides som regel hurtigere op end en let bygget hund. Jeg vil påstå at når man avler al drift ud af en brugshunderace, så ødelægger man racen. nogle show dobermann kan ikke bide en bule i en blød hat. - Jeg har selv haft en showlinje fra dobergaarden som manglede meget af det jeg søgte i en brugshund.

    Mike/Vega: Kender også hunde fra showlinjer som arbejder ganske fremragende og som har en masse potentiale så det er slet ikke fordi de alle er helt tosset, sådan skulle det ikke forståes.

    Dobermann klubbenerne er ikke nødvendigvis bedre end klubberne for gadekryds, men eftersom du er fra sjælland har jeg en idé om hvad klub du vil træne i, og den skulle være ganske fornuftig hvis det er dober regi.
    Jeg tror slet ikke at der er tvivl om at vi alle vil det bedste for racen, det er nok mere vores synspunkt på hvad der ER bedst, der er forskelligt.

    Men jeg vil holde mig ude af navne tråden nu for jeg kommer ikke med navneforslag, og ellers vil jeg gerne tage den i PB.

    Og et link med u-navne smiley
    http://www.min-mave.dk/navne/drengenavne/u/4


  • #51   5. mar 2015 Helen lad nu være med at blive tøsefornærmet smiley I min optik er der noget grundlæggende galt når man avler - mere eller mindre bevidst - en brugsraces brugsegenskaber ud fordi de egenskaber ikke passer til 'hr og fru Jensen'. Hvorfor vælger 'hr og fru Jensen' istedet ikke en race der passer bedre til deres behov ? Jeg synes ikke der er tale om snobberi, men om forskellige holdninger til tingene.
    For øvrigt så deler jeg samme erfaring som Casper; brugslinier har meget mere ro i hovederne og er langt mere nervefaste end udstillingsmodellerne. Rigtig mange bliver meget overraskede, når de møder min brugsmodel i hjemmet eller på tur i byen; de forestiller sig at en brugsmodel har roterende fis i kasketten og kravler rundt på væggene. Men det ville man jo slet ikke kunne arbejde med, så en brugsmodel er nærmest udstyrret med en on/off knap smiley Men den kræver så også at blive brugt.


  • #52   5. mar 2015 Det har intet med at blive tøsefornærmet. Og det handler ikke om at lave om på hunden, men at tone op og ned for energiniveauet/drift.
    Jeg vil gerne have en lidt nedtonet model... og nej.. jeg skal ikke have en doven hund, som tidligere skrevet har jeg tænkt mig at træne. Men jeg skal ikke træne ipo hver dag og har ikke behov for den høje drift.
    Jeg har været på kenneler, set dem træne osv. Og på dobergaarden havde de tænk/sluk knap.. det er det jeg søger. At det så oven i købet var super flotte hunde, det er da bare et stort plus.
    Ser ikke at der er noget forkert i avlen der. Andre der har lyst til at tilføje noget om dobergaarden er de da mere end velkommen.


  • #54   6. mar 2015 Mike/Vegas mor: Hi hi... ikke sur smiley . Og meddelelsen var ment til folk med negative kommentarer smiley
    Er generelt træt af negative folk og folk skyder med skarpt, fordi vi ikke er af samme mening smiley
    Jeg kunne aldrig finde på at købe en chihuahua, men vil da aldrig begynde at belære folk om at det er en dårlig hund. smiley

    Ja, der kom et surt opstød, det var på ingen måde rette mod dig smiley Bare træt af bedrevidende folk. Og overreagerede nok lidt, men jeg skal nok spørge hvis der er noget jeg er i tvivl om. Og synes ikke folk skal belærer mig om hvilken race jeg skal vælge. For som jeg skrev tidligere så har jeg erfaring. Intet kan få mig til at vælge en anden race - det er jo den bedste smiley smiley smiley smiley smiley



