{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GRRRR... tråd væk
  • #1   31. aug 2014 Tråden havde vel en masse udhæng smiley eller nowet smiley

• #2   31. aug 2014 jeg går altid glip af et eller andet drama.. smiley

• #3   31. aug 2014 Haha, jeg tænkte faktisk det samme, at tonen da var blevet helt fint, og vi var nået til at snakke om hvad der skal til for at tingende ændre sig , og SLAM så var tråden væk.

• #4   31. aug 2014 Hanne Hvad er det for en tråd ?

• #5   31. aug 2014 @ Tg ... ja langt tilbage i den .. men der var faktisk kommet debat og rolig tone ... de udhæng havde da stået der så længe at en mulig skade er sket ...

Så er det jeg kalder Hg for tandløst, men det har jeg jo ment om administrationen af sitet længe ....

Hvis det bliver/er en børnehave herinde, så er det måske fordi vi behandles som børn ....

• #8   31. aug 2014 Hanne : der i kan vi kun blive enige smiley

tråden var faktisk kommet over på HVAD der i grunden er problemet, og endt i en diskution om hvordan man løste det problem som visse var grundigt utilfreds med.

• #9   31. aug 2014 Der er da ikke noget drama i denne tråd, vi var jo netop begyndt at debattere ret så fornuftigt, også selvom vi ikke alle var enige, der kom faktisk super gode indlæg.

• #11   31. aug 2014 W : Tråden havde faktisk taget en ret så fornuftig drejning, fra at være super træls og latterlig, til at være ganske fornuftig og stille og rolig.

• #12   31. aug 2014 Natalie : dramaet VAR slut, og man diskuterede hvordan man løste problemet herinde smiley

Så man forsætter ikke et drama i denne tråd, blot ærgrer sig over tråden blev slettet, når HG`erne var ved at finde en fælles løsning.

• #14   31. aug 2014 @ W .... generaliseringer er aldrig konstruktive ... der var en del der var som du beskriver ... så var der faktisk og store dele der var sobre, nede på jorden og som kunne betragtes som kommunikation ... Hvis ellers man læste det hele og ikke kun det der gav drama-effekt ...

@ Nathalie ... den del jeg deltog i var aldeles dramaløs ... og burde kunne fortsætte som sådan ....

• #15   31. aug 2014 Nu er jeg ikke særligt boglig, eller har nogen fin uddannelse, så nogen der gider forklare mig hvad : *diskrepans* betyder ?? smiley

• #17   31. aug 2014 Jeg tror faktisk også at tråden kunne have fortsat i den fornuftige tone, hvor folk ytrede hvad de mente der skulle til, for at tingende herinde ville ændre sig. For det vil kræve en ændring fra alle , og man skal kunne se indad og se sine egne fejl.

Som sagt har jeg også folk jeg har haft kontroverser med, men det skal bare ikke ødelægge HG for mig, jeg ville virkelig gerne lære endnu mere, og savner de gode tråde hvor man virkelig fik nye inputs.

• #21   31. aug 2014 DIS sættes vel ofte foran andre ord, betydende ude af takt, om det så er musisk eller et manglende fælles fodslag, eller et manglende sammenfald i opfattelse af ting ...

• #23   31. aug 2014 Tusind tak for forklaring, jeg synes slet ikke jeg har hørt ordet før smiley

• #24   31. aug 2014 I musikken bruges dissonans (staves?) vistnok om toner, der ikke harmonerer. Var det mon det du mente, Isabelle?

• #25   31. aug 2014 Og så er det lige jeg tænker ... at åbenbart i forskel til Hg, så får orkesteret enten fjernet DISSERNE, eller de finder et fælles fodslag og får et om end mindre kønt stykke musik ud af det, så dog trods alt en fælles oplevelse for alle musikerne, og såmænd nok også tilskuerne ...

Jeg undres til stadighed over i den konfliktfyldte verden vi lever i, at man/vi på Hg ikke kan finde et åndehul hvor vi alle kan være ... Måske ikke alle i samme tråd, men dog med tråde hvor vi hver især kan synes at Hg har en mening for netop os hver især med de DISSER vi nu nok alle indeholder ....

