{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

LA ...'Mindre bureaukrati. Mere kernevelfærd' {{forumTopicSubject}}

Jae..joe det lyder jo meget godt, mindre bureaukrati så hænderne kan komme ud til brugere så at sige, mere kernevelfærd ... sad så og undrede mig lidt over hvordan man kan spare penge ved den øvelse, da det jeg læste jo var at man skulle afskaffe meget papir arbejde og bruge mere tid på den man er uddannet til , men tænkte super det flytter arbejdsopgaven det rette sted hen, men sparer ???

Nå, surprise længere nede kommer den så med at jo da, der skal være færre hænder, godt nok ikke ved fyringer, men når der er naturlig afgang så skal der ikke genansættes i samme omfang ... ja så går det økonomiske regnestykke måske nemmere op ... men med samme opgaver nu på færre hænder, hvor blev den øgede kernevelfærd så af ???

Nu er jeg egentlig et ret rummeligt menneske, selv DF har nogle ting jeg kan se på som formildende omstændigheder ... Men LA de kan bringe mit P.. i kog ... jeg synes faktisk de er deciderede uintelligente ......og så er det skræmmende hvor mange unge veluddannede, eller næsten færdiguddannede jeg synes at høre der stemmer på dem ....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LA ...'Mindre bureaukrati. Mere kernevelfærd'
  • #1   27. okt 2014 Jeg tror jeg har det på samme måde som dig når det kommer til LA. ALDRIG om de nogensinde får min stemme, og jeg begriber altså ikke folk der stemmer på dem.

Forstår egentlig slet ikke at de er kommet ind i Folketinget, men ja... Jeg undres! smiley

Og når nu vi er ved dem... Kan slet, SLET ikke snuppe Joachim B. Olsen ! Han bringer mit pis i kog smiley Bliver arrig hver gang den mand åbner munden!

• #2   27. okt 2014 Det giver vel lige så god mening at de er i folketinget som alle mulige andre partier.

Tror helt det kommer an på hvilke øjne der kigger på det. Synes nu det lyder meget fornuftigt hvad de vil.

• #3   27. okt 2014 @ Henrik M ... fornuftigt ??

vi kan blive enig om at det er fornuftigt at fjerne alt papirdokumentationen, hvis frigørelsen af tiden så kommer diverse brugere til gavn, men når man har læst artiklen til ende, så er det jo en ren spare øvelse der ikke giver flere hænder ved de der har brug for det, men stadig den samme arbejdsbyrde der bare ender på at færre hænder...

Det ser jeg ikke nogen fornuft i .... synes faktisk det er at de prøver at sælge en usmagelig besparelse på et falsk grundlag

• #4   27. okt 2014 Jeg brækker mig for at sige det lige ud smiley

• #5   28. okt 2014 Hvis man har 30 kroner at bruge ialt. Derefter sparer 8 kroner på at mindske burekratiet.

Derefter vil man gerne skære ned på det offentlige med 5 kroner.

Så vil der stadig være tre kroner mere at bruge end der var før. Facts er at vi i de kommende år ikke har pengene til at bruge de penge vi gør nu på den offentlige sektor.¨

Min helt klare holdning er at vi er nød til at spare. Selvfølgelig skal vi ikke bare spare med hovedet under armen, men de steder hvor der reelt bruges for mange penge på ingenting.

• #6   28. okt 2014 Udover at der bruger en masse tid og spildt ressourcer på papir arbejde, hvor er der så noget og spare? Og hvorfor er det nødvendigt for os at spare? Den måde regering har forsøgt sig at spare sig ud af krisen på, det har bestemt ikke gavnet den danske økonomi. Det har i stedet skabt en langt større ulighed, og der er kommet flere fattige og hjemløse. Folk har mistet deres sikkerhedsnet i form af den forkortede dagpengeperiode, hvilket gør folk usikre, og med rette! og dette medvirker til at folk ikke bruger så meget. Og det gavner helt sikkert ikke den danske økonomi.

• #7   28. okt 2014 Hvorfor det er nødvendigt at spare er simpelt. Vi har ikke pengene til ikke at gøre det.

• #10   28. okt 2014 Enig, det kan umuligt være pengene der mangler! Spørgsmålet er vel nærmere hvordan man ønsker at de skal bruges?

• #11   28. okt 2014 Det er jo i min verden lige præcis det, det hele handler om.

