julegaver/cigeratter {{forumTopicSubject}}
Det her har absolut intet med hunde at,gøre tror jeg ikke
Jeg har været en fattigrøv denne jul.
Og,ja,jeg er ryger.
min søde svigersøn,som arbejder i Beejing,og "pendler af og til d.k.,
Min julegave i år var,fra ham
2 katoner cigeratter,Marlboro.
altså sådan ca.200 styks.
mine børn/børnebørn,sagde lidt "bittersødt",
ja,vi ved godt du p.t.,har en svær tid,men vi kunne faktisk godt tænke os,at have dig sådan de næste små 20 år.
vil vil savne din ironi,små sakasme,og faktisk "hjertevarme" a,la dr. Margrethe.
Aldrig i livet,jeg vil ryge,til jeg bliver ca.83 år,og et par dage.
Skal siges,jeg ryger ALDRIG mine børnebørn,hverken de store eller små ind i hovedet,og heller ALDRIG mopsen.
Og,jeg er flink til at lufte ud.
Har tit og ofte agurg med eddike i vindueskarmen,hvortil,min små ironiske søn,siger,nå,nu har du igen agurgsalat i vindueskarmen,og giver du så en leverpostejmad,med agurgsalat,
jeps,det gør jeg.
god jul
vibeke
p.s.
der var engang en forening,der hed "hensynsfulde rygere",stiftet af en meget speciel læge,nogen rygerer,der i dette forum,der kan huske lægens navn,og hvad der er bleven af foreningen,.
Aldrig,i livet om jeg vil,"skrotte" røgen,for at blive små 90 år,
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
ja,tage voss,lever han stadig ??
vibeke
jan 2008
velkommen i rygerklubben
nu,må jeg bare lige ned i netto
det frygtelige er sket
har INGEN tændstikker,og INGEN lighter.Så,forsyninger af tændstikker,og store lightere,til 5 kr. skal købes NU,med stakkels verner på slæb,,næstsidste luftetur,og det skal gå hurtigt.
god jul inger
dec 2013
Jeg har prøvet, at køre tør for ild ,så er det godt man har en brødrester, og et stk.avispapr ,så er den klaret
Også god jul til dig
jan 2008
tør ikke med brødrister og avispapir
men vores døgnnetto har åbent,altid,og så sandelig også Irma.
så,jeg er løbet.
og køber "ildforsyninger".
hav det godt inger
det er ved god djævelsk koldt
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.228
Selv har jeg et lille afhængighedsproblem med slik og chips, men det går så osse kun udover mig selv
nov 2014
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 2 Svar: 156
nov 2014
dec 2013
dec 2013
Bugsy min morfar blev 94 år og han røg ,men tog en brandevin hver morgen på fastende hjerte ,han skråede, og så spiste hen rigtig meget fed mad Meeeeen det var jo i gamle dage
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.549
Min mor har røget i mange år, og er nu gået over til el-cigaret, hvilket nærmest har flerdoblet hendes rygning. Det lugter jo nærmest ikke, og hun ser det ikke som ligeså skadeligt som almindelig rygning, så hun ryger indenfor - også hos andre, og i selskaber hvor rygerne går udenfor. Hun ryger fx også i bilen og offentlige steder, som butikker, restauranter og lufthavne. Det kan jeg slet ikke have!
Jutta - Det har du nok ret i - det med, at de mest hysteriske, er dem der selv er stoppet med at ryge. Min far røg også i nogle år, men da de fik mig (første barn), stoppede han med det samme, han har ikke rørt en cigaret siden, og han kan ikke fordrage lugten eller synet af det. Jeg tror ikke der er nogen der tror på, at han engang har været storryger. ;o)
maj 2004
jan 2008
tager "hatten af",for din bedstefar.
altså så mange cigeratter kan jeg ikke nå at ryge om dagen.gider ikke helt blive 92 år
Og,besøget hos børn/børnebør,ja så ryges der udenfor,eller som min mellemste datter gør ,ryges der under emhætten.
og,helt ærligt,alle mine børn har biler.Den ene,"økologisk",altså,"stopper ved lysskifte.
Men,jeg har ved gud prøvet,at cykle,tideligt om morgen,til eksamensvagter på frederiksberg,,og der i krydset mellem Jernbane Alle og Grøndalsparkvej,en en kold vintermorgen,ja,så kan man blive helt "høj",af bil os.
Ligesådan,krydstet,godthåbsvej,Sallingvej,en tidlig morgen,med div.unger i klapvogn,som skal i div.institutioner,de må sgu da også blive,lidt "sorte" indvendig i lungerne.
Og,for ikke at,tale om,Christians torv i myldertiden,med busser,biler,knallerter ect...ja,så behøver man ikke at tage til Christiania,for at blive "høj".
Nå,bare et surt opstød,fra en ryger,der synes nogen ting er dobbelt moralske.
god jul og nytår
vibeke og hæmoride mopsen.
Jeg har INGEN bil,blot en cykel.
jan 2008
kan love dig for,jeg ikke skal i ilt apperat.
ja,jeg er et menneske,lige så længe jeg gider,og den dag,jeg ikke gider ryge mere efter en god middag,en stærk kop kaffe,(med masser af sukker),og et godt glas vin,og en god snak,og et godt stykke musik,ja,så er det nok på tide at,sige good bye.
men tak for din hilsen og godt nytår,og jeg HADER nytårs skyderi
hilsen
vibeke og mopsen ryger jeg ALDRIG ind i hovedet
maj 2004
Men jeg bliver nu også generet af det, når hele bilen er fyldt med damp. ;o) Jeg synes det er generende at indånde damp, for selvom det ikke lugter meget, så lugter det altså stadig lidt, og det er - for mig - en smule ubehageligt at lugte til og indånde. :o)
Og så generer det mig også, at jeg ved det stadig er skadeligt for både hende og jeg. Ligesom jeg ikke gider have tobaksrøg i hovedet, så vil jeg altså heller ikke have damp i hovedet. Jeg vil ikke risikere at tage skade, af andres dårlige vaner. :o)
Men som skrevet, er det ligeså meget fordi det er pinligt - og det er pinligt, fordi jeg synes det er uhøfligt og... hvad skal man kalde det... arrogant, måske?
jan 2008
Det ham så,vidt jeg husker lavede foreningen "hensynsfulde rygere",og der var faktisk en del "prominte" personer der var medlem.
Da,jeg er en helt almindelig hverdagsperson,ja,så tænkte jeg,at mig gad de bare ikke..
cts,
du synes rygning er arrogant
,MEN,jeg synes det er arrogant,at,jeg skal indånde bildunst(i sær om vinteren),når jeg på min "ydmyge" cykel,med Verner i kurven,er TVUNGET,til at indånde benzindunst,ved stærkt befærdet veje,lyskryds,.
og hvis jeg IKKE,når over for grønt,med Verner i cykelkurven,og står midt i et befærdet lyskryds,ikke når over,og skal trække "røven" til mig,for ikke at få den "skåret" af,og SAMTIDIG;være tvunget til os fra busser,biler,og andre stinkende køretøjer.
det er for mig arrogant
Min ene datter har i det mindste købt en "økologisk" bil,der stopper for benzindunsten,når der stoppes for rødt lys.
.
Og,nej jeg ryger ikke i en bil,hvis familie er så flinke at,hente og bringe mig hjem.
Men i MIT EGET hjem ryger jeg.,ingen skal dirigerer rmig hvad jeg må og ikke må i mit hjem
basta
vibeke
sep 2005
maj 2004
Men nu er biler osv. jo en stor nødvendighed for langt de fleste mennesker, og det er umuligt at skåne folk helt fra det. Hvorimod rygning vel næppe kan kaldes en nødvendighed for nogen - og ja, jeg ved godt, at rygning for nogle hjælper på nerverne osv., men det er jo først når man ER begyndt.
Derudover kan man vel ikke rigtig brokke sig over noget, man selv benytter sig af - og vel ganske frivilligt. For mon ikke de fleste af os bruger bil - måske ikke vores egen - eller andre osende transportmidler.
Men for mig ligger den store forskel nok i vane/afhængighed (rygning) og nødvendighed (biler osv.).
maj 2004
Og husk på hvad du så udsætter din lille, uskyldige hund for - den kan jo, som nævnt, ikke vælge det fra. Jeg synes ikke det er ok, at tvinge andre til at lide under ens egne dårlige og usunde vaner.
maj 2004
Så rygning generelt, er ikke arrogant (måske med mindre man ikke tager hensyn til andre mennesker og dyr)
maj 2006
Følger: 102 Følgere: 143 Hunde: 9 Emner: 74 Svar: 1.089
jan 2008
altså,desværre er jeg lidt træt at,af høre om,min stakkels hund,også indånder min røg,i vores fælles hjem.
Og,som jeg har forklaret 100 gange,sider jeg jo ikke og "pulser" ham lige ind i hovedet på ham,(ej heller mine børnebørn)..
Men benzin stanken får han jo i cykelkurven,når vi handler ind på f.eks.Vestrebrogade,Nørrebrogade,Sallingvej i cykelkurven,når vi handler ind på de gader.
vi bor jo ikke ude i den "rene" natur landluft.
Vi bor og bevæger os i det pulserende byliv,på godt og ondt med biler,busser,knallerter,ect...
vibeke
vibeke,....,
jan 2008
jow,men det er lige et par "åringer" siden nu.
købte for nogle år siden i julemarkedet i den grå hal
"julehjerter",til hver af mine VOKSNE børn,som mandelgave.De vidste det godt.
Jeg faldt i søvn,i et par timer.Det har jeg hørt for siden,så det gør jeg ikke mere.
godt nytår
Mopsen er bedøvende ligeglad med nytårsskyderi,så ham behøver jeg ikke at,give et "julehjerte".
En ven af mig,havde en chaw-chaw hun var rædselsslagen for skyderi,sp hun fik,hvert nytår et pænt glas cognac,og hun sov sødeligt,hele nytåret,men det var også en dyr cognac
maj 2006
jan 2008
1000 tak for din søde hilsen.'Ja,"hæmoriden" (ida k siger at mopser kaldes hæmorider,for de går i la røv...altså lige bag en en,og det er rigtigt)
Jeg,vil personligt,aldrig gå fra min seje mops,selvom,han ikke er bange for skyderi(DET er jeg),har hørt det kan ændre sig fra år til år..Så,jeg invisterer i,2 stjernekastere,til mig og mine gæster.Og,så nyder vi det flotte lyssjov,og griner,at vi ikke gider bruge penge på det,når vi kan se det helt gratis,og UDEN lyd..
gør du også det.
vibeke
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
maj 2006
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
maj 2004
Jeg synes ærligtalt ikke du skal brokke dig over trafikos, når du selv er skyld i en stor del af det skadelige, han indånder. :o)
Det er jo DIN skyld, det er trafikken næppe. Røgen kan du vælge fra og fjerne fra hans liv, for det er DIT valg. Trafikken kan man ikke bare lige vælge fra, og det er noget vi alle har gavn af. Der er vidst ingen, der sådan rigtig har gavn af cigaretter. :o)
dec 2013
sep 2005
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 19 Svar: 748
For partiklerne sætter sig som en fin hunde på deres pels, og hver gang de soignerer sig, "slubrer" de lystigt alt giften i sig..
Men igen, det er jo folks privat-sag, og de puster jo ikke røgen direkte i hovedet på dyrene... jojo...
nov 2014
Jeg har været udsat i hele mit liv, har selv været ryger og min mand ryger stadig. Jeg er dog blevet indtil nu 73 år og har en lungekapacitet på 80. Godt gået.
Der er vel ikke en ryger, der ikke ved, at rygning er skadelig.
