1.129 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Særtilladelse til hund i boligselskab? Særtilladelse til hund i boligselskab?

Jeg er blevet tilbudt en bolig i et boligselskab igennem kommunens akutte boligliste, efter mange år uden fast adresse. Kommunen har været fuld klar over hvilken race hund jeg har - og hvad den vejer (19 kg) og det har hele tiden været aftalen at jeg skulle kunne have hunden med når jeg fik en lejlighed - og jeg derfor var villig til at vente lige så langtid som det ville tage. Nu er jeg så blevet tilbudt en lejlighed som jeg skal takke ja eller nej til inden den 16. Hvis jeg takker nej ryger jeg af listen uden mulighed for at komme på listen igen - men problemet er at det kun er tilladt at have en hund på max 10 kilo.

Jeg tænker at det ikke skader noget at spørge boligselskabet om der kunne laves en sær tilladelse hvis jeg ikke anskaffer en ny hund på over 10 kilo hvis den nuværende skulle gå hen og dø. Men altså, er det overhovedet en mulighed at de måske vil gå med til det?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Særtilladelse til hund i boligselskab?
  • #2   10. feb 2015 Det har jeg også tænkt mig uanset hvad - men jeg tænker det ville være rart at høre om andre havde nogen erfaringer. Jeg hader sådan nogle opkald smiley

• #6   10. feb 2015 minion - er glad for at høre det er lykkes for nogle smiley Og selvfølgelig på skrift.

Bugsy - Det er Boligforegningen 3B på Amager smiley Kendte slet ikke foreningen før igår, så har ingen idé om hvordan de er, så det kan gå begge veje smiley

• #8   10. feb 2015 Bugsy - privat lejede lejligheder er svinedyre her i København, og der er SÅ mange svindlertyper i blandt, så det vil jeg helst uden om. Så det er lidt en drøm hvis jeg enten kan få lov at flytte ind i denne lejlighed, eller i det mindste blive på ventelisten og lade det tage den tid det tager.

• #9   10. feb 2015 Bull terrier på 2 år, så der er nogle odds imod.

• #10   10. feb 2015 Hvorfor tilbyder de dig overhovedet en lejlighed, hvor du umiddelbart ikke kan få din hund med (som var aftalen af hvad jeg kan forstå), og hvis du ikke takker ja ryger du af listen og kan ikke komme på igen? smiley

• #12   10. feb 2015 Det er da lidt noget fis..

• #13   10. feb 2015 Fünke - før i tiden havde man lov til at takke nej til en bolig og så skulle man tage imod nummer to tilbudte, det har de så ændret til at man kun få et tilbud. Hvorfor de giver mig en lejlighed imod aftalen ved jeg ikke - jeg synes i hvert fald det er lidt tarveligt, da vi havde en klar aftale om at så længe hunden måtte komme med så var placering, størrelse, etage, og venteliste ligegyldige Normalt har man ellers noget at skulle have med hensyn til de ting.

• #14   10. feb 2015 Bugsy, jeg må jo bare gøre mit bedste for at sælge mig selv OG hunden bedst muligt. Det er bare træls det er nødvendigt.
    Især når man har ventet længe, troede man havde en klokkeklar aftale - og at det var kommunen selv der forslog at søge bolig igennem dem. smiley

• #15   10. feb 2015 Ja, lige præcis - kan godt forstå, at man skal takke ja til det første når nu det er akut, men at tilbyde noget der går direkte imod aftalen når de ved, at et nej = væk fra listen? Jeg ville snakke med dem om, hvorfor de tilbyder lejligheden, når i har en anden aftale..

• #16   10. feb 2015 Jeg er også igang med at ringe til kommunen nu - og håbe på at de kan hjælpe mig i denne situation. Men det kan være lidt op af bakke.

• #17   10. feb 2015 Du er da helt i din ret til at sige nej uden at skulle smides af listen, hvis i har aftalen på skrift. Det er jo dem, der har lavet en fejl, så det er vel dem, der burde annullere deres tilbud? smiley

• #18   10. feb 2015 Fünke - det mener min mentor og jeg også. Det er jo dem der har lavet en fejl. Men de er ved at flytte så de holder lukket de næste par dage. Så vi har kun torsdag + fredag til at finde en løsning inden jeg SKAL takke ja eller nej, og kommunen kan sjældent nå noget som helst på et par dage. smiley

• #19   10. feb 2015 Det skader aldrig at spørge

• #20   10. feb 2015 Øv, øv, øv, det lyder virkelig til at være noget lort. Håber det løser sig, og at du kommer med en opdatering på problemerne! smiley

• #21   10. feb 2015 Kommunen råder mig til ikke selv at prøve at spørge boligselskabet smiley Så jeg må bare håbe de kan hjælpe med deres fejl på torsdag!

Og skal nok komme med en update når jeg ved noget mere om hvad jeg kan/skal gøre.

• #24   10. feb 2015 Bugsy - Jylland ville nu heller ikke være det værste. smiley

Edb-blond - det skulle jeg også mene. En aftale er vel en aftale. Men nu må jeg jo se om de er til at snakke med på torsdag.

• #26   10. feb 2015 Jeg er så på tværs her. Er du skrevet op via kommunen er det til en akutbolig til dig - ikke nødvendigvis til din hund. Har du masser tid, som du beskriver, hvorfor så overhovedet benytte akut tilbuddet? Det er til nogle der virkelig har brug for tag over hovedet...

