989 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Dårlig vane!!!!!! Hjælp Dårlig vane!!!!!! Hjælp

Mesh har fået en dårlig vane.... Det forstyrrer min nattesøvn og jeg er ved at være godt træt af det.

Han er begyndt på, at komme ind om natten og vække os. Det er meget tydeligt at han prøver at vække os. Først med slik i hovedet og derefter prøver han at hoppe op i sengen.
Hvis vi begge ignorere hans ihærdige forsøg, så går han ud i gangen og ligger sig til at sove igen.
Dog prøver han igen og igen og igen.
Også selvom jeg har været oppe med ham, fået ham tisset af, tjekket vandskål Osv.

Hvad kan skyldes, at han er så urolig???

Jeg ved godt, at jeg bare kan lukke døren til gangen, for så sover han bare efter en smule piveri, men det nænner jeg ikke. Han nyder jo, at kunne holde øje med os.

Nogen gode råd??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig vane!!!!!! Hjælp
  • #1   23. feb 2015 måske han savner at være en del af flokken om natten .... men sæt et børnegitter i døråbningen, så kan han se og høre jer ...

• #2   23. feb 2015 Ja men hvad er der at savne? Han har os jo lige ved siden af sig??

• #4   23. feb 2015 Nej aldrig

• #6   23. feb 2015 Han synes måske han vil ligge helt tæt ved jer og ikke bare i nærheden .... det er bare et gæt ... mine er altid i soveværelset og i sengen hvis de vil, så andet bud har jeg ikke.

• #7   23. feb 2015 Det ville han heller ikke kunne. Han får der alt alt for varmt, hvis bare han er oppe for at putte. Og der snakker vi maks 5 min

• #10   23. feb 2015 Måske han bare gerne vil have opmærksomhed/nusses med?

Lucky vækker mig nogle gange, bare for at jeg løfter dynen så han kan komme ind og putte, gerne med lidt nus og så sover han pænt videre smiley

• #11   23. feb 2015 Så må det være slut med overhovedet at komme i sengen, for jeg skal ikke have sådan en stor hund i sengen, og beskidt sengetøj nej tak. Har desuden også astma, så alt det støv er ikke lige sagen smiley

• #13   23. feb 2015 men hvis han ved en lukket dør kun brokker sig lidt, så synes jeg for ikke at lukke helt af I kan prøve det med et gitter ... tror de har nogle ikke så dyre i Ikea

• #14   23. feb 2015 Kun Maks 5 min. En sjælden gang i mellem for at putte smiley

• #16   23. feb 2015 Men hvorfor lige om natten? smiley det møg træls at blive vækket 4 og 5 gange ...

• #17   23. feb 2015 hvad med og lade ham ligge inde ved jer på gulvet i sin hundeseng . og ros ham når han ligger der . og hvis han prøver til , med og komme op til jer , tager i den i halsbåndet og lægger ham tilbage igen . så vil han stadigvæk være en del af flokken , men du er den der er ledder , og viser ham , at det er der han skal være . smiley

• #19   23. feb 2015 Olivia, fordi det er om natten i lægger der, og det er om natten han ikke får opmærksomhed smiley

• #21   23. feb 2015 min lømmel årgang 2014 havde også en overgang med det sjov, en fiks ide han fik med lige at skulle hen og dutte på på mig, smække poten i fjæset på mig osv.
    Når jeg vidste at det ikke var ud og tisse han skulle (han havde været renlig et godt stykke tid) så fik han stille, kort og kontant besked på at fise hen og ligge sig - hver gang, og intet andet..
    (jeg knipser med fingrene når jeg ikke bruger stemmen, de ved at et knips og en streng pegefinger i retningen betyder SKID HEN OG FLAD UD!) det
    efter nogle nætter fattede han, at det fik han ikke så meget ud af, og siden har der ikke været noget.

De har madrasser på gulvet i soveværelset, og i bryggerset, hvor de frit kan gå ud, døren står altid på klem, så de vælger selv hvor de vil ligge, dog vælger den unge altid soveværelset.
    de må gerne putte før vi sover i sengen, de må gerne ligge der i dagtimerne, de må gerne morgenputte i weekenderne, men de lister sig aldrig op om natten.
    Det har aldrig været et problem.