  • #55   6. mar 2015 Helen - jeg forsøger nu ikke at belære dig om hvilken race du skal vælge. Det jeg ikke kan forstå er opdrætterne. Jeg elsker min race som den brugshund den er. Og jeg synes godt nok at det er at lave om på racen at 'tone' ned for driften (ofte lig med pille den helt ud). Det er sg* synd at man avler den ud fordi, den kan være svær at håndtere for nogen. Uden driften er det jo ikke 'brugshundenes ferrari' mere, men bare en tom smuk skal. Og ja, jeg bliver lidt harm på de opdrættere, der laver udstillingsmodeller og så sælger dem som 'brugshunde'. Jeg har kendt flere der er har købt sådan en og blevet slemt skuffede. Når man gerne vil træne - også selvom du ikke vil træne IPO meget intensivt, så ER det bare sjovere at træne med en hund med høj drift end der er lidt 'død' i det. Jeg bruger ikke min brugsdober til IPO, men til DcH programmet. Ligegyldigt hvad man træner, og på hvilket niveau, så er det bare federe at træne med en hund, der arbejder med høj intensitet og som ikke mister motivationen fordi fx figuranten ikke lige findes i første udslag eller fordi den ikke lige får belønning hele tiden. Min gamle hanhund (anden race) havde ikke ret meget drift. Han fik oprykning til A-klassen, men det var godt nok med lodder og trisser og han ville aldrig være kommet igennem en A-eftersøgning. Så han gik på pension og jeg svor aldrig at købe en hund uden drift igen.
    Jeg smugtræner lidt DKK LP med min dober og har hende nogen gange med på det LP hold jeg træner min anden hund på. De andre på holdet er en smule misundelige over den power og tænding min dober viser, når hun udfører DKK LP øvelserne smiley Hemmeligheden ligger i driften smiley


  • #56   6. mar 2015 Mette Marie. Som sagt har jeg selv trænet. Havde bla en schæfer, hvor driften ikke er helt så høj som hos en dobermann. Vi trænede alm lydighed og vandt alt vi deltagede i.
    Jeg kunne godt tænke mig at udvide og træne noget IPO. Jeg har set dem træne på dobergaarden, og jeg kunne lide hvad jeg så. De viste mig forskellige hunde under træning, jeg så hvordan de fungerede i huset og det er lige det jeg kan lide ved en dobermann.
    Min gamle hund, var også med høj drift på banen, men hjemme en helt "rolig" hund. Hvilke linjer han var efter vides ikke - da han blev købt som problemhund, der i sit første leveår havde været i 9 forskellige hjem smiley :( smiley :(
    Jeg ved hvad det er jeg vil have - og gør mit bedste for at det er den rigtige hund jeg får med hjem.

    Mange skriver at det er synd at avle mindre drift i dem, men er det så okay at avle mere drift i dem??


  • #57   6. mar 2015 Jeg synes ikke man skal ændre racen ekstremt i hverken den ene eller den anden retning. Den skal ikke blive en lad sofakartofel der ikke rigtig tør 'gå til makronerne' hvis man tager den til træning, men den skal dælme heller ikke blive som en turbomalinios.
    Min brugsmodel er der knald på til træning, men indendørs ved hun intet bedre end at ligge og putte i sofaen - helst under en dyne smiley Jeg synes jo at hun er smuk, men om hun kunne begå sig på en udstilling aner jeg ikke.
    Hvis du er faldet for nogle bestemte hunde. Jamen, så er det jo sådan en du skal købe smiley


    profilbillede
  • #59   6. mar 2015 En grå: Det var nok ikke en brugsschæfer Helen havde smiley For nej, min erfaring er bestemt også at en schæfer at brugslinier har en noget anden drift en min dober af brugslinier. Nej, en dober kan ikke rigtig konkurrere med mallerne og schæferne ved de store IPO konkurrencer. Den har jo også en helt anden baggrund og den er netop ikke hverken schæfer eller malle smiley

  • #62   6. mar 2015 Jeg har altid haft arbejdsvillige hunde, hvilket schæferen bestemt også var. Men han har altid været en hvad jeg vil kalde rolig hund. Intet kunne hidse ham op og han var ikke bange for noget.
    100 procent focus på os og arbejdet.

    Om så det er atypisk, det ved jeg ikke. Synes mange andre schæferhunde jeg har mødt har virket med kun en smule mere drift. Dog ingen så flot som min... hahaha


Kommentér på:
HJÆLP - Navn med U

Annonce