{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

Eva
Eva
Online Tilmeldt:
19. jul 2012
Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035

Hvorfor er det så svært? {{forumTopicSubject}}

Jeg undskylder på forhånd for et meget langt indlæg, men jeg har simpelthen brug for at få lidt luft.

Gustav fik for 9 måneder siden, godt 2 år gammel, konstateret svær HD og fremskreden slidgigt på begge hofter. Både dyrlægen og jeg - og alle andre, der kender vovse for den sags skyld - blev meget overraskende, da han ikke umiddelbart viste tegn på smerte. I bakspejlet kan jeg da godt se, at han havde sat tempoet lidt ned, men jeg havde egentlig taget det som et tegn på, at DAMP-hunden var ved at blive voksen.

I løbet af den sidste måneds tid er han stille og roligt blevet mere og mere "doven". Han vil mægtigt gerne arbejde, men tager vi et træningspas på en time lørdag morgen, foregår resten af weekenden i gammelmandstempo. I modsætning til tidligere leger han meget sjældent tagfat. Han vil skam gerne, men han løber 10-20 meter for så pludselig at stoppe op for at snuse.

Herhjemme leger han gerne med Ingle, og han er stadig et fjollehoved, men der bliver kortere og kortere tid mellem pauserne.

I sidste uge lagde jeg mærke til, at han var begyndt at "gå urent" på forpartiet. Et besøg hos dyrlægen i lørdags bekræftede mine værste anelser: den er tilsyneladende gal med albuerne også smiley

I morgen skal han så røntgenfotograferes, og jeg må ærligt indrømme, at jeg næppe kommer til at sove ret meget i nat.

Jeg er simpelthen skrækslagen for, hvad billederne viser. Jeg er bange for, at det snart er tid til at sige farvel. Jeg er bange for, at Ingle snart skal miste sin højtelskede "storebror" og bedste ven.

Jeg har kæmpet for at holde Gustav i super fysisk form, og det er heldigvis lykkedes, men den sidste tid er det gået meget voldsomt tilbage, og jeg er bange for, at det bare ikke længere er nok. Dyrlægernes vurdering er, at der kun er smertebehandling tilbage.

Jeg er ikke i tvivl om, at Gustav, trods daglige doser smertestillende, har smerter. Selvom han umiddelbart virker lalleglad og fuldkommen sorgløs, kan jeg se på ham, at han gerne vil mere, end han kan. Hvor længe kan jeg være det bekendt?

Lige nu har jeg dårlig samvittighed. Dårlig samvittighed over ikke at kunne smertedække ham ordentligt. Dårlig samvittighed over ikke at magte flere "alternative" behandlinger. Dårlig samvittighed over ikke at kunne være sammen med ham i døgndrift. Dårlig samvittighed over at tilsidesætte Ingle. Dårlig samvittighed over efterhånden kun at kunne se én vej for en ellers ung og glad hun, nemlig regnbuebroen.

For f......, hvorfor skal det være så svært??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er det så svært?
  • #1   15. dec 2014 Årh ha, det er heller ikke svært at se på hans billeder hvor glade de er for hinanden. God bedring med ham. Har du givet ham kosttilskud der styrker hans led? Herhjemme giver jeg canosan, det er hundedyrt, men har kun hørt godt om det.

  • #2   15. dec 2014 Åhh hvor jeg føler med dig, og så med så ung en hund der burde have masser af år endnu smiley
    Jeg vil ikke råde dig til noget, det er kun dig der ved om det er ved at være tid til den sidste rejse.
    Og husk på, at det også er kærlighed at sige stop for flere smerter.
    krammer herfra smiley


  • #3   15. dec 2014 kender godt din følelse.. og det er skide hårdt og skide uretfærdigt, at så ung en hund, skal lide og vi ikke kan være uden bekymringer.. krydser alt der at krydse for jer smiley

  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #4   15. dec 2014 Hvor er I søde, tak smiley

    Gustav har fået kosttilskud i et års tid nu. For et halvt år siden skiftede jeg til Flexi Life Platinum, som har haft rigtigt god effekt, men det rækker bare ikke længere smiley

    Jeg håber virkelig på det bedste i morgen, men hans venstre albue er meget øm, så jeg frygter virkelig, at albuerne er lige så slemme som hofterne smiley


  • #6   15. dec 2014 Føler virkelig med dig. Har lidt samme problem med min ældste tøs. Hun er blevet meget bedre, efter vi er begyndt på tilskud og træning - men nogle dage er hun altså bare mere sløv, stiv og sur end andre. Idag har hun tonset rundt på stranden og nydt livet, men hva med imorg?
    Det er simpelthen så svært at vurdere, og det er jo kun en beslutning du selv kan tage.
    Krydser fingre for at billederne er positive smiley


  • #8   15. dec 2014 Kun 4,5 år :(. Er ogs afklaret med at hun nok ikke bliver så gammel som hun burde, men vil jo gerne beholde hende sålænge som overhovedet muligt.

