Sammensætning af marsvin Sammensætning af marsvin
Vi har idag forsøgt at sætte vores tre voksne marsvin sammen. De har tilbragt eftermiddagen i deres løbegård, og er her til aften sat sammen i buret.
Jeg ved marsvin kan være nogle stride bananer, og som forudset gør vores lille glathåret muttepige alt for at fortælle de andre, at hun bestemmer.
I starten sagde den ene lidt fra overfor hende, men det holdt hurtigt op.
Men hun jagter de andre rundt i buret.
Ligger de hvor hun vil ligge, så har de bare at flytte sig. Og skal hun forbi så skal hun nok fortælle dem, at her kommer hun altså. Men det resultat at specielt den mindste farer rundt og piber helt vildt. Der er også røget en hårtot af i den forbindelse,
Mit spørgsmål er mest hvor længe det må stå på?
Vil ikke have at den lille bliver stresset og undertrykket, hver gang hun bevæger sig. De bliver kun gående sammen hvis de alle er glade for det.
De kan sagtens forholde sig roligt, men den lille farer sammen når de to andre kommer nær hende.
Ved godt jeg kan spørge på gnavergalleri, men ved der også sidder en del med marsvin herinde
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.902
Nogle uger efter fandt vi dog tre knuder på hende, og det viste sig at hun havde lymfekræft
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 82 Hunde: 2 Emner: 348 Svar: 6.087
Så længe der ikke er deciderede slåskampe, så giv det tid - det kan godt tage nogen dage eller mere, afhængigt af hvor mange der vil være kalif istedet for kaliffen.
aug 2006
Forstår det bare ikke for de to andre farer rundt bare hun kigger på dem. Det er ikke fordi de giver hende igen på nogen måde
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 82 Hunde: 2 Emner: 348 Svar: 6.087
Anyways, giv det tid. Lige nu er flokstrukturen fåkket rigtigt meget op, og det er den de lige skal have på plads igen. Og så længe der ikke er slåskampe eller gevaldige bidsår, så burde det falde på plads henover nogen dage.
Det er meeeeeeget værre hvis man har sådan en havnetrunte der vil tæve på de andre
aug 2006
Kys min......Ja sådan en har vi heldigvis ikke. Vi har også snakket om, at det da er heldigt, at de to andre pænt vender sig om og løber deres vej, når hun kommer rendende og jager rundt med dem. Vil de ikke finde sig i det vil der jo opstår virkelige problemer.
Vi er skam glade for at trunterne ikke ligefrem slås
okt 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 186
Jeg havde to par - to hunner og en hun med en kastrat. De to hunner, som gik i det mindste af mine to bure, kunne slet ikke enes - men da de lige fik en halv meter mere på, stoppede det helt, og de gik fint sammen i 6 år, inden den ene måtte aflives.
Men som megapixel skriver, giv det lidt tid - de skal jo lige have tid til at finde ud af det hele.;)
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.169
Nu er der kun 3 trunter tilbage. Fra 2 tidligere grupper, de har gået på hver sin side af et hegn, se og lufte hinanden, men ikke om de kan enes når hegnet fjernes.
Men her ryger de seriøst i totterne på hinanden. Bider så der kommer huller
Møgtøser!
Så de må bare gå med hegn imellem.
Vores bur er 2x1meter, så de burde have plads nok.
Slås dine ikke sådan rigtigt, så ville jeg give det tid, det er trods alt gode tegn
jun 2013
Alternativt få en han kastreret og sætte ind og holde dem i ørerne.
jun 2013
Det er fantastisk med en større flok
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.982
Jeg har haft en enkelt i min gruppe, der var lidt strid, men efter et par dage, hvor jeg bare holdt lidt øje med dem, så blev de gode venner, og har gået sammen siden.
Nogle tager lidt tid om at finde sammen. Og det er voksne hunner jeg satte sammen dengang.
Så længe de ikke slås, så der kommer hul, så bare hold øje med dem
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.982
aug 2006
Vi vil have lavet en lille ekstra etage, som de kan hoppe op på. Samtidig kan de ligge under den og hvile/sove. På den måde kommer de ik op og slås om husene, da der vil være plads til alle.
jun 2013
aug 2006
Er dog lidt i tvivl om de kan hoppe op på den anden etage, eller om vi skal have fundet en stige.
jun 2013
Jeg lavede engang et etagebur af 4 billige træreoler fra jem & fix. Satte dem sammen to og to for at få dybden, og så to i længden.
det var et fedt bur!
der gik så to grupper som hver havde to etager med trappe imellem.
jun 2013
jun 2013
en billig måde at lave et fint lyst og rummeligt bur, der er nemt at rengøre samtidig.
og JEG har SELV bygget det
Sammensætning af marsvin