Men ved i også hvor meget partikler i ånder ind ved al de stearinlys, der bliver fyret af? I en stue kan det blive til udstødningen af en hel diesel-lastbil.
Vibeke, jeg hilser dig mange gange, knus til dig og din udsatte Verner og godt nytår.
nov 2014
Jeg kender dog også folk der døde af cancer på grund af rygning.
Ser ud til at genet ligger til din familie.
Jeg stikker ikke piben ind, jeg er ikke piberyger
Håber ikke du er overvægtig, de er sikkert de næste der bliver jagtet.
sep 2005
Hvis du ryger i nærheden af mig, så bliver jeg udsat for passiv rygning med dertil følgende skadevirkninger.
Hvis jeg spiser et kilo chokolade i nærheden af dig - så bliver du ikke fed af det.
Der er IKKE noget som hedder passiv fedme.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 912
Og jo hundene der bor sammen med en ryger, bliver udsat for passiv rygning - også selvom man ikke ryger den ind i hovedet. At påstå andet er da at give sig selv skyklapper på. Jeg kan godt forstå at det ikke er nogen særlig rar tanke at man jo faktisk bevidst udsætter sin bedste ven for sådan noget giftigt stads, men det gør man jo altså. Om man vil indse det eller ej.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
Det ville da være superlækkert hvis "man" snart kunne finde noget andet at kaste sig over, end rygerne....
Så længe vi ikke ryger jer lige op i fjæset, og overholder alle de efterhånden MANGE regler, kan i være så inderligt ligeglade... Vi blander os heller ikke i jeres dårlige vaner... (Dem har de fleste nogen af)
jun 2007
Væggene er gule( ikke kun den øverste del), karmene er gule, gardiner er klamme og fedtede. Har der hængt billeder, er det tydeligt at se hvor de har været.
Det er alt sammen fra røgen, tjæren og nikotinen. Det er meget muligt at det havde været værre for hunden, sidde direkte ved siden af den der ryger, men at påstå at den ikke bliver udsat for passiv rygning - det er noget sludder
jun 2007
Ja jeg har da også en masse dårlige vaner, men det er ikke noget der går ud over andre eller som kan være direkte skadeligt for andre. Det er jo immervæk det forskellen ligger
nov 2014
Min far og mors blanding (schæfer/dobberm.) skulle aflives med 17 år, da den blev inkontinent. Derhjemme blev der altid røget.
maj 2004
Jeg ved da bare, at hvis jeg var ryger, ville jeg ikke kunne leve med mig selv, hvis jeg havde været skyld i, at andre mennesker blev syge, grundet den passive rygning, jeg udsætter dem for. Udelukkende fordi jeg har en dårlig vane. Det forstår jeg ærligtalt ikke, at der er nogen der kan leve med.
Fair nok at man vil udsætte sig selv for faren (og evt. koste samfundet mange penge, hvis man bliver syg), men det er IKKE ok at udsætte andre for faren, ufrivilligt. Herunder ISÆR dyr og børn, der ikke selv kan vælge det fra.
maj 2004
Det er jo det forskellen er. Rygning er skadeligt for andre, end en selv, det er der ikke så mange andre vaner der er. :o)
Og nej, det ville da ikke være et problem, hvis alle rygere er hensynsfulde. Men det er der alligevel ikke mange af dem, der er. :o) Før der blev lavet love om det, var der ikke mange rygere der tænkte på, at det ikke er sjovt for andre, at skulle gå igennem et kæmpe røgsky, når man skal ud af døren på fx skoler. Det kan de først finde ud af, når der laves regler mod det.
Jutta - Så fordi man ikke hører om hunde der dør af det, så er det ok at gøre? Der er heller ikke mange hunde der dør af, at man slår dem - men det er jo stadig ikke ok at gøre det, vel? Som udgangspunkt er det bare ikke ok at udsætte dyr for noget skadeligt, som de ikke selv kan vælge fra.
Man hører heller ikke om børn der dør af passiv rygning, men det er stadig usmageligt og egoistisk at udsætte dem for det.
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
Hvorfor er det lige røg der får folk op på mærkerne. Naboens brændeovn,trafik og mange andre steder kunne man kæmpe for et bedre og sundere miljø,men det gider folk ikke bruge tid på.
maj 2004
Det er da deres dårlige vane, hvorfor skal JEG flytte mig, for at de kan få lov at ryge?
Ej, det må da være dem med behovet for at ryge, der flytter sig, så de ikke generer andre.
Jeg forsøger så vidt muligt, at holde mig fra steder hvor der ryges, men nogle gange kan det ikke undgås. Folk ryger fx ved busstoppesteder og også inde i busskurene. Skal JEG så gå ud/væk, når folk begynder at ryge? Nej, det må da være dem, der flytter sig. ;o)
Gunden til at jeg ikke 'kommer op på mærkerne' af de andre ting, er fordi det er noget vi (eller jeg ihvertfald) også selv har gavn af, og noget jeg selv bruger. Noget der langt hen ad vejen er en nødvendighed. Det er rygning altså ikke, det er bare en dårlig vane. :o) Og jeg går skam også ind for, at begrænse trafik osv. Vi bruger pilleovn, der er mere miljøvenligt end almindelige brændeovne. Så jeg prøver skam at gøre mit, for at gøre miljøet bedre. :o)
dec 2008
Mig bekendt er det i nu ikke ulovligt at ryge uden for i offentlig rum,så de gør intet forkert. Selvfølgelig skal der tages hensyn men der er også grænser.
Så at folk dør af forurening er ok så længe du har gavn af det? Den lader vi lige stå lidt.
maj 2004
Det er ikke MIG der skal flytte sig, for at andre kan ryge. Sådan er det bare.
Man kan vel flytte sig et par meter væk fra folk, hvis man skal ryge. Behøver man stå lige op af folk? Jeg har sgu ikke ondt af at rygere ikke må ryge særlig mange steder. Så må man jo lade være med at ryge, det kan da aldrig blive andres problem, at man ikke har nogle steder at ryge.
Nej, nu lægger du ord i munden på mig. ;o) Jeg siger ikke det er ok at folk dør af forurening, fordi JEG har gavn af det. Jeg siger at jeg ikke kommer op på mærkerne over det, fordi jeg selv har gavn af det, og fordi det er en nødvendighed for en meget stor andel mennesker. Derfor er den type forurening mere ok, fordi der er en mening med det. Og som jeg skriver, gør jeg også mit til, at minimere forureningen.
Hvis jeg fx ikke brugte bil o.lign. og generelt ikke forurener, ville jeg klart nok gå mere op i det.
Men for mig er der altså forskel på nødvendighed, og ren og skær dårlig vane. De er vist ikke nogen der sådan direkte har gavn af rygning, men der er mange der har gavn af trafikken. Men dermed IKKE sagt, at det er ok at folk dør af det. Det er vidst lidt en overfortolkning. :o)
dec 2013
dec 2008
De har steder at ryge,nemelig uden for og det bliver så dit problem,så det kan det åbenbart godt
nov 2014
Jeg vil stædig understrege, at jeg er ikkeryger.
maj 2004
Eller jeg ved selvfølgelig ikke hvilke selskaber du færdes i, men i min omgangskreds, går ikke-rygere som regel ikke med ud. :o)
Hvis jeg går ud, er det for at trække frisk luft. Så skal jeg selvfølgelig lige igennem en tæt sky af røg, de første fem meter - hvilket vel bare viser mange rygeres egoisme. :o)
Max - Selvfølgelig er det da mit problem. Det ved jeg da godt, jeg har da heller ikke sagt andet. Jeg siger heller ikke, at det er ulovligt for dem, at gøre det. Jeg siger bare, at det siger noget om hvordan mange rygere er som person, og jeg synes det er meget usmageligt, at tage så lidt hensyn til andre - og hvis man vælger, at udsætte andre for sin egen ganske usunde vane, må man også forvente at høre for det.
Jeg kan bare ikke se ét eneste godt argument for, at JEG skal tage hensyn til andres dårlige vaner. Hvad gik der så lige galt i samfundet?
dec 2013
maj 2004
Jutta - Ja, det er da mærkeligt, som folk er hysteriske over, ufrivilligt, at blive udsat for andres skadelige vaner. Det er da slet ikke til at forstå. ;o) Jeg synes det er mere mærkeligt, at man vil have andres sundhed på sin samvittighed, ved at udsætte dem for passiv rygning.
nov 2014
maj 2004
Inger - Det kan da godt være. :o) Men mon dog det er alle?
Men jeg ved, at mange starter med at ryge, fordi de gik med rygerne ud - pga. hyggen og det sociale. Derfor er der også mange skoler, der forsøger at gøre det så lidt attraktivt som muligt, at ryge. På min brors efterskole, måtte man fx kun ryge ved flagstangen, midt på en stor græsplæne - uden noget at gå ind under - og man måtte ikke stå flere sammen. Behøver jeg sige, at mange stoppede med at ryge, mens de gik på efterskolen, og ingen begyndte. ;o)
maj 2004
Må man ikke længere sige sin mening? Eller handler det mon mere om, hvad man mener?
Jeg undrer mig bare over, at du kan undre dig over den slags. Det burde da være ren logik, hvorfor folk ikke bryder som om rygning. Det kræver altså ikke meget hjernekapacitet, at kunne forstå, at man måske ikke er interesseret i at tage skade, af andres vaner. :o) Eller hvad? Er det meget ulogisk?
dec 2013
maj 2004
Men har du kilder på det der?
jan 2008
Stadig,ryger jeg hensynsfyldt,når der er familie/venner,og nok en ting,ja,stakkels lille mopse vovse,han dør måske nok en mdr.tidligere end beregnet,fordi hans mor er en "dyrplager",der vover at,ryge i sit eget hjem.
Gad vide hvad dyreværnet vil sige til det,hvis jeg anmeldes for "ryger dyrplageri"..
så,nu gider jeg ikke diskuterer,stakkels verners passive rygning.Og,jeg kan love dig en ting,jeg dør ikke af overvægt.
min "dumme" vægt ligger omkring de.ca.48 kg.
god jul,og nu er det tid til en smøg,før julefrokosten.
vibeke
nov 2014
maj 2004
Det er så åbenbart madlavning og stearinlys tilsammen, der kan forurene hjemmet lige så meget, som et typisk hjem i Bejing - jeg fandt dog ikke noget om, at det er 2 stearinlys i 2 timer der gør det. Som jeg læser det, ved man dog endnu ikke, hvor skadeligt det er at indånde, og om det overhovedet er skadeligt.
http://videnskab.dk/krop-sundhed/stearinlys-fylder-hjemmet-med-nanopartikler
maj 2004
Men det er da også ok, så længe du kan have det på din samvittighed, hvis den tager skade af det. Det ved jeg ikke om du kan - jeg ved bare, at jeg ikke selv kan. :o)
Og nej, jeg tror ikke, at 'dyreværnet' vil gøre noget. Men de gør heller ikke noget ved dem, der aldrig lufter deres hund, eller dem der er lettere voldelige i deres træning, eller dem der sulter/feder deres hund ekstremt - men det betyder altså stadig ikke, at det er ok, eller at hunden ikke tager skade af det.
Man får heller ikke nødvendigvis fjernet sine børn o.lign., fordi man kun giver dem usundt mad, eller hvis man ikke giver dem nok/lige meget opmærksomhed, eller hvis man ikke fremmer deres udvikling gennem opvæksten - men det betyder ikke, at det er ok, eller at de ikke kan tage skade af det.
Og hvor kom overvægt lige fra? Har jeg nævnt noget om det? Øh...
Jutta - Nu har jeg jo så ikke hund. ;o)
Så nej 'min' hund har ikke opholdt sig i sådan en stue. Og når jeg engang får hund, kommer den heller ikke til det, ligesom jeg vil gøre alt for, at mine børn ikke skal udsættes for passiv rygning.