Som jeg skrev i den anden tråd ... Alle kan da være her, alle kan oprette de emner de finder interessante, ingen tvinger jo nogen til at deltage hvor de ikke vil, og ingen kan tvinges til at have personer i deres tråde de ikke ønsker interaktion med ... dertil er filteret jo bl.a. opfundet ....

• #28   31. aug 2014 @ Krumme .. ja og .... havde jeg nogensinde brugt filteret, så var det mit valg, ville andre påtale det, omtale det i tråde foran eller bag min ryg .. jeg ville i den grad være ligeglad, det ville være mit valg ....

• #31   31. aug 2014 @ Isabelle .. netop der er en eller flere talemåder om at det er i forskelligheder og hvor grænser brydes man finder udvikling og læring ...noget negativt andet positivt, men er der ikke forskelligheder er der sjældent dynamik ...

• #32   31. aug 2014 Isabelle
    Jeg har netop genopdaget thelonius monk - lidt skævt smiley

• #34   31. aug 2014 Blev stedet, de der gode seriøse hundegrupper befinder sig, nogensinde afsløret?

• #35   31. aug 2014 @ Krumme .. sikkert men seriøst, dem om det .. Jeg mener at skulle det afholde nogle i at oprette spændende hundetråde fordi de samtidigt ville have nogen på filter, så må de da i den grad være ligeglade med at disse på filter overhovedet har en mening .. altså , lidt svært at forklare, men det ville da være sært at have en på filter for så at lade sig gå på at vedkommende måske til andre brokker sig over det ... så er man jo ikke heeelt ligeglad, eller ???

Måske det bare er mig, jeg er her jo en del, men at den slags ville kunne gå nogen på i en sådan grad man ville lade det konfliktoptrappe, jamen HAT jeg fatter det ikke ...

De der har hinanden på filter, eller er på filter må ved gud da bare finde fred med at sådan er det, måske for en tid, måske for evigt ..

Jeg kommunikerer da heller ikke med alle IRL, det er der jo intet odiøst i ... Ser man "rødt" når man ser kommentarer fra en bestemt person, og er det gensidigt (hvilket jeg tænker det ofte er), så find da fred med at sådan er det ....

• #37   31. aug 2014 @ Einstein, ikke da jeg læste med sidst ... jeg har i min tid her været medlem af nogle grupper, de har det med at dø ud ... Ikke jeg VED det, men tror ikke de er specielt aktive ...

Det jeg oplevede var bl.a. at en gruppe kom til live netop efter en konflikt herinde, men de der endte i de grupper var jo som regel ret enige, så hvad sjovt, eller berigende var der i dem, ikke meget særligt længe, så aktiviteten i dem døde ... for som Isabelle så rigtigt gør opmærksom på, kommer der ikke kommentarer fra andre end de der ser ting ens så sker sgutte meget ... og ingen bliver voldsomt klogere ...

• #43   31. aug 2014 Måske er der noget jeg er gået glip af.

Men hvodan ser man en tråd er slettet? Bliver der givet meddelelse - eller er det noget man tilfældigvis skal opdage?

I den sammenhæng er jeg total blank.

• #44   31. aug 2014 @ krumme ... jo men som skrevet jeg har nok et mentalt filter, jeg er ligeglad ... jeg er lidt tykhudet, og jeg har meget vidde grænser ... jeg ved da ikke om jeg har været omtalt i tråde jeg ikke har set i, men ja jeg er faktisk også inderligt ligeglad ...

Jeg er glad for Hg, men at tage det så nært i forhold til de andre ting livet byder på, det kan jeg altså ikke ....Det er for mig at gøre Hg til liiidt mere vigtigt end det egentlig er ...

• #47   31. aug 2014 Søren slettede ikke ....hvilket ses mellem linier i # 5 ..... børnene fik et rap over fingrene ....

