1.250 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 50 Svar

Nogle gæt på voksenvægt? Chihuahua Nogle gæt på voksenvægt? Chihuahua

Ja.. nu er lille pigen jo ikke så gammel endnu, hun er fra d. 23 dec, så knap 4 uger. Men hun følger sin helt egen vægtkurve, så har ikke haft held med at kigge på nettet, så tænkte der måske sad nogle med erfaringer, om små hvalpe der ikke vokser så meget som de andre? uanset race. Hvordan er de endt ud? blev de ved med at vokse så langsomt, og dermed blev meget små som voksne, eller fik de pludselig fart på? smiley

Og så kom endelig med gæt på hvad hendes voksenvægt bliver. Jeg ved det ikke kan forudsiges, men vil alligevel gerne høre noget gode bud smiley

Hun vejede 60g ved fødslen.
1 uge gammel 89g
2 uger 133g
3 uger 165 g

Hun bliver først 4 uger på tirsdag, men forventes ikke at komme over de 200g inden da.

Så ja kom med alle jeres erfaringer og kom med bud på hvad i tror hun kommer op på som voksen. smiley

Så ser jeg om jeg kan huske at smide en update i tråden når hun når voksen vægt, så vi kan se om nogen gættede rigtigt smiley
Og så et billede af prinsessen. smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogle gæt på voksenvægt? Chihuahua
  • #1   18. jan 2015 Jeg har ingen erfaring med chihuahua, men min corgi var den mindste da de blev født, men som 8 ugers havde hun overhalet sine søskende og var den tungeste smiley Så jeg tænker at hun godt kan nå at overraske endnu den lille mus.

• #2   18. jan 2015 Aner intet om vækstkurver - men FUCK hvor er hun søøøød smiley

• #3   18. jan 2015 Bamse vejede 166g ved fødsel og vejer idag 3kg, plus minus .
    Han var den største i kuldet..
    Født d. 1/9 og d. 9/9 204g. d. 14/9 vejede han 318g.
    Har ca. fra alle ugerne smiley
    d. 17/10 er han blevet mellemste hvalp med. 1040 smiley
    og d. 2/11 er han blevet den mindste hvalp i kuldet med 1250g.

• #4   18. jan 2015 Tak No'Vi'Ki smiley

Hendes søskende vejede 70, 90 og 110g ved fødslen og var alle 300g +/- 3 uger gamle.

Begge forældre vejer under 2 kg.
    Lucky som er bror til deres mor, vejede 640g som 8 ugers og vejer 1800g som voksen.

• #5   18. jan 2015 Man kan sige, det bliver ihvertfald ikke en 3kg hund smiley

• #6   18. jan 2015 B-B, det kunne godt se ud til at han har fulgt en ret normal pæn vækstkurve så ikke? smiley
    De andre hvalpe i kuldet (De er 4) er også vokset pænt.

Her kan i lige se forskellen, gæt en hvalp smiley 3 uger gamle

profilbillede
  • #7   18. jan 2015 Det er vidst tydeligere på dette billede, 2 uger gamle.

profilbillede
  • #8   18. jan 2015 B-B det tror jeg du har helt ret i, men havde håbet lidt på en på størrelse med Lucky, men må ærligt indrømme at jeg frygter lidt at hun fortsætter den vækst og ender nede omkring 1 kg. Har ikke noget imod dem små, men 1 kg er altså meget småt smiley

• #9   18. jan 2015 Jeg synes 3kg er småt haha smiley

Jo hans vækst kurve var ret normal smiley
    Han er stadig mindst af hans søskende . Tæverne i kuldet (har ikke vækst på dem desværrre) blev vidst omkring 4kg og lidt bredere end Bamse smiley

• #10   18. jan 2015 hehe vi er jo vant til 1,8kg men det er jo så også kun næsten halvdelen af en Lucky, det er småt! smiley
    Men vi har heldigvis ikke nogle små børn eller lign at tage hensyn til, og når nu lucky ikke er større er det jo ikke fordi der er de store problemer i hvis hun bliver så lille.

• #11   18. jan 2015 Man kommer jo til at elske de små krapyler alligevel smiley

• #12   18. jan 2015 Det er jo det man gør, og jeg vidste jo der var en "risiko" for at hun blev lille bitte da jeg valgte hende. smiley
    De første døgn vidste de slet ikke om hun overlevede, for hun ville ikke spise. Men de fik hende fodret med modermælkserstatning, og dyrlægen har været med på sidelinjen og set hende et par gange, og hun er som hun skal være, sund og rask, så det er jo dejligt.