Jeg synes det er direkte usmageligt og næsten grænseløst egoistisk, at udsætte uskyldige individer for noget, de ikke har mulighed for at vælge fra. Vi kan vel alle blive enige om, at det fx ikke er ok at slå vores børn eller på anden måde skade dem - med mindre det da er passiv rygning. Så kræver det jo selvfølgelig også at man SELV ændrer sig - og puha, det var straks værre. ;o) Så hellere udsætte det for fare, for ens egen skyld. :o)
maj 2004
Altså som jeg læser det, er det ikke de to stearinlys to timer om dagen, der giver forurening på niveau med Beijing, det er stearinlysene sammen med andre ting.
Men jo, det forurener, og jeg er også klart for, at man minimerer brug af stearinlys. :o)
jan 2008
og hvornår bliver der diskuteret,en "fed" overvægt,om hundefolket,der IKKE ryger,MEN dør ,af "fedme" /overvægt før deres elskede hund.
er det ikke bare lidt egoistisk,IKKE at,passe på sin vægt,når man har hund.
sludder og vrøvl,men noget bliver jeg nød til at,skrive.
Vi,mennesker dør jo alle,af det ene eller andet,
Dårligt hjerte,kan skyldes overvægt,åndenød,kan også skyldes "fedt om hjertet",for højt blodtryk, ect....
til slut på denne ryger snak.
Jeg dyrker INGEN form for sport,jeg cykler,det er hurtigere end at gå,Verner ser andre "græsgange".
Jeg bor på anden sal,lufter verner 3 gange dagligt,"sladre" med div.mennesker/hundemennesker,jeg støvsuger,drikker kaffe,stærk,med sukker,drikker min hvidvin,spiser uregelmæssigt,ser tv.og er af og til lidt kulturel,og lever sådan lidt godt med min mops,familie/venner ,og har ellers et godt "rygerliv"
godt nytår til alle
vibeke,og "ryger" mopsen
jan 2008
lige til sidst
mine to børnebørn,mellemste datter,og min svigersøn,der er arkitekt i beejing,,de har har boet der i 5 år,og de lever endnu.
Min datter og børnebørn,er hjemme p.t.,men flytter til hong kong om 2 år
Kina,siger ikke mig en "høstblomst",men har selv.altid en stående invititation.
Honk Kong,derimod,jes,varmt og "røgfuldt" hæ-hæ
vibeke.
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.371
Det havde jeg godt nok ikke kunne holde ud
Men jeg kunne aldrig selv finde på at ryge indenfor, hader lugten i møbler og tøj...
Jeg tager hensyn til folk og holder min afstand.. Men at tage bussen eller toget uden at skulle blive kvalt i parfume lugte, det kunne jeg nu godt tænke mig
nov 2014
maj 2004
Som om jeg skriver i øst, og du svarer i vest. Så jeg tror bare jeg lader være med at svare, på de to beskeder. Jeg har vidst ikke sagt noget om overvægt, så hvorfor du skriver om det, kan jeg ikke helt se.
jun 2007
Jutta - jeg synes ikke CTS går "amok", jeg synes til gengæld hun har en masse gode og valide punkter. jeg kan virkelig UNDRE mig over at man som ryger, virkelig ikke vil se virkeligheden i øjnene og forsøger at dulme sin egen samvittighed. Jo man kan lufte ud og jeg ved ikke hvad, men så længe man ryger inde, så er der altså passiv rygning (også selvom det ikke sætter sig om klamt gult snask på vægge og karme).
Og ja, jeg oplever altså også ofte folk ryge uhæmmet på vej og gade, fuldstændig ligeglade med andre i nærheden. Fx ved bus stoppe steder, ude foran lejligheder - hvilket ikke er særlig lækkert at man skal gå ud igennem en klam røgsky når man skal ud, eller kan ligge i sit soveværelse og kan lugte røgen, fordi man har vindue lige ud til indgangs døren!
Hvordan kan det være at rygere tager det SÅ nært? Står der en person ved siden af, som tydeligvis er enormt snottet og hoster som en sæl, ville i så ikke også gerne have at personen ikke stod og hostede jer lige ind i ansigtet?
dec 2008
Kan man ikke klare mange mennesker,larm,røg osv så flyt på landet. Her vil man så kunne klage videre over gyllelugt,svinefarme mm
jun 2007
Jeg synes det er så kedelig en tendens, det er det billede man får af rygere, egoistiske mennesker der er fuldstændig ligeglade med at de pådutter andre deres giftige vaner!
Hvor har jeg skrevet noget om at jeg ikke kan klare andre mennesker og larm? Jeg gider ikke indånde det klamme røg, det må rygerne da holde for sig selv.... Men det er åbenbart for meget at forlange! Jeg tvinger da heller ikke dig til at æde en pose Chips, bare fordi jeg har lyst til det...
Hvis du så gerne ville kunne ryge i fred, kan DU så ikke bare flytte på landet? Der generer du ikke nogen...
Utroligt at i ikke selv kan se det. Skræmmende faktisk!
dec 2008
Jeg syntes du er rigtig egoistisk hvis du har hund i en lejlighed. Der kan være andre der ikke kan tåle den og har hundeallergi og sådan kunne man blive ved.
Man kommer på besøg og for at vise hensyn går man ud for at ryge. Nu får man så skyld for at være egoistisk. Det er en kamp man aldrig vil kunne vinde. Forstår godt folk til sidst er ligeglade
Når jeg kommer til byen er jeg klar over at jeg kan møde mennesker,biler,hunde,røg mm. Kan jeg ikke klare det må jeg blive væk. I dit tilfælde er der ingen der har tvunget dig til at bo hvor du bor. Utroligt at du ikke kan se det.
apr 2007
* Ryge fuldstændig uhæmmet på åben gade* (bare wow!)
Men ellers er der nævnt :
foran lejlighedskomplekser
ved indgange til alt
udgange fra alt
busstoppesteder
foran beboelse
i beboelse
Vi må gerne ryge... bare vi holder det for os selv.?
Ja det kan jeg se.....
hvor pokker foreslår i, at vi rent faktisk MÅ ryge?
Skal vi virkelig til at have en lille boks med udsugning installeret i vores EGET hjem, hvor vi kan gå ind og ryge? er det godt nok? eller generer det også, at udsugningen jo skal spytte røgen ud et eller andet sted?
dec 2008
Jeg får helt løst til at ryge igen,alene for at vise at det er min ret og frihed. Andre skal ikke gøre sig til smagsdommer,så længe det sker i mit hjem,eller under åben himmel.
jun 2007
Max - jamen uanset hvordan du vender og drejer det, så ka jeg ikke se det hvordan det skal være mit problem at andre har den trang til at ryge? Men det bliver det jo så snart man vælger at ryge, hvor andre mennesker færdes. At folk ryger indenfor, må de jo selv om (så er vi tilbage på snakken om passiv rygning og kæledyr), du må meget gerne synes det er egoistisk af mig, at jeg IKKE vil påduttes den klamme og giftige røg, så mange sværger til.
Jeg har valgt IKKE at ryge, hvorfor skal jeg så lide under andres trang?
Men fordi jeg ikke vil ryge, så skal jeg åbenbart bo på landet hvor jeg ikke har mulighed for at møde andre mennesker... Helt ærligt. Det kan da ikke være rigtigt at det er mig der skal indordne mig. Hvis jeg er pisse syg, hoster og snotter, så gør jeg da hvad jeg kan, for ikke at hoste og snotte andre mennesker i hovedet.
sep 2005
dec 2008
sep 2005
jun 2007
maj 2004
Er det SÅ forfærdeligt svært for en ryger, at gå et par meter væk fra indgange, busstoppesteder osv.?
Altså, jeg mener.. I har da selv valgt at ryge, ikke? Hvorfor skal vi andre så lide under der, og generes af det - og endda selv sørge for, at undgå det (de gange hvor det rent faktisk kan lade sig gøre, hvilket langt fra er altid).
Max - Giv lige ét godt argument for, at man som ikke-ryger skal tage hensyn til rygere. HVORFOR?
Jeg synes denne tråd giver et fint billede af hvad rygere typisk er for nogle mennesker. ;o)
maj 2004
Vi må vel bare indfinde os med, at det er rygerne der har førsteret, og så må andre bare indrette sig efter dem, eller flytte væk, hvis man ikke kan tåle, at folk med usunde og skadelige vaner, vil have lov til at skade andre mennesker, uden at folk blander sig i det.
Ret forskruet tankegang, alligevel. :o)
Men fremover vil jeg da gå og hoste folk i hovedet, det er vel ok, at gøre - og kan folk ikke tåle det, må de jo smutte. :o)
Eller.. nå nej...
Og JO Max, folk skal gøre sig til 'smagsdommere', hvis man ufrivilligt udsættes for det, og ikke har muligheden for at vælge det fra - er det virkelig så unaturligt for dig, at vise hensyn? Der er da gået noget galt i din opdragelse, hvis du synes det er fair, at andre skal tage hensyn til fremmede mennesker usunde vaner.
Hvordan vil du have det, hvis jeg hoster og snotter dig i hovedet? Vil det være fint med dig?
dec 2005
Følger: 3 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 167 Svar: 1.674
jun 2007
Jeg synes denne debat vidner lidt om at nogle rygere ikke ønsker at se konsekvensen af deres valg. For rygning er et valg, man er ikke pludselig blevet til en minoritets gruppe som man skal tage hensyn til, for man har selv valgt det. Jeg er helt med på at det er svært at holde op med at ryge, men det er stadig et valg man tager, hver gang man tænder.
Det er lidt omvendt verden, at alle vi andre skal tage hensyn. Det giver ingen mening.
jun 2007
Har du belæg for at den luft jeg indånder, er så giftig?
Derudover så handler det jo stadig om valg. Jeg vælger ikke at ryge, men skal stadig lide under at andre gør. Det kan jeg simpelthen ikke se det rigtige i. Du kan diske op med alverdens statistikker og videnskabelige beviser for at andre hverdags ting er 1000 gange så farligt - det er ikke det, det handler om. Det handler om at DU har et behov. DU har en trang, en vane. DU vælger at være ligeglad og alligevel pådutte andre noget, som de egentlig har valgt fra. Det vil jeg aldrig kunne se det rimelige i!
maj 2004
Bugsy - Har du det så også ok med, at folk hoster og nyser dig i hovedet?
Camilla - Jeg tror netop det handler om forblædendelsen. Man er så opsat på at ryge, at man er ligeglad med at pådutte andre det. Jeg forstår slet ikke, at man kan have samvittighed til det. Men igen - det siger måske bare noget om de rygere.
jan 2008
ja,ja, chips,af enhvert art,er det et sundt og godt slankemiddel ???
slik,slik,ja,min tandlæge tjener ikke meget på mig.
alle tandlæger,elsker slik og chips,.
Det er der penge i Selv "sundt chips",ifølge min tandlæge,som siger surt,nå,hvad så,er det tandrensnings tid nu,og hvad så,
ikke noget,ellers.
nope,sorry,tandlæge
vibeke
jun 2007
Og det er ikke fordi jeg ikke prøver...
Men her snakker vi andre rygning og du begynder at snakke om chips og slik som slankemiddel, for derefter at snakke om at din tandlæge ikke tjener ret meget på dig.
sep 2005
jan 2008
ja,så er jeg undskyld ordvalget,glad for at,jeg ikke kender dig
så,tillykke med dit perfekte liv,hvor du ikke genererer andre
rigtig glædelig hellig jul
nu,skal jeg lige have en "stiv" whisky,og en af mine gaver fra min svigersøn,en cigerat.
vibeke,og mopsen,som er ikke ryger,men tror lige,jeg stikker en lille lillefinger ned til ham,det kunne jo være en lille lille fingerspids whisky,kunne måske smage ham ;;.
jun 2007
Og det er da godt for dig, at du kan glæde dig over, at du ikke kender mig.