• #50   31. aug 2014 @ Inger, tja tråden er jo pist væk ... eller nogle gange står overskriften der, og trykker man på den ryger man ud på Hg forside .... den der røg i dag havde jeg lige skrevet i, da jeg trykkede "send" røg jeg på forsiden med en fejlangivelse ...

• #51   31. aug 2014 Grupperne, er det ikke dem der er på fjæsen? smiley

• #52   31. aug 2014 @ Cookie, tja enten kan en trådstarter slette, ellers er det kun admins der kan, så da det ikke var Søren så kan det jo kun være de højere magter

• #54   31. aug 2014 Det er pisseærgerligt at der så hurtigt går Jerry Springer i den.. det er enormt trættende.

• #57   31. aug 2014 @ Krumme .. forstår så nogenlunde hvad du mener .. men ja når den slags kommer op og det går i selvsving, så springer jeg de indlæg over og holder mig (som oftest tror jeg nok) til de indlæg der så fortsat holder sig til "bolden" .. måske fordi jeg aldrig sådan for alvor har været i en konflikt herinde ...

Men når der sker det du skitserer så er det jo egentlig en del at det der skal ske for at ting herinde ændres ... Kommer der et indlæg af den slags så burde man ignorere for ikke at optrappe ... JA jeg ved godt det er utopi, men som skrevet, er man en af dem der ikke gider ende i de der konflikter så læser man måske indlæggene, men springer ellers videre til det det drejer sig om ... nogle gange lykkes det så at få tråden tilbage på sporet andre gange ikke ... sådan syne jeg så det har været i al min tid herinde...
    Og ja det "plumrer" så ikke så meget hos mig som hos andre åbenbart ...

Synes stadig det er en lille ting at lade ens deltagelse eller ej på Hg styre af ...

• #58   31. aug 2014 ... og så kan man jo samtidigt undre sig over at tråden om peberspray stadig er her, når TS efterspørger et ulovligt våben og der er ihvertfald et svar om at vedkommende skal henvende sig via pb - hvilket jeg tolker som at 'nogen' kan skaffe det.

Så virker det til at vi kan konkludere at udhængning og grimt sprog er langt værre end lovbrud... doooooh

• #60   31. aug 2014 @ Cookie, nej den endte nemlig ikke med det, den endte faktisk med debat, som du selv konkluderer de "grimme" ting skete langt tidligere i tråden ....

@ Krumme ... deri er jeg helt enig, en slettet tråd kan i den grad få tingene til at ulme fortsat ....

• #63   31. aug 2014 @ Cookie, nu var jeg på ingen måde en del af det "grimme" , det er jo slet ikke med her i tråden .. jamen fordi vi måske kunne fortsætte en dialog og få folk til at tro på der er et Hg for alle, på hver sin måde ... og så fordi en af de ting det kan få mig i det røde flet er når vi bliver adminstrerede .. jeg er for gammel til det, jeg er voksen, jag kan ikke klare at andre kommer ind og sætter den slags grænser OG JO, hvis det sker når "udåden" foregår, men ikke så længe efter og når det er lykkes for nogle at få en god dialog i gang ....

Kan de egentlig ikke nøjes med at slette indlæg ????

Nå skal lige finde noget føde, manden er utålmodig ..

• #65   31. aug 2014 Var jeg ikke ateist, kunne jeg fristes til at bede:"kære gud, forskån mig mod at blive en viljeløs populistisk eftersnakker". Men da jeg er ateist hænger ansvaret derfor på mig selv, sagde hunden.
    Så kom det også til at handle lidt om hunde. smiley

• #66   31. aug 2014 Hanne
    "Nå skal lige finde noget føde, manden er utålmodig .. " og desuden ude af stand til selv at finde køkkenet (læs ringe efter junk-food) smiley

• #67   31. aug 2014 Hanne, jeg synes det er så fint at du og andre ikke er nået dertil, hvor det er nok.

Men hav respekt for at det her er noget der har stået på i flere år for flere af os og at man på et tidspunkt kører mere end træt i det.

