2.001 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Sko til sundhedspersonale Sko til sundhedspersonale

Hej HG.

Jeg skal starte på jordemoderuddannelsen lige om lidt, og vil derfor ønske mig et par virkelig gode sko til når jeg skal på klinikophold, i fødselsdagsgave.

Jeg søger derfor nogle gode råd enten til butikker, som sælger ting til sundhedspersonle (sygeplejersker, jordemødre, læger o.lign!) eller direkte anbefalinger af sko.

Jeg er platfodet og har løbeknæ, så alfa og omega er, at skoene er RIGTIG gode at have på og gå rundt i i 8 timer+.
Desuden skal de let kunne tørres af og være til at ånde i.
Hvordan de ser ud er ikke vigtigt, de skal bare være neutrale i farven (sort, hvid, sand,grå osv.!) smiley
Desuden er det en fordel, hvis de kan tåle at komme i vaskemaskinen.

Tak! smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sko til sundhedspersonale
  • #2   12. jan 2015 Har du evt kigget her?

http://www.sygeplejebutikken.dk/

Min kærestes kusine som er sygeplejerske køber sine ting herfra, og har blandt andet et par sko herfra som hun er rigtig glad for

• #3   12. jan 2015 Fik ikke skrevet at de helst skal være helt lukkede, så jeg ikke får diverse kropsvæsker på mig og dermed både skal spritte sko og mig selv konstant smiley

Charlie: Tak! De er ret fine, men lidt for træsko-agtige, som jeg slet ikke kan tåle at gå i smiley

Line: Jeg har kigget der, og synes umiddelbart ikke der er nogle for mig... Dem der kommer tættest er deres sneakers, men det ser ud til at de er lavet af stof, så det kan man ikke rengøre ordenligt fra blod/andet snask smiley

• #4   12. jan 2015 Jeg har altid brugt Green Comfort sandaler. De har været guld værd med de mange km. man går og står dgl. som sygeplejerske.

Men som jordemoder er det vel smartest at have de der lukkede træskoting, som også læger og sygeplejerske på operationsgangene bruger, på under fødslerne tænker jeg?

Man vil fra tid til anden ende med fostervand, blod etc. på skoene :o)

Hvad bruger de normalt i det speciale?

Du kan få lukkede sko i Green Comfort. De er ikke specielt pæne med de er stødabsorberende :o)

• #5   12. jan 2015 Jeg købte disse efter jeg fik en skade i mit ene knæ. De er bestemt ikke kønne, men super dejlige at have på smiley

http://lebock.dk/sundhed-og-catering/sundhed/1313702/oxypas-clara-clog-med-bagrem-hvid/gron

Denne side her har mange gode sko specielt egnet til sygehus personale smiley

http://lebock.dk/sundhed-og-catering/sundhed

• #7   12. jan 2015 Ja, sandaler er udelukket - de skal være lukkede, netop pga. alt det der kan havne på sko/fødder smiley

De fleste bruger vist træsko, men jeg kan ikke gå i træsko pga. fødder og knæ... Mine fødder har det bedst i kondisko, men jeg kan ikke finde nogen i et materiale, som er til at tørre af... og det dur jo altså ikke at komme ind på en fødestue med blod og fostervand fra tidligere fødsel på skoene smiley

• #9   12. jan 2015 Pletpølse: Jeg kan ikke få dit øverste link til at virke - men tak. Der vil jeg kigge smiley

Charlie: der er da et par modeller derinde, som er værd at kigge mere på! Tak!

• #10   12. jan 2015 Jeg kan heller ikke bruge træskoene etc. Jeg har brug for sko der er meget stødabsorberende.

Det er for mig vigtigere end udseende etc.

• #11   12. jan 2015 HELT enig Sanne - udseendet er SÅ ligegyldigt - jeg vil bare ikke ha' neonfarvede sko, men det er fordi jeg ikke synes det er neutralt nok. smiley

• #12   12. jan 2015 Og så kommer det næste, jeg kommer i tanker om: måske skal det i virkeligheden være fra en fysisk butik, så jeg kan prøve skoene først....

• #14   12. jan 2015 He he, ej det kan jeg da godt se smiley
    Det nederste link virker dog. Det er sko nr. 2 jeg har ( dem med grønne remme)
    De er lukkede foran, men åben bagtil. Jeg har aldrig haft problemer med at holde dem rene smiley

• #15   12. jan 2015 Fin idé med bandagisten... det havde jeg slet ikke tænkt på!