Tillykke med det, godt at du kan finde glæden ved de små ting.
Det var vitterligt ikke for at fornærme dig at jeg skrev at jeg ikke kunne finde mening med dit indlæg - det var helt ærligt, fordi jeg overhovedet ikke kunne se hvor den passede ind?
Lidt som der faktisk bliver skrevet længere oppe og som jeg ofte har oplevet når jeg læser indlæg fra dig... folk svarer og skriver i vest og du.. jeg vil ikke engang sige du svarer i øst, du svarer blot som vinden blæser.
Det er som sådan også fint, men det er virkelig svært at have en seriøs diskussion på den måde...
jan 2008
siger bare tak for dit fornuftige indlæg vedr.rygning,og vores stakkels hunde,som,"måske",i visse indlæg mister "år" af deres liv,ved pasing rygning.
Min,evigt elskede Verner,bliver HVER DAG,udsat for passiv,stank,af benzinos,knallert ,bus os ect...,han skal jo for fanden luftes.Og,vi bor ikke på landet,i den friske "rene sunde landluft".
Vi,bor i byen,han skal luftes,sidde i cykelkurven,for at opleve andre "forurenede" områder.
Han,skal gå om vinteren,i salt,som ødelægger hundepoter.
MEN,jeg har købt ballonsko,i sorte(for han er sort),men alligevel,får han "saltpoter,
FORDI,busser,biler,ikke kan finde ud af at,køre langsomt og fornuftigt,i glat føre.,så der er salt overalt og meget
Jeg har selv haft kørekort i en menneskealder,har ikke bil mere,.
Så,stop den sygelige trang til at hegle ned på div.rygerer.
,jeg hegler IKKE ned på overfede mennesker,der køber "sunde" chips,cola,,og andre "lækkerier",.
,og bliver indlagt for "fedt" om hjertet,,eller er på tvungen slankekur,for at få en evt.hjerteoperation.
En dyr operation,der bla.betales,af div.skatter på de dyre cigeratter.
En,eneste "negative" ting,vedr.min rygning,er at,jeg aldrig slikker,hader cola,sød sodavand,så,min "stakkels" tandlæger tjener ikke meget på mig og mine tænder.
vibeke
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
JEG ryger alt det der pas¨ser mig i mit eget hjem, og ja, også når hunden er inde. Jeg magter helt ærligt ikke at stå udenfor eller under en emhætte, når jeg har lyst til at ligge i sofaen og ryge en smøg.
For høvlede hvor bliver jeg snart så edder-rasende-led-og-ked af at høre så meget politisk korrekt og frelst moralprædiken. Jeg har en hund på over 10 år, og hun hverken snøvler eller snøfter men løber gerne lange ture og hun er rigeligt aktiv til mit niveau
Ja jeg ved sgu da godt, at det er usundt, men alternativet her i hjemmet ville være uoverskueligt.......
jan 2008
ved du hvad,min mormor tog også en snaps,på fastende hjerte ,DET kunne jeg altså ikke gøre,nu er jeg "hellig",men jeg hader snaps.
mormormor blev 89 år,og jeg elskede hende.
min farmor,var en meget fin dame,hende elskede jeg også,og holdt sig for næsen,,så hushjælpen ikke så det,og ned med snapsen.Så,blinkede hun til mig og sagde:
det siger du ikke til nogen",og NEJ aldrig,sagde jeg noget.
jo,da jeg blev gammel,men det "gælds" ikke
hilsen
vibeke,og jeg HADER snaps
jun 2007
Jeg kan slet ikke sætte mig ind i, at en stor del af rygerne i deres ramme alvor mener at det er ikke-rygerne der skal indordne sig, flytte på landet, gå buer udenom røgen og jeg ved ikke hvad.
Hvis jeg har lyst til cola så går jeg da heller ikke og tvinger alle omkring mig til enten at drikke det, eller gå i en stor bue om mig?
Er det fordi man styret af sin trang, at man slet ikke kan se det? Det virker jo helt sygeligt
jun 2007
jun 2007
Men du glemmer lidt, at det var slet ikke det, det handlede om for mig. DU tager et valg om at ryge, det gør JEG ikke... Men alligevel er det MIG det skal indrette mig, mig der skal lide under dit valg? Hvorfor det?
jun 2007
Det er meget muligt at jeg er sart, men jeg synes stadig det er egoistisk at pådutte andre ens egne vaner. Jeg går heller ikke konstant og sprøjter parfume.
Det er lidt sjovt som nogle rygere straks påtager sig offer rollen og beskylder alle andre for st være forkerte på den.
Du svarede i øvrigt aldrig på mit spørgsmål. At DU vælger at ryge, hvorfor skal det gå ud over mig?
jun 2007
Jeg forstår ikke at du føler dig så truffet, hvis du selv mener at du tager hensyn til andre mennesker. For det er da det mindste man kan gøre, når man færdes steder hvor der kommer andre mennesker.
Jeg kommer aldrig til at synes det er i orden at ryge på steder, hvor andre mennesker ikke selv kan vælge det fra.
jan 2008
du skriver at,på din brors efterskole,måtte man kun ryge ved flagstangen.
Jeg,må sige at,jeg kan godt lide vores røde/hvide flag,og DER villr jeg sætte en grænske ved rygning .
Når dannebrog er oppe,skal der synges og IKKE ryges.
Der sætter jeg evig ryger grænsen.
Man kan ikke både ryge og synge vores danske sange.
basta,og det mener jeg
'
vibeke
maj 2004
Det er DIT valg, ikke vores, så hvorfor er det OS der skal flytte os?
Der er forskel på noget man ikke kan lide at se eller lugte til, og så noget der er skadeligt.
Hvorfor er rygere så forfærdeligt egoistiske? Er I virkelig ude af stand til at se, at det er JERES valg, ikke vores?
Og den der med 1½ sekund holder jo ikke helt. På min gamle skole stod der rygere i 5-10 meter uden for døren. Det tager mere end 1½ sekund at gå igennem. Så kunne man efterfølgende stå ved bussen i 5 minutter, mens måske 2-4 folk omkring en ryger. Når jeg skiftede bus på busstationen, kunne jeg igen stå i måske 20 minutter, med folk omkring mig der røg, med mindre JEG gik ned i den anden ende, fordi DE har taget et afsindigt egoistisk valg.
Når jeg kom hjem og gik tur med hunden, kunne jeg møde måske 2-3 personer, der røg, og nogle gik måske bag mig eller foran mig et stykke tid. Havde jeg boet i lejlighed, og der hver gang jeg skulle ud, stod en og røg på gaden, ville det igen være flere sekunder, når man medtager den tid det tager at komme ud af døren og gå forbi.
Mener du helt seriøst, at du ikke skal tage hensyn til andre mennesker, når det er DIT valg at ryge? I så fald tror jeg egentlig bare der er gået noget galt i din opdragelse, for det er da en ret forskruet mentalitet at have. "Jeg har taget en valg, som alle fremmede må indordne sig under". Wow.
Noget andet er, at jeg ikke forstår man kan have det på sin samvittighed. Men der er vi nok bare forskellige som mennesker. Jeg kan sgu ikke have, at jeg er skyld i at folk bliver syge eller i værste fald dør. Men det er der åbenbart andre, der godt kan leve med. Gad vide hvordan I mon er i trafikken, hvis samme mentalitet gælder der?
maj 2004
De har da ikke flaget oppe hele tiden, hver dag.
jan 2008
helt ærligt hvor,vover du,at klandre rygere,for at have dårlige vaner ;;;
hvilken adkomst har DU,til at fordømme folk,,for noget de godt kan lide ,f.eks rygning,fed mad(som er lige så usund i store mængder,,,som du anklager rygning for at være) ,
Du.kan med rette klandre folk,der begår kriminalitet,såsom mord,mishandling af politiske fanger der imod et terror regime(guantmo fange lejeren ,tyveri,,indbrud,mishandling,og vold mod "menneskeheden", mishandling, og vold mod børn,og den evige strøm af hjemløse,der bliver slået ned,
.
Det kan du klandre ,hvis du gider at,bekæmpe det,istedet for din evige selvretfærdige hetz mod rygere.
vibeke
jan 2008
så,hav det nogenlunde godt
vibeke
nov 2014
Og jeg er stadig ikkeryger!!!
apr 2007
Jeg er overrasket over, hvor for forfærdeligt sarte og ja..... hysteriske.... i er i denne tråd.....
Den kommentar jeg studsede mest over, var den med "ryger fuldstændig uhæmmet på åben gade"... Det synes jeg simpelthen er grotesk.....
Og nej.... du ser ikke mig stå foran en opgang eller en indgang, så det er ikke fordi jeg føler mig personligt truffet....
Jeg viser NADA hensyn i mit eget hjem... kan folk ikke tåle at jeg ryger, må de blive væk.... Eller det passer ikke helt. Når folk der rent faktisk ikke kan tåle det er på besøg, ryger jeg i modsat ende, og ved et åbent vindue... Jeg ryger i min bil.Også når hunden er med.
OG jeg ryger en smøg når jeg går en lang tur med hunden... Så må jeg jo bare håbe, at jeg ikke tilfældigvis en dag vader forbi, hvor i bor....
Og lige en kommentar mere, der springer i øjnene: "Mie - jeg tror du er den første ryger der rent faktisk indrømmer at du ved det er usund"
Arrhhh..... Der MÅ være grænser for dumheden... Alle der ryger, ved sq da hvor farligt det er.... Vi er lige så meget klar over det, som i er.
Bare fordi vi ryger er det ikke lig med, at vore IQ lige pludselig falder til ca samme tal som vores sko str....
jun 2007
Og ryge fuldstændig uhæmmet på gaden - ja det synes jeg nogle gør. Jeg synes i DEN grad nogle rygere mangler respekt for andre mennesker! At man vælger at ryge på offentlige steder hvor andre mennesker ikke har muligheden for at vælge det fra! Det synes jeg er grotesk, ufatteligt egoistisk og super klamt. Hvad i gør i jeres egen private sfære er jeres egen sag, det vedkommer ikke mig og jeg kunne ikke være mere ligeglad. Men så snart i stiller jer på åben gade, ved bussen, foran indgange/udgange, cyklende på cykelstien (ja det har jeg også prøvet, der er det fandme svært bare at gå en 'nye' udenom!!!) og midt inde på strøget midt i al jule mylder!
Det kommer jeg ALDRIG nogensinde til at synes er i orden!
I kan himle op, alt det i vil om hvor hysterisk jeg er. Go Ahead. Jeg ved at jeg ikke er hysterisk. Jeg kan godt finde på at gå med folk ud at ryge for at snakke, men så er det jo mit eget valg at stå og få passiv røg, men hvornår er det pludselig blevet i orden at skulle tage det valg for andre?
sep 2005
På en blæsende og/eller regnfuld dag skal jeg med bussen. Jeg ankommer til busstoppet og er der helt alene. Fordi det regner/blæser stiller jeg mig i læskuret.
Kort efter ankommer en eller flere andre som skal med bussen. Pga vejret stiller de sig selvfølgelig osse i læskuret.
MEN så tændes der lige en/flere smøger.
Nu er det så jeg gerne vil spørge rygerne hvad hensynsfuldt der er i det?
Hvorfor skal jeg - som stod der først - flytte mig ud i regn og blæst, for ikke at stå indhyllet i en sky af røg?
Da jeg ikke har bil/kørekort, så er det her er ret typisk scenarie ved busstoppestederne. Her bliver man også med jævne mellemrum så omringet af rygerne, at hvis man ikke vil ryge med, så skal man gå rigtigt langt væk.