Det er som at have mundkurv på, når det man ønsker faktisk er fred og gode debatter. Når man ved, at man hver evig eneste gang man udtrykker en my af uenighed, så vælter galden ud over en, ved du hvad - så holder man stille og roligt op med at debattere...

Og så kan andre, der ikke bliver udsat for det samme jo være nok så uforstående overfor at man holder op med at deltage og holder op med at bidrage - men det forandrer ihvertfald ikke på MIN virkelighed.

Jeg fik venlige hints i den anden tråd om, at hvis man ikke bryder sig om stedet, så kan man jo fordufte - og ja det er korrekt. Og det er jo så det, der sker i perioder ad gangen.

Så er der måske fred her - til gengæld siver de mennesker, som faktisk har ressourcer at dele ud af herfra.

• #68   31. aug 2014 Og så kan jeg da berolige - HG rækker ikke ud over HG og over i livet udenom... DET er det dog for komplet uvigtigt til....

• #69   31. aug 2014 Ja det er typisk... Man går på playdate med hunden, og når man kommer tilbage er tråden pist borte... suk!
    Henviser igen til, at en eller anden brøler "TONEN!!!!!"
    Hold nu op med at være så pokkers tyndhudede altså....

Det er fandme ikke nemt at få rusket op i tingene, når man ikke må sige sin mening, og man konstant skal være bekymret for at træde en eller anden over tæerne.....!

• #70   31. aug 2014 @ søren .. skulle bare vælge maden, han er sendt efter fast food .. smiley og normalt er det han der laver mad herhjemme , så intet problem der ...

• #72   31. aug 2014 Der er nemlig ikke mange tilbage herinde med ressourcer.... med virkelige erfaringer at dele ud af... intet ondt mod de nye og måske mindre erfarne, men.....

Ja som skrevet i den anden tråd, har man bare brug for lidt mere, når man har haft hunde i en årrække og støder på en ny udfordring....

• #73   31. aug 2014 Cookie - ofte reagerer HA'erne fordi der bliver klaget....

• #74   31. aug 2014 @ CH ... Jo tro det eller ej, den del du beskriver kan jeg godt forstå ! MEN (selvfølgelig kommer der et men, og nu kommer maden) ... Det jeg ikke kan forstå er at man fokuserer på disse personer man nu engang ikke "klikker" med ... Lad os sige en tråd, og vi to har da været i flere sammen, der er der altså ikke 100% indlæg der er negative overfor ens person, lad os sige der er 80% og så er det altså til den gode side ... hvorfor så ikke ignorere og fokuser på de 20% , eller sætte de andre på filter ...

Du er da en af dem jeg også har nydt at have i OT emner, fx om politik som jeg husker det, og jeg synes det er så trist at man ikke kan holde fokus på de mennesker herinde hvor man rent faktisk har en dialog, lader man de andre få så megen magt, jo så et eller andet sted har det så trukket spor udover Hg, for så er det jo kommet under huden på en ....

• #75   31. aug 2014 T : Der kom kun få indæg efter du havde liket min lange kommentar hvor jeg nævnte dig, til tråden var væk.

Cookie: Vi nåede jo ikke til en ende, ja tonen var vendt, men vi var jo først lige begyndt at debattere, hvad vi mente der skulle til, før at tingene herinde vil ændre sig. Det var et vildt underligt tidspunkt man valgte at slette tråden på, og sådan syntes jeg desværre tit det er. Det sker med jævne mellemrum at tråde ender tilbage i et godt spor, og BUM så slettes tråden. Det giver overhovedet ingen mening.

• #76   31. aug 2014 Jeg kan simpelthen ikke forstå at der ikke er plads til alle her smiley

det virker som om man gerne vil have sorteret nogle fra, ellers synes man ikke selv man kan være her smiley

jeg klikker bestemt ikke med alle, og selvfølgelig er der dem jeg slet ikke kan lide, men det vælter nu ikke min verden herinde, jeg går enten udenom, eller smider dem på filter hvis jeg synes de er frusterende i mine tråde.

