{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nogen revisor herinde
  • #1   22. jan 2015 Regnskabsuddannet, men ikke revisor;)

• #2   22. jan 2015 hmm ... ved du om en revisor har tavshed pligt ...

hvis nu vedkommende har en arvesag, og jeg fx ringer og spørger om noget, ikke personligt ... men jeg er ikke interesseret i at de der er arvinger får af vide jeg har spurgt til noget specifikt fra fortiden .....

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #3   22. jan 2015 Hvis du ikke er arving eller har ret til - så får du alligevel ikke svar.

• #4   22. jan 2015 @ mine ... det er det jeg er i tvivl om smiley

og vil bestemt ikke såre de "nærmeste"

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#5   22. jan 2015 En revisor har tavshedspligt om sager.

Ringer du og spørger om noget il en verserende sag, så skal han ikke svare. Og hvis du ikke har noget som helst at gøre med sagen; ikke er pårørende, arveberettiget eller i det hele taget bare er 3. part, så kan han vælge at informere om din indblanden.

• #6   22. jan 2015 Det har tavshedspligt, ja. Jeg er uddannet i et revisionsfirma.

Se kapitel 7.

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=117632

• #7   22. jan 2015 @ Mine meninger ... hvad så hvis jeg er en form for 3. part ??

hvis det hjælper så vil jeg gerne fortælle at jeg er søster til afdøde, og efter ham er der 2 døtre der er direkte arvinger ... men det der er at der i det bo er "resterne" af et firma vores far grundlagde , og som min noget ældre bror overtog og kørte videre... og hvor jeg er i tvivl om nogle ting .. jeg var ret ung da det skete, og var aldrig ordentligt med, ej heller da vores far døde blev jeg forsøgt informeret om noget som helst, nærmest tværtimod ... jeg er bare sikker på at min far dengang sagde at jeg ejede 10% af det firma, som nu opløses .... og så er jeg i tvivl om det overhovedet er skrevet nogle steder, og om jeg på nogen måde på den baggrund er berettiget til noget som helst ... min bror skiftede revisor efter min far døde og derfor "føler" jeg lidt at der kan ligge noget et sted som aldrig kommer frem .... er ikke selv møgglad for mine tanker, men de er det alligevel ...

• #8   22. jan 2015 Der må nødvendigvis have været skifteret ind over, da din far døde. Og havde der været reelle værdier i det firma, ville du dengang være blevet tildelt din arvepart. En revisor påtager sig næppe andet end et driftregnskab og er ikke advokat. Et firma kan sagtens udelukkende være gæld! Desuden kan din bror jo sagtens have arbejdet hårdt, uden din hjælp formodentlig, på at gøre firmaet rentabelt, så jeg synes ikke du behøver at føle dig forfordelt.

• #9   22. jan 2015 har arvede ikke firmaet dengang, han havde overtaget det nogle år inden, og det var i den forbindelse min far sagde det med at jeg og en handicappet bror (der stadig lever) begge fik 10% aktier i firmaet ... boet efter min far blev ikke skiftet da min mor stadig lever ... hun er 87 og fatter intet, har det meste af sit liv levet som hustruen uden at tage sig af, eller sætte sig ind i noget som helst ...

firmaets store år var bestemt i de år min far kørte det ... det kørte ikke ned i de år min bror havde det, men det voksede heller ikke ... nu ved jeg sådan ca hvad der er af arv til døtrene, så underskud var der bestemt ikke ....

det handler ikke om at jeg føler mig forfordelt ifht. min bror, men om at har jeg ret til noget så mener jeg bestemt jeg skal have det, og ligeledes den anden bror der ikke taler for sig selv .... min far var jo af ældre årgang og familien præget af den patriakalske styring, sådan a la kvinder er kvinder og mændene kører forretningen og økonomien, og igen var jeg noget ung dengang, så han har helt sikkert tænkt at det kunne jeg nok ikke finde ud af ... og så har han helt sikkert troet på at min bror ville være helt fair .... Det vil jeg gerne understrege at jeg heller ikke ved om han har været .... men jeg vil da gerne vide det, men ved bare ikke hvor jeg skal spørge ... hos min gamle mor og anden bror er det ikke muligt at søge viden, og som sagt er revisorene skiftet ud ....

• #10   22. jan 2015 Hanne - du skulle i så fald ha' haft udbytte af aktierne, siden din far døde. Altså en eller anden årlig indtægt fra firmaet.