Sådan set alle rygerne her i tråden hævder at ryge hensynsfuldt, og hvad ved jeg, det er I måske osse sådan at det ikke er jer der står ved mine busstoppesteder. Men I kan umuligt synes at rygerne i mine oplevelser er hensynsfulde rygere......
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
apr 2008
sep 2005
Og til det lidt typiske modsvar, fordi jeg sikkert bliver sat i kategorien 'hysterisk' - nej, jeg bruger hverken hårspray, parfume eller stearinlys. Første fordi jeg ikke gider sætte hår, sekundære fordi der findes Roll-on og sidste fordi mit hjem ikke er indrettet til levende lys uden brandfare.
jun 2007
Men som skrevet længere oppe, så handler det ikke om hvor meget det skader at være passiv ryger og nej, jeg tror ikke jeg går hen og dør af at gå igennem en røgsky, fordi der er rygere der ikke gider at hensyn.
Jeg er vokset op i ryger hjem, så den skade er nok for længst sket.
Men det handler om at der er mange rygere der mener at alle andre skal tage hensyn til dem. Alle vi andre skal gå udenom osv. Jeg tvinger jo heller ikke andre til at spise chokolade, fordi jeg har lyst til at spise det.
jun 2007
jun 2007
Hvorfor skal mit hår og tøj lugte af røg, fordi jeg er tvunget til at gå direkte forbi en ryger?
At du sidder alene på en bænk i skoven og taget en smøg, generer mig ikke - så længe det ikke er sådan at du sidder og puster røgen ud mod stien. Der er jo stor forskel på hvor bænken står i forholdt til stien.
Jeg kan vel gøre det meget enkelt, hvis andre er nødt til gå i buer udenom for at undgå røg, så er har man ikke taget hensyn.
Og nej det kan godt være at det ikke er en kæmpe sky, men igen. Hvorfor er det så svært for en ryger at tage hensyn? Igen ikke alle rygere der sådan, men de findes. Hvorfor SKAL de absolut stå steder hvor andre ikke kan vælge det fra?
jun 2007
maj 2006
dec 2013
Det genere mig ikke, at du sidder på en bænk i skoven og ryger Bare du ikke puster røgen ud på stien
maj 2006
nov 2014
sep 2005
Hvis der i forvejen står rygere ved mit busstop, jo så vælger jeg da at stille mig væk fra vindretning. Men hvis jeg står der først, hvorfor er det så MIG som skal gå væk? Den vil jeg godt have en logisk forklaring på.
maj 2006
jamen medmindre du har et stempel i panden "IKKE RYGER" så er det jo svært og vide at du ikke lide røg medmindre du gør opmærksom på det og hvis de så pulser videre op i hovedet på dig Ja så ! er det urespektløst
jun 2007
Jeg har så ofte set rygere stå og ryge steder hvor det tydeligt er skiltet, at rygning er forbudt. Har jeg muligheden for at undgå røgen, så gør jeg det også.
Jutta - det var ikke mig der begyndte at snakke om IQ - hvad fanden bilder du dig ind? Det var dog utroligt som folk slet ikke kan se ud over egen næse!
'Hvem der kan tåle røg og hvem der ikke kan' - man må da som ryger gå ud fora at ingen andre gider den klamme røg, men kan sgu da ikke forvente at man bare kan ose løs os så må alle andre indordne sig. Nu må galskaben sgu stoppe. Tror jeres tanker bliver lidt omtåget af al den røg!
maj 2006
sep 2005
Næh den holder ikke. Akkurat som jeg ikke hoster og nyser andre ind i kraniet - og de har jo heller ik et stempel i panden på at de er forkølede.
Det hedder almindeligt hensyn til omverdenen. Istedet for at busrygerne pr automatik går ud fra at alle vil ryge med, så ville det være en fantastisk dejlig og positiv overraskelse hvis de IKKE gjorde.
sep 2005
maj 2006
jan 2014
Følger: 22 Følgere: 19 Emner: 13 Svar: 309
jun 2007
Derfor jeg skrev det med placeringen af bænken.
Bugsy - jeg har gentagne gange skrevet at hvad i gør i jeres eget hjem, er jeres sag. For min skyld kan i ryge lungerne ud, det generer jo ikke mig.
Du mener seriøst at hvis du står og venter på bussen i regnvejr, så skal samtlige andre der venter, give dig busskuret så du kan ryge? Kunne man så ikke vente til man ikke var et sted hvor det kunne genere andre?
Siden hvornår har jeg ikke ret til at være udendørs, uden at skulle lugte til røg?
Men det kunne da være at jeg næste gange, bare skulle stå og hoste og snotte rygere lige ind i hovedet, hvis jeg ikke har muligheden for at gå forbi. For det er jo åbenbart okay? Der er jo ikke nogen der går rundt med skilte, hvor der står at de ikke vil snottes i hovedet...
maj 2006
altså nu siger du at du ikke nyser/hoster folk ind i hovedet men det er jo så heller ikke alle der kan finde ud af og blive hjemme under dynen når de er syge ellers havde vi jo nok ikke div. influenza omgange hver evigt eneste vinter netop fordi folk ikke tager hensyn ved at holde sig for munden eller blive hjemme
jun 2007
maj 2006
jun 2007
Og det er da dejligt at høre at du forsøger at tage hensyn -godt for dig (og dem omkring dig)! Men det desværre ikke alle rygere der er sådan!
Ligesom det heller ikke er alle der samler op efter deres hunde, selvom jeg gør det, så ved jeg da godt at ikke alle her i området er ligeså hensynsfulde på det punkt
apr 2007
Hold kæft hvor må du have alt alt for lidt at gå op i Camilla.....
Det er faktisk tragikomisk
Og ja ja bliv du bare sur.... Nu har du siddet i 1½ dag og svinet alle rygerne til uden at få noget igen....
På nuværende tidspunkt ville jeg bare smile skævt og ryste på hovedet, hvis jeg "kom til" at tænde en smøg i samme by, som du befandt dig i
maj 2006
jun 2007
apr 2007
Der er faktisk noget der hedder gensidig respekt...
Langt hen ad vejen vil jeg egentlig betegne mig selv som værende et godt menneske, men når sådan noget som gensidig respekt er ikke eksisterende, kan jeg godt gå hen og blive lidt...
" T - 5 år og meget trodsig" *GG*
jun 2007
Og jeg synes da ikke jeg sidder og sviner jer til. Jeg er da helt sikre på at der sidder en masse fornuftige og vidunderlige mennesker bag skærmen, som har denne last. Jeg kan bare undres over at man som ryger farer sådan i flint og forsøger at lægge det over til at være mit problem?
sep 2005
Regler er nu engang regler - så et eller andet sted kan steder med regler ikke rigtigt hives ind i debatten, for her er der ikke tale om et valg. Det eneste jeg ønsker mig, er at rygerne bliver bedre til at vise hensyn de steder hvor der IKKE er regler.
Er man ryger og mener at man er hensynsfuld ryger, jamen så er der jo ingen ko på isen idet de ikke kan være omfattet af ovenstående.
Akkurat som at man ikke kan blive truffet over brok omkring løse ustyrlige hunde, hvis man selv har snor/styr på sin hund.
dec 2013
Vi / Jeg vil meget gerne tage hensyn til ikke rygere ,men der er da grenser for hvad jeg vil finde mig i Jeg /Vi må vel være her ,udenfor
jun 2007
Nøjagtig som hvis jeg er snottet og hoster, så forsøger jeg da at undgå at det går ud over andre.. eller skal man slå en ordentlig brandskid, så går man da lige væk fra flokken
maj 2006
jun 2007
Nej jeg synes ikke det er åndsvagt, jeg synes det er åndsvagt at man som ryger ikke kan finde et sted hvor det ikke generer andre.
maj 2006
jun 2007
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
Det er trumfen, der slår alt - selv folks liberalistiske tankesæt.
maj 2006
dec 2013
maj 2008
Hvordan skal jeg som sadist se, at du ikke er masochist?
nov 2014
dec 2013
jun 2007
Bugsy - selvfølgelig kan det da sammenlignes. Jeg har aldrig sagt at du står og ryger folk lige ind i hovedet, men du giver da klart udtryk for at du er da ligeglad med ikke-rygere og de må da bare gå udenom, hvortil jeg så svarer at det ikke altid er muligt, hvorfor jeg ser det som logik at rygerne må forsøge at ryge steder hvor det ikke generer andre.
Inger - hvis jeg mødte dig på en sti og du sad og pulsede løs og jeg ingen anden mulighed havde, end at gå igennem, så havde jeg da gjort det. Men når man vælger at ryge i offentligt rum, så vælger man jo også at pådutte andre det.
maj 2009
Det er jo bare gentagelser, gentagelser og gentagelser...
jun 2007
Isabelle - det ser da dejligt ud. Der er stort forskel på hvor man ryger. Ryger du et sted hvor du stort set ikke møder andre mennesker, jamen så er det jo enkelt, så generer du ikke andre mennesker. Så er det jo sådan set ligegyldigt om det er en skov eller ved bussen, hvis man ved at der er ringe chancer for at møde andre.
Sætter du dig ved en sti du ved er befærdet, hvor der kommer mange forbi, jamen så er der jo også stor chance for at genere nogen.
jun 2007
Det er jo meget simpelt. Rygere mener at ikke rygerne er for hysteriske og gerne vil have plads til at ryge hvor de har lyst og ikke-rygerne synes at mange rygere er for hensynsløse og vil gerne være fri for røg.
To grupper af mennesker, som der er ringe chance for nogensinde bliver enige
nov 2014
jun 2007
Vi er tilbage til samme spørgsmål som du ikke vil/kan svare på
Hvorfor er det at jeg skal tage indordne mig efter at du ryger?
jun 2007
Du skriver at alle ikke rygere bare kan gå udenom - og jeg svarer at det ikke altid er muligt. Fx indgange/udgange, når man stiger UD af bussen/toget, går igennem smalle passager hvor folk alligevel står og ryger. Ude midt på strøget midt i al jule mylder, hvor nogle mener der er deres ret at dele deres røg med resten af menneske mængden. Cyklende bad ved en skorsten.
Der har jeg ikke muligheden for at gå udenom. Alle andre steder hvor jeg kan, der gør jeg det!
jun 2007
apr 2007
Gensidig respekt!
Ligesom jeg går ud på vejen, når en mor kommer med barnevogn - JEG har ikke valgt at få barn.
(gider ikke remse flere eksempler op)
Du dør ikke af at kigge den anden vej/gå udenom/flytte dig, hvis der er noget der generer dig (eller som ovenstående eksempel - noget der giver dig en smule ekstra besvær)
Der er da ting, jeg synes er knapt så fedt i den daglige omgang med mennesker, men vi skal alle være her, og vi kan ikke alle være perfekte
maj 2006
apr 2008
Jeg sad her i slutningen af sommeren på en restaurant med min familie. Vi spiste udenfor med dejlig udsigt lige til havet. Så satte der sig et par mænd og kvinder ved et bord over for os, bestilte mad og begyndte at ryge. Hold kæft, det var klamt at spise sin mad med deres røg i ansigtet. Dér synes jeg godt, at de lige kunne have taget hensyn og tænkt på, at røgen jo ikke forsvinder op i den blå luft, bare fordi de sidder udenfor (her mener jeg ikke, at folk ikke må ryge udenfor, blot at de slet ikke havde tænkt over, at vi faktisk stadig fik røgen over til vores mad selvom det var udenfor)
maj 2009
Lige præcis
jun 2007
T - som sagt er du inde på noget af det rigtige, det er bare ikke det jeg oplever fra rygernes side og så er det jo faldet til jorden igen.
