546 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Iphone 5c vs samsung Galaxy eller andet?? Iphone 5c vs samsung Galaxy eller andet??

Glædelig jul alle sammen! Håber i havde en dejlig aften smiley
Jeg var så heldig at jeg fik en Iphone 5c i julegave, men problemet er egentlig at jeg aldrig har haft apple før, og egentlig nok ikke gider...
Jeg har en HTC nu, men har kigget lidt på enten en Samsung galaxy eller den helt nye Samsung Galaxy Alpha smiley
Jeg tænker at ved at jeg ingen apple produkter har, vil jeg kunne få mere sjov ved en anden model og mærke af mobil end lige Iphone smiley

Jeg bruger mobilen til privatbrug, med kalender, sms/mms, surfing på nettet, spil osv :-).
Jeg vil gerne at der er godt med plads og godt kamera da jeg jo tager billeder af hundene smiley
Hvad synes i jeg skal vælge?
please, ikke de der kommentar med at jeg skal vælge IPhone fordi det er det bedste,
jeg ønsker en mobil jeg kan bruge som vil være den bedste til mig smiley
Jeg vil nok også gå ned i butikken og snakke med dem, men ville lige forhøree mig lidt her først, da de jo blot prøver og sælge mig hvad som helst smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Iphone 5c vs samsung Galaxy eller andet??
  • #2   25. dec 2014 Kigger vi ren specs, så er Alpha og S5 bedre end 5c, derudover må det handle om styresystem og hvad man er vant til og hvad man er til.

Personligt er jeg uden tvivl Android-bruger og så er jeg generelt Samsung-bruger through and through smiley
    - Hvilket så også gør at jeg ikke er meget for iPhone, men mest pga. mange af de features iPhone kommer med, bare er så 'gamle' kontra Android, alt de kommer med ting vi andre har haft længe.

Jeg har skulle bruge min mors iPhone lidt og jeg synes det er så træls at man ikke sætte den mere personligt op - det praktiske må vel så være at det ikke er så svært at finde rundt hvis man skal bruge en andens iphone etc. - derudover synes jeg de går meget nemmere i stykker, måske også fordi mange af dem har 'glas' både foran og bagpå.

Jeg kan godt lide Android, det er brugervenligt - efter min mening - og man kan lave en opsætning i mobilen som bare passer en helt.

http://www.mofigo.com/dk/?q=apple-iphone-5c_VS_samsung-galaxy-alpha
    http://www.mofigo.com/dk/?q=apple-iphone-5c_VS_samsung-galaxy-s5

Men gå ned og prøv mobilerne, mærk dem i hånden hvad passer bedst etc. - jeg har pt. en Samsung Galaxy S4, vi har lige købt en 5'er, som jeg skal ha' når kærestens 5'er kommer retur fra rep. - har været lidt i tvivl om jeg ville udskifte min 4'er, er rigtig glad for den og synes den til mig har en dejlig størrelse! 5'eren er liiige lidt større og synes måske den er lidt for stor, men der er også lidt praktisk i at have ens mobiler i forhold til udstyr f.eks. i bilen etc. - så har kigget ondt på kæresten og sagt at han dælme skal passe godt på den, for den er MIN, han LÅNER bare smiley

Tilgengæld har jeg prøvet en HTC One i en kort periode og jeg synes bare slet ikke jeg kunne greje den, tiltrods for det er Android - bare det at menuen kørte den anden vej, ej det kunne jeg slet ikke med smiley Synes så også den var ret langsom at bruge.

Men, jeg vil så også tilføje - at skal du skifte din 5c du med en Galaxy, skal du nok regne med at skulle hoste op med lidt flere penge smiley 5c'eren er ikke så dyr igen, kontra andre iPhone 5'ere og Samsung Galaxy'er.

Held og lykke med valget smiley

• #3   25. dec 2014 Altså hvis ikke man er Apple menneske , så synes jeg da helt sikkert du skal vælge en af de andre mærker som også laver fede mobiler smiley hvis ikke jeg var helt tosset med Apple så ville jeg gerne prøve en Samsung smiley

• #4   25. dec 2014 Der var for ikke så lang tid siden en forbrugerundersøgelse, der kårede Samsung som den bedste mobiltelefon på markedet.
    Jeg har selv en Samsung S4 mini, den er super god, kan det hele og har en tilpas størrelse (den er ikke mini, den har en almindelig smartphone størrelse), jeg har intet dårligt at sige om den, men har heller ikke prøvet andet end Samsung. Min mand har en Iphone5 som han ikke er helt tilfreds med, der er ofte dårligt signal. Det er en arbejdstelefon han har, så ved siden af har han købt en lille billig mobil til 300 kr, den er han meget mere glad for og den bruger han meget mere end hans Iphone.

