LA ...'Mindre bureaukrati. Mere kernevelfærd' {{forumTopicSubject}}
Jae..joe det lyder jo meget godt, mindre bureaukrati så hænderne kan komme ud til brugere så at sige, mere kernevelfærd ... sad så og undrede mig lidt over hvordan man kan spare penge ved den øvelse, da det jeg læste jo var at man skulle afskaffe meget papir arbejde og bruge mere tid på den man er uddannet til , men tænkte super det flytter arbejdsopgaven det rette sted hen, men sparer ???
Nå, surprise længere nede kommer den så med at jo da, der skal være færre hænder, godt nok ikke ved fyringer, men når der er naturlig afgang så skal der ikke genansættes i samme omfang ... ja så går det økonomiske regnestykke måske nemmere op ... men med samme opgaver nu på færre hænder, hvor blev den øgede kernevelfærd så af ???
Nu er jeg egentlig et ret rummeligt menneske, selv DF har nogle ting jeg kan se på som formildende omstændigheder ... Men LA de kan bringe mit P.. i kog ... jeg synes faktisk de er deciderede uintelligente ......og så er det skræmmende hvor mange unge veluddannede, eller næsten færdiguddannede jeg synes at høre der stemmer på dem ....
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.969
Forstår egentlig slet ikke at de er kommet ind i Folketinget, men ja... Jeg undres!
Og når nu vi er ved dem... Kan slet, SLET ikke snuppe Joachim B. Olsen ! Han bringer mit pis i kog Bliver arrig hver gang den mand åbner munden!
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 984
Tror helt det kommer an på hvilke øjne der kigger på det. Synes nu det lyder meget fornuftigt hvad de vil.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.621
vi kan blive enig om at det er fornuftigt at fjerne alt papirdokumentationen, hvis frigørelsen af tiden så kommer diverse brugere til gavn, men når man har læst artiklen til ende, så er det jo en ren spare øvelse der ikke giver flere hænder ved de der har brug for det, men stadig den samme arbejdsbyrde der bare ender på at færre hænder...
Det ser jeg ikke nogen fornuft i .... synes faktisk det er at de prøver at sælge en usmagelig besparelse på et falsk grundlag
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
aug 2013
Derefter vil man gerne skære ned på det offentlige med 5 kroner.
Så vil der stadig være tre kroner mere at bruge end der var før. Facts er at vi i de kommende år ikke har pengene til at bruge de penge vi gør nu på den offentlige sektor.¨
Min helt klare holdning er at vi er nød til at spare. Selvfølgelig skal vi ikke bare spare med hovedet under armen, men de steder hvor der reelt bruges for mange penge på ingenting.
jan 2007
aug 2013
jan 2007
aug 2013
Der er masser af steder der kan spares uden at det på nogen måde ville give en forringelse af service /kvalitet.
Lige bortset fra selskabsskatten som sænkes. Selvfølgelig skal den det. Husk nu på at det er selskaberne der driver Danmark. Så jo bedre vilkår de har jo bedre er chancen for at vores samfund har opsving.
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 228
De sælger sig selv som økonomisk ansvarlige, men der er virkelig meget af deres politik der er fuldkommen uansvarligt og slet ikke økonomisk fornuftigt.
aug 2013
Men det er vigtigt at vi kan konkurrere med de lande som ligger omkring os, og tilbyder samme ydelser/ produkter.
hele min pointe er netop at jeg ikke tror vi behøver at miste ret meget, hvis overhovedet noget.
Du nævner selv en række steder hvor der kunne spares, og jeg kan hurtigt nævne et par andre steder hvor der nemt kunne spares mange penge.
FX glem alt om værnepligt og almindelige soldater, skift til en proffessionel hær.
Behøver hver eneste celle i nye fængsler have eget tv.
Tror vi kan spare rigtig mange penge ved at bruge hovedet en smule.
Mener helt sikkert de milliarder vi bruger på det offentlige skal nedslættes, men gøres på den rigtige måde. Så vi kan hæve kvaliteten af de ydelser de offentlige skal tilbyde, samtidig med at vi sparer de rigtige steder.
Omkring LA , DF og enhedslisten er de jo alle partier yderst på hver deres fløje. De fremsætter alle forslag som er helt hen i vejret, så de har noget at forhandle ud fra. Hvor dumme/urealistiske de er kommer nok helt an på øjnene der kigger på.
aug 2013
Tror faktisk vi er rimeligt enige, bare spørgsmålet om hvordan det formuleres. Du nævnte selv nogle gode steder at spare, og jeg nævnte også et par stykker. Tror der er masser af muligheder.