• #13   19. jan 2015 Jeg ville være frygtelig bange for skavanker med så lille en vægt.

Men hvis i bevidst har valgt den mindste pga. vægt, så forstår jeg ikke at i ikke vil have hende 'for' lille? Som du selv siger, risikoen er der, så hvorfor tage den?

• #14   19. jan 2015 Vi valgte hende ikke på grund af vægt, vi valgte hende fordi det var hende vi vil have.
    Hun er sund og rask, hun er bare lille. Kender en der har en på 1 kg som voksen og han er også helt normal bare lille.

Og vi vil have hende uanset vægt, som jeg også skriver, det er ikke en risiko som sådan der for skrev jeg den med ".." på..
    Selvfølgelig ville det være dejligt hvis hun kommer op på 1500g så er der ikke så stor forskel på hende og Lucky og hun vil være mindre skrøbelig, for selvom de bestemt ikke er lavet af glas, så er der flere hensyn at tage til en så lille hund. Men det er ikke hensyn som vi ikke er klar til at tage. smiley

Hun er ligesom de 3 andre hvalpe, fuld af gåpåmod og liv, spiser og spiser, så hun skal nok blive en sej lille pige uanset om hun bliver 1 eller 2 kg smiley

• #15   19. jan 2015 Ziva, fransk bulldog vejede 1090g som 8 ugers, normal vægten er vidst 2-3kg (tror jeg)..

Hun er nu 8mdr og vejer overraskende knap 10kg, hvis altså ikk hun vejer det nu smiley

• #16   19. jan 2015 Så Ziva, har også været lidt sløv i opstarten, men er kommet godt efter det? smiley
    Hun er en fin "lille" pige smiley

• #17   19. jan 2015 Hun var en lille søløve hihi

Folk troede hun var syg pga den ekstremt lave vægt, men nej, hun var bare meget lille smiley

Vægt D.28/7 - 14 = 1090g
    Vægt D.11/8 - 14 = 1,6kg
    Vægt D.17/8 - 14 = 2kg
    Vægt D.21/8 - 14 = 2.3kg
    Vægt D.24/8 - 14 = 2.6kg
    Vægt D.29/8 - 14 = 2.8kg
    Vægt D.13/9 - 14 = 3.8kg
    Vægt D.21/9 - 14 = 4.4kg
    Vægt D.30/9 - 14 = 5.2kg
    Vægt D.3/10 - 14 = 5.5kg
    Vægt D.17/10 - 14 = 6.2kg
    Vægt D.26/10 - 14 = 6.6kg
    Vægt D.30/10 - 14 = 7.1kg
    Vægt D.8/11 - 14 = 7.8kg
    Vægt D.15/11 - 14 = 8kg
    Vægt D.23/11 - 14 = 7.9kg
    Vægt D.27/11 - 14 = 8.3kg
    Vægt D.7/12 - 14 = 8.8kg
    Vægt D.20/12 - 14 = 9.3kg
    Vægt D.25/12 - 14 = 9.7kg
    Vægt D.12/1 - 15 = 9.5kg

• #18   19. jan 2015 Tak for at dele dit vægtskema med mig Lunte smiley
    Hun har da også haft en hel fin kurve fra hun var 8 uger ser det ud til. Er spændt på om lille pigen også bare er lidt langsom i optrækket.

• #19   19. jan 2015 Ja jeg er paf over hun har nået den vægt, og hun er ikke tyk på nogen måde, men en flot sportsmodel smiley

Man skal aldrig skue hunden på hårene, selvom de starter som meget små kan de godt komme op på en flot vægt ^_^

• #20   19. jan 2015 Nej det er også det, hun kan jo sagtens nå at vokse til. Og ved chihuahuaen er det i forvejen nærmest umuligt at gætte på en voksenvægt, udover at kigge på forældrene, men de ender simpelthen så forskelligt ud. smiley

Hun er super fin din Ziva smiley

• #21   19. jan 2015 Hold da op jeg vidste slet ikke hundehvalpe kunne være så bitte bitte små. 60 g ved fødslen. Shit man, jeg har haft natsvineunger der vejede mere.
    En vægt på 1kg som voksen er godt nok også lillebitte. Mine marsvin vejer igen mere. Beklager sammenligningen smiley
    Synes bare det er helt vildt, at en hvalp (og en voksen hund) kan være så små smiley

• #22   19. jan 2015 Haha KJ, jeg havde selv marsvin, dog blev ved min mor da jeg flyttede hjemmefra, og da jeg kom hjem med lucky første gang 4-5 mdr gammel, var marsvinene på størrelse med ham smiley
    De er desværre døde nu, de var gamle (6 og 8 år da de døde)

