1.748 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Sammensætning af marsvin Sammensætning af marsvin

Vi har idag forsøgt at sætte vores tre voksne marsvin sammen. De har tilbragt eftermiddagen i deres løbegård, og er her til aften sat sammen i buret.

Jeg ved marsvin kan være nogle stride bananer, og som forudset gør vores lille glathåret muttepige alt for at fortælle de andre, at hun bestemmer.
I starten sagde den ene lidt fra overfor hende, men det holdt hurtigt op.
Men hun jagter de andre rundt i buret.
Ligger de hvor hun vil ligge, så har de bare at flytte sig. Og skal hun forbi så skal hun nok fortælle dem, at her kommer hun altså. Men det resultat at specielt den mindste farer rundt og piber helt vildt. Der er også røget en hårtot af i den forbindelse,

Mit spørgsmål er mest hvor længe det må stå på?
Vil ikke have at den lille bliver stresset og undertrykket, hver gang hun bevæger sig. De bliver kun gående sammen hvis de alle er glade for det.
De kan sagtens forholde sig roligt, men den lille farer sammen når de to andre kommer nær hende.

Ved godt jeg kan spørge på gnavergalleri, men ved der også sidder en del med marsvin herinde smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sammensætning af marsvin
  • #2   9. jan 2015 Hun kom til dyrlægen, og det viste sig hun havde fået en hjerneblødning. Hun kom sig dog rigtig fint, og i samråd med dyrlægen valgte vi, at beholde hende fordi hun kom sig så godt.
    Nogle uger efter fandt vi dog tre knuder på hende, og det viste sig at hun havde lymfekræft smiley Så selvom hun havde kæmpet sig igennem en hjerneblødning endte historien desværre ikke godt smiley

• #3   9. jan 2015 Det kan godt tage noget tid, specielt når det drejer sig om voksne... omvendt kan det osse tage 2 minutter og så er flokstrukturen på plads.

Så længe der ikke er deciderede slåskampe, så giv det tid - det kan godt tage nogen dage eller mere, afhængigt af hvor mange der vil være kalif istedet for kaliffen.

• #4   9. jan 2015 Kys min.....Hvad er en kalif?
    Forstår det bare ikke for de to andre farer rundt bare hun kigger på dem. Det er ikke fordi de giver hende igen på nogen måde

• #5   9. jan 2015 åååh det er fordi jeg er så gammel at jeg husker en tegneserie fra min barndom om Iznogood, den onde storvezir smiley

Anyways, giv det tid. Lige nu er flokstrukturen fåkket rigtigt meget op, og det er den de lige skal have på plads igen. Og så længe der ikke er slåskampe eller gevaldige bidsår, så burde det falde på plads henover nogen dage.

Det er meeeeeeget værre hvis man har sådan en havnetrunte der vil tæve på de andre smiley

• #7   9. jan 2015 Maiken- Måske du har ret, vi har snakket om det. Jo mere plads jo bedre er det jo.

Kys min......Ja sådan en har vi heldigvis ikke. Vi har også snakket om, at det da er heldigt, at de to andre pænt vender sig om og løber deres vej, når hun kommer rendende og jager rundt med dem. Vil de ikke finde sig i det vil der jo opstår virkelige problemer.
    Vi er skam glade for at trunterne ikke ligefrem slås smiley

• #8   9. jan 2015 Hvor stort er deres bur?:)
    Jeg havde to par - to hunner og en hun med en kastrat. De to hunner, som gik i det mindste af mine to bure, kunne slet ikke enes - men da de lige fik en halv meter mere på, stoppede det helt, og de gik fint sammen i 6 år, inden den ene måtte aflives.

Men som megapixel skriver, giv det lidt tid - de skal jo lige have tid til at finde ud af det hele.;)

• #9   9. jan 2015 Har stået i samme dilemma med 3 trunter. Har tidligere altid haft en kastrat til hver pigegruppe, og aldrig problemer.
    Nu er der kun 3 trunter tilbage. Fra 2 tidligere grupper, de har gået på hver sin side af et hegn, se og lufte hinanden, men ikke om de kan enes når hegnet fjernes.
    Men her ryger de seriøst i totterne på hinanden. Bider så der kommer huller smiley
    Møgtøser!
    Så de må bare gå med hegn imellem.
    Vores bur er 2x1meter, så de burde have plads nok.

Slås dine ikke sådan rigtigt, så ville jeg give det tid, det er trods alt gode tegn smiley

• #11   9. jan 2015 Ja, og med risiko for dumme bylder og lemlæstelse, så må det bare være sådan.
    Alternativt få en han kastreret og sætte ind og holde dem i ørerne.

• #14   10. jan 2015 Af skade bliver man klog smiley
    Det er fantastisk med en større flok smiley

• #17   10. jan 2015 Sørg for at buret er stort nok, og at der er huse, så de kan gå hvert til sit hvis de har behov.

Jeg har haft en enkelt i min gruppe, der var lidt strid, men efter et par dage, hvor jeg bare holdt lidt øje med dem, så blev de gode venner, og har gået sammen siden.
    Nogle tager lidt tid om at finde sammen. Og det er voksne hunner jeg satte sammen dengang.

Så længe de ikke slås, så der kommer hul, så bare hold øje med dem smiley

• #18   10. jan 2015 I øvrigt har jeg aldrig brugt det med at sætte dem på neutral grund først. Jeg har bare sat den nye ind til de andre i rent bur, og så holdt øje.

• #19   10. jan 2015 Det går meget bedre idag smiley Der er ingen der render rundt og skriger mere. Hun hundser lidt rundt med dem af og til, men udover det så lader det til at gå godt smiley
    Vi vil have lavet en lille ekstra etage, som de kan hoppe op på. Samtidig kan de ligge under den og hvile/sove. På den måde kommer de ik op og slås om husene, da der vil være plads til alle.

• #20   10. jan 2015 Det lyder sørme rigtigt godt! Og god ide med etagen smiley

• #21   10. jan 2015 Vi er rigtig glade smiley De ligger endda relativt tæt op ad hinanden.
    Er dog lidt i tvivl om de kan hoppe op på den anden etage, eller om vi skal have fundet en stige.

• #22   10. jan 2015 du kan lave sådan en form for rampe, evt. med små lister som trin.
    Jeg lavede engang et etagebur af 4 billige træreoler fra jem & fix. Satte dem sammen to og to for at få dybden, og så to i længden.
    det var et fedt bur!
    der gik så to grupper som hver havde to etager med trappe imellem.

• #23   10. jan 2015 Det var løgn hvad jeg skrev før, måtte lige i gemmerne for at finde et billede af omtalte bur, den øverste etage var single.

profilbillede
  • #24   10. jan 2015 den andet her,var opbygget på samme måde, men kun med to etager.
    en billig måde at lave et fint lyst og rummeligt bur, der er nemt at rengøre samtidig.

og JEG har SELV bygget det smiley

profilbillede
Kommentér på:
Sammensætning af marsvin

Annonce