Og så den med filtret, jamen hvad nytter det at sidde og råbe op om at der kun må være en aftensmadtråd om måneden, hvis man har en hel del på filter ?
    Dvs man afskære dem for at deltage i en stor fællestråd.
    Hvis man vil have ret til at bruge filtret, må man acceptere flere tråde med samme emner.

• #77   31. aug 2014 Hanne, det handler om at nok er nok.

Når du ytrer dig i en tråd og det gang på gang ender ud i en svada om hvem der er dit filter, om tidligere tråde, om konflikter, der skete i det forrige århundrede - så bliver det faktisk med tiden en smule svært at ignorere.

Og når man bliver træt af det, så lader man være med at deltage. Eller det gør jeg - for jeg gider IKKE konflikterne og deltager jeg, så bliver der fisket efter netop det hele tiden.
    Det er til at ignorere nogle måneder, måske et år - men det her har stået på i årevis og jeg gider ikke mere...
    Så der sker jo bare hvad der er sket for så mange andre - aktiviteterne ebber ud og man forsvinder ligeså stille herfra.

Og jeg nægter altså at påtage mig ansvaret for det - når alt det kræves er, at folk slipper fortiden og kommer videre.
    Og så lader uenighed være af det gode og noget der sagtens kan diskuteres med respekt for hinanden....

• #78   31. aug 2014 TG: Det er ikke for at være strid det her, men du bruger jo selv filter. Så at brokke sig over andre gør det, er måske ikke det smarteste.

Det der også er blevet nævnt i dag, er bla, det med at tage gamle ting med ind i tråd efter tråd, og det er desværre lidt der sker nu.

Hvis HG skal ændre sig, så tror jeg også på alt alt den gamle nag som folk hiver frem i tide og utide, den skal simpelthen VÆK, og det tror jeg desværre bare aldrig på sker. Selvfølgelig kan man have folk man ikke bryder sig om, men så må man forsøge at undgå dem så meget som muligt, det gør jeg skam også selv smiley

• #79   31. aug 2014 Jeg vil aldrig smide nogen på filter. Det er usmageligt, at nogen vil lukke munden på mig vha filter. Så det vil jeg selvsagt ikke byde andre. Men derfra og så til at være/blive enige med dem er langt.
    Det generer ikke rigtig mig at blive kaldt diverse mindre flatterende tillægsord. De er som oftest sagt i affekt. Jeg tror ikke, at jeg hader nogle herinde. Til gengæld er jeg glad for rigtig mange - også af de med en anden holdning end min. Serveringen er altafgørende. smiley

• #80   31. aug 2014 eller smider dem på filter hvis jeg synes de er frusterende i mine tråde.

Jeps, Rikke, det skrev jeg jo osse smiley

• #81   31. aug 2014 TG - jamen så giver du jo så flot et eksempel på hvordan det ser ud når man ikke kommer videre...

• #82   31. aug 2014 Og nej brokker mig ikke over brugen af filtret, men over at folk har været inde på at der for eks kun måtte være en aftensmadtråd om måneden, og det kan jo ikke lade sig gøre at afskære en del fra en stor fællestråd... vel ?

Så må alle jo kunne tillade sig at lave en lign tråd, uden brok for det.

• #83   31. aug 2014 CH : nej det er jeg så ikke !

Du lavede i sin tid en tråd som endte noget så grimt over i en ren hetz mod mig !

Og det har jeg da forlængst tilgivet dig for, jeg er ikke sur på dig eller hænger i netop det på nogen måde selv om det kostede mig en hel del.

Tror faktisk du har endda deltaget i en af mine tidlige hundetråde, uden at vi bar nag eller skældte på hinanden.

ærlig og redeligt har vi ikke siden da haft noget vidre med hinanden at gøre, og alligevel hænger du på mig som værende den der bare ikke kommer vidre, jeg tror du i den grad bare gerne vil misforstå hvad jeg skriver, om det så er for at nedgøre mig, eller bare fordi du ikke kan lide mig, har jeg ingen anelse om.