• #28   10. feb 2015 Jamen så er jeg smålig. Jeg kommenterede såmænd bare med min mening, men som altid er det ikke okay herinde hvis man ikke er enige med flertallet. Jeg synes en akutbolig er til mennesker, der ikke har tid til at vente på bolig.
    Der hvor jeg bor er der skam også mange års ventetid særligt på den størrelses bolig jeg har, men i mellemtiden boede jeg et mindre attraktivt sted, det kan man jo vælge. Dog vil jeg ikke blande mig i ts valg af beliggenhed da jeg ik kender ts. Talte blot ud fra egen erfaring- bare lige for at slå det fast!

• #29   10. feb 2015 Mommy - fordi jeg ikke har haft bolig i næsten 4 år, delvist pga. fejl fra min side og delvist fra kommunens - derfor vil kommunen gerne hjælpe med at rette op på tingene. Og selvfølgelig søger kommunen også lejlighed til min hund da det var en del af den aftale vi lavede. Hvis hunden ikke skulle med havde jeg haft en bolig for lang tid siden - og det kan jeg fint leve med.

• #30   10. feb 2015 jeg håber og krydser fingre for at i finder en løsning smiley

Da jeg var skrevet op til en akutbolig, kunne jeg kun ønske nogle afdelinger jeg gerne ville bo i, men kunne risikere at få alt. Min sagsbehandler kunne godt forstå at det var vigtigt for mig at der var tilladelse til hund, men de kunne ikke garantere noget.
    Så det at du kunne få en sådan aftale er da store ting i sig selv, også selvom der nu er gået kludder i det.
    jeg fik så aldrig brug for det, da jeg gik fra hus og hjem inden vi fik noget tilbudt, og heldigvis kunne flytte hjem til min mor, som så boede langt væk, men det er jo så en anden del af sagen. smiley

I hvert fald al held og lykke med det.
    Håber boligforeningen er lidt lettere at arbejde med end min er, for her (bor lidt udenfor århus) for i min er de ikke til at hukke eller stikke i, desværre.

• #31   10. feb 2015 Hvis akutlisten er til folk der ikke kan vente på en bolig, så er der ingen grund til at have en her i København, for der får man altså ikke tilbudt en lejlighed inden for et par måneder uanset. Der tager det tid. Dog forstår jeg ikke at kriteriet at man har hund gør en mindre trængene end folk der kun vil bo i en toværelses eller på en bestemt etage? At jeg har hund er da en fordel for alle på listen uden hund, for de kommer jo så foran i køen.

• #32   10. feb 2015 My Only - Det ER en god aftale jeg har fået lavet mig, det erkender jeg gerne. Men der er lidt forhistorie der gør at kommunen bestemt ikke er uden skyld i jeg ikke har en bolig, så de føler vel at de har et ansvar de ikke længere kan løbe fra smiley

Jeg er glad for i fandt et hus, og slet ikke nåede at gøre brug af tilbudet.

• #33   10. feb 2015 Foxy, her kunne vi så heller ikke være sarte med etager eller lign, kun hvis man havde specielle behov, f.eks. fordi man sad i kørestol.
    Vi kunne dog godt sige at vi ikke ville have en et værelses, fordi vi var 2, men ellers..
    Vi kunne selvfølgelig godt ønske noget, men det var ikke sikkert at det blev sådan.

Og her i århus er der også en meget lang venteliste på akutlisten, men den er jo netop til folk der mangler bolig akut af en eller anden grund.
    her skulle man i hvert fald søge om at komme på listen og fortælle hvorfor man skulle på listen.
    Men de normale ventelister på almindelige boliger er jo også skyhøje, nogle afdelinger er der jo over 5000 på venteliste til, så det kan jo tage en del år.

• #34   10. feb 2015 Foxy det var desværre ulykkelige omstændigheder der gjorde at vi ikke nåede at gøre brug af tilbudet. og selvom det da var fint at bo nede ved min mor, så jeg kunne tage mig tid til at finde noget, var det bestemt ikke lige sådan jeg havde ønsket mig det skulle være.
    Men vi fik heldigvis en ungdomsbolig til sidst (dem kunne vi heldigvis søge,da jeg lige er begyndt på studie, ellers kunne jeg vidst godt have droppet at flytte herop igen)

Og det er så træls når kommunen ikke hjælper fra starten, det kender jeg godt, dog ikke lige med hensyn til bolig.

• #35   10. feb 2015 My Only - Her kan man godt kun blive skrevet op til to'ere selvom man kun er en osv. Men tænker det er lidt forskelligt fra kommune til kommune hvordan de gør det.

Her i København er ventelisterne også lange - og dem der er kortere er ofte i en sådan en prisklasse at jeg ikke ville have råd til at sidde i dem alligevel. Måske jeg siger jeg har tid til at vente - men jeg har alligevel ikke al tid i verden.

• #36   10. feb 2015 My Only - Godt i fandt ud af det trods alt. Det er bare ikke sjovt at være boligsøgende, om man er det igennem kommunen eller på almindeligvis.

• #37   16. feb 2015 Jeg har snakket med boligforegningen og en særaftale var ikke en mulighed da reglen om størrelsen på hunden først var blevet lavet i 2014, så reglen var helt ny. Øv.

Men boliganvisningen har besluttet at erkende fejlen som værende deres -og jeg vil blive tilbudt en anden bolig - når de har en der passer smiley

• #38   16. feb 2015 Det var da godt! smiley

• #40   16. feb 2015 Bugsy - de sagde også at det ville være mest optimalt hvis jeg valgte hvad der var vigtigst, vovse eller bolig. Men at fejlen var deres så de ville acceptere at jeg takkede nej.

Kommentér på:
Særtilladelse til hund i boligselskab?

Annonce