{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

alder på hund {{forumTopicSubject}}

Jeg mødte en hundeveninde i morges.
Har mødt hende i en "menneskealder".og hendes hund

Hun har en lille fox terri,der 16 1/2 år gammel.

Ejeren,ved godt det lakker mod enden.

Den har stær,mistet en del af høreevnen.,
men ellers ved godt mod.
Den kunne ihvertfald,godt lugte sig frem til Verners godbidder,og æde hver og en,og kunne godt mærke,at mopsen,var lidt nærgående,så den lille gamle dame,viste sine tænder.
.

Hvor gammel skal en hund være for at komme i Guiness rekord bog.???,(altså vi spøgte lidt med den bog).

altså race taget i betragtning,vi regnede ud,at den lille hund,er ca.75 år gammel ???

hilsen
vibeke

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alder på hund
  • #1   25. nov 2014 Som jeg kan læse mig frem til er den ældste hund blevet 29 år gammel.
    http://www.guinnessworldrecords.com/records-1000/oldest-dog/

• #2   25. nov 2014 en hurtig google søgning, sagde at den ældste hund var 29 år og 160 dage da den døde smiley

men 16 år er da en flot alder alligevel.. Lucky må gerne blive mindst 16 år, hvis han ellers bare er sund og rask, og stadig har et godt hundeliv smiley

• #3   25. nov 2014 Min far havde en schæfer der døde kort inden hun ville være fyldt 17
    Det synes jeg var ret vildt for så stor en hund

• #5   25. nov 2014 Har lige snakket med en i weekenden som havde en hund på 19 år. Syntes at det var lidt vildt.

• #6   25. nov 2014 vedr.alder

29 år.det er da fantastisk.

Mopsen er 6 1/2 p.t.,så hvis han måske bliver 19 år,så kan jeg jo være døden nær.,

nej det kan den gamle hundame,nok måske ikke nå.men som sagt,hun var kvik nok,til ikke at,"gide" mopsen,men gerne hans godbidder.

tak for jeres svar.

Regner da med,at mopsen bliver mindst ja,16 år.
    Sammenlagt med det han kostede,og den gode mad,vitaminer,og masser af kys,så har han bare at blive ret så gammel.

Har sagt det til ham,ellers bliver jeg sur.

hav en god aften

vibeke.

• #7   25. nov 2014 Altså jeg har jo Nova (schæfer/dobermann ) som bestemt ikke ligger op til at stille skoene forløbig.

Her på hendes 15 års fødseldag d.1 november.i år.

profilbillede
  • #8   25. nov 2014 hund på 19 år

ja,det er faktisk vidunderligt,at ens hund kan opnå den alder.

Men så må det da også,måske være dobbelt svært,at miste sin hund,når den har været ens trofaste følgesvend i så mange år.

Har erkendt at,verner er min sidste hund,når han ikke er mere,efter mange mange år,så er jeg for gammel til ny hund.
    Så,der bliver passet på ham.

hilsen
    vibeke

• #9   25. nov 2014 zarah

nej det kan jeg godt se,at hun bestemt ikke stiller skoene,sådan lige med det samme

lækkert at se.

hilsen
    vibeke

• #10   25. nov 2014 Alt efter hvor gammel din nuværende hund bliver og hvor frisk du selv er til den tid, så er der jo mange gamle/ældre hunde som søger nyt hjem smiley

• #11   25. nov 2014 about
    my dogs

rigtigt,det du skriver.

'men hvis nu,man er langt over 80 år,og skal til at starte med en "ny" gammel hund
    ,som har sine vaner,og den 85. årige har sine vaner,og der skal luftes,ned af trappen,op af trappen,den gamle hund har gigt,og den ny gamle ejer,også har gigt, svært,op og ned af trappen,nej realistisk,det er synd for især den gamle hund,og kan give dårlig samvittighed,for den gamle "ny" ejer.

Men ja,sød tanke.

tak for dit svar.,det tager nok lige "et par dage" før jeg ligger i graven.
    Og,i al den tid,har jeg mopsen,har vi forpligtiget os overfor hinanden,at leve længst mulig sammen.

nå,al det her skriveri,bare fordi jeg,idag har mødt en gammel hund på 16 1/2 år.
    som stadig,kan vise tænder overfor en viril lille hanhunde.

hilsen
    vibeke

• #12   25. nov 2014 jeg er sikker på at verner bliver rigtig rigtig gammel smiley

Lucky har også lovet mig at han lever evigt, for selvom vi kun har haft halvandet år sammen, kan jeg slet ikke klare tanken om at han en dag ikke er her mere, så det emne er forbudt herhjemme for jeg kan slet ikke håndtere det pt. Jeg er dog sikker på at jeg selvfølgelig nok skal komme igennem det, men det bliver sindsygt hårdt.. Så jeg prøver at fokusere på at han lever evigt, til han bliver så gammel at jeg bliver nød til at være realistisk smiley

• #13   25. nov 2014 my only

Du skal slet IKKE tænke på at håndterer det "forbudte" ord.

Fordi,lucky,bliver også old gammel.Så,bliver han en dejlig sur gammel sær hanhund,med masser af vaner,som du hen ad vejen har lært ham.

så,held og lykke med ja,lucky,i mange mange år

hilsen
    vibeke
    og ja,verner bliver også lige så old gammel som mig,og får sære vaner(det har han allerede lidt)

• #14   25. nov 2014 Puuha, flere sære vaner, jeg klare det aldrig smiley
    Han opfører sig allerede som om at han ejer hele verden, og bliver skide sur hvis han ikke får sin vilje.. Jeg tror han har fået opdraget mig for godt smiley

• #15   25. nov 2014 my only

ja,så må du lige "drosle" lidt ned for så at,lære ham,at det måske,er dig,der bestemmer bare lidt.altså bare lidt "hen ad vejen".

Ved godt det er svært,for vi elsker jo de kræ,og de elsker os.De tror de kan "snøre" os(det kan de godt undertiden).

Nå,men jeg lader mopsen tro,at han bestemmer,men til sidst er det mig der vinder,ved gåturen.Han vil den vej,eller ingen vej(det regner),og jeg den anden.

Så,plejer jeg at,sige,nå,nu gider jeg ikke vente på dig mere,jeg er gået..
    Og,så går jeg,bag et træ.

Det hjælper,indtil folk siger,nå gemmer du dig igen for Verner,han ved da godt hvor du står.og så griner de

møg køter,dumme hundemennesker

hilsen
    vibeke

• #16   26. nov 2014 Vores gamle hund Lady en labrador blev 17,5 år.

• #17   26. nov 2014 Vi havde en ruhåret fox der blev 15½ år. Hun var forholdsvis frisk til det sidste (hun døjede lidt med ryggen engang imellem). Det der tog livet af hende var en hjerneblødning; Så gammel en hund ville vi ikke trække igennem en langvarig genoptræning, så hun fik fred.

Kommentér på:
alder på hund

Annonce