{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal en bog
  • #1   25. nov 2014 Uha ,kvinden i buret er absolut værd at læse,men hvis du læser bogen først og så ser filmen bagefter,så bliver filmen en skuffelse synes jeg... smiley

• #2   25. nov 2014 Er du til engelske bøger? Har en maaasse anbefalinger smiley

• #3   25. nov 2014 Engelske er også okay smiley

• #4   25. nov 2014 Har aldrig læst den genre før, så er meget i tvivl om det vil fange mig.
    Det finder jeg selvfølgelig kun ud af ved at prøve smiley

• #5   25. nov 2014 Jeg var ikke vild med Kvinden i Buret. Synes den var voldsomt langtrukken - men var vild med de sidste 50 sider smiley De andre 3-400 syntes jeg var uhyre kedelige og tunge at komme igennem. Var glad for filmen, tilgengæld.

En af mine absolutte yndlingsbøger er This is Where I Leave You som er en ret alvorlig men alligevel humoristisk bog. Var helt vild med den, og den kommer som film nu her snart smiley
    En anden yndlingsbog er "13 reasons why", som handler meget om social indflydelse Vanvittigt god bog, ligeledes!

Man kan også kaste sig over Jurassic Park bøgerne; de er jo klassiske men det er ikke så mange jeg kender som har læst dem smiley Jeg har dem selv, og elsker dem! Kunne også være en fejring af at nummer fire af filmene udkommer her i 2015 smiley

En bogserie som lidt har et teenagerygte men som jeg personligt syntes var fantastisk er The Hunger Games - dem var jeg meget vild med. Adventure, action og også psykologisk (særligt fra 2'eren af).

Sissel-Jo Gazan's Svalens graf er en fantastisk krimi med bioteknologisk fokus; både fabula og sjuzet er enormt spændende. smiley Har hørt godt om hendes anden bog, Dinosaurernes fjer, men den har jeg ikke selv læst. Men ellers samme princip.

Jeg har også skrevet to bøger, som du skal være velkommen til at læse smiley Den første er en postapokalyptisk med fokus på det socialpsykologiske i en gruppe. Den anden er ligeledes social- og generelt psykologisk og handler om en senior-årgang på en high school hvorfra eleverne begynder at forsvinde.

Kan tænke lidt mere, men det var lige de første som poppede op - betyder dog bestemt ikke, at jeg har ikke har flere bud smiley

• #6   25. nov 2014 Simon Beckett med David Hunter serien...fede bøger om en retsmidicinsk antropolog

Dødens Kemi
    Skrevet i ild
    De Dødes Hvisken
    Den glemte grav

Fede fede bøger smiley

• #7   25. nov 2014 - Hov. Alle ovenstående undtagen Svalens Graf er på engelsk, mine egne inkluderet. smiley Håber det er i orden. Svarer meget gerne på spørgsmål/ diskuterer dem smiley

• #9   25. nov 2014 Sara Blædel har lavet nogle rigtig gode!! smiley de glemte piger f.eks. Den er så god at man næsten ikke kan ligge den fra sig før den er læst færdig.. smiley

• #10   25. nov 2014 Jeg kan klart anbefale Sofi Oksanens bøger. Især "Baby Jane" og "Renselse", men alle hendes bøger er kanon gode!

Og så kan jeg også anbefale Maria Svelands bog "Bitterfisse". Den er bare fantastisk på alle måder og er, ud over Sofi Oksanens bøger, nok den bedste bog jeg længe har læst.

• #12   25. nov 2014 Er der nogen speciel genre du vil læse?
    Jeg er fx til fantastisk litteratur og orker ikke krimier

• #13   25. nov 2014 Ditte- kunne godt tænke mig at prøve krimi.
    Ellers læser jeg mest bøger der har lidt kærlighed i dem, mixet med hverdagens problemer.

• #14   25. nov 2014 The Lucky One af Nicholas Sparks er super dejlig og har ret meget med hunde at gøre. smiley Men det er, som alle hans bøger, et romantisk drama.

The Help er ligeledes fantastisk - kunne både lide film og bog!

Hvis du kan ide tudebøger så kan The Fault in Our Stars virkelig anbefales. smiley

Jeg vil fortsætte med input i takt med at jeg kommer i tanke om dem smiley hehe.

• #15   25. nov 2014 Trine G

Kan du fortælle lidt om Dean Koontz? smiley Lyder spændende.

• #16   25. nov 2014 Ok så må jeg nok hoppe fra med anbefalinger smiley

• #17   25. nov 2014 Sidder og læser om de forskellige bøger i anbefaler smiley

• #18   25. nov 2014 hehe, jeg skriver SRP om Jojo Moyes' "Me Before You" smiley
    Jeg kan lige lave en liste over de bøger, jeg selv har fundet enormt gode, når jeg kommer hjem.

• #21   25. nov 2014 Der er tre store opgaver i gymnasiet: DHO (1.g), SRO (2.g) og SRP (3.g). Og vi er lige startet på SRP smiley

• #23   25. nov 2014 Jeg har nemlig også læst den en gang før (fandt den dog ikke super god i første omgang), og da jeg valgte at skrive om aktiv dødshjælp til SRP, kom jeg til at tænke på, at den bog jo ville være oplagt smiley Men synes klart den er bedre nu når jeg genlæser den.

• #24   25. nov 2014 Trine G og Fünke
    Jeg skriver også studieretningsprojekt; dog om Svalens Graf smiley
    Tak for beskrivelse, Trine!