• #11   22. jan 2015 hvad nu hvis man har besluttet at der ikke skulle udbetales udbytte, evt af hensyn til investeringer, eller andre grunde til at holde pengene i firmaet ?? det kan man godt ikke ....

men det er nok som jeg frygter, noget min far har sagt og så ikke fulgt til dørs rent formelt ... for ellers forstår jeg det heller ikke .... ville bare så gerne spørge et sted hvor jeg kunne finde ud af hvad der er op og ned i det hele, og uden at nogen såres det .... for er alt i orden så fred være med det ... jeg har et godt forhold til de 2 døtre, og har været der både da de mistede deres mor for 2½ år siden, og nu hvor jeg har hjulpet dem med at pleje min bror så han kunne få lov at dø hjemme, hans højeste ønske ....

jeg er bare i bund og grund et reelt menneske selv, og mener man skal have det man her ret til, og ikke mere .... men det kan heller ikke være sådan at man ikke kan spørge til den slags uden at man skydes skumle motiver i skoene, for det har jeg bestemt ikke .... jeg kunne heller aldrig finde på at prøve at omgå de 2 piger den dag min mor dør, der ved jeg udmærket de skal have den del deres far ellers skulle have haft ....

• #12   22. jan 2015 Jo, en bestyrelse kan vel beslutte at henlægge til konsolidering eller udvidelse, men du skulle så være underrettet der om. Jeg håber det bedste for dig, men frygter at der ikke er lavet et stk papir på din far hensigter. smiley

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#13   22. jan 2015 Du har ret til at hyre en advokat. Du har ikke ret til oplysninger. Du ville have hørt, hvis du stod i papirerne.

Han er revisor. Ikke advokat. Firmaet har en advokat. Vedkommende kan du kontakte.

• #14   22. jan 2015 Er det ikke skifteretten du skal have fat i og ikke en revisor for den afdøde?

• #15   23. jan 2015 Et aktieselskab kan ikke uden videre overdrages eller opløses! Et aktieselskab ledes af en valgt bestyrelse og samtlige kapitalejere skal informeres. Alt dette styres af og kontrolleres af både selskabsstyrelsen og skattevæsenet, så du kan ikke have været uvidende ejer af en betragtelig aktieandel.

• #16   23. jan 2015 Hvilken type selskab er firmaet registreret som? A/S, ApS, I/S eller ?

Hvis du ikke er registreret som medejer af firmaet, eller har noget på papir omkring andelen i firmaet, så kan du ikke gøre noget.

Og så kan man få en udskrift af selskabsoplysningerne hos Erhvervsstyrelsen, jeg er ikke helt klar over, hvad det kræver, men der kan man bl.a. se ejerforholdene for selskabet.

Jeg arbejder godt nok indenfor revision, men bestiller bare udskrifterne hos vores sekretær, så fremgangsmåden er jeg ikke klar over....

Og ja, revisor har tavshedspligt overfor dig, men reelt ikke om din forespørgsel, da revisor jo handler i sine klienters interesse.

• #17   23. jan 2015 Jeg sidder også og tænker at du simpelt ikke kan have været uvidende ejer af nogle aktier. Som regel får man jævnligt breve tilsendt i den forbindelse. Så du har nok aldrig fået de 10% af aktierne smiley
    Men den korrekte instans at gribe fat i i dit tilfælde er skifteretten.

• #18   23. jan 2015 Det var et a/s dengang ...altså da min bror overtog det ... om det så er opløst efter, altså da min far dør ved jeg ikke ... det var et lille firma, og jeg "tror" at min mor, bror og måske en revisor eller advokat kan have været bestyrelse ... og da min bror også overtog alt omkring min mors økonomi, samt traf beslutninger på hendes vegne, så kan han måske have fået hende til at skrive under på noget ... som sagt er jeg slet ikke inde i den slags, kan ikke huske om og hvor formelt det hele var ...

I dag er jeg træt og mentalt udmattet, må se om jeg kan få spurgt ind ved nogen en dag jeg finder overskud ....

Skifteretten tænker jeg så først er den dag min mor dør .... jeg ved bare at døtrene har sagt at nu skal selskabet opløses, det har stået som et inaktivitet men ikke lukket selskab i de 4-5 år min bror har været stoppet med at arbejde ... men grundet noget arveafgifts 0g/eller skatte halløj så skulle man først opløse det den dag han døde ...

Kommentér på:
nogen revisor herinde

Annonce