Skoleopgave - anoreksi {{forumTopicSubject}}
Vi arbejder i klassen med forskellige former for spiseforstyrrelser, og jeg har fået anoreksi.
-Da jeg intet ved om dette, udover at de udsulter sig selv, håber jeg at i kan hjælpe?
Hvordan holder de sulten ud?-Kan de ''slukke'' for det? -Hvordan?
Jeg kan forestille mig at de er ekstremt trætte hele tiden, selvom de fleste lever et mere eller mindre normalt liv udenfor hjemmet. -Hvordan holder de kroppen i gang?
Hvordan starter det? -Dårligt selvværd, overvægt, eller bliver det bare en vane ikke at spise?
Opstår der indlæringsbesvær, når de udsulter sig selv?
-Kan man blive direkte hjerneskadet ved at sulte?
Hvornår begynder man at blive fysisk svækket?
Håber nogen kan hjælpe.:) -Taget i betragtning at det er så alvorlig en sygdom er der ikke meget at finde på nettet.:|
jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 218
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 110 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 1.151
jan 2013
jan 2013
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
Jeg havde det fra jeg var en 8-9 år, til jeg var omkring 13 så skiftede det til bulimi i stedet, for år efter at ende med den spiseforstyrrelse som der stadig i dag er den mindst kendte, som bliver kaldt bed.
For mig var det aldrig en motivation at være tynd, det var mere et behov for at have kontrol, min barndom var kaos og det eneste jeg selv havde styr over, var min mad.
Jeg levede stort set at tyggegummi og vand, jeg kunne ikke mærke sult og når jeg ind i mellem spiste så blev jeg faktisk dårlig,
Min hud var tør og jeg har altid haft tyndt hår, men kan ikke mindes at jeg altid være træt, faktisk så sov jeg kun en 4-5 timer i døgnet.
Dog havde jeg ofte ondt i mit hoved.
Hvis der er andet du gerne vil vide så skriv gerne en pb
Skoleopgave - anoreksi