Dårlig vane!!!!!! Hjælp Dårlig vane!!!!!! Hjælp
Mesh har fået en dårlig vane.... Det forstyrrer min nattesøvn og jeg er ved at være godt træt af det.
Han er begyndt på, at komme ind om natten og vække os. Det er meget tydeligt at han prøver at vække os. Først med slik i hovedet og derefter prøver han at hoppe op i sengen.
Hvis vi begge ignorere hans ihærdige forsøg, så går han ud i gangen og ligger sig til at sove igen.
Dog prøver han igen og igen og igen.
Også selvom jeg har været oppe med ham, fået ham tisset af, tjekket vandskål Osv.
Hvad kan skyldes, at han er så urolig???
Jeg ved godt, at jeg bare kan lukke døren til gangen, for så sover han bare efter en smule piveri, men det nænner jeg ikke. Han nyder jo, at kunne holde øje med os.
Nogen gode råd??
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.063
jan 2014
Følger: 6 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 248
jan 2014
feb 2011
jan 2014
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.303
Lucky vækker mig nogle gange, bare for at jeg løfter dynen så han kan komme ind og putte, gerne med lidt nus og så sover han pænt videre
jan 2014
feb 2011
jan 2014
jan 2014
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 40
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.303
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.171
Når jeg vidste at det ikke var ud og tisse han skulle (han havde været renlig et godt stykke tid) så fik han stille, kort og kontant besked på at fise hen og ligge sig - hver gang, og intet andet..
(jeg knipser med fingrene når jeg ikke bruger stemmen, de ved at et knips og en streng pegefinger i retningen betyder SKID HEN OG FLAD UD!) det
efter nogle nætter fattede han, at det fik han ikke så meget ud af, og siden har der ikke været noget.
De har madrasser på gulvet i soveværelset, og i bryggerset, hvor de frit kan gå ud, døren står altid på klem, så de vælger selv hvor de vil ligge, dog vælger den unge altid soveværelset.
de må gerne putte før vi sover i sengen, de må gerne ligge der i dagtimerne, de må gerne morgenputte i weekenderne, men de lister sig aldrig op om natten.
Det har aldrig været et problem.
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
Linka kan godt finde på ,at gå hen og stikke snuden lige i snotten på mig om natten,Så siger jeg nej læg dig ,så går hun hen i sin kurv ,og lægger sig igen
Hvis hun derimod sover ved mig i sengen ,gør hun det ikke
jan 2014
Han hat gjort det tre gange i nat. -.-
Første gang sagde jeg Nej og skubbede væk, han lagde sig ned. Anden gang var 10 min. Før uret ringede....
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.171
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.548
Men hvis jeres gør det hver nat er det nok som de andre skriver, at han lige skal prøve om ikke han kan få et ok til at komme i sengen
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.762
Vores finder kun på den slags opsøgen hvis der er for meget overskudsenergi.
jan 2014
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.576
Min ene gamle pige kommer desv. også hver nat og vækker mig, pga. hun vil op i sengen, men hun kan kun holde ud at ligge der i få min. før det bliver for varmt, og er det stormvejr og vinden står lige på så "hyler" mit stuevindue og det gør hende super bange, så der kommer hun hvert 5-10ende min. og banker en pote lige i hoved på mig. Se DET er u-udholdligt, hendes kløer hænger fast i mit lange hår, og ligger jeg på den anden side får jeg poten /kløerne lige i øjet. Desv. er hun en kylling som man ikke bare kan be`om at gå hen og lægge sig, så jeg må pænt stå op og sidde inde i stuen med hende til vinden evt. har lagt sig.
At ens hund "bare" ønsker selskab er da ikke noget "problem" imo.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.471
Min hanhund fik i løbet af efteråret trænet mig til at han skulle lukkes ud flere gange i løbet af aftenen når vi var nået til det punkt på dagsordenen der hedder 'gå i koma på sofaen'. Han trippede frem og tilbage foran mig og pev. Nå han skal jo nok ud og tisse. Så op og luk ham ud, vent på at han får tisset og ind igen. Det blev så bare hyppigere og hyppigere og mere og mere intenst og pågående og ja helt generelt bare møgirriterrende. Jeg besluttede mig få at en gang tisning var OK - men at skulle ud hvert kvarter og så forøvrigt ikke skulle tisse men bare lige gå ud på terassen og vende om og ville ind igen med det samme var ikke OK. Så han fik sin ene tissetur og resten af tiden blev han ignoreret meget konsekvent, når han stod og trippede og pev foran mig. Til gengæld blev han nusset når han blev liggende i sofaen. I løbet af tre aftener droppede han det og bliver nu liggende på sofaen sammen med os til det er nat-tissetid
jan 2014
Opmærksomhedssøgende eller ej, jeg synes klart det er et problem om natten.
Dårlig vane!!!!!! Hjælp