Så det gør ikke noget at du sammenligner, de gjorde jeg også selv smiley

Men ja det er helt utroligt.. Jeg er både spændt og skræmt ved at skulle ned og se dem om ikke så længe, har aldrig mødt en så lille hvalp før, så jeg bliver nok bange for at brække deres ben eller et eller andet smiley
    Lucky vejede ca. 1 kg da jeg fik ham som 4 mdrs, og det var altså småt i mit hoved.. Så tanken om at hun nok ikke engang er oppe på 300g når jeg kommer og besøger hende skræmmer mig altså lidt, selvom glæden klart overskygger det smiley

• #23   19. jan 2015 Kan godt forstå du er spændt. Hun er godt nok også lille i forhold til hendes søskende på de billeder du har lagt ind.
    Jeg er selv opvokset med en papillon, men hans 2,5 kg virker kæmpe stort i forhold til sådan en lille bitte en smiley

• #24   19. jan 2015 Taaaark smiley

Ja det er næsten altid spændene at se hvordan de ser ud fuldvoksne og hvad de kommer til at veje ^_^

• #25   19. jan 2015 Ja, de andre er noget større, heldigvis er hun en hård negl har jeg hørt, så hun klare sig fint imod dem hehe.. Har ellers set en video hvor hendes bror bliver ved med at give hende en pote i hovedet, fordi han vil have den pat hun ligger ved. Men det var hun så ikke imponeret af, for hun blev ved den pat smiley

Chihuahua standarden siger jo en vægt på 0,5-3kg.. jeg synes dog under 1 kg er alt alt for småt. 1 kg kan jeg klare, der var Lucky alligevel en størrelse hvor det var små hensyn vi skulle tage (nu var han jo også hvalp, så vi havde jo nok taget hensynene alligevel) men under 1 kg, må altså ikke være sundt for hunden, tror der ville være alt for mange sundhedsmæssige ting der kunne være galt, f.eks. vand i hovedet, som er en ret almindelig ting desværre ved de helt små, det har hende her heldigvis ikke, det er ikke noget jeg så vidt jeg ved er noget de kan gøre noget ved og så dør de.
    og det ville blive svært for mig i hvert fald at give den et godt hundeliv, for der ville være alt for mange hensyn at tage, 500g f.eks. det er jo ingenting. smiley

• #26   19. jan 2015 Lunte, ja det er så. og vi venter udover det spændt på hendes farve, de andre er som man kan se på billedet meget tydeligt black and tan. Begge hendes forældre er black and tan, så det bør hun også være, men vi kan ikke se tanmærkninger over øjnene, men hun har lidt brune hår hist og her, så det er spændende hvad hun ender med. Deres farver kan ændre sig til de får voksenpels.
    Hun forbliver dog primært sort smiley

• #27   19. jan 2015 Fra hva djeg kan se vil har få meget minimale markeringer. Synes at kunne fornemme to prikker over øjenbrynene smiley

• #28   19. jan 2015 Da vores Theis (pomser-papillon) var 8 uger, vejede han 785 g, men han er kommet rigtig godt efter det, nu er han godt 1½ år, og har de sidste måneder stået fast på 2,6 kg. Jeg har aldrig haft så lille en hvalp før, og i starten turde vi næsten ikke løfte fødderne fra gulvet, af skræk for at træde på ham smiley

Farvener også meget ændret, først var han mørk brun, så blev han rød og nu er han vildtfarvet.

Hvor er hun dog fin, og hun skal nok vokse sig "stor". Tillykke med hende smiley

• #29   19. jan 2015 Man kan overhovedet ikk regne med vægten.
    Poes hvalpe vejede næsten det samme ved fødslen. Dipsy (hende vi har beholdt) var den største til de var 4 uger, så overhalede hannen hende. Han vejer idag 5 kg og Dipsy kun 2,7 kg og den 3 pige er så forblevet den mindste. Så det kan nå at svinge meget, men hun blir nok en mikro en din pige, 60 g er godt nok ikk meget smiley

• #31   19. jan 2015 Jeg svarer lige ordentligt når jeg kommer på en computer men tak for svarene smiley

Pia de andre vejede 70, 90 og 110g ved fødslen og ca 300g alle 3 som 3 ugers, så ca dobbelt så store. Jeg har ikke lige fået en vægt opdate på dem siden da det plejer at være ca 1 gang I ugen jeg får det.

