Sko til sundhedspersonale Sko til sundhedspersonale
Hej HG.
Jeg skal starte på jordemoderuddannelsen lige om lidt, og vil derfor ønske mig et par virkelig gode sko til når jeg skal på klinikophold, i fødselsdagsgave.
Jeg søger derfor nogle gode råd enten til butikker, som sælger ting til sundhedspersonle (sygeplejersker, jordemødre, læger o.lign!) eller direkte anbefalinger af sko.
Jeg er platfodet og har løbeknæ, så alfa og omega er, at skoene er RIGTIG gode at have på og gå rundt i i 8 timer+.
Desuden skal de let kunne tørres af og være til at ånde i.
Hvordan de ser ud er ikke vigtigt, de skal bare være neutrale i farven (sort, hvid, sand,grå osv.!)
Desuden er det en fordel, hvis de kan tåle at komme i vaskemaskinen.
Tak!
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.423
http://www.sygeplejebutikken.dk/
Min kærestes kusine som er sygeplejerske køber sine ting herfra, og har blandt andet et par sko herfra som hun er rigtig glad for
sep 2014
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 579
Charlie: Tak! De er ret fine, men lidt for træsko-agtige, som jeg slet ikke kan tåle at gå i
Line: Jeg har kigget der, og synes umiddelbart ikke der er nogle for mig... Dem der kommer tættest er deres sneakers, men det ser ud til at de er lavet af stof, så det kan man ikke rengøre ordenligt fra blod/andet snask
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.393
Men som jordemoder er det vel smartest at have de der lukkede træskoting, som også læger og sygeplejerske på operationsgangene bruger, på under fødslerne tænker jeg?
Man vil fra tid til anden ende med fostervand, blod etc. på skoene :o)
Hvad bruger de normalt i det speciale?
Du kan få lukkede sko i Green Comfort. De er ikke specielt pæne med de er stødabsorberende :o)
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.323
http://lebock.dk/sundhed-og-catering/sundhed/1313702/oxypas-clara-clog-med-bagrem-hvid/gron
Denne side her har mange gode sko specielt egnet til sygehus personale
http://lebock.dk/sundhed-og-catering/sundhed
sep 2014
De fleste bruger vist træsko, men jeg kan ikke gå i træsko pga. fødder og knæ... Mine fødder har det bedst i kondisko, men jeg kan ikke finde nogen i et materiale, som er til at tørre af... og det dur jo altså ikke at komme ind på en fødestue med blod og fostervand fra tidligere fødsel på skoene
sep 2014
Charlie: der er da et par modeller derinde, som er værd at kigge mere på! Tak!
okt 2007
Det er for mig vigtigere end udseende etc.
sep 2014
sep 2014
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.323
Det nederste link virker dog. Det er sko nr. 2 jeg har ( dem med grønne remme)
De er lukkede foran, men åben bagtil. Jeg har aldrig haft problemer med at holde dem rene
sep 2014
okt 2007
apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
Jeg har købt en indlægssål til dem, og det er nok også en god idé for dig når du har platfod.
De kommer ikke i maskinen, men bliver gjort rene med en wetwipe, som alle hospitaler har tilgængelige.
sep 2014
Jevaan: Umiddelbart har jeg intet problem med lukkede sko, synes de sidder bedre på foden. Jeg arbejder på neonatal nu, og har lukkede sko på hele dagen. Self. får jeg sure tæer, men de kan vaskes. Men ja, det kan godt være at en indlægssål er en god idé - de sidste jeg fik lavet var hos en ortopæd og kostede det hvide ud af øjnene - de er bare blevet rigtig godt klamme nu, efter at have været brugt rigtig meget...
Umiddelbart hælder jeg lige nu mest til noget ala dem her http://lebock.dk/sundhed-og-catering/sundhed/1381110/rachel-lukket-sko-m/velcro-hvid men jeg ville jo gerne prøve dem inden jeg ønsker mig dem...
apr 2012
Men hvis du er til lukkede sko, hvorfor så ikke et par gode letvægts kondisko? Dem er der flere af mine kolleger der er glade for. De er stødabsorberende, og der er tit gjort en masse ud af pasform og komfort. Og de kan sikkert også vaskes i maskinen.
sep 2014
apr 2012
sep 2014
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.734
Jeg har et par sygeplejesker i familien, de bruger MBT sko.
Jeg selv har et job, hvor jeg står/går hele dagen. Når jeg ikke bruger MBT sko, så får jeg ondt i ryggen og døjer med hælespor som kommer af overbelastning af senerne.
For mig har MBT sko vist sig at være en velsignelse.
De er ikke køn og de er røv dyr, men pengene værd.
Man skal også først vænne sig til dem, så den første uges tid må man kun have dem på en times tid ad gangen.
apr 2012
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 4.497
Jeg har ikke slidt dem op men fået alligevel fået nye efter 2 år når de blev for flade inden i...og de kan sagtens tåle vand
Sko til sundhedspersonale