• #5   25. dec 2014 Jeg er appel menneske. Pg hvis i spørger min kæreste var jeg meget svær at overtale da jeg skulle gå fra en HTC til en iPhone i dag kunne jeg ikke tænke mig andet. Jeg elsker den måde telefonen er indrette på og finder Android telefoner umulige at finde ud af ?? så det er mere et personligt valg, når det er telefoner smiley

• #6   25. dec 2014 Jeg har lige købt en Oneplus One (64 GB) for 2500,- med levering. Kigger man på specifikationerne er Oneplus One ligeså god som flagskibs-mobilerne, altså fx. HTC One M8 og SGS5. Det kræver så, at man får en såkaldt invite, før man kan købe den. Det jeg godt kan lide ved den er, at styresystemet er Android, men mobilen er lavet af Cyanogen(mod). Er ikke helt vildt meget inde i nørdede mobildetaljer, men de kører deres version af Android på en måde der gør, at man har langt flere tilpasningsmuligheder end man normalt ville have.

1+1 er så en riimelig stor mobil. Den er lige så stor som iPhone 6. Så man skal selvfølgelig lige være afklaret med, at man ikke bare lige kan bære rundt på den som med en almindelig mobil. Men udover dette synes jeg den er enormt billig i forhold til, at den rent teknisk er på linje med de førende modeller inden for Samsung og HTC. Min far købte sin 1+1 for et par uger siden, så den har jeg prøvet en smule, og jeg må indrømme at jeg synes det er en lækker mobil selvom den er så stor. Jeg glæder mig i hvert fald til at modtage min smiley

• #7   25. dec 2014 Måske spørgsmålet også går lidt på: vil du gerne have minimale opsætningsmuligheder - som ved iPhone, hvor mulighederne er meget, meget enkle - eller flere muligheder for at flytte rundt på tingene - som ved fx. styresystemer som Android, hvor der er langt flere tilpasningsmuligheder, men som også kan være irriterende for nogle mennesker smiley

• #8   25. dec 2014 Min mand har lige købt Alpha'en... Han gik fra en HTC One til den, og han er ovenud tilfreds...
    Især med størrelsen som er en del mindre end HTC'en og min Sony Z3....

• #9   25. dec 2014 Jeg har før haft bl.a. Iphone 4. Men sidst jeg skulle have ny bestemte jeg mig for en Samsung Galaxy Alpha, og det har jeg ikke fortrudt.
    Jeg er ikke specielt farvet af valg af styresystemer da jeg er vant til både Ios og Android. Men der er bare flere muligheder med Android, og så synes jeg også at Alphaen er virkelig lækker i kvaliteten.
    Så den ville jeg helt sikkert vælge igen smiley

• #10   25. dec 2014 I er da bare fantatiske! Mange tak for de mange brugbare svar!
    Jeg vil forsøge at søge lidt på nettet omkring de forskellige modeller - lige nu står jeg mest for en galaxy alpha smiley

• #12   26. dec 2014 Mike: Os alpha? Er jeg en dør eller mener du Galaxy Alpha? Nå, men har du prøvet at søge på google med "os alpha kamera" og så se, hvad folk har af erfaringer med det? Sådan får man nemlig rimelig hurtigt bekræftet, om kameraet i en bestemt telefon generelt har en tendens til at lave slørede billeder smiley

• #15   27. dec 2014 Wow, det er da et vildt godt billede! Jeg tror ikke rigtig det kan have noget med indstillingerne at gøre, hvis ikke du selv har ændret en masse. Mange mobiler tager langt bedre billeder når der er solskin, end hvis det er indenfor - jeg ville nok lave en søgning på google med "Galaxy alpha camera" (jeg tænker der kommer mest op på engelsk) og så se, om der ikke skulle være nogle forums/debatter, hvor folk har delt deres oplevelser med mobilens kamera smiley

• #16   27. dec 2014 Jeg har i dag byttet min iphone 5c til en Samsung galaxy Alpha :)Nøj den er god! Jeg er glad, meget glad!! ??

• #17   27. dec 2014 Hov, forresten, Mike/Vegas mor, har du set disse sider? Måske du kan finde noget på dem? smiley

http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/samsung-galaxy-alpha-1263303/review

http://www.trustedreviews.com/samsung-galaxy-alpha-review-camera-page-3

http://www.technobuffalo.com/reviews/samsung-galaxy-alpha-review-beauty-is-only-skin-deep/

http://www.techspot.com/review/910-samsung-galaxy-alpha/page4.html

http://www.lydogbillede.dk/test/mobil-gadgets/samsung-galaxy-alpha/
    (her står der fx. "Sensoren gør ganske vist et godt stykke arbejde med at holde farvestøj nede under dårlige lysforhold, men her har kameraet svært ved at finde fokus, så man ofte få slørede billeder med udtværede detaljer.")

Ved ikke, om de var til nogen hjælp smiley

Kommentér på:
Iphone 5c vs samsung Galaxy eller andet??

Annonce