Bugsy - Som jeg har skrevet utallige gange før, det handler ikke om hvor forurenet luften er, det har jeg aldrig påstået den ikke er. Men jeg gider ikke at indånde røg, men kan nogle gange ikke undgå det, pga egoistiske rygere.
"Passiv rygning udendørs
Selvom tobaksrøgen kan blæse væk og forsvinder hurtigere udendørs end indendørs, så bør man undgå al udsættelse af tobaksrøg, da selv små mængder skader. Læs mere om forskningen på området: "
http://www.cancer.dk/forebyg/rens-luften/viden-om-passiv-rygning/
Der er mange spændende ting at læse derinde. Når det nu var det du efterlyste.
jun 2007
Det er bare ærgerligt at det så går ud over alle de andre, som ikke ønsker røgen.
apr 2008
maj 2009
Singapore er skam et ret hyggeligt sted, meget sjældent kriminalitet, ingen stoffer og så er der umådeligt smukt
jun 2007
"Der dør årligt flere mennesker af passiv rygning end af trafikuheld i Danmark"
"Den fjerde undersøgelse så på, om passiv rygning eller forurening med bilos er farligst. En nyere dieselbil blev anbragt i en garage på 60 kubikmeter. Motoren kørte i tomgang i 30 minutter. Koncentrationen af de sundhedsskadelige, kræftfremkaldende røgpartikler i luften blev målt. Der blev luftet ud i fire timer. En ryger satte sig ind i garagen og røg tre filtercigaretter i træk på 30 minutter. Det viste sig, at den ene ryger med sine tre cigaretter havde frembragt mere end 10 gange så mange skadelige partikler som bilen. En ryger forurener altså 10 gange mere end en bil. "
"Danskerne har krav på en ordentlig oplysning om, hvor farlig passiv rygning i virkeligheden er. Politikerne må se i øjnene, at rygernes argument om, at ’rygning er en privatsag’, ikke holder, når det er årsag til så stor risiko for alvorlig sygdom hos dem, der bliver udsat for passiv rygning. Det må ganske enkelt være en menneskeret, at ingen – heller ikke hjemløse eller psykisk syge – mod deres vilje tvinges til at være udsat for andres tobaksrøg og derigennem være udsat for kræftfremkaldende stoffer. Vi er godt på vej med rygeforbudet i offentligt rum, men loven bør beskytte alle danskere.
Og endelig skal vi selv lære at tage mod til os og sige fra over for passiv rygning. For passiv røg dræber
"
Alt sammen taget herfra: http://www.b.dk/debat/passiv-rygning-er-doedsens-farligt
Der findes også undersøgelser det mener at passiv rygning og bilos er lige farligt - men ufarligt er det altså ikke.
jun 2007
Men som jeg har forsøgt at forklare bugsy de sidste døgn er at det ikke det, som det handler om for mig. Jeg har ikke lyst til at lugte til andres røg og hvorfor skal jeg være tvunget til det?
nov 2014
Var udsat hele mit liv for passiv rygning, hat selv røget i mange år, har siddet på restauranter , busser, busstoppesteder, ved fes ter, på arbejdspladser på bænke i skoven med rygende folk
og meget mere,. Jeg må have et jernhelbred.
Men en ting kan jeg sige, alle kunne enes. Der fandtes ingen hystader,
jun 2007
Men nu var det jo netop ikke den undersøgelse jeg linker til.
Men stadig, at sige at det slet ingen sundheds risiko, det ved du jo også godt ikke er rigtigt. Ligesom det heller ikke er uden sundheds risiko at indånde bilos.
Igen, så kan man diskutere præcist hvor stor den sundheds risiko er, hvilket er svært når det ikke er dokumenteret og fastlagt 100%.
Men som jeg siger igen. Det var slet ikke det, det handlede om for mig. Det handler om at andre mener det er ok at tage et valg for mig, fordi de har en trang. Alle de rygere der er herinde, som tager hensyn og bevidst ryger steder hvor det er minimalt hvor meget det kan genere andre, har intet i klemme og så er der jo faktisk ikke mere at diskutere. For så er der jo netop plads til os alle
jun 2007
Du står som uforstående overfor en "hystade" som mig, kæmper for min ret, til at vælge ikke at indånde røg. Jeg står som uforstående overfor at rygere kæmper for retten til at tage det valg for andre. (Som jeg ser det)
jun 2007
Jeg må dog krybe til korset.... jeg laver mad. Undskyld at jeg forurener!
maj 2008
"Hellere kysse et askebæger, end slikke en ryger"
apr 2008
Men nu ér passiv rygning jo ikke uskadeligt, og jeg ville bestemt ikke have det rart med at skulle indånde røg i et kvarter ved busstoppestedet hver dag i mange år. Så for mig handler det da også om risikoen ved passiv rygning, men måske mest bare at jeg synes det er super ubehageligt at indånde røgen.
Så det kan godt være, at folk ikke mener de har taget skade af at der blev røget i deres barndomshjem, men det er da lige så meget ubehagelighedsfaktoren det handler om, som det er risikofaktoren. Eller skyder jeg helt ved siden af?
Jeg kan da huske, at det i de mindre klasser var ubehageligt at have min veninde overnattende, fordi hun STANK af røg (forældrene røg indenfor), og det smittede faktisk af på det sengetøj, hun brugte. Det er jo bagateller, sengetøjet kan vaskes og så er der ikke mere - men det var altså bare ubehageligt at hun altid lugtede af røg, eller at man altid kom hjem og stank af røg når man havde været inde i deres hus. Man kunne decideret lugte det på sit tøj, hvis man krammede hende. Det kan hverken være sundt eller behageligt at leve sådan som barn - for hende
jun 2007
Men det var jo for at undersøge hvor meget hver især forurener, også selvom man lufter ud.
Men fair nok at du ikke anerkender undersøgelsen, jeg er sikker på at man kan finde diverse undersøgelser som understøtter det argument man gerne vil have frem, men som ikke altid understøtter hinanden - tvært imod.
Nu var det som sagt, heller ikke det var det der var humlen i det for mig. Det var udelukkende fordi du blev ved med at snakke om at luften jeg indånder dagligt er mere skadeligt (og derfor åbenbart er det så okay at jeg bliver udsat for passiv rygning).
Jeg må ærligt erkende at jeg kan ikke helt finde ud af om vi snakker forbi hinanden, eller om vi hver især bare holder så stærkt på sit, at vi aldrig kommer til nogen form for forståelse for hinanden.
jun 2007
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 79 Svar: 8.156
Uanset, hvor hensynsfuldt man agerer, kommer man i ny og næ til at være til gene for andre mennesker, bevidst eller ubevidst.
Vil man ikke acceptere den risiko, må man holde sig indenfor egne fire vægge eller flytte til en øde ø.
Jeg er selv hyper allergisk overfor appelsiner og clementiner, kan ikke handle i grøntafdelinger i supermarkeder i november/december, må fravælge en del sociale arrangementer og det hænder, at jeg er nødt til at forlade biograf eller en teaterforestilling fordi sidemanden har brugt parfume indeholdende æteriske olier fra citrusfrugter. Jeg får åndedrætsbesvær og hæver voldsomt i ansigtet, rører jeg ved citrusfrugter kan jeg dagen efter nærmest trække huden af hænderne.
Gad vide om jeg også kan stå på min ret og forvente, at alle andre mennesker undlader at pille appelsiner i det offentlige rum, blot fordi jeg bliver hundesyg.....
jun 2007
Vi ved at rygning er skadeligt, vi ved at passiv rygning er skadeligt, vi ved at bilos er skadeligt, men i hvor stort et omfang hver enkelt ting reelt er sundheds skadeligt, det er der ingen der ved med sikkerhed.
Jeg forstår ikke at det er det, du bliver ved med at lægge vægt på, når jeg forsøger at fortælle dig at det var slet ikke det, som det handlede om for mig.
nov 2014
jun 2007
Som jeg skrev, det er jo svært når der ikke er fastlagt noget 100%. Og så kan man finde undersøgelser der siger det ene og så kan man finde undersøgelser der siger det modsatte, det kommer an på hvordan de har sat undersøgelserne op.
Jeg tror i bund og grund vi er ret enige omkring hensynet til hinanden.
maj 2008
Jeg hader broccoli, et blomkåls-wannabe uden smag og finesse. Hvorfor skal 80'ernes "sort" forfølge os i årtier? Jeg mener 00'ernes "sort" rucola har fundet et fornuftigt niveau.
sep 2005
apr 2008
jun 2007
Bugsy - jeg modargumenterer dig ikke mht til undersøgelsen, så hvorfor fortsætter du? Er det fordi du bare ikke vil nå til en form for gensidig forståelse, eller hvad er det?
jun 2007
Men bugsy, jeg har skrevet til dig så mange gange efterhånden, at det har aldrig været forureningen eller den passive rygning der var problemet for mig - for nej, SÅ meget tror jeg heller ikke jeg tager skade af at gå forbi en ryger. Jeg forstår bare ikke hvorfor du bliver ved med at læse forbi dette?
maj 2008
Men hvad fanden har bilos at gøre med, at man ikke bryder sig om stanken af tobak i tøj, hår og evt. indbo?
maj 2009
- din overskrift hehe...
sep 2005
jun 2007
Bugsy - det er slet ikke det, det handler om. At jeg ikke bryder mig om tobaks røg har intet at gøre med hvor sundheds skadeligt det er/ikke er
maj 2006
jun 2007
Jeg kan godt li at du bliver ved med at snakke om parfume og hårspray - jeg kan tælle på én hånd, hvor mange gange jeg bruger det på ét år. Og så vil jeg derudover vove at påstå at du ikke kan lugte hårlakken når den først er størknet.
Det er som om du ikke rigtigt VIL forstå hvad det er jeg skriver. Er det bevidst? VIL du for alt i verden fortsætte denne debat? Jeg synes jeg forsøger at komme til en eller anden form for gensidig forståelse, men føler lidt jeg bliver ved med at løbe panden mod en mur med dig...
maj 2009
jun 2007
Jeg HAR svaret dig. Flere gange. På samme spørgsmål.
Hvis der er folk der lugter i bussen, så gå i den anden ende af bussen - nøjagtigt som jeg kunne finde på, hvis jeg sad ved siden af en ryger, der stank af røg og jeg ikke brød mig om det. Nøjagtigt som du jo beder mig om at gøre, flere gange.
Så skal vi ikke bare blive enige om at vi hver især forsøger at undgå det, vi ikke gider at lugte til?
nov 2014
maj 2009
maj 2006
nov 2014
maj 2009
jun 2007
Du aner da ikke om lugten når at sætte sig i mit tøj eller mit hår.
Det er da lidt trættende at du absolut vil blive ved, især når det eneste svar du har hver gang er enten "du kan gå udenom" eller "bilos er mere farligt".
maj 2004
Det er der altså ingen, der kan komme udenom. ;o) Kan du ikke forstå det, så kan jeg godt se, hvorfor du mener som du gør.
Det er altså ikke noget jeg bare sige, eller fordømmer. Det er et faktum, noget enhver idiot ved.
Resten fatter jeg ikke, det er bare endnu en omgang, af dit uforståelige vrøvl.
jun 2007
Indgange, udgange, busskure og tog perroner hvor andre mennesker venter og skal ud af både tog og bus, midt inde på strøget i al jule mylder og cyklende på cykelstien. Det er alle steder hvor jeg ikke har muligheden for at gå udenom og derved vælge det fra. Der er sikkert mange flere steder....
Skal vi blive ved med at køre i ring?
maj 2009
jun 2007
Jeg har på intet tidspunkt påstået at jeg er blevet tvunget til at opholde mig hvor der er røg.
Jeg synes stadig ikke det er i orden at ryge sådanne steder, for du pådutter stadig andre din røg, også selvom at man ikke bliver tvunget til blive ved med at være der.