Der er masser af steder der kan spares uden at det på nogen måde ville give en forringelse af service /kvalitet.

Lige bortset fra selskabsskatten som sænkes. Selvfølgelig skal den det. Husk nu på at det er selskaberne der driver Danmark. Så jo bedre vilkår de har jo bedre er chancen for at vores samfund har opsving.

• #13   28. okt 2014 Jeg synes også at LA er et værre populistparti og jeg brækker mig over det..

De sælger sig selv som økonomisk ansvarlige, men der er virkelig meget af deres politik der er fuldkommen uansvarligt og slet ikke økonomisk fornuftigt.

• #14   28. okt 2014 Jeg vil overhovedt ikke konkurrere med Kina på nogen måde, det kommer vi aldrig til at kunne.

Men det er vigtigt at vi kan konkurrere med de lande som ligger omkring os, og tilbyder samme ydelser/ produkter.

hele min pointe er netop at jeg ikke tror vi behøver at miste ret meget, hvis overhovedet noget.

Du nævner selv en række steder hvor der kunne spares, og jeg kan hurtigt nævne et par andre steder hvor der nemt kunne spares mange penge.

FX glem alt om værnepligt og almindelige soldater, skift til en proffessionel hær.
    Behøver hver eneste celle i nye fængsler have eget tv.

Tror vi kan spare rigtig mange penge ved at bruge hovedet en smule.

Mener helt sikkert de milliarder vi bruger på det offentlige skal nedslættes, men gøres på den rigtige måde. Så vi kan hæve kvaliteten af de ydelser de offentlige skal tilbyde, samtidig med at vi sparer de rigtige steder.

Omkring LA , DF og enhedslisten er de jo alle partier yderst på hver deres fløje. De fremsætter alle forslag som er helt hen i vejret, så de har noget at forhandle ud fra. Hvor dumme/urealistiske de er kommer nok helt an på øjnene der kigger på.

• #16   28. okt 2014 Sverige, Holland, Beligien generelt de lande som kan tilbyde det samme som os.

Tror faktisk vi er rimeligt enige, bare spørgsmålet om hvordan det formuleres. Du nævnte selv nogle gode steder at spare, og jeg nævnte også et par stykker. Tror der er masser af muligheder.

Man kan man som eksempel spare 100 millioner på et fængsel, de 50 bruges til skoler + ældre, resten ren besparelse, er vi vel enige om at det er en god ide?

• #17   28. okt 2014 Så længe en nedsættelse af selskabsskatten ikke dokumenteret ender i flere arbejdspladser men risikerer bare at ende i aktionærenes og ejernes lommer så vil jeg aldrig støtte den vej ... eller til endnu højere lønninger på direktionsgangene.

En arbejdsløs og en kontanthjælps modtager skal vise initiativ, skal møde op, følge kurser o.a., rimeligt nok ... men vi stiller ikke krav til at lettelser til selskaber skal udmønte sig i arbejdspladser, det er ikke iorden....

Og så må man bare sige at den vej ikke har vist sig at give de resultater man forventede ...
    Min far var selv fabrikant, men lettelser i hans udgifter fik da ikke hans produktion til at gå i vejret , det gør derimod en øget efterspørgsel på varer.... og den efterspørgsel får man kun i gang ved at sørge for at forbrugerne får flere penge mellem hænderne så de efterspørger varer, så vil alle producenter da gerne øge produktion og ansætte flere, som så igen giver øget købekraft osv ...

Og de penge der skal investeres skal sgutte gives i toppen af samfundet, der er ingen latente behov, de penge vil bare blive brugt til dyrere vin, større biler, flere rejser = pengene fiser ud af landet.

men gives der lettelser i bunden af samfundet er der masser at mennesker der i dag ikke har ordentligt råd og som så vil kunne begynde at købe fx bedre mad, sende deres børn til fritidsinteresser og meget andet som kan skabe arbejdspladser i Dk .... det er i bunden af samfundet der mangler penge til forbrug der kan skabe efterspørgsel, ikke i toppen ... får vi skabt den efterspørgsel så er der slet ikke behov for at give lettelser til selskaberne ... mange i dag vil gerne købe de dyrere og bedre danske varer, men de har ikke råd, altså ender de med at købe det der er produceret billigt i udlandet ....