• #16   12. jan 2015 Jeg køber også altid mine sko i fysiske butikker :o) De er som regel ret dyre men 100% prisen værd :o)

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #17   12. jan 2015 Jeg har den model der hedder Betty (fra pletpølses link). Jeg er operationssygeplejerske, og i høj grad udsat for div. væskestænk, men jeg kan ikke holde helt lukkede sko ud i 8-16 aktive timer. Det sker at jeg får stænk på strømpen, men det er sjældent, og fødder kan jo vaskes og sprittes smiley

Jeg har købt en indlægssål til dem, og det er nok også en god idé for dig når du har platfod.
    De kommer ikke i maskinen, men bliver gjort rene med en wetwipe, som alle hospitaler har tilgængelige.

• #18   12. jan 2015 Sanne: Ja - jeg skal jo ønske mig dem, og tror mine forældre vil give hvad som helst, hvis det bare er det aller bedste sko smiley

Jevaan: Umiddelbart har jeg intet problem med lukkede sko, synes de sidder bedre på foden. Jeg arbejder på neonatal nu, og har lukkede sko på hele dagen. Self. får jeg sure tæer, men de kan vaskes. Men ja, det kan godt være at en indlægssål er en god idé - de sidste jeg fik lavet var hos en ortopæd og kostede det hvide ud af øjnene - de er bare blevet rigtig godt klamme nu, efter at have været brugt rigtig meget... smiley
    Umiddelbart hælder jeg lige nu mest til noget ala dem her http://lebock.dk/sundhed-og-catering/sundhed/1381110/rachel-lukket-sko-m/velcro-hvid men jeg ville jo gerne prøve dem inden jeg ønsker mig dem...

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#19   12. jan 2015 Jeg tror desværre ikke der er nogen butikker i københavn der har dem...
    Men hvis du er til lukkede sko, hvorfor så ikke et par gode letvægts kondisko? Dem er der flere af mine kolleger der er glade for. De er stødabsorberende, og der er tit gjort en masse ud af pasform og komfort. Og de kan sikkert også vaskes i maskinen.

• #20   12. jan 2015 Jeg tænkte bare at stof vel absorberer div. væsker, og de derfor hurtigt bliver grimme at se på... det er jo ikke alt der kan gå af i vaskemaskinen og man gider ikke vaske dem efter hver gang der er kommet noget på, tænker jeg... men jeg aner det ikke smiley Jeg tænkte at noget læder eller lign. materiale var nemmere at tørre af, fordi det ikke absorberer så snasket trækker ind...

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#21   12. jan 2015 Det kan du ha' ret i. Når jeg tænker over det, er der vist heller ikke mange der har hvide/lyse sko af den slags på jobbet smiley

• #22   12. jan 2015 Det behøver de vel som sådan heller ikke at være - de kunne jo også bare være sorte, hvis det var sådan nogle? Ved ikke om nogle hospitalers uniformsreglement siger noget om skoenes farve? De fleste inde hos os har bare hvide sko, men aner ikke om det er et valg eller noget de skal smiley

• #23   12. jan 2015 Har du overvejet MBT sko ?
    Jeg har et par sygeplejesker i familien, de bruger MBT sko.
    Jeg selv har et job, hvor jeg står/går hele dagen. Når jeg ikke bruger MBT sko, så får jeg ondt i ryggen og døjer med hælespor som kommer af overbelastning af senerne.
    For mig har MBT sko vist sig at være en velsignelse.
    De er ikke køn og de er røv dyr, men pengene værd.
    Man skal også først vænne sig til dem, så den første uges tid må man kun have dem på en times tid ad gangen.

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#24   12. jan 2015 Hospitalerne dikterer ikke skofarven, men nogen steder kræver man at de skal kunne vaskes.

• #25   12. jan 2015 Jeg har arbejdet som cater og brugt minimum 8 timer dagligt på flisegulve i mange år. Jeg brugte semilukkede sko...var fantastisk behagelige at have på og er fra www.reporto.dk. De sælger også til private smiley Mine er disse på billedet (bare i sorte) men der er faktisk ret mange modeller der muligvis kunne være noget for dig smiley

Jeg har ikke slidt dem op men fået alligevel fået nye efter 2 år når de blev for flade inden i...og de kan sagtens tåle vand smiley

profilbillede
Kommentér på:
Sko til sundhedspersonale

Annonce