1.276 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

beskkittet forsvarer beskkittet forsvarer

Jeg,har en for mig alvorlig sag.

Intet krimenelt,MEN en sag om hustrubidrrag,og påstået overførsel
af div.obligationer,som jeg tilbage i "ruders konges tid"

Aldrig har modtaget.

Jeg er bleven stævnet af min eks.mand,vedr.hustrubidrag,som han ikke mere vil betale.

Har været i retten,og i vidneskranken,lukket retsmøde.

Jeg har fået en beskittet advokat.

2.mdr.før retsmødet fik jeg

nr.1.advokat.Afleverede div.papirer,og gik fortrøstning fuld derfra

1.mdr.før det lukkede retsmøde(lukket fordi,det handlede om sagsøgers økonomi,IKKE min).
fik jeg,så at vide,at p.ga. travlhed,kunne nr.1 advokat,IKKE tage min sag(som jeg ALDELES ikke selv havde indlagt).

Så,fik jeg nr.2 advokat.Vi talte sammen,jeg afleverede div.papirer,og var lidt utryg,ved det hele.

3,ja 3 dage FØR den endelige retssag,for lukkede døre,fik jeg så endnu en beskittet advokat.

Der brød min psyke sammen.

Jeg ringede,og spurgte nr.3 advokat,hvorfor jeg nu igen havde fået er beskittet advokat.

Han svarede,at nr.2 advokat,udelukkende arbejde med kriminal sager,og det var min jo ikke

Jeg sagde så til nr.3 advokat,jeg meget gerne ville have et møde med ham FØR retssagen,og han foreslog,DAGEN FØR det endelige retsmøde.

Så,blev jeg vred,og sagde til ham,at jeg ikke havde overskud,nok til til at mødes med ham 1 dag før det endelige lukket retsmøde.
Så,jeg ville gerne have mødet ændret til 2.dage føer retsmødet.

Det var så o.k.

Nå,mit endelige spørgsmål går på

OM en beskittet advokat,er lige så effektiv,som en advokat,man hyrer af "egen lomme".

Jeg har fået fri process,sagsøgeren også(eks.mand),har ligeledes og fået fri process.

Der er en indkomst forskel,på mig,og sagsøgeren(eks),på omkring 10.000.-

Altså min er mindst 10.000.- lavere.

Nå,ja spørgsmålet igen

En,beskittet advokat,er vedkommende,lige så effektiv,til at,varetage sin klients sager som ,hvis det nu havde været en "privat" betalt advokat. ???

Som jeg ikke ville have en jordisk chance for at betale.

Noget af al det her,drejer sig.bla.om,nogen obligationer,som jeg aldrig har fået.Det ligger ca.12 år.tilbage.

Og,nr.3 advokat,synes jeg åbentbart selv,skal finde ud af,at komme med div.papirer,om jeg har eller ikke har fået de obligationer.

ved godt det ikke drejer sig om hunde det her,men må lige have noget på plads,vedr.en beskikket advokat.

Tak,for hvis nogen har læst det her.

Mopsen,"kliner" sig op om mig,ved godt jeg ikke er særlig spændende,men så meget mere "omklamrende",vedr.ham.

Ja,det hedder ekstra godbidder,og en god billig bøf fra Netto

vibeke .

:

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  beskkittet forsvarer
  • #2   27. nov 2014 Jeg er også sikker på du kan være helt rolig . De er lige så dygtige som dem du selv betaler. Held og lykke smiley

• #3   27. nov 2014 Jeg vil holde på at en beskkittet forsvare /advokat, er lige så god ,som hvis du selv fandt en De skal jo alle rette sig efter loven
    Jeg ville syntes, det var noget andet, hvis du havde en advokat, du kendte rigtig godt ,og som du ville føle dig tryg ved ,Men de skal alle igen rette sig efter loven
    Også held og lykke herfra smiley

• #4   27. nov 2014 En advokat kan enten være bestukket eller beskikket. To (meget) forskellige ting.
    Ja, jeg savner også Isabelle smiley

• #5   27. nov 2014 Du kan vælge en anden advokat, så længe denne er "på listen" og har tid og lyst til at tage din sag.
    Og de fleste er på denne "liste"

• #6   27. nov 2014 Det hedder lige for en ordens skyld en beskikket forsvarer smiley

Og de kan være ligeså gode som en du selv betaler. Når det så kommer til det, så er det ikke dig, der skal komme med dokumentation for, at du har/ikke har fået de obligationer, det er din eksmand, der skal bevise, at han har overført dem til dig.
    Du kan jo ikke bevise, at du IKKE har fået dem, hvad skulle være dokumentation for noget, man ikke har modtaget??? Han må have en kvittering for, at værdipapircentralen har overført obligationerne til dig, og så kan man undersøge sagen derfra. Har han ikke det, og du heller ikke har kvitteret for modtagelsen, så er det hans problem.