Men jeg kunne godt tænke mig, at når nu du har så stort et problem med min person, at du så bare ignorede mig, så er der sikkert en mulighed for at vi begge kan være her.

• #84   31. aug 2014 Vupti. ...

• #85   31. aug 2014 Tg : Hvis du er kommet videre, så lad være med at nævn den tråd, som du flere gange har gjort i bare denne tråd. Igen jeg siger det ikke for at være strid, måske du bare ikke selv har tænkt over det. Men det virker netop som at du klynger dig fast i det, når du så igen igen hiver det frem .

• #86   31. aug 2014 CH søger dramaet i stedet for at forstå det skrevne !

Flot CH * klap klap klap * Dyyyyygtig smiley

• #87   31. aug 2014 @ Ch ... jamen som så ofte før er der rigtig meget rigtigt i det du skriver ... og ka jeg har aldrig prøvet at være udsat på den måde du skitserer, så måske jeg ikke burde udtale mig så meget, men jeg savner virkelig deltagelse fra flere personer herinde som jeg kan se har trukket sig meget, og derfor kæmper jeg jo nok lidt hårdt for at få folk til at tro på at der er en plads til os alle....

Og filteret er her jo nu en gang, så egentlig synes jeg bare man skal lade være at brokke sig over det uanset om man bruger det eller ej .... der er nogle fakta det bare ikke er nogen grund til at bruge krudt på ... netop fordi når man lader det gøre det så fjerner man sit fokus fra det man egentlig er her for ....

Jeg har da fået nogle over snuden herinde, men egentlig kun haft en hvor jeg sådan følte at jeg fik hug bare jeg pippede med, men på filter satte jeg nu ikke den bruger, for herregud , første gang fik jeg ondt i maven, anden gang lidt mindre osv, så blev jeg bare enig med mig selv om at sådan var den bruger så nok, jeg udelod så ikke at pippe, men er nok blevet bedre til det hen af vejen ...

Men Ch, jeg håber virkelig du får mod på at deltage lidt mere her i de lange vintermåneder, også i OT delen ....

• #89   31. aug 2014 Ved du hvad rikke... jeg har fandme svært ved at forstå at fordi jeg nævner netop den tråd fra dengang af kommer der straks 20 personer og råber :
    HOLD SÅ KÆFT MED DEN TRÅD, VI VIL IKKE HØRE OM DET DU SPILLER BARE OFFER .

Og det har jeg godt nok det meeeeget mærkeligt med, jeg er efterhånden kommet til den overbevisning at nogen må da vist sidde med en grim smag i munden, siden den slet IKKE må omtales smiley

• #90   31. aug 2014 Og så vil jeg appellere til at den der "tid" ikke kommer op mere ... det fører intet godt med sig er jeg ret overbevist om ....

• #91   31. aug 2014 For mig må tråden skam godt nævnes. Det jeg prøver at sige er bare, at når man hele tiden skal nævne ting der skete i den og den tråd, så sender man ikke ligefrem et signal om at være kommet videre. Længere var den sådan set slet slet ikke for mig.

• #93   31. aug 2014 It is happening again....

• #94   31. aug 2014 Cookie: Det kan da ikke sammenlignes at snakke om en tråd der var der for få timer siden, fordi man egentlig gerne vil snakke videre, da debatten faktisk var endt i en rigtig fin tone, og så til at hive gamle ting ind der skete for flere måneder og ind imellem flere år siden.

• #95   31. aug 2014 Rikke : jeg nævner intet om den hedgangene tråd i febuar, før i # 83 Jeg kan vel godt diskutere uden at det må være den jeg henv til.

Der har nok været folk både før og efter den tråd som jeg er kommet på klinch af og deraf endt ud i det filtrede smiley

• #97   31. aug 2014 Det er jo netop gammelt nag, der bliver taget op, når CH taler om, at man brokker sig over at være på filter. Det er noget, der er sket for længe siden. Så måske skulle man blot starte med at feje for egen dør.

Ja, jeg benytter mig af filter.