Man kan man som eksempel spare 100 millioner på et fængsel, de 50 bruges til skoler + ældre, resten ren besparelse, er vi vel enige om at det er en god ide?
feb 2011
En arbejdsløs og en kontanthjælps modtager skal vise initiativ, skal møde op, følge kurser o.a., rimeligt nok ... men vi stiller ikke krav til at lettelser til selskaber skal udmønte sig i arbejdspladser, det er ikke iorden....
Og så må man bare sige at den vej ikke har vist sig at give de resultater man forventede ...
Min far var selv fabrikant, men lettelser i hans udgifter fik da ikke hans produktion til at gå i vejret , det gør derimod en øget efterspørgsel på varer.... og den efterspørgsel får man kun i gang ved at sørge for at forbrugerne får flere penge mellem hænderne så de efterspørger varer, så vil alle producenter da gerne øge produktion og ansætte flere, som så igen giver øget købekraft osv ...
Og de penge der skal investeres skal sgutte gives i toppen af samfundet, der er ingen latente behov, de penge vil bare blive brugt til dyrere vin, større biler, flere rejser = pengene fiser ud af landet.
men gives der lettelser i bunden af samfundet er der masser at mennesker der i dag ikke har ordentligt råd og som så vil kunne begynde at købe fx bedre mad, sende deres børn til fritidsinteresser og meget andet som kan skabe arbejdspladser i Dk .... det er i bunden af samfundet der mangler penge til forbrug der kan skabe efterspørgsel, ikke i toppen ... får vi skabt den efterspørgsel så er der slet ikke behov for at give lettelser til selskaberne ... mange i dag vil gerne købe de dyrere og bedre danske varer, men de har ikke råd, altså ender de med at købe det der er produceret billigt i udlandet ....
Og mht. det offentlige, så gerne af med det uproduktive papir tyranni, men jeg er sikker på at ikke en sparet krone bliver tilbage ....det har de sidste mange år så sørgeligt bevist, og det uanset hvilken partifarve der har haft magten ...
jan 2007
http://politiken.dk/indland/ECE2438557/fattigdom-hos-boern-koster-morgenmaden-foedselsdagen-og-familiebesoegene/
Og ang. socialpolitikken, er det jo lige præcis det modsatte man har gjort, mens den nuværende regering har siddet ved roret.
Og ingen grund til at sænke selskabsskatten, de klarer sig vist udmærket uden http://politiken.dk/oekonomi/virksomheder/ECE2437995/danmark-er-det-bedste-sted-at-drive-forretning-i-europa/
feb 2011
Nej jeg har ikke noget imod frivilligt arbejde, men det skaber sgutte vækst i fx produktionerne hvis ikke vi får folk i arbejde der får løn og dermed købekraft ...
Et sted var de frivillige sat i system og der var nogle alle ugens dage, hele døgnet ... der er bare ikke iorden, for når man gør det sådan struktureret så er det jo nemt for ledelsen at stryge en lønnet stilling hist og pist ...
Også en måde at slanke det offentlige på ...det skaber besparelser, men det skaber sgu ikke vækst ... og så skal vi bare spare endnu mere fordi der bliver flere arbejdsløse ... det er da en dårlig skrue ...
jan 2007
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
Joackim B Olsen burde fanme selv prøve at leve på KH i bare 2 måneder, siden han synes han kan tillade sig at blive ved med at træde på de folk.
BRÆKKER MIG! Jeg bliver seriøst arrig hver gang jeg ser ham i medierne.
feb 2011
feb 2011
http://www.politiko.dk/nyheder/joachim-b.-olsen-rammer-oftest-ved-siden-af-jeg-har-tykke-fingre?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=Politiko&utm_content=update+%C2%BBDet+skyldes+mine+tykke+kuglest%C3%B8dsfingre%2C%C2%AB+grin
jan 2007
jan 2007
http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/2014-10-30/kommuner-kan-tvinge-%C3%A6ldre-til-tr%C3%A6ning
feb 2011
ja endnu en spareøvelse der går ud over de ældre der ikke rigtigt kan kæmpe for sig selv .... giv dem dog den hjælp de har behov for og lad dem der ønsker det være i fred, de fleste af dem har haft et hårdt arbejdsliv og vil bare nyde den sidste tid, men de lidt hjælp de nu kan få, det er da ikke for meget forlangt af dem der har lagt grundstenen til vores nuværende velfærdssamfund
jan 2007
LA ...'Mindre bureaukrati. Mere kernevelfærd'