  • #10   15. dec 2014 Hun brækkede sit ben for 2 år siden og vi havde meget besvær, med at få hende til at bruge benet efter. Hun ville meget gerne hinke rundt på 3 ben og gjorde det længe. Det har så foresaget HD og slidgigt i benet, desværre. Jeg synes ikke at det er så slemt at hun skal have fred, men det går jo desværre stærkt med sådan noget l*rt smiley

  • #12   15. dec 2014 Ja, det mener dyrlægen. Hun var helt muskelfattig i benet, vi prøvede at træne det (vi har dog ikk været konsekvente nok), men hun ville hellere fortsætte på 3 ben. Man kan selvfølgelig aldrig være sikker på at det er grunden, men det er det mest sandsynlige.

  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #14   15. dec 2014 Jeg glæder mig stort over hver eneste øjeblik, hvor Gustav tosser rundt og er sit "gamle" glade jeg, men det er sk...svært, når han bagefter ligger og slikker på sine poter, fordi han (igen, igen) har overvurderet sig selv.

    Det gør det så heller ikke nemmere, at Ingle tydeligt "savner" storebror, når Gustav har ondt.

    Jeg har bestemt ikke lyst til at skulle undvære Gustav, men omvendt er jeg frygteligt bange for at trække den for længe. I har jo fuldstændig ret: Han skal leve for sin egen skyld - ikke for min eller Ingles.


  • #16   15. dec 2014 Øv øv Eva.. Det er så hårdt at skulle tage en beslutning, der gælder en elskets liv. Du lyder dog til at være realistisk omkring det, selvom det er så fandens uretfærdigt.

    Cookie - Hun går 'normalt' på det idag, og har gjort det lidt over 1 år. Hun går dog på en lidt aflastende måde, hun står ogs altid med benet lidt fremme når hun står stille. Hun halter dog kun, hvis hun har været meget fysisk aktiv og har ligget ned længe efterfølgende.


  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #18   15. dec 2014 Nu må vi se, hvad billederne viser. Jeg glæder mig ikke ligefrem, men det bliver trods alt rart - forhåbentlig - at få svar på, hvorfor han tilsyneladende har så ondt.

  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #19   16. dec 2014 Så er billederne taget, og jeg får vist lov at ånde lettet op i denne omgang.

    Billederne af albuerne viste intet unormalt, så min skønne dyrlæge valgte lige at tage billeder af poter, håndled og skuldre, nu Gustav alligevel var bedøvet. Også disse var normale, og leddene virker så tilpas stabile, at der sandsynligvis blot er tale om enten en forstuvning eller overbelastning.

    Nu skal Gustav have lidt ekstra smertestillende og ro en uges tid, og så håber vi ellers, at smerten foretager sig.

    Og heldige Ingle får lov at beholde sin højtelskede "storebror" smiley


  • #20   16. dec 2014 Åh hvor dejligt at høre (:

  • #21   16. dec 2014 Ehj hvor fantastisk smiley
    det var da en lettende nyhed, så har i ham forhåbentligt mange år endnu smiley


  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #22   16. dec 2014 Ja, det var virkelig en lettelse - jeg har i hvert fald fået den bedst tænkelige julegave smiley

    At dyrlægen så oven i købet var så sød at røntgenfotografere resten af forpartiet, gjorden bare "gaven" endnu bedre smiley


  • #23   16. dec 2014 åh,hvor er det godt at hører,at han p.t.,er fritaget for yderlige gigt i både albue og andre led.

    hvor har du gjort et fint stykke arbejde med gustaf..krydser finger for at,lille søsteren,får lov til at beholde sin storebror.

    god dyrlæge du har.

    så god jul til dig,gustav og lillesøsteren.

    håber i kan opleve mange gode jule sammen

    hilsen
    vibeke


  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #24   17. dec 2014 Tak, og god jul til dig og mopse Verner også, Vibeke smiley

    Jeg glæder mig usigeligt til at få min gode gamle Gustav tilbage - med krudt i måsen og fluer i hovedet! Heldigvis vil han stadig gerne putte i sofaen, men det er nu ikke helt det samme uden en lang "fjolletur" i skoven.

    Heldigvis er der snart dømt juleferie, så jeg har god tid til at nusse om begge hunde smiley



  • #26   18. dec 2014 Det lyder godt smiley
    Skønt at det ikke var så slemt som du frygtede!


Kommentér på:
Hvorfor er det så svært?

Annonce