Ang Fontanelle og alt det ved jeg ikke så meget da jeg først tager ned og ser hende I næste uge, hvor jeg også tjekker benstilling osv. Så hun er først endelig valgt når jeg har godkendt hende. Men hvis hun har Fontanelle (vil lige spørge opdrætter) så er den ikke stor for så havde hun sagt det. Lucky har et lille bitte et måske på størrelse med et knappenåls hoved hvis man ikke ved det er der kan man ikke mærke det.

Vil lige se om jeg har et billede hvor man kan se hendes bygning. Og spørge opdrætter hvad hun synes udfra det du beskriver smiley

Kan hun godt være black and tan uden synlige tan mærkninger over øjnene ? For det var også sådan jeg havde forstået at det fungerer. De kan jo også nå at komme og hun har tan mærkninger på resten af kroppen de er bare meget utydelig fordi der ikke er mange hår I tan farven.

• #32   19. jan 2015 Min den mindste var enten 70 eller 80 fra fødsel - han endte lige omkring 3 kg som voksen. Men nu er chihuahua jo lidt speciel.. Jeg tænker også - se på bygningen. Er den tung i knoglebygning eller let.

• #33   19. jan 2015 B-B øjnene snyder desværre en del, jeg ved ikke om der er kommet lysehår, men hun har altid lignet på billeder at der var tan mærkninger over øjnene, men det er der IKKE, opdrætter har tjekket og der var ikke lyse hår ved øjnene.
    Men de kan godt nå at komme, så det kan godt være at de kommer smiley

Lilian tak for at dele din erfaring med vægt på din lille fyr.. dog svæver jeg pt mest imellem 1-1,5kg. så hvis 1,5-1,8 kg er stor så vil det da være dejligt at hun bliver. hun kommer ikke op på 2 kg, det tror jeg ikke, så skulle hun være begyndt at komme mere op i vægt.

Teletubbies, nej man kan ikke regne med særlig meget ved vægt, og de andre 3 hvalpe ligger og kæmper om at være størst, selvom den mindste ved fødslen var 70g altså kun 10g større end vores, men han har indhentet de andre for længst, indenfor den første uge var han næsten oppe på deres vægt.
    Men Rosa (som vores hedder) har ikke kunnet følge med, selvom hun spiser hele tiden, hun er også begyndt at spise selv ved siden af nu, men hun følger tydeligvis en anden vægtkurve, så jeg tror ikke hun når op til de andre. Måske stopper nogle af de andre hurtigt med at vokse, og derfor kommer hun op omkring dem i voksenvægt, men jeg tror det ikke.

Så ja hun bliver nok en mikro smiley og 60g er ikke meget, men en normal chi hvalp lægger så vidt jeg husker på 80-150g når de bliver født. nogle lidt mindre andre lidt mere. Og har hørt om mindre hvalpe der klarede det og kom op omkring de 2 kg, men de har så sikkert også fulgt den normale vægtkurve, med at tage rimelig meget på hver uge. smiley

• #34   19. jan 2015 Ginne, det vil jeg gøre når jeg kommer derned..
    Synes ikke jeg har nogle billeder hvor man rigtig kan se det udover i forhold til de andre, hvor hun jo bare er lille sådan helt generelt, så det er nok ikke den bedste hjælp.

Jeg har snakket med en der har en på 1 kg som voksen. han vejede 59g ved fødslen, men var så kun 250g som 8 ugers. Rosa burde komme op på 3-400g hvis hun fortsætter med den vægtøgning hun har hver uge.

• #35   19. jan 2015 Ej havde slet ikke set at du skal have en vuffer mere!! Tillykke smiley

• #36   19. jan 2015 Tak Julia smiley Jeg har ellers ikke gået stille med dørene hehe smiley Men vil lige vente med at oprette hende til hun kommer hjem, så jeg faktisk har noget at skrive om hende smiley

• #38   19. jan 2015 Hun har gyldne hår på benene, lidt ved halen, kinderne og en lille bitte smule på brystet, hvor hun har en lille hvid plet.
    Og så hun et par hvide tæer på det ene bagben, men det har jo ikke lige noget med tan mærkninger at gøre smiley

Jeg har lige skrevet til opdrætter omkring fontanelle, men jeg tror hun har helt styr på det, har ikke lige fået svar endnu. men tjekker hende selvfølgelig selv helt igennem når vi kommer derned.
    Og er ekstra obs på bagbenenes stilling denne gang, så tak for hjælpen til det Pia smiley

Jeg synes også det er lidt vildt at hun stadig er så langt bagefter, de er jo næsten dobbelt så store som hun er.. Så du har nok ret i at hun bliver et nips, så er spørgsmålet bare hvor lille et nips det bliver smiley

profilbillede
  • #40   19. jan 2015 Men ikke ved øjnene (endnu) men det troede jeg de skulle for at være black and tan, for kunne ikke finde noget om det på nettet, måske jeg ikke ledte godt nok. Men godt du lige kan lære mig det smiley

nej men tænker at jeg vel godt kan se i den alder om den er helt gal? altså meget kohaset f.eks. ligesom Lucky. Men tror nu hun er helt fin.
    Hun har ikke Lucky fars side i sig, og det var den jeg mistænkte at han fik det fra, fordi det også var der jeg fandt PL.. Men jeg ved det jo ikke med 100% sikkerhed.

