{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

Skoleopgave - anoreksi {{forumTopicSubject}}

Vi arbejder i klassen med forskellige former for spiseforstyrrelser, og jeg har fået anoreksi.

-Da jeg intet ved om dette, udover at de udsulter sig selv, håber jeg at i kan hjælpe?

Hvordan holder de sulten ud?-Kan de ''slukke'' for det? -Hvordan?

Jeg kan forestille mig at de er ekstremt trætte hele tiden, selvom de fleste lever et mere eller mindre normalt liv udenfor hjemmet. -Hvordan holder de kroppen i gang?

Hvordan starter det? -Dårligt selvværd, overvægt, eller bliver det bare en vane ikke at spise?

Opstår der indlæringsbesvær, når de udsulter sig selv?
-Kan man blive direkte hjerneskadet ved at sulte?

Hvornår begynder man at blive fysisk svækket?

Håber nogen kan hjælpe.:) -Taget i betragtning at det er så alvorlig en sygdom er der ikke meget at finde på nettet.:|

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoleopgave - anoreksi
  • GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 218
  • #3   18. dec 2014 Prøv at Google socialpsykiatrien og spiseforstyrrelser .. LMS og ps-spiseforstyrrelser..der kan du finde lidt,jeg har nogle bøger om anoreksi og selvskadende adfærd,men de ligger i en flyttekasse,men kan godt finde den i løbet af et par dage.. Jeg har arbejdet i socialpsykiatrien i en årrække og samarbejdede med beboere der havde netop den problematik,nemlig en spiseforstyrrelse OG selvskadende adfærd i form af skære sig selv.. Dem jeg var sammen med ville have kontrol og mere kontrol..de var bange for at slippe kontrollen og spise og den måde de kunne kontrollere noget på var maden og/eller overdreven motion..det er et meget meget stort alvorligt emne,da den kan have en dødelig udgang... Der er et bofællesskab hvor beboerne der bor der har den problematik,kan ikke lige huske navnet men jeg skal nok skrive når jeg kommer på det....

• #5   18. dec 2014 Psykiatrifonden har lavet en masse bøger om emnet..prøv at Google det..den bog jeg har hedder :fra offer til sejrherre...fra psykiatrifonden...

• #6   18. dec 2014 Det hedder holmstrupgård,det er for unge ml 13-23 mener jeg..jeg selv har arbejdet på noget der hed vestervænget i socialpsykiatrien,det findes bare ikke i den form mere som botilbud desværre ...

• #8   18. dec 2014 Jeg vil gerne fortælle dig om hvordan det var for mig at leve med anoreksi.

Jeg havde det fra jeg var en 8-9 år, til jeg var omkring 13 så skiftede det til bulimi i stedet, for år efter at ende med den spiseforstyrrelse som der stadig i dag er den mindst kendte, som bliver kaldt bed.

For mig var det aldrig en motivation at være tynd, det var mere et behov for at have kontrol, min barndom var kaos og det eneste jeg selv havde styr over, var min mad.

Jeg levede stort set at tyggegummi og vand, jeg kunne ikke mærke sult og når jeg ind i mellem spiste så blev jeg faktisk dårlig,

Min hud var tør og jeg har altid haft tyndt hår, men kan ikke mindes at jeg altid være træt, faktisk så sov jeg kun en 4-5 timer i døgnet.
    Dog havde jeg ofte ondt i mit hoved.

Hvis der er andet du gerne vil vide så skriv gerne en pb

Kommentér på:
Skoleopgave - anoreksi

Annonce