• #8   27. nov 2014 Gimli - jamen jeg er jo ikke dansklærer. Nærmere sprogspasser smiley

• #11   27. nov 2014 En beskikket forsvare er bestemt lige så god som en man betaler for af egen lomme..

Jeg har haft en beskikket advokat, og hun var intet mindre end fantastisk.. smiley

Min sag var ret så kriminelt (jeg var IKKE den anklaget).. Jeg, eller anklageren vandt sagen og jeg fik en (i mine øjne latterlig lille) erstatning..

En advokat kan desuden være beskikket for en klient og betalt af egen lomme for en anden klient.. smiley
    Så de er bestemt lige gode uanset om advokaten er betalt af staten eller betalt af dig.. smiley

• #12   28. nov 2014 kirsten r

ja-ja-plejer nok at,kunne stave rigtigt.denne gang kiksede det for mig.jeg kunne jo bare slå op i nu dansk ordbog.

Læser lige alle jeres indlæg igennem.

kirsten r

Jeg har ingen kvittering,på,de påstået obligationer er overført til mig.

,til gengæl kan sagsøgeren heller IKKE dokumenterer,eller vise en kvittering,at obligationerne,er overført til mig,via nordea bank,som aldrig har været min bank.
    Hverken før eller efter skilsmissen.

Jeg har lidt på fornemmelsen,at nr.3. advokat,gerne så,at jeg selv fandt ud af,i hvilken bank,obligationerne,var bleven overført til.Den gang,jeg skulle have obligationerne,det var en bodelings overenskomts.

som skulle overføres til min bank.Jeg ringede forleden dag,til min den gang bank filial.
    Fortalte historien.Der blev sagt,at det ville koste 800.- pr.time hvis de skulle går ca.10 år.tilbage.Så,det har jeg selvfølgelig ikke råd til.

Det er derfor,jeg spørger her.

Er det ikke min,nu skal jeg nok stave det rigtigt,beskikket advokat,der bør undersøge sagen. ?? da han ligger inde med de relevante papirer.

Det er derfor jeg har spurgt,her,om en "stats" betalt advokat,der skal indhente de fornødne, papirer,og div.kvitteringer.
    Og,ikke hans klient ,altså mig ;;;

hilsen vibeke

• #13   28. nov 2014 Vibeke hvis du ikke er tryg med din bestikkede advokat, så finder du en anden, som så overtager din sag. Det er en formalitet.

• #14   28. nov 2014 gimli

tak for dit råd.

Ja,jeg,"drosler" lidt ned overfor advokaten.Jeg er selv forvirret normalt,men i øjeblikket,ja,i lang tid,har jeg været så,forvirret,at mine børn i smug ,taler om altzheimer.(sådan med et "skævt" grin om munden.
    DET har jeg ihvertfald IKKE

men advokaten synes selvfølgelig,at jeg virker forvirret.

JA,for fanden,jeg har ALDRIG stået foran en dommer i en rets sal for lukkede døre.,jeg følte mig håbløs,nervøs ect...

Og,så efter retssagen,sagde advokaten til mig:

Sig mig kan du ikke lide penge,ja for du har jo ikke brug af den passus,at du hvert år,har lov til at få et efter gældende regler,at ansøge om forhøjet ægtefælle bidrag

Altså,jeg har aldrig gidet ansøge om et forhøjet bidrag,på måske 50.- mere om måneden.

Og i alt det her ligger der jo,fra min side,nogle TÅBELIGE føelser bag.

,ja,jeg er dum,naiv,godtroende ect...og det synes "min" advokat også.

mange tak for dit svar

hilsen
    vibeke

• #15   28. nov 2014 hous buster

Det er jo DET,jeg ikke rigtigt tør.

nr.3 har alle mine dokumenter..

Jeg har ALDRIG,før været i sådan retssag.Altså sagen mod mig,foranlediget af sagsøren.

Men det der har gjort mig utryg,er at jeg nu er på nr.3. advokat.
    Og fik det først at,vide 3 dage FØR retssagen.

Og,jeg føler ikke,vi har "samme fodslag"vedr.
    punkt 1 hustrubidrag

pkt.2 div.obligationer.

Han anser mig for at være naiv,OG det har han fuldstændig ret i.