Og jeg vil også lige snakke med opdrætter om at få hende tjekket for PL som 8 ugers når de alligevel er ved dyrlægen. Men er ikke lige kommet så langt endnu. smiley

• #42   19. jan 2015 Okay tak Pia, det er rart at vide! smiley
    Så vil jeg satse mere på testen ved dyrlægen som 8 ugers..

Dejligt med en der ved noget om det til lige at rette mig, så jeg ikke valgte hende fra pga noget helt normalt...

men mon ikke dyrlægen havde nævnt noget om hvis hun havde fontanelle, eller er det ikke noget de tjekker for?
    tæven fik kejsersnit, så hun blev tjekket af dyrlægen da hun kom ud, og så da tæven var inde at få stingene ud igen, der var hun ca. 1½ uge tror jeg.

• #44   19. jan 2015 Hun er uden tavle, så der kommer ikke nogle udstillinger.
    men nej vil ikke have en tydelig fontanelle. Luckys er så lille og var også meget lille da jeg fik ham (tjekkede den da jeg købte ham) at det ikke er et problem.

• #45   19. jan 2015 Jeg har ikke været så aktiv herinde mens jeg har været i USA, haha. Så er først ved at blive opdateret nu smiley

• #46   19. jan 2015 Det er rigtigt du har været i USA smiley
    Var det en god tur?

• #47   19. jan 2015 Ja, det var en oplevelse for livet!
    Har lært utrolig meget om mig selv og har udviklet mig meget smiley

• #48   19. jan 2015 Hvor fedt Julia, det glæder mig at høre smiley

• #49   20. jan 2015 Hun har en meget lille åbning i fontanellen, ca. 1-2 milimeter.. så det skal nok vokse fint sammen, og ellers er det jo ikke noget der vil have den store betydning. smiley

• #54   20. jan 2015 Den er ikke kuglerund. Hun siger tæven havde ca det samme som hvalp som rosa har nu og det er vokset fin sammen og så er det jo så lille at man knap kan mærke det siger hun smiley

Ida Kristine det er bare helt I orden du spørger bare smiley
    Efter min mening burde det heller ikke være noget som man ikke går op I at undgå og da slet ikke når vi snakker så store åbninger.

• #55   2. feb 2015 Så bliver lille pigen 6 uger i morgen, og der er vidst ingen tvivl om at hun vil forblive lille bitte. vejer 254g..

Billedet er taget sammen med en af hendes brødre i dag. smiley

profilbillede
  • #57   2. feb 2015 Patte det er der ikke, hun er bare født lille.. dyrlægen har været indover fra hun blev født (hun blev taget ved kejsersnit) smiley
    hun har haft en stabil vækst, hele vejen, hun vokser bare ikke så meget, spiser som hun skal, leger og fungere som alle de andre hvalpe.

• #59   2. feb 2015 det sker jo der kommer en hvalp som bare ikke er ligeså stor som de andre. Men med det gå på mod hun har, er jeg slet ikke i tvivl om at hun nok skal klare at hun er lille smiley
    Hun lever vidst fint op til det med at hun er en stor hund i en lille krop.

• #61   2. feb 2015 Ja hendes tan markeringer er ved at blive rigtig flotte og tydelige smiley

profilbillede
  • #63   3. feb 2015 Det er jo ikke unormalt at der kan komme en meget lille hvalp og slet ikke ved chihuahua racen. Forældrene og linjerne ved moderen er jo generelt små.
    Dog ikke så små.
    Men har kontakt med en der selv har en I den størrelse hendes er voksen. Så jeg er helt klar på at der er nogle hensyn. Men ikke nogle som vi ikke kan eller vil tage.
    Lucky er jo selv kun 1800g, så I forhold til de to sammen er der jo ikke noget.
    Jeg kender ikke rigtig andre med hund så hun behøver ikke kunne være sammen med store hunde.
    Og børn ser vi sjældent og de ved at de skal passe på smiley

Kommentér på:
Nogle gæt på voksenvægt? Chihuahua

Annonce