Og mht. det offentlige, så gerne af med det uproduktive papir tyranni, men jeg er sikker på at ikke en sparet krone bliver tilbage ....det har de sidste mange år så sørgeligt bevist, og det uanset hvilken partifarve der har haft magten ...

• #18   29. okt 2014 Det er lidt tankevækkende det her http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2014-10-28-13000-flere-fattige-boern-i-danmark

http://politiken.dk/indland/ECE2438557/fattigdom-hos-boern-koster-morgenmaden-foedselsdagen-og-familiebesoegene/

Og ang. socialpolitikken, er det jo lige præcis det modsatte man har gjort, mens den nuværende regering har siddet ved roret.

Og ingen grund til at sænke selskabsskatten, de klarer sig vist udmærket uden http://politiken.dk/oekonomi/virksomheder/ECE2437995/danmark-er-det-bedste-sted-at-drive-forretning-i-europa/

• #19   29. okt 2014 jo jo og har lige til aften set et indslag i lokale nyheder, at i Randers er der mange frivillige der arbejder på fx plejehjem .... man påstår fra kommunens side de ikke tager faste arbejdspladser, men man har i samme periode fyret mange off. ansatte og man udtaler man håber at fordoble antallet af frivillige på de off. institutioner smiley

Nej jeg har ikke noget imod frivilligt arbejde, men det skaber sgutte vækst i fx produktionerne hvis ikke vi får folk i arbejde der får løn og dermed købekraft ...

Et sted var de frivillige sat i system og der var nogle alle ugens dage, hele døgnet ... der er bare ikke iorden, for når man gør det sådan struktureret så er det jo nemt for ledelsen at stryge en lønnet stilling hist og pist ...

Også en måde at slanke det offentlige på ...det skaber besparelser, men det skaber sgu ikke vækst ... og så skal vi bare spare endnu mere fordi der bliver flere arbejdsløse ... det er da en dårlig skrue ...

• #20   29. okt 2014 Det er fuldstændig forrøgt at de ikke kan se hvilke konsekvenser det medfører, fordi der kun tænkes i kr. Og øre fra kommunens side af. At der bliver flere ledige, og på sigt flere fattige, det gavner bestemt ikke den danske økonomi! Bare trist at de ikke selv kan se det.

• #21   29. okt 2014 Jeg brækker mig os over det parti..

Joackim B Olsen burde fanme selv prøve at leve på KH i bare 2 måneder, siden han synes han kan tillade sig at blive ved med at træde på de folk.

BRÆKKER MIG! Jeg bliver seriøst arrig hver gang jeg ser ham i medierne.

• #22   30. okt 2014 Joakim B har levet på en slags overførselsindkomst hele livet, han har jo aldrig lavet et ærligt stk arbejde, han har bare fundet luksusudgaven, først dyrker jeg min interesse og får Team DK til at betale, og så finder jeg et parti der er så småt så jeg er sikker på at få en post af en art jeg kan få løn på .... De minimale intelligens han har er brugt til et greje den !

• #24   30. okt 2014 Har godt læst den, og fik mig et godt grin på smiley Kæft man, hvor dum kan man være?! smiley

• #25   30. okt 2014 Hvad fanden er nu det for noget? Endnu en spareøvelse? Åhh, ja! Det tror jeg nok lige det er! Hvad helved ligner det snart!

http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/2014-10-30/kommuner-kan-tvinge-%C3%A6ldre-til-tr%C3%A6ning

• #26   30. okt 2014 Åbenbart ikke for dum til LA ... og der kan jo være FLERE papirer på en dag at holde styr på åbenbart ... noget af en udfordring ...

ja endnu en spareøvelse der går ud over de ældre der ikke rigtigt kan kæmpe for sig selv .... giv dem dog den hjælp de har behov for og lad dem der ønsker det være i fred, de fleste af dem har haft et hårdt arbejdsliv og vil bare nyde den sidste tid, men de lidt hjælp de nu kan få, det er da ikke for meget forlangt af dem der har lagt grundstenen til vores nuværende velfærdssamfund

• #27   30. okt 2014 Jo, det er det åbenbart Hanne smiley Fandeme utroligt sådan som de kan tillade sig at behandle folk, specielt dem der ikke kan råbe op og kæmpe for dem selv!

Kommentér på:
LA ...'Mindre bureaukrati. Mere kernevelfærd'

Annonce