Og,så beder han mig om,SELV,at undersøge sagen vedr.div.obligationer.
    Og,når jeg er så naiv-tænker han så,tja,så må hun også selv undersøge det med obligationerne.

tak for dit råd

hilsen vibeke

• #16   28. nov 2014 carina

du var tilfreds med din "stats betalte" advokat.

Der jeg glad for at hører.

Det er nok bare mig,den gamle her,som mangler "stål nerverne".
    Har haft,har ikke mere.

men jeg har min elskede mops,som "kliner" sig op til mig,fordi jeg nok ikke hele tiden,har fokus på ham.

Han får derfor ekstra godbidder.Så,når hele det her "hurlum hej" er overstået,skal han på slankekur(tror jeg nok)

hilsen
    vibeke

• #17   28. nov 2014 til alle jer

der har været så søde,at læse mine grammitiske fejl,og alligevel,give mig støtte,og fine gode råd

1000 tak,fordi i gad læse min historie.

og,så er jeg glad for at,off tropic,også har andet at byde på,end det,jeg af og til i mit "stille sind",kalder h.g.,for hundenes eget "ekstrablad".

Jeg bruger jo også af og til hundenes eget "ekstrablad",så "hellig" er jeg bestemt ikke.Og,stadig,der mange mange gode råd,at hente på h.g.så,ja et godt hunde forum

Klokken er virkelig mange nu,kan ikke sove.
    Men vil ikke trætte jer mere.

mange mange hilsner
    vibeke med den lidt overfodret mops havde jeg ikke ham.Var jeg gået fra hus og hjem(det skal jeg alligevel).Men mopsen,vil aldrig kunne klare en kold vinternat,udendørs,selvom han fik min gamle udtjente sæl pels.

• #18   28. nov 2014 pøj pøj med din sag..

• #19   28. nov 2014 Verner M - det er sagsøger, der skal dokumentere - ikke dig! Han må fremlægge dokumentation for overførslen af papirerne, du kan jo ikke lede i alle Danmarks værdipapirdepoter efter de papirer.

Har du nogen steder skrevet under på at have modtaget papirerne?

Er der en tidligere afgørelse/boskifte, der siger at du skal have de papirer?

P.S. Et forhøjet bidrag kan altså være af en anseelig størrelse.... smiley

• #21   28. nov 2014 mike og vegas

du kan tro at,mopsen og mig,klare det.

Ja,som jeg skrev,bliver han nok lidt overfodret,p.g.a.,spekulationer,hvor skal vi bo,og hvornår skal vi flytte ;;;
    og,så må mopsen og jeg,se på hans "vægts status",når alt falder i "hak"

Har gode børn til at hjælpe,meget gode endda.

Men er stadig bange for at,tære på deres resourcer,vedr.mig.

tak for din hilsen.

så,nu begynder jeg at,skrive
    kærlig hilsen
    vibeke til jer alle her på off tropic.

holder lige en skrive pause,for at tude lidt, og for for ligesom at citerer

dr.Margrethe

"af hjertet ,tak"

• #22   28. nov 2014 kirsten r

du er sgu en klog dame.

Lige det du skriver,er jo DET,jeg efterlyser.

har ALDRIG skrevet under på noget,på den sum,og nu skriver jeg summen

170.000,som skulle lægges i depot.hos evt.Nordea bank.Jeg har ALDRIG haft Nordea,som bank.

I doms udskriftet,fra retsmøde,sagde sagsøger,at han ikke sådan lige kunne dokumenterer det.Altså overførslen.

Og,så var et af mine børn her idag(det er jo svært for dem også,vedr.hele denne affære),som ALDRIG,ville have fundet sted,hvis ikke sagsøgeren,for 3.gang,har anket over hustrubidraget.

Jeg ville ALDRIG,havde tænkt,på de vigtige papirer,som jeg gemte i en kasse i kælderen,hvis ikke ect...

Nu er det det jo nr.3 advokat.jeg har fået.

Og,midt i det hele,kommer jeg til at,tænke på,at det dokument,jo nok ligger hos en af de andre advokater.

Et deketivarbejde,i dag med min datter,fik vi så fat i nr.1 advokat,som vil kontake min datter vedr.bodelings overenskomsten,dokumentet.OM,det er sendt til nr.3 advokat.

Og,ja som du siger kloge dame,

hvis jeg stadig får retten til hustrubidrag,og alle mener ja,han har anket før,og har fået et nej, så kan jeg søge med tilbagevirkende kraft,selv min ældste datter støtter mig.i det..

synes bare lige jeg vil fortælle,at han selvfølgelig,blev gift igen,og fik nok et barn,og så blev han skilt igen

OG,

blev tvunget til at,betale 1.6 mill.kroner for skilsmissen.