Nu gider jeg ikke bliver ved at gå i ring med dig bugsy, det ender jeg bare med at blive rundtosset af og der kommer overhovedet intet ud af det. Du holder jo på dit og nægter at se tingene fra et andet perspektiv. Så snup du dig en smøg, så går jeg en tur med hunden og får noget frisk forurenet bilos, så kan du få tobaks røgen
jun 2007
Og igen, hvis ikke jeg kan gå udenom, så er jeg jo tvunget til at lugte til det, uanset hvor lang tid dette end måtte vare, ligesom du føler dig tvunget til at lugte til dårlig parfume i bussen, hvor du jo bare kunne gå ned i den anden ende.
Vi kommer aldrig til enighed her bugsy. Jeg mener ikke at du forstår hvad jeg skriver og lige sådan omvendt. Er det så ikke bedst bare at stoppe her og være enige om at være uenige. Vi kommer ingen vejne med det andet og jeg gider ikke bruge min tid på at blive ved med at svare på de samme spørgsmål igen og igen, ej heller gider jeg at blive ved med at stille de samme spørgsmål som jeg ikke føler du svarer ordentligt på.
Vi bliver aldrig enige på dette punkt
dec 2008
Hvis du er på en bænk i skoven med din hund og der kommer folk gående flytter du dig så?. Det burde du jo efter din mening. Det er ikke dem der har valgt at have hund. Måske et hundehår vil blæse med vinden og lande på deres tøj og hvem har lyst til det.
Jeg kender allerede svaret. Det er tit at det man forventer af andre,pludselig ikke er så vigtig,når det er en selv der skal vise hensyn.
jun 2007
Og jeg gider sådan set ikke bruge mit krudt på at løbe i cirkler med dig heller. Vi kommer nemlig heller igen vejne, du magter jo heller ikke at se tingene fra et andet perspektiv, i din optik skal JEG jo bare flytte på landet og isolere mig fra andre mennesker hvis jeg ikke vil lugte til røg.... Det er en snak der absolut ikke fører nogen steder hen og der ingen grund til at blive ved med at vade rundt i det samme og det samme og det samme og det samme.
maj 2004
KAN vi ikke blive enige om, at det ikke er andre mennesker, der skal tilpasse sig ens vaner - og da slet ikke, når disse er potentielt skadelige for én?
Altså fair nok, at man vælger at ryge - der er også så mange, der vælger at spise usundt, eller gøre noget andet usundt/skadeligt - men KAN vi ikke blive enige om, at det da ikke skal gå ud over andre, der ikke har taget det valg?
Eller er der bare en stor del rygere, der ikke ejer sympati for andre mennesker, og som gravalvorligt mener, at det er alle de andre, der skal indordne sig efter DEM og deres vaner?
maj 2004
Men hvis jeg går med min hund (i snor, selvfølgelig), og jeg kan se, at nogle er bange for den, så holder jeg mig væk. Hvis nogle fortæller mig, at de er allergiske eller bange, så flytter jeg mig altså også.
Siger man det til en ryger, er det åbenbart ok at få at vide, at man da bare må gå sin vej så, det er ikke deres problem. Så ja, det ER åbenbart et problem, hvis man selv (som ryger) skal tage hensyn - det er selvfølgelig alle de andre, der skal det.
maj 2008
jun 2007
Ja jeg har skrevet at jeg ikke gider at indånde jeres gift - for DET ER DET JO! Du skal ikke begynde at beskylde mig for at pludselig nægte at have skrevet visse ting. Jeg står ved hvert et ord jeg har skrevet, men jeg ser ingen grund til at diskutere med dig. Det er som at snakke med en papegøje. Den har lært nogle få ord som den bliver ved med at gentage....
Hvor er det langt ude... Ikke engang at kunne blive enige og at være uenige. Det her cirkus gider jeg sgu ikke at blive ved med at bruge tid på. Så fra nu af alle de spørgsmål i har, kig tilbage i tråden, ALLE mine svar står der og det vil være de samme svar til samtlige spørgsmål i måtte have.
maj 2009
maj 2004
Behøver jeg virkelig skrive det IGEN, for 117. gange? Kunne du ikke bare læse det en af de andre mange gange, jeg har skrevet det?
Nå, men så tager vi den da én gang til, for din skyld.
For mig er der forskel på en vane man har - et valg man tager, der ikke rigtig er til gavn for sig selv eller nogen anden - og så noget, vi stort set alle bruger og har gavn af, og som langt hen ad vejen, er en nødvendighed for os og som ikke rigtig KAN undgås. Som fx trafikken.
Og NEJ det er ikke ok, at vi forurener og folk dør osv. - men rygning kan vælges fra, det er ikke en nødvendighed, det er bare en vane, nogle har valgt at få. Vi KAN ikke undgå trafikos fuldstændig, men vi kan gøre en del for at mindske det - og det bør man gøre. Var det svar nok?
Jeg tror da virkelig ikke du skal snakke for højt, om at snakke udenom og ikke svare, vel? ;o) Det gør du da også selv.
dec 2008
Jeg syntes det på nogle områder er gået for langt. Have man givet spisesteder mm lov til selv at bestemme om der måtte ryges på deres sted(hvor er den personlige frihed) have man jo ikke folk til at stå på gaden.Det har man så valgt ikke at gøre og derfor er det klart at der vil være steder,hvor folk samles for at ryge.
Det burde man som ikke ryger have forståelse for,men det er der som vi kan se ikke alle der har. I stedet for at glæde sig over at de her mennesker viser hensyn finder man nye problemer. Det er så hysterisk som det kan blive.
For tid tilbage var jeg i lufthavnen og skulle ryge. Det forgik i et lille rum udendøres tæt pakket(som burhøns). Der var ikke en der klagede over det og alle var bare glade for at have muligheder for at ryge. Kan ikke se at man kan forringe rygeres vilkår mere en de er.
Så må man ganske enkelt forbyde det,men det vil man ikke,for der er for mange penge i det.
maj 2004
Når man går med sin hund, ved man ikke, om dem man støder på kan tåle hunden. Men når man ryger, så VED man, at det er usundt for ALLE.
Og man bør som hundeejer naturligvis flytte sig, hvis man møder nogen, der er allergiske. Hvilket man åbenbart ikke kan forvente, at en ryger gør. Max er måske ikke lige i en position, hvor han kan pudse glorien med hunde-spørgsmålet, eftersom han jo mener, at man som ikke-ryger skal vige for rygerne - så han må vel også mene, at hundeallergikere, må vige for hundene. :o)
maj 2006
maj 2004
Jeg synes det er hysterisk, hvis man går ind imellem en flok rygere, eller bare en enkelt, der står langt væk, uden at genere nogen - og man vel at mærke har mulighed for ikke at gøre det, uden at skulle gå en stor bue udenom eller gå en anden vej - og begynde at råbe op om, at man er generet af det.
Men jeg synes ikke det er hysterisk at mene, at når det er rygernes valg, at ryge, så må de også sørge for, at det ikke går ud over andre - ved netop at gå steder hen, hvor man ikke generer nogen. Steder, hvor ikke-rygere ikke er nødt til at være. Er ikke-rygerne nødt til at gå en bue udenom, gå en anden vej eller flytte sig, så tager rygeren jo ikke hensyn.
Hvis det så bare var alle rygere, der tog hensyn, så var der jo intet problem. Men det er det jo ikke. Langtfra. Jeg møder dagligt flere rygere, der ikke tager hensyn, end rygere der gør. De eneste hensyn de tager, er dem de er pålagt ved lov. Og de bliver endda ikke altid overholdt heller.
dec 2008
Passiv rygning er ikke farligt i det fri. Når man så læser at personen som slet ikke kan klare det,godt kan gå på strøget,står jeg helt af. Her kunne man vil mene at lidt røg intet betyder i forhold til den store forurening der er i forvejen.
maj 2008
Blev lige lidt i tvivl.
dec 2008
Søren. Kan ikke svare på det for jeg har brugt begge dele.
maj 2006
jun 2007
Igen læser du kun hvad du ønsker at læse. Som sagt. Jeg gider ikke at diskutere mere med dig, vi kommer ingen steder og du VIL diskutere og køre i ring.
Tag en kiks gøje og lær nogle nye ord
Til alle fremtidige spørgsmål og spydige kommentarer, læs mine tidligere svar - hvis ikke du fik det svar du ønskede, så er det fordi jeg ikke er enig med dig. Hvis ikke du synes svaret var fyldestgørende nok for dig, så er det nok fordi du ikke har ønsket at forstå hvad der står.
maj 2008
https://www.youtube.com/watch?v=4HmwFXeHmdE
maj 2004
Hvis det da bare handlede om 1½ sekund, men det gør det jo ikke altid.
Som jeg skrev i #119, var jeg på min gamle skole nødt til at gå igennem en flok rygere (5-10 meter, under et halvtag), for at komme ud af skolen. Hvad tager det? Mere end 1½ sekund. Ved bussen kunne jeg måske stå i 5 minutter (måske mere), med flere personer omkring mig, der røg. Da jeg skiftede bus på stationen, var det måske 20 minutter (eller mere), igen med folk omkring mig der røg, med mindre jeg gik ned i den anden ende af busstationen.
Står der en ryger ude foran opgangen, hver gang man går ud - eller bare hver anden - er det igen mere end 1½ sekund. Går man tur med hunden, møder man måske 2-3 personer eller flere, der ryger. Nogle går man bare forbi - andre går måske foran/bag en længe. Igen mere end 1½ sekund.
Nu står jeg ofte ved bussen og venter, og må næsten dagligt flytte mig flere meter væk fra stoppestedet, fordi folk ryger. Folk står også gerne lige uden for døren, til busterminalen, så man ikke kan undgå at skulle forbi dem, for at komme ud - og røgen trænger måske også ind, hvis døren står åben. Så står man i køen, og venter på at komme ind i bussen - og så er der måske igen en, der ryger.
På en gennemsnitlig dag, kan jeg sagtens stå i passiv rygning i minimum en time. De eneste dage, hvor jeg slet ikke udsættes for passiv tobaksrøg (men til gengæld passiv damp), er de dage, hvor jeg er hjemme hele dagen. Det er da også lidt sørgeligt, at jeg skal holde mig hjemme, for ikke at blive påduttet andres vaner, ikke?
sep 2005
maj 2004
Isabelle - Behøver man at dø af det, før det er skadeligt og usundt?
Nu kører jeg så ikke med taxa, og da slet ikke med min hund. :o)
Men igen, for MIG er der forskel på noget, vi ved er skadeligt, og så noget der KAN være skadeligt for nogen
maj 2006
apr 2008
Derudover må jeg fandme være en engel, for jeg hverken ryger eller har taget kørekort
maj 2004
Det er jo netop der forskellen er - bilkørsel gør vi vel alle, på en eller anden måde, men det er ikke os alle der ryger. Man kan vel næppe brokke sig over noget, man selv gør.
maj 2004
Jeg har dig mistænkt for slet ikke at læse hvad jeg skriver. Jeg skriver flere gange, at vi alle bør gør vores, til at minimere trafikken. Og ja, det kunne man så gøre ved at tage cyklen, bus, tog eller gå. Men helt at undgå trafikken? Ej. Så ville man jo heller ikke kunne tage bussen, vel? ;o)
Desuden er der mange steder i landet, man hverken kan komme til med bus, tog, på cykel eller gåben. Så er bilen vel en nødvendighed, ikke en vane.
dec 2008
Det kan vil sammenlignes med stråler fra mobil telefon som i selvfølgelig aldrig snakker i på åben gade.
maj 2009
dec 2008
maj 2004
Jeg skriver at forskellen på rygning og trakikos er, at det ene kan undgås, men det kan det andet ikke.
