835 visninger
|
Oprettet:
Hvilken hund ville passe godt til mig? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil da lige høre om i kunne hjælpe mig med at finde min nye bedste ven (dette er kun overvejelser) så hvilken hunde race ville passe godt til mine krav?
Krav Til hund
Den skal kunne klare at man kan gå lange ture og endag mange gange om dagen og lave tricks med den og agility og vandre nogle gange, den skal være stærk og modig, den må gerne og skal kunne klare at blive trænet til at trække kælk i sneen. Hvis i kender en/flere hunde race som ville passe til det så sig endelig til
På forhånd tak
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
apr 2013
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 144
http://www.gipote.dk/racehunde
nov 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.549
Jeg synes fx en lang tur er 5 km, men nogle synes måske at 10 km er langt.
Vil du stille op i konkurrencer i fx lydighed, agility o.lign., eller er det kun hygge?
Hvordan har du det med pelspleje?
Skal den være selvstændig eller pleasende?
maj 2004
Hvem kommer til at have ansvaret for hunden? Bliver det DIN hund, eller dine forældres/din families hund?
Hvor lang tid skal den være alene hver dag?
Hvor mange er I i familien?
Hvordan er jeres hus - er der fx trapper?
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
For at gøre en lang historie kort, så gik vi rundt og ledte efter en hund, der meget vel kunne være løbet ud foran en bil og være død i øjeblikket. Hold nu kæft, jeg havde det - og har det stadig - sindssygt dårligt over det. Puha, det er altså bare den værste følelse ikke at ane, hvor fanden ens højtelskede hund er - eller om den er død. Hun rendte flere kilometer, pissebange med en slæde bagved, inden en sød gammel dame fandt hende og tog hende ind i sit eget hus.
Bare en halvlang besked for lige at advare om, at man skal huske at tage sine forholdsregler inden man begiver sig ud i sådan noget. Ikke fordi jeg tror, at du er dum og naiv, men jeg lærte det i hvert fald på den hårde måde
maj 2004
Jeg har en samojede, der uden tvivl vil egne sig godt til det meste træningen - men ikke på højt niveau. Er man ikke en så erfaren træner, kan det være meget svært at træne dem, fordi de er meget selvstændige (dog ikke så meget, som flere af de slædehunde), men gør man en indsats for at sætte sig ind i det, så synes jeg ikke det er svært. De kan dog godt finde på at smutte, hvis de ikke synes det er spændende nok, eller hvis de ser noget mere interessant - det kan give problemer i fx agility.
Det er ikke den mest oplagte race, men det er muligt. Jeg tror dog ikke, at en 14-årig kan tumle det selv, så det kræver at der er voksne med. Skal det være en slædehund, synes jeg samojeden lyder som det mest oplagte valg. :o)
Men det kommer også an på hvor meget de skal være alene, for det egner de sig ikke rigtig til. De kan godt lære det, men de har det bedst med at være sammen med familien hele tiden.
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 527
Hvilken hund ville passe godt til mig?