Ja,den kone var altså klogere end mig.

Jeg har været dum,dum,dum,naiv,naiv,og for mange føelser spillede ind..

Og,jeg gjort det helt klart,at jeg aldrig,aldrig,hverken vil se eller høre om ham.
    Jeg har "seriøst",tænkt på at sende ham ikke 1,men hele 2 maltbolcher(referer til Scherfigs-Det forsømte forår),og bagefter danse på hans grav.

Det er "historik",men han er delvis skyld i,at jeg går på tvang.
    Og,må indenfor overskuelig fremtid,tænke på at,leje et sommerhus,i vinter perioden

Vil IKKE bo hos mine børn.
    Er bleven for gammel til at opgive mine vaner.
    mopsen sover i min seng,jeg drikker min stærke kaffe om morgen,ryger 20 cig.om dagen,og elsker min hvidvin,og underlige madvaner,og tider og mit elskede t.v (især "folk og Fæ)

Så,tak fordi du gad "hører",.på mig Kirsten.

og,ja,søger selv.bidrag med tilbagevirkende kraft.
    nr.3 advokat,og mig,er absolut ikke "bon kammerater"
    Men han får vel sin hyre,uaset hvad

kærlig hilsen
    vibeke

• #23   28. nov 2014 oscar

mange mange tak,for din hilsen

kærlig hilsen
    vibeke

• #24   28. nov 2014 Verner. Jeg har fulgt lidt med på sidelinien, og jeg håber virkeligt, at alt løser sig for det bedste for dig og din Verner. Jeg har ikke så meget forstand på det juridiske, men jeg håber alt det bedste for dig. Eks'er kan være temmelig tunge at danse med.

• #25   28. nov 2014 lillian k

I er sgu så søde herinde,OGSÅ selv om det ikke drejer sig om hund.MEN mopsen lider ingen nød,men bliver bare lidt fed for tiden(dårlig samvittighed)

Ja,lillian,en eks kan være tung at,danse med.Men jeg overvandt "tungheden",for børnenes skyld,(de unger er jo heller ikke mere meget unge,en af dem fylder faktisk 50 år næste gang,ja jeg var en ung mor).

Gensynet var o.k.,vi snakkede især om vores fælles børn,når vi "sås",OGSÅ,selvom,han var gift igen,nok et barn.

Og,så som han engang sagde en svær skilsmisse.Og,som jeg nu fik at vide i retten,hvad han måtte "bøde" for i hustrubidrag.

ja,det måtte det havde været,han kom jo af med et klægetligt hustrubidrag.

Hun var klog,jeg var dum..

kærlig hilsen
    vibeke

p.s.det endte faktisk med at,jeg meget godt kunne lide hende,og tror det var gensidigt

• #26   28. nov 2014 kirsten r

Du må for guds skyld ikke slette det du har skrevet til mig.

Jeg har ingen printer,og kan ikke finde ud,af at overfører dine kloge ord til min mail,som heller ikke fungerer.

altså,DET er sagsøger der skal dokumenterer,og IKKE mig.

Men nr.3 advokat,beder jo mig om,at finde de der papirer frem,fra et eller andet depot-Nordea,dengang i Søborg

altså,kirsten,når jeg nu hvornår ??? flytter,så bliver jeg jo nød til,at takke jer søde og kloge mennesker her på h.g.,og så gøre et eller andet,for at,sige jer tak for hjælpen,støtten,og hilsner,ja det bliver jeg nød til

vibeke

• #27   29. nov 2014 Du kan da selv frit vælge advokat så længe du har fået fri proces og kan helt klart anbefale dig og kig på Adv. DK de har meget dygtige advokater og jeg syntes at det du har oplevet er noget svineri og kan godt forstå hvis du ikke helt "stoler" på dem

• #28   29. nov 2014 Altså dine skiftede advokater smiley og held og lykke smiley

• #29   30. nov 2014 mis g bb

Tak for dit svar.

Men problemet,er at jeg tør IKKE skifte advokat.

Det er nu nr. 3 jeg har.

Der er nogle for mig ihvertfald,vigtige papirer (obligationer),som muligvis,IKKE er sendt videre fra nr.1,og til nr 2 advokat,og så igen til nr.3.

nr.3 advokat,har ikke nogen papirer,som er vigtige,vedr. denne har 3. sag.

Der er 3 sager,og ved gud,,jeg havde gerne været de her 3 sager foruden.

