{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Ny hundebil dilemma. {{forumTopicSubject}}

Hej HG, vi står og skal købe en bil mere da vi er ved at være rigtige trætte af at køre med trailer! Men vi har lidt svært ved at finde ud af hvad vi skal købe.

På den ene side er vi rigtig vilde med en zafira, den har god lastrum, gode køre enskaber og ac til de varme sommerdage. Og mulighed for at få nedvejet!

På den anden side har vi kassebiler, som f.eks vito, caddy, transporter osv. Hvor det ved nogle af dem er mulighed for at få 3 sæder, men ingen ac. Og heller ikke nedvejet.

Vi høre om nogle af jer har erfaringer med kassebiler om sommeren, og hvordan det evt går med hunde bag i?

Og hvad ville i ha købt hvis det stod til jer?

Bilen vil være nummer to bil, men vi blive brugt meget smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hundebil dilemma.
  • #1   3. okt 2014 Man kan jo godt få eftermonteret aircon/køleanlæg i lastrummet på en kassevogn smiley Det kender jeg da flere hundefolk der har fået gjort. Jeg havde en transporter uden aircon/køl i lastrummet som lånebil i en periode sidste sommer. Det duede kun på korte ture ellers blev det simpelthen en bageovn. Men jeg må tilstå at jeg blev en smule forelsket i køretøjet: Gode køreegenskaber og meget dejlig plads smiley

• #3   3. okt 2014 Det viste jeg sket ikke man kunne, det må vi lige tjekke ud! smiley ja det var det jeg tænkte, og vi køre mange lange ture, bla til Sjælland osv smiley

• #4   3. okt 2014 Aiko: 2 schæfer smiley

• #5   3. okt 2014 Jeg har haft en Vito som jeg ELSKEDE og jeg har nu en transporter. Jeg ville aldrig undvære en kassevogn som hundebil!. Aldrig. Her "Grønærten" (min transporter) semioffroad ude og gå spor.

profilbillede
  • #8   3. okt 2014 Zafira, Meriva eller activan har jeg kigget på som næste hundebil smiley Kravene her er: Gule plader, forholdsvis billig vægtafgift og diesel. Det lever Merivaen i hvert fald op til smiley

• #10   3. okt 2014 Jeg skal hente min "nye" "hunde/kone"-bil på søndag. Nøj hvor jeg glæder mig smiley

Mit krav var bare, at hunden skulle kunne være i den i et bur og der skulle også være plads til mine to høje teenager drenge uden det skulle være en stor stationcar (det har min mand, og ingen grund til to store biler), det lever denne op til smiley

Bliver dejligt at få min lille Clio skiftet ud med denne

profilbillede
  • #11   3. okt 2014 Sarah: vito kan jeg også godt lide smiley men hvad gør du om sommeren når du skal langt? smiley

Bugsy: de biler vi har kigget på, man vi godt være i to mennesker, to hunde, to bure og udstyr i uden vi køre med overlæs smiley

Aiko: berlingoen er ikke lige os, og vi skal ha en gulpladet, vi købte helt ny Fiesta sidste år, så den dækker hvis vi skal ha flere med, hvor hundebilen er det mig og min kæreste også ville det være rart med 3 sæder, men bestemt ikke et must smiley

diva: ja det er også vores prima krav, vi kan desvære ikke være en i meriva, hvor imod zafira har den helt rigtige størrelse smiley

R.I.P: tillykke med den, den ser fin ud! smiley ku være vi lige skulle kigge på den i gulpladet form smiley

• #13   3. okt 2014 og så INGEN læssekant i en hundebil!

• steffen C
    steffen C Online Tilmeldt:
    jan 2014

Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.137
    #14   3. okt 2014 Find et blomster firma der skal have byttet en bil ud. Det har ofte både a/c og varme i lastrummet

• #16   3. okt 2014 hvad jeg gør når det er varmt?

• #18   3. okt 2014 Nu ved jeg jo ikke om I ser efter ny eller brugt bil, men vi har lige været ude og se på den nye Peugeot 308 i stationcar udgaven, den er virkelig lækker, og har et for klassen stort bagagerum ... og så har Allure udgaven de lækreste detaljer .. men prisen er jo lidt i den dyre ende ..
    Til gengæld er brændstoføkonomi fornuftig og ejerafgiften på benzin nede på godt 500 årligt

• #19   3. okt 2014 Har en Ford Mondeo Stationcar. STOR bil. Og den er ikke på gule plader. Så 5 sæder.

• #20   3. okt 2014 Ak, Morgan kunne snildt sidde i en chevrolet spark, med bagsæderne lagt ned *GG*
    rummelig i forhold til den ringe størrelse.

Jeg har tidligere haft peugeot partner til to boxere og to Cairner, med bagsæderne smidt ned, eller en gulpladet model, er den fantastisk.
    jeg kører nu i en nedvejet ældre Toyota Raw 4x4 på gule plader, og er sindssyg glad for den, så lækker at køre og stærk i vintervejret. den koster mig 2700 om året i vægtafgift, dog kører den ikke langt på literen, omkring 10-11 kmt.

Den går lige nu, men hundene vokser ud af den inden længe, desværre.
    men til to store hunde er den genial.

• #21   4. okt 2014 Hvad med en Ford C-Max? Den kan fås med gule plader. Stort bagagerum og forholdsvis højt til loftet. Jeg er rigtig glad for min. Den er dog på hvide plader, men jeg har stort set aldrig bagsæderne i, så rigtig god plads til dobbelt hundebur.

Kommentér på:
Ny hundebil dilemma.

Annonce