511 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

avl/hvalpe et laaangt " indslag avl/hvalpe et laaangt " indslag

ved ikke rigtigt,om emmnet høre til her,men

Jeg tænker tit og ofte på,alle div.avls annoncer,hvor der søges "partnere" med eller uden stamtavle,og hvor parringen bærer "frugt",og så kommer der 3 eller 5-6 hvalpe,og de altid bedårende hvalpe IKKE bliver solgt,hvad så ;;;;

Og,det fører mig hen til,de rigtig mange hvalpeannoncer,på div.forskellige hundesider,hvor hvalpe ofte bliver solgt til et "byd",beløb,
hvad sker der så med dem, når de heller ikke bliver solgt til et "byd" beløb ;;;

Vi her i d.k.,må efterhånden være "dækket" godt ind i(set i bagspejlet at d.k. er et relativt lille land)med "hvalpe tilbud" ;;;

Og,så har vi jo også div.internater,hvor der også er mange dejlige hunde,som også søger gode blivende hjem,og hvis de ikke indenfor en overskuelig tid,IKKE får et godt hjem,hvad så ;;;.

Og,hvorfor er der så mange hunde,hvalpe som voksne på internat ;;;

Kan godt blive lidt vred over det "frås"som hedder parring,og derefter betaling,og så hvalpe"byd",

og så af og til det evindelige:

"mit hjerte bløder",

Men har desværre fået allergi har ikke tid til "kræet",har fået børn,skal flytte,må ikke have hund i den nye lejlighed,skilsmisse ect...

Og,INDEN jeg bliver slettet her på h.g,så VED jeg godt,at nogen af de nævnte ting,er ærligt ment.

Det her lange indslag,er kun fordi,jeg ser alle de mange mange avlsannoncer,og de lige så mange "byd" til salgannoncer,og de mange voksne hunde der igen søger et kærligt hjem

på denne her dødsyge regnvejrs søndag,må have luft

SÅ lad dog vær med at avle i "flæng",for at tjene et par tusind.

Jeg er bare en røv kedelig folkepensionist,UDEN "fem flade øre på lommen".

Kunne godt for et par år siden tjent på mopse Verner/m.tavle,(og under ham gerne lidt sex),men så skulle jeg betale en mindre formue for at få ham cheket,og så var der helt givet nogen forbehold,som nu svamp i poterne.Så det er selvfølgelig opgivet

ja-et lidt "surt opstød" fra mopsens "oppasser"
m.v.h.
vibeke

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  avl/hvalpe et laaangt " indslag
  • #1   31. aug 2014 Jeg er fuldkommen enig med dig.

Hvor alle hvalpene bliver af ?........ Ca 15.000 raske hunde bliver desvære aflivet hvert år i lille Danmark

• #2   31. aug 2014 anni

tak for svar

Er det virkelig så mange ;;;,måske lidt mindre,der bliver aflivet pr.år ;;

jamen du godeste gud,det er jo et højt tal,jamen det er jo afsindigt dumt,og egoistisk,af div. "avlesøgere",på "AMATØRPLAN",jeg klander IKKE de seriøse avlere.

Kender ikke så meget til h.g."love/vedtægter,vedr.avlsannoncer.

Men man kunne måske,indfører at,div.avlsannoncer,på "amatørplan",blev indskrænktet,til "så og så megen avlsannoncer" pr.mdr.eller pr. hver anden mdr.

Og,for ikke at "få revet hovedet af",kunne det måske også være lidt sundt,at div.seriøse avlere også,fik en eller anden form for at,man kun kan annoncere så og så mange gange,indenfor et givent tidsrum.Og set i bagspejlet,har de seriøse avlere,også mange andre forummer end lige h.g..

Nå,med fare for at få revet hovedet af,skal jeg lige ud og være hundemishandler i regnen.

m.v.h.
    vibeke med verner

Kommentér på:
avl/hvalpe et laaangt " indslag

Annonce