Jeg har IKKE bedt om denne her sag vedr.hustrubidrag.

hvad end der sker,og nr.3 advokat er er "lidt" inde i sagerne,og der efterlyses,nogle dokumenter,fra nr.1 advokat,som meget gerne skulle have,sendt div.papirer videre,til nr.2 advokat.

Som gerne skulle have sendt div.papirer,videre til nr.3 advokat..Som muligvis IKKE har modtaget div.papirer fra nr.2 advokat..

Så er der jeg tænker,er en "beskikket",advokat,nr. 1. nr. 2. og nu nr.3. lige så gode som en advokat betalt af "egen lomme" ;;;

skal jeg så nu finde en endnu en bestikket advokat,orker det ikke lige nu.

Men 1000 tak for dit råd.

får en opringning i morgen,mandag, fra nr.1 advokat,om hun har husket at sende div.papirer videre,og,om nr. 2 advokat (som nr.3 advokat fortalte mig, har sendt droppede sagen,fordi hun er advokat i krimenelle sager,og min sag ikke hører ind under hendes regime),har sendt div.papirer,til min nr. 3 advokat.

Altså,vi må som "læg mænd" stole på autritoterne:

det gælder dyrlæger
    tandlæger
    OG,advokaterne.

mange hilsner
    vibeke.

,

• #30   30. nov 2014 Kære Vibeke har selv ligget og bokset med min x mand og har selv haft et hav af advokater og det værste er næsten når ens ting går tabt på grund af advokater der ikke for sent det hele afsted og det er virkelig noget møg har du evt. Mulighed for selv personligt og møde op hos advokat 1.2.3 og siger jeg skal be om ALLE mine papirer tak evt. Tjekke papirerne igennem hos advokaten

• #31   30. nov 2014 Der er ikke langt fra kærlighed til had og din x mand virker som en bitter krigerisk type der bare vil skabe problemer

• #32   30. nov 2014 mis g b b

JoW,har nok en mulighed for selv at,opsøge div.advokater.

Men som jeg skrev,får jeg en telefon opringning i morgen mandag.
    Vedr.div.sendte papirer,om DE HAR SENDT dem videre,eller blot,IKKE har.

Ja,sådan en retssag,ville jeg godt være foruden.

Og,ja min eks.er bitter eller hvad ;; aner det ikke.

Men,han blev "lænset",for en "sjat penge",ved ægteskab nr.2.

Og i domsudskriftet,og andre div.papirer,har han skulle udrede,for mig, mange mange penge,til nr.2 hustru., plus nok et barn
    .
    Altså,hvad kommer det mig ved.

Og i div.papirer,siger han også,at sidste skilsmisse, var en dyr affære.
    Så,i div.offentlige papirer,tager retten,fair nok,IKKE hensyn til,at han nu igen skal udrede hustrubidrag/børnebidrag.

Det kommer jo ikke mig ved...Så,til slut,

Nej,sagsøgeren er IKKE en kendt person,men blot en sølle skolelærer,der har formået at, rage til sig,I MIT TILFÆLDE.,møbler,malerier,(arvegods)

Men nr.kone,var lidt klogere end mig,

Hun var ansat i det offentlige,i en A-kasse,og vidste godt hvad,det drejede sig om,i deres skilsmisse.

Hun fik et stort beløb,ved deres skilsmisse.

Som jeg har skrevet før i mine indlæg,vedr.råd.

Jeg var dum,og hun var klog.

MEN,falder sagen ud til min fordel,eller ihvertfald,noget af det,så bliver sagsøren,nok nød til IGEN ,at optage lån,(det måtte han jo gøre,ved sidste skilsmisse) i sin store andels frederiksberg lejlighed,og måske sælge sin bil.

Jeg går på tvangsauktion.Men uanset hvad udfaldet bliver,pengemæssigt,plus eller minus

Så,skal jeg og mopsen flytte.

tak for dit svar

mange hilsner
    vibeke,og mopsen,,så når alt om nogle måneder,måske falder i "hak",ja så skal verner mops på slankekur.Han får for mange godbidder,for at,kompenserer for min "ked af det",overskud

• #33   30. nov 2014 Det lyder ikke godt det hele men syntes nu altså at det vigtigste er at du får den rigtige hjælp i alt det her det kan være tungt og bakse rundt med og systemet er fuldt af dumme huller er ked af jeres dumme bolig situation men er sikker på at der er en mening med alt måske jeres "nye start" kan vendes til noget positivt en skønne dag det håber jeg i hvert fald for jer

Kommentér på:
beskkittet forsvarer

Annonce