28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.292
Gode hundebøger.. endnu en tråd. Gode hundebøger.. endnu en tråd.
Jeg er ved at skrive min ønskeseddel til jul, og kunne derfor godt tænke mig at få nogle gode bud på hunde bøger man bare må læse..
Gerne noget der handler om genetik (helst dansk, men engelsk er også ok) da jeg synes det er vildt spændende. Men også bare bøger, man som hundeejer bare må læse/eje.
Jeg har allerede disse på listen:
Hotdogs - i hunde handlernes verden
Turid rugaas - På talefod med hunden de dæmpede signaler
Anders hallgren - alfasyndromet
Anders hallgren - forstår du din hund
Jeg er ikke lige hjemme, men jeg har blandt andet When pigs fly, og jeg synes indtil videre at den er rigtig spændende, men jeg klikker træner ikke, så det har ikke så stor interesse.. Men hvis det er sådanne bøger du lige kender der er super gode, så anbefal dem gerne alligevel, så andre måske kan få glæde af tråden
feb 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 180
Chaser: Unlocking the Genius of the Dog Who Knows a Thousand Words
Om hunden Chaser, som kan navnene på mere end tusind stykker legetøj og kan hente dem på kommando.
En meget rørende, hjertevarm og fascinerende fortælling om hundes fantastiske læringspotentiale og intelligens -og ikke mindst om forholdet mellem Chaser og hendes ejer og træner, den pensioneret psykolog, John Pilley.
https://www.youtube.com/watch?v=J982KYWohT8&spfreload=10
The Genius of Dogs: How Dogs Are Smarter than You Think
Af Brian Hare, evolutionær antropolog. Bogen giver en god og lettilgængelig oversigt over den nyeste forskning om hunde - deres udvikling, intelligens, læring/træning og status i menneskelige samfund. Hvis man har bare en smule interesseret i evolutionær biologi, vil jeg anbefalde denne bog!
Og sidst men ikke mindst:
Citizen Canine: Our Evolving Relationship with Cats and Dogs
Af David Grimm. Bogen fortæller om hunde og katte´s skiftende status i samfundet -både biologisk, sociologisk og filosofisk set.
Jeg er selv lige startet på denne bog, så kan ikke komme med en anbefaling endnu, men det lover godt!
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.420
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.292
Tine dejligt du også kan bruge tråden til ønsker. Jeg synes det er så svært at finde ud af hvilke bøger der er værd at købe. Jeg låner dog nogle gange bogen på biblioteket så kan jeg købe den hvis den er god. Det er desværre bare ikke alle bøger de har. Alfasyndromet har jeg f.eks. Skimtet igennem og den så rigtig spændende ud, så nu vil jeg gerne have den på hylden så jeg kan få den læst.
Gode hundebøger.. endnu en tråd.