Men jeg er helt enig med dig i, at alt for mange tager bilen, når andet var en mulighed. Og nej, du lider ikke under min dårlige vane, for jeg tager som udgangspunkt ikke bilen, med mindre det ER nødvendigt. Nu kan jeg så ikke rigtig cykle, grundet dårlige knæ og ryg, men jeg går når det er muligt (igen begrænset af knæ og ryg), og bruger ellers offentlig transport mange timer om dagen. Jeg kører kun, hvis det er eneste mulighed for mig. Faktisk bryder jeg mig slet ikke om at køre, så det er på ingen måde en vane for mig, at tage bilen.
Men igen - jeg er enig, alt for mange gør det uden grund.
Og nej Bugsy, den blev skam ikke banket til jorden, af noget andet der er skadeligt. Det føler du måske, men det føler jeg ikke - netop fordi der for mig er forskel på nødvendighed og vane - og der er forskel på noget, vi alle gør (trafik) og noget kun en gruppe mennesker gør (rygning). Man kan ikke rigtig brokke sig over noget, man selv benytter.
Argumentet holder heller ikke rigtig, for er det fx ok at slå din hund lidt, bare fordi der er nogen der lammetæver deres? Nej, det er altså ikke ok, bare fordi der er noget der er værre. Vores madspild er heller ikke ok, bare fordi det er værre i USA. Og sådan kan man blive ved. Nogle gange må man bare starte der, hvor det er muligt.
Men Bugsy, men du seriøst, at andre skal vige, fordi DU har taget et valg om at ryge? Det er DIT valg, som andre så må 'betale' for. Det er da ikke rimeligt.
Men heldigvis findes der da rygere, der er opdraget ordentligt, og som godt kan se, at andre da ikke skal lide under eller vige for andres usunde vaner.
maj 2004
maj 2004
Og jeg tror ikke på der er nogen her, der ikke benytter trafikken. :o)
Måske trådens dårligste argument. Og det trækkes jo kun frem, når man løber tør for gode forklaringer.
Der ER ingen gode argumenter for, at andre skal påduttes end dårlige vaner. Det ER der bare ikke.
dec 2008
maj 2004
Og ja, det ved vi da godt, at det er. Ingen nægter det. Men man kan jo ikke rigtig brokke sig over noget, man selv gør. Derfor giver det for mig heller ikke mening, at gå helt amok over bilosen, fordi det er en nødvendighed, og noget jeg selv benytter mig af. Det er et valg vi alle tager, ikke et valg en gruppe mennesker tager, og så pådutter andre. Det er kollektivt, kan man vel sige.
Og så er det altså bare heller ikke et særlig godt argument, at fordi noget værre, skal man ikke gå op i rygning. Vi KAN ikke fjerne bilosen, men vi KAN fjerne den passive rygning.
maj 2004
Men det burde ikke være umuligt, at gå steder hen, hvor der ikke umiddelbart er nogle mennesker. De fleste rygere har vel øjne i hovedet, som de kan bruge til at navigere sig selv hen til steder, hvor der ikke er mennesker, man kan genere. De blinde kan blive undskyldt. ;o)
maj 2004
Så længe det foregår steder, hvor det ikke generer nogen.
For mig at se, er det egentlig det mindste man kan gøre, når man har valgt en så usund vane.
Og ja, vi kan godt blive enige om, at passiv rygning udenfor, ikke er ligeså skadeligt, som passiv rygning indenfor. Men det er heller ikke sundt. I bedste fald gør det ingen forskel. Det er - for mig - ikke et særlig godt grundlag for, at man ikke skal tage hensyn. :o)
Og desuden enig med dig i, at samfundet vil blive temmelig kedeligt, hvis alt forbydes. Det er heller ikke det, jeg er ude efter her. Jeg vil bare meget gerne være fri for at skulle stå i røgen, uden at det er MIG der skal tage hensyn til andres valg af usund vane. Jeg går da heller ikke og putter chips i munden på folk, bare fordi jeg selv har lyst til det - heller ikke selvom, at en enkelt chips ikke slår nogen ihjel. :o)
maj 2004
Jamen fremover vil jeg da tvinge en halv pose chips i munden på folk, når jeg selv har lyst til det. ;o) Det dør I jo ikke af.
Ej. Det er DIN vane, DIT valg, ikke mit. Jeg skal altså ikke vige, for DIT valg. Ikke når det er noget, der kan skade mig.
sep 2005
dec 2008
En anden vigtig ting er at de undersøgelser som falder anderledes ud,næsten alle har det til fælles,at de samarbejder med firmaer som nicorette. Tankevækkende.
WHO have en stor undersøgelse(på det tidspunkt det største) som ikke viste fare ved passiv rygning. Den holdning ændrede de så efter de kom i samarbejde med nicorette. Det kan man så tænke lidt over.
jan 2008
ja,jeg ryger også hvor det passer mig.
OG,så håber jeg så sandelig,at alle de hellige,ikke rygere,som altid tænker på deres hunde,som er passive rygerer,,og som kan dø af at,indånde cigratrøg,,Men selvfølgelig,ikke af benzinos,
ALTID,samler deres røgfri sunde hundes efterladensskab op..så,ikke vores røgbefængte hunde,,ikke også,skal "trækkes" med lunge/hjerteorm
Har man ikke lige en lortepose,så kan anbefales en frysepose.
Jeg er "hellig",samler altid lort op,vinter,forår,sommer,,og den dumme kolde vinter,.
Og,jeg vil aldrig,aldrig mere skrive om rygning,og de stakkels hunde,som vi rygerer åbentbart er med til at,forkorte deres liv,fy-fy-skamme
Mon hundenes beskyttelse,og hundens værn,måske vil,anklage mig for dyrplageri.
så,vil jeg gemme ham,hos dyrevenner der også ryger.
gider ikke mere,læse om dien div.mere eller mindre intelektuelle" modstand om rygnig..
husk bare at,samle div.hundelorte op
godt nytår
hilsen vibeke,og mopsen
maj 2004
Hvorfor skal jeg flytte mig, når det er dit eget valg, at være ryger?
maj 2008
https://www.youtube.com/watch?v=_BMT6BfxR7w
maj 2004
nov 2014
Kann i ikke høre, hvor barnlige i efterhånden er?
maj 2004
Sorry, men det er altså nogle halvlamme 'argumenter' du kommer med.
Uanset hvad, så tager DU et valg om, at du vil gøre noget. Og det skal jo så ikke gå ud over en vildt fremmed. Vi starter alle som ikke-rygere, ergo må det være et valg at blive ryger, ikke et valg at blive ikke-ryger. Derfor er det ikke et valg jeg tager, om at jeg vil undgå røg. Det er bare sådan, det bør være - hvilket også kan ses, på de love der laves omkring rygning.
Men der er nok bare forskel på opdragelse. Nogle bliver opdraget til, at ens handlinger så vidt muligt ikke skal gå udover andre. Nogle bliver så åbenbart opdraget til, at man kan gøre hvad man vil i det offentlige rum, uanset om det generer andre eller ej. Lidt skræmmende faktisk...
Emnet her viser vist bare meget fint, hvorfor rygere er en så forhadt gruppe mennesker. Ganske usympatiske og temmelig egoistiske. "Jeg tager et valg, og det skal I ALLE sammen indordne jer under." Nej, sådan fungerer samfundet gudskelov ikke, og de fleste er heldigvis også opdraget anderledes.
Og så smutter jeg, det her kører jo bare i ring, med det ene jammerlige argument efter det andet. :o) Og når man så begynder, kun at læse det man vil læse og kun svare på det, der passer ind i ens egen forestilling (som du har gjort længe nu), så står jeg altså af.
maj 2008
Det har intet med debat at gøre, når argumenter blot gentages uden håb om at blive forstået, endsige blot hørt. Der er i timevis intet "nyt" kommet frem. Som at høre en kedelig båndsløjfe.
Næsten alle debatter i denne her varieté drejer sig kun om at få ret - ikke nødvendigvis at ha' det.
Diktatur foreslås. Arh næppe, men en af demokratiets achilleshæle er jo at de fleste kun er de fleste og ikke altid de bedste.
apr 2008
maj 2004
Jeg slutter af med "og de fleste er heldigvis også opdraget anderledes."
maj 2004
"og de fleste er heldigvis også opdraget anderledes."
Og så skriver jeg også et par gange tidligere i tråden, at det ikke gælder alle rygere.
sep 2005
jan 2008
ja,jeg og måske andre,forstår da altid hvad du skriver
måske er jeg lidt langsommere,i opfattelsen,andre,.
mine agumentationer,er måske ikke så intellekturelle som dine,men prøver af bedste evne at,forstå dig,også vedr.det evige emne rygning..
slutter nu,for nu skal jeg have et glas portvin,og en gang røg.
stakkels verner,men han ligger i min seng,sådan ca. 2 m.fra røgen
vibeke
maj 2004
Man formes af den tid, man lever i - så mon ikke jeg havde delt den holdning, den gang. Sandsynligheden er stor.
Men jeg kan skam godt huske, da man fx måtte ryge på spisesteder.
Men jeg kan selvfølgelig godt se, at det kan være svært at forstå, at man ikke bare kan gå og genere andre, pga. nogle valg man selv tager. Heldigvis er der meget få mennesker, med sådan en tankegang. Tænk hvor væmmeligt vores samfund ville være, hvis alle gik rundt og mente, at man selv er så vigtigt, at det er alle de andre der skal indordne sig, efter en selv og de valg man selv træffer. Vores samfund kan jo ikke fungere, hvis vi alle har den holdning.
I er heldigvis selv skyld, i de love, der laves imod jer. :o) I kan jo ikke finde ud af at udvise hensyn, så nogen må jo hjælpe jer med det. :o)
maj 2004
ER det så ikke bedre, at gå lidt væk, og så have lov til at ryge i offentligt rum, fremfor slet ikke at have lov?
jan 2008
jeg læser ikke biblen som fanden
jeg bruger den som dørstopper,så gør den da lidt gavn
vibeke
sep 2005
maj 2004
"Verner du læser indlæg som fanden læser biblen."
Det betyder ikke, at du læser biblen som fanden, men at du læser indlæg, som fanden læser biblen.
Dit svar #349, viser vist bare, at den påstand er helt korrekt. ;o)
jan 2008
igen ordkløveri.
har ikke tid mere.
vibeke
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Jeg bor heldigvis i en forstad, hvor man må ryge hvorend det passer en - også udenfor sit hus, på torvet, ved busstoppestedet og på den lokale bodega.
De få gange, jeg forvilder mig ind til "storbyen" (Århus), så ryger jeg på fortovet, udenfor butikker og restauranter og ved busstoppesteder for det er for én i Hel.... de eneste steder, jeg MÅ ryge der inde i storbyen. At jeg så tilfældigvis står ved siden af en ikkeryger det rager mig langsomt, for jeg har taget hensyn til ikkerygerere hele aftenen og trænger til MIN treat!
dec 2008
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.203
Man kan i min optik ikke tillade sig at drive heksejagt på rygeren, det er respektløst og for at blive i det bibelske sprog som er brugt før i denne tråd så lad den som er helt ren kaste den første sten ! Vi har vist alle nogle vaner der ikke er lige hensigtmæssige.
Derimod skal rygere jo heller ikke demonstrativt holde på deres ret til at ryge udenfor, hvis dette betyder, at man som ryger ved, at man generer en masse mennesker, f.eks. lige foran en indgang til et indkøbscenter etc. etc. Der går jo ikke noget af nogen, ved lige at rykke lidt væk, så man skaber mindst mulig gene.
Hey hvor bliver overbærenheden, tolerancen og hensynet af i vores verden ?
Hilsen Ikke rygeren.
julegaver/cigeratter