• #22   23. feb 2015 Mine sover i soveværelset
    Linka kan godt finde på ,at gå hen og stikke snuden lige i snotten på mig om natten,Så siger jeg nej læg dig ,så går hun hen i sin kurv ,og lægger sig igen
    Hvis hun derimod sover ved mig i sengen ,gør hun det ikke

• #23   24. feb 2015 Tak for jeres inputs, jeg må være lidt hårdere.
    Han hat gjort det tre gange i nat. -.-
    Første gang sagde jeg Nej og skubbede væk, han lagde sig ned. Anden gang var 10 min. Før uret ringede....

• #24   24. feb 2015 Rolig og konsekvent og hver gang

• #29   24. feb 2015 Vores vuf kan godt finde på at vække mig om natten ved at hoppe op med forbenene på min pude, men det er langt fra hver nat. Jeg vil tro det er fordi hun har haft mareridt eller lign. Plejer bare at nusse hende lidt og hvis hun ikke selv er hoppet ned med forbenene igen efter få min. beder jeg hende helt roligt om at lægge sig, hvilket hun så gør. Hun har sin seng nede på gulvet lige ved siden af mit hovede.

Men hvis jeres gør det hver nat er det nok som de andre skriver, at han lige skal prøve om ikke han kan få et ok til at komme i sengen smiley

• #30   24. feb 2015 Er Mesh træt nok før sengetid?
    Vores finder kun på den slags opsøgen hvis der er for meget overskudsenergi.

• #31   24. feb 2015 Ja han får rigelig aktivitet før sengetid. Både træning, fodersøg og gå tur inden for få timer inden sengetid

• #32   24. feb 2015 Olivia er han så "faldet ned" igen efter de aktiviteter når i/du går i seng ? for er han stadig overgearet så forstår jeg godt at han er "en plage".

Min ene gamle pige kommer desv. også hver nat og vækker mig, pga. hun vil op i sengen, men hun kan kun holde ud at ligge der i få min. før det bliver for varmt, og er det stormvejr og vinden står lige på så "hyler" mit stuevindue og det gør hende super bange, så der kommer hun hvert 5-10ende min. og banker en pote lige i hoved på mig. Se DET er u-udholdligt, hendes kløer hænger fast i mit lange hår, og ligger jeg på den anden side får jeg poten /kløerne lige i øjet. Desv. er hun en kylling som man ikke bare kan be`om at gå hen og lægge sig, så jeg må pænt stå op og sidde inde i stuen med hende til vinden evt. har lagt sig.
    At ens hund "bare" ønsker selskab er da ikke noget "problem" imo. smiley

• #33   24. feb 2015 Hunde gør som hovedregel det der kan betale sig smiley For ham er det sikkert fin belønning at du lige vågner og giver ham opmærksomhed.
    Min hanhund fik i løbet af efteråret trænet mig til at han skulle lukkes ud flere gange i løbet af aftenen når vi var nået til det punkt på dagsordenen der hedder 'gå i koma på sofaen'. Han trippede frem og tilbage foran mig og pev. Nå han skal jo nok ud og tisse. Så op og luk ham ud, vent på at han får tisset og ind igen. Det blev så bare hyppigere og hyppigere og mere og mere intenst og pågående og ja helt generelt bare møgirriterrende. Jeg besluttede mig få at en gang tisning var OK - men at skulle ud hvert kvarter og så forøvrigt ikke skulle tisse men bare lige gå ud på terassen og vende om og ville ind igen med det samme var ikke OK. Så han fik sin ene tissetur og resten af tiden blev han ignoreret meget konsekvent, når han stod og trippede og pev foran mig. Til gengæld blev han nusset når han blev liggende i sofaen. I løbet af tre aftener droppede han det og bliver nu liggende på sofaen sammen med os til det er nat-tissetid smiley Måske du bare skal bide det i dig og trække dynen op over hovedet.

• #34   24. feb 2015 Ja han er godt afslappet når vi går i seng, og han har som regel sovet en halv time - time før vi går i seng.

Opmærksomhedssøgende eller ej, jeg synes klart det er et problem om natten.

Kommentér på:
Dårlig vane!!!!!! Hjælp

Annonce