• #26   25. nov 2014 Åh ja, så lige The Help (Niceville) nævnt - den er rigtig god. I øvrigt også meget sød film. smiley

• #27   25. nov 2014 Okay, nu er jeg hjemme - men mine boganbefalinger består egentlig mest af YA (Young Adult) såsom The Hunger Games, som Ashley nævner. Jeg er OVERHOVEDET ikke til kærlighedsbøger, men prøver lige at sortere i mit indhold og se, om der er noget jeg kunne anbefale smiley

- Before I Go To Sleep af S.J. Watson (psykologisk thriller om en kvinde, der lider af amnesi i sådan en grad, at hun glemmer hvem hun er, hver gang hun falder i søvn).

- Extremely Loud and Incredibly Close af Jonathan Safran Foer (du har måske hørt om filmadaptionen. Om en lille og enormt klog dreng, der mister sin far i 9/11).

- A Monster Calls af Patrick Ness (meget anderledes bog - handler om en dreng, hvis mor er meget syg. Træet i hans baghave kommer til live hver nat og hjælper ham med at tackle drengens aggressioner og bekymringer. Det er svært at beskrive den kort, uden det kommer til at lyde underligt, men det er en meget anderledes og unik bog, og enormt godt skrevet, der med 99% sikkerhed får dig til at græde).

- Charm and Strange af Stephanie Kuehn (endnu en psykologisk thriller om en ung dreng, der har problemer med sine aggressioner. Det er en virkelig smuk og genial bog, men med et lidt underligt plot, der giver mening, når man regner tingene ud). Hun har også skrevet en, der hedder Complicit, men synes dog Charm and Strange er den stærkeste af dem.

- Room af Emma Donoghue (Tror faktisk også den bliver filmatiseret snart. Handler om en mor og hendes søn, der er blevet holdt indespærret hele sønnens liv. Super tankevækkende og også meget skræmmende. Har gjort et stort indtryk på mig).

- PS. I Love You af Cecelia Ahern; men den har du nok læst smiley Jeg har også læst Where Rainbows End (lige filmatiseret som "Love, Rosie"), og den er rigtig sød.

- The Silver Linings Playbook af Matthew Quick (handler om en ung, muligvis mentalt forstyrret mand, der prøver at få sin kæreste igen. Den er - synes jeg - super rørende og overbevisende skrevet).

- The Book Thief af Markus Zusak (fortælling, der er fortalt af Døden under 2. verdenskrig. Er dog ikke færdig med bogen endnu, men den er rigtig god og rørende).

- Into the Darkest Corner af Elizabeth Haynes (psykologisk thriller om en kvinde, hvis mand bliver, ja, sindsyg. Meget skræmmende, men rigtig god).

Jeg kan se at Ashley har foreslået noget af Nicholas Sparks. Hvis du godt kan lide kærlighedsbøger er ALLE hans bøger nok noget for dig smiley Jeg har selv læst The Last Song og A Walk To Remember, og jeg kan huske, at jeg syntes de var meget gode trods min modvilje mod alt for romantiske bøger.

Det er nok lige dem jeg kan komme på, som ikke udelukkende er YA smiley

• #29   25. nov 2014 Jeg er lige blevet færdig med Kvinden der Forsvandt, og jeg synes bestemt den kan anbefales, der er nogle gode plot twists smiley

• #30   25. nov 2014 Fünke

Tror Gone Girl ville være noget for dig smiley og måske the Fault in Our Stars, hvis du ikke har læst den? smiley Divergent? smiley

Jeg kan også varmt anbeale Memoirs of an Imaginy Friend; handler om en autistisk dreng som har en fantasiven. Man hører historien fra fantasivennens side... Det er svært at forklare men den er HELT fantastisk. ELSKEDE den overalt på jorden og kunne ikke lægge den fra mig. smiley

• #31   25. nov 2014 Haha, Emma, det er den jeg skrev samtidig som dig smiley Den hedder Gone Girl på engelsk smiley Og ja, den er skide god!

• #32   25. nov 2014 Ashley: Har læst Gone Girl, meget antiklimatisk slutning på en ellers helt fin bog, desværre - og har læst TFiOS, som jeg i første omgang rigtig godt kunne lide, men efter jeg har tænkt nærmere over den er jeg kommet frem til, at jeg ikke bryder mig om måden hvorpå John Green laver det hele om til en sob story, hehe smiley Divergent skal jeg aldrig røre med en ildtang, har læst nok grundige reviews og quotes til at vide, at jeg ville hade den som pesten smiley

Men må lige kigge på Memoirs of an Imaginary Friend - den tror jeg faktisk slet ikke jeg har hørt om smiley

• #33   25. nov 2014 Gillian Flynn har også skrevet Dark Places og Sharp Objects, men tør simpelthen ikke gå i gang med dem fordi de skulle være meget, meget mørke smiley

• #34   25. nov 2014 Jeg var vild med tFiOS filmen, men har ikke fået læst den endnu smiley
    Divergent er jeg VILD med filmen (som i: yndlingsfilm ever!) men er ikke så vild med bogen. smiley Synes bestemt du skal give filmen en chance, for den er fandme god! smiley

• #35   25. nov 2014 Har virkelig svært ved at vælge hvilken en jeg skal starte med.
    De fleste af dem lyder jo som gode interessante bøger smiley

• #36   26. nov 2014 'Jeg dræber' af G. Faletti! F-a-n-tastisk!

• #37   26. nov 2014 KJ - du må sige til hvilken du vælger! Jeg er super nysgerrig! smiley

Kommentér på:
Anbefal en bog

Annonce