Nogle er permanent på filter, og andre kommer midlertidigt på filter, hvis de "støjer" for meget i mine tråde.

Og andre igen slipper jeg for, fordi jeg er på deres filter. smiley

• #98   31. aug 2014 Cookie : Uanset om der er en tråd eller ej, så vil problemerne fortsætte med at være her. De forsvinder første når folk erkender deres egne fejl, dropper gammelt nag, og lader være med at nævne " X sagde for 5 måneder siden sådan og sådan, og så gjorde jeg sådan og sådan, og så skete der det og det" . Det er simpelthen en evig dræber, og jeg tror desværre at den vil være herinde for altid.

• #100   31. aug 2014 Hanne, jeg ved ikke om det er tydeligt her, men det her viser meget godt hvad der sker igen og igen....

Det holder ikke op.

• #102   31. aug 2014 @ Susanne ... undskyld men sådan læser jeg det så ikke, det CH skriver om filtre, men jeg læser det som om hun mener at når det bringes ind i tråde, så tager det altid fokus fra det man egentlig debatterer i tråden, og dermed begynder mudderkastningen, og trådens emne ryger i baggrunden, sammen med den debat der måske var godt i.gang .... jeg "tror" faktisk at CH har det fint med filtre, men at man skal undlade at omtale hvem der har hvem og hvorfor på det ....

Jeg er så vattet at jeg egentlig ikke har en holdning til dem, har aldrig brugt, er ikke vidende om jeg er på nogen ... Men er det måden alle kan være her på, så lad det dog være ved det ....
    Det svarer vel til man heller ikke inviterer alle man kender til en fest, for nogen kender man uden man fungerer med dem i alle sammenhænge ...

• #103   31. aug 2014 @ Rikke og CH ... er ofte i min naivitet blevet såret (irl), men jeg vedtog for længe siden at så må det være sådan, for jeg vil være den jeg er, altså en der håber på at ved lang vedvarende og god kommunikation kan man ændre ting , det tager sin tid, det sker måske ikke, men at undlade at kommunikere det løser i min verden så absolut intet !

• #104   31. aug 2014 Hanne: Jamen jeg tror skam du har ret, hvis vi slet ikke snakkede om det jamen det ville problemet heller ikke forsvinde af. Men jeg må erkende jeg heller ikke har den store tro på, at det forsvinder alligevel, for igen kræver det at folk erkender egne fejl, og at folk glemmer gammelt nag, og det tror jeg ikke på at man kan få alle til.

Men man kan stadig argumentere og debattere om hvad der ville gavne dette forum, det ser jeg bestemt intet galt i. Ofte i sådanne tråde ender man jo faktisk også med at være enig med en del, som man måske ellers ikke er enige med. Så måske man fjerner nogle konflikter, men der vil stadig altid være nogen smiley

• #105   31. aug 2014 Hanne, der er jo forskel på det rigtige liv og så det vi har her. Det her er fritid og underholdning og betyder jo ikke så meget. Der gælder ikke helt de samme regler, synes jeg.

Jeg har i den grad forsøgt herinde og efter sidste omgang skærmydsler opgav jeg HG og troen på, at det kunne komme nogenlunde tilbage. Det er for meget energi at lægge i det.
    Jeg tror de fleste - ihvertfald dem, der ikke lige har set sig sure på min person smiley - ved, at jeg har tæsket indlæg efter indlæg igennem med HG-dynamik, analyse af konflikter, forslag til handlemåder og let adfærdsregulering.
    Og jeg ved at jeg har gjort det i et omfang, så nogle har været ved at brække sig over det - og det kan jeg faktisk godt forstå.

Jeg har fremstået frelst og from og prædikende fordi budskabet altid var ordentlig kommunikation og debatter med respekt for individet.
    Det virkede provokerende på mange.... Og mit sprog har provokeret mange fordi det netop ikke har været konfliktsøgende og konfliktoptrappende.

Nu gider jeg ikke mere, så må andre tage over, hvis der er nogen, der ønsker det skal være anderledes.

