{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad må man jage nu?
  • #1   10. sep 2014 Fasaner?

• #5   10. sep 2014 Tak smiley Øv jeg bryder mig bestemt ikke om lyden.. Men sådan er det bare

• #6   10. sep 2014 Her skyder de gæs og ænder. Plaffer løs fra tidlig morgen.
    Det er forfærdeligt, at have en skudræd hund

• #7   10. sep 2014 De har også skudt her, jeg går lige nu og holder øje med "vores" lille rådyrflok, håber ikke de er nedlagt smiley

• #11   10. sep 2014 Jeg tror det er bukkejagten der er gået ind her d.1 /9 Jeg sagde altid ude på gården, de bare skulle komme til mine eller naboens marker ,der ville de nemlig være i fred Så træls at dyr ikke forstår hvad man siger smiley

• #14   10. sep 2014 Kan ikke bestemme mig for om det er skud fra jægere eller militær-træning, jeg kan høre her i aften. Kender slet ikke lyden af skud, er vant til at bo lige i en større by, hahaha.

• #15   10. sep 2014 Det er kun ænder og gæs der må jages nu.

Fasaner, harer og råvildt må først jages 1. Oktober.

• #17   10. sep 2014 Der er da noget hjorteværk der må skydes nu.
    Bukkejagten går ind 1. oktober

• #19   10. sep 2014 Bukkejagten går ind 16 maj, til den 15 juli.

Men den 1 oktober starter det sjove, der må nærmest alt jages. Så der skal jeg ud med de andre drengerøve, og djævlen smiley

• #20   10. sep 2014 Natascha - og en advokat smiley

• #21   10. sep 2014 Man er da vidst ikke helt vellidt som jæger herinde xD

Hvem der bare havde tiden til at skyde et krondyr, and eller gås til fryseren. Kom weekend kom weekend! smiley

• #22   11. sep 2014 I kan se det hele på det link Maj-Britt lagde ind. *Og ja, der er en del, der må skydes fra solopgang d. 1/9. De fleste hinder m.v. først fra 1/10 (p.g.a. unger)

Der er nok en grund til at der laves regulativer for jagt - netop for at bevare og også regulere bestanden. Jægere er ikke mere mordere end landmænd i mine øjne.

• #23   11. sep 2014 Jagt er en god ting hvis man vil bevare en sund dyrebestand.
    Hvis der ikke reguleres i bestanden, så sørger naturen for at det sker, og så er det betydeligt mere nådigt at falde for jægerens skud, end at sulte ihjel eller at blive ramt af en sygdoms epidemi

• #24   11. sep 2014 jeg har ikke noget imod jagt smiley Jeg kan bare ikke lide lyden smiley At jeg så ikke selv ville bryde mig om at skyde noget er så det.

• #25   11. sep 2014 Jeg må tilstå at jeg har fået et lidt anstrengt forhold til jagt. Egentlig synes jeg godt om det og kunne godt selv tænke mig at blive jæger. Men når man bor omgivet af skov, der ejes af et gods, der har stykket jagten ud i temmelig mange små stykker, der hver udlejes til et konsortie. Så kan det godt blive lidt anstrengende. Det betyder voldsomt skyderi HVER evig eneste week-end både lørdag og søndag fra oktober til februar. Sidste vinter førte vi for sjovs skyld en lille log; der var skyderi fra solopgang til kl 13 alle week-ender. Den eneste dag hvor vi ikke hørte skud var 1.juledag. Det betyder enormt stresset vildt, der skræmmes ud af skoven og render forvildet rundt inde mellem husene i vores lille by. Før de opdelte skoven i en masse små jagter var der ikke jagt hver week-end og vi så stort set kun rådyrene i skoven. I den forgangne week-end har de lukket myriader af fasaner ud af deres voliere. De er nærmest kun små kyllinger og de fleste af dem er endnu ikke i stand til at flyve. Mange af dem ligger allerede nu langs vejene og er kørt over smiley Sådan noget kan simpelthen ikke være god jagtetik!
    Vi skal også trækkes med week-endjægere, der dukker op i week-ende og ter sig. Fx har jeg fået en gevaldig skideballe af en jæger der smed sin fine firehjulstrækker i rabaten og traskede ind over en pløjemark for at skælde mig ud over at jeg gik med min hund på pågældende mark (vi gik spor). Han havde intet at gøre derinde og forsøgte at bilde mig ind at lovgivningen sagde at man ikke måtte færdes på marker efter 1/4 af hensyn til vildtet smiley . Jeg har fået lov at bruge marken til spor af ejeren. Han går ikke selv på jagt på marken, men har lånt den ud til en bekendt. Ham har jeg også snakket med og han var helt OK med at jeg går spor der med mine hunde. Iflg 'min' jæger så forstyrre det overhovedet ikke vildtet at vi går spor på marken. Det der forstyrre vildtet er jagt..... Den slags jagt som 'min' jæger driver kunne jeg godt selv tænke mig, men det der foregår i godsets skove er simpelthen ikke iorden.

• #26   11. sep 2014 Så har det muligvis været jagt i går, men ærlig talt, talte jeg ikke lydene, lol.

Kommentér på:
Hvad må man jage nu?

Annonce