• #106   31. aug 2014 @ Rikke ... egentlig tænker jeg at folk ikke "behøver" at indse egne fejl, for de opfatter dem måske ikke som fejl, men at de havde deres ret .... Men kunne man så bare komme dertil at glemme gammelt nag, samt at finde fred med at man ikke skal være enige i alt, så ville vi nu komme et stykke af vejen ....

Og så skal vi finde plads til at "hver fugl pipper med sit næb" vi udtrykker os nu ikke en gang ens, og det skal man lære at begå sig i .... ikke alt der opfattes som provokerende er ment sådan ! Sende- og modtage forhold i kommunikation er meget forskellig alt efter den verden man har lært sin kommunikation i, og alt efter hvilken "verden" man skal navigere i sin hverdag ... så vi er bare så forskellige på det punkt ....

• #107   31. aug 2014 Cookie -jeg kan forsikre dig om at sitet IKKE kan fungere uden admins. Min besked-indbakke fortæller jævnligt at det ikke er alle brugere der selv kan finde ud af at overholde brugerbetingelserne og selv rede tråde ud i debatter. HG har RIGTIGT mange brugere, så det ville da osse være mærkeligt andet.

Ang at vi nogengange sletter tråde -vi sletter tråde når brugerbetingelserne brydes. Det kunen f.eks. være når der annonceres i forum, i tilfælde af grimt sprogbrug osv.
    Vi sletter ikke blot fordi nogen er uenige -kun hvis brugerbetingelserne ikke overholdes slettes tråden. Og ja, det er nogengange en vurderingssag -er vi i tvivl, så spørger vi gerne efter de øvrige ha'eres mening.

Det er frivilligt "arbejde" og ingen af og er på 24/7 eller læser samtlige tråde herinde. Så nogengange har en tråd altså stået et stykke tid før den slettes -vi skal jo lige opdage at der er sket nogen brud på reglerne.
    Nogengange falder vi selv over dem (og medmindre tråden har være meget grim, så lader vi den faktisk ofte stå HVIS tonen er vendt og tråden blevet fornuftig igen) og andre gange gøres vi opmærksomme på et problem af en bruger.

Hvis man ser en tråd man opfatter som et problem, så kan man henvende sig til en HA'er, så ser vi på sagen. En eller anden nævnte noget om en peberspray-tråde... jeg har ikke set tråden, denne weekend har stået på kørestævne med hesten... jeg har nemlig osse et liv uden for HG smiley
    Hvis der annonceres efter noget ulovligt, så skal den naturligvis slettes (faktisk osse bare hvis der annonceres i forum) -hvis der blot debatteres brugen af peberspray, så er den altså ok... Hvis det første er tilfældet, så er mit bud såmænd blot at ingen af HA'erne er faldet over tråden og ingen har henvendt sig omkring den...

• #108   31. aug 2014 Hanne: Med indse sine egne fejl, der mener jeg at man ikke skal sidde og gøre ting, som man så samtidig hyler op om at alle andre gør smiley For det er netop også noget der kan være en dræber.

Jeg må så også erkende at det ikke er noget jeg gider bruge særlig meget energi for, for man vil aldrig kunne " få banket fornuft" ind i alle herinde, det tror jeg simpelten ikke på.

Og ja selvfølgelig skal vi have lov at være uenige , og formulere os forskelligt, det er jeg helt enig i. Men noget som også kan dræbe herinde, er netop når folk fare i flint, fordi nogle stykker ikke lige er enige med dem.

Og nu kan jeg mærke jeg ikke magter flere "kloge" ord for denne gang, for jeg føler bare ikke vi kommer videre i teksten, og derfor forstår jeg egentlig også godt at f.eks CH siger " nu gider jeg simpelthen ikke mere, andre må tage over hvis de vil" .

• #109   31. aug 2014 @ rikke ... tror også jeg tager en gang Toppen af Poppen, og skulle det holde tørt så får tøserne en aftentur .....

• #111   1. sep 2014 ord til eftertanke :

profilbillede
Kommentér på:
GRRRR... tråd væk

Annonce