{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Æskeovertrækkerske ????!? {{forumTopicSubject}}

Var der virkelig en stillingsbetegnelse der hed sådan i 50`erne ??? smiley
Ja det må der have været smiley

Min yngste datter er ved at lave vores stamtræ, og til det formål skulle hun jo have en masse fact om mine forældrere, så jeg fandt dåbsattester og vielsesattest frem af bedstefars gamle papir. og tænk .... på deres vielsesattest står der at min mor i 1959 var *Æskeovertrækkerske* smiley
Den stillingsbetegnelse har jeg dog aldrig hørt før smiley smiley

Vi fandt ud af at min morfar stod optegnet som bud, min farfar var røgter og min mor er først døbt næsten 1 år efter hun blev født, troede ikke der måtte gå så lang tid. og min far har fået ny dåbsattest i 1946 da han var 14 år, fordi der blev tilføjet et navn.
og så fik vi afslørret en familiehemmelighed som ingen har vidst, nemlig at min farmors søster Lilly IKKE var hendes søster, men faktisk hendes kusine, da Lilly er optegnet som et plejebarn, af Johanne`s søster smiley
Johanne er så min farmor`s mor smiley

Og jow.... en ting mere, min mormor hed Persson til efternavn før hun blev gift, og hendes forældrere er svenske, så vores aner går lige en tur op i sverige smiley

Men den der *Æskeovertrækkerske* har allerede bragt megen morskab, tænk at i 50`erne kunne man altså blive *Æskeovertrækkerske* smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Æskeovertrækkerske ????!?
  • #1   22. aug 2014 Ej hvor spændende smiley jeg gad godt at vide en masse om min familie også, men jeg kommer aldrig til at tage mig sammen til at undersøge desværre. Vidste slet ikke der var noget der havde heddet det dengang smiley

• #3   22. aug 2014 Stamtræer er sjove , sådan en gang når jeg bliver ældre og mangler noget at lave , så er det helt klart noget jeg skal kigge nærmere på, min mor har lavet en stor del af hendes så den side behøver jeg ikke kigge på skal bare have kigget på min fars.

Min morfars gren bød på både tysk og polsk blod, og uægte barn af en tysk major,

Min Farfars gren ved jeg byder på en del blandet bla. noget med at have være gift med først den ene søster også den anden bagefter.også er der en del blåt blod

Farmors side er en del børn blevet byttet og taget ind, et enkelt også bordadopteret.

For nylig fandt jeg ud af min far har en datter der er et par år yngre end mig, og overveje lidt om jeg har lysten /modet til at tage kontakt, og først og fremmest overvejer jeg hvad det er jeg egentligt gerne vil have ud af det ,når nu jeg ikke har kendt noet til hende i 32 år

• #6   22. aug 2014 Ja ikke smiley

Jeg synes et eller andet sted at det var en fin titel min mor havde, selv om det vist nok betød at hun arbejdede på en fabrik, hvor hun sad og betrak æsker med et eller andet smiley

At min farfar var røgter vidste jeg godt, de har flyttet rundt oppe i nordsjælland, når han fik nyt arbejde, fik han jo bolig med, så skulle hele familien rykke op og flytte.

• #7   22. aug 2014 Men der er aldrig nogen der har nævnt at min mormors forældrere var svenskere, det er ikke nogen jeg selv har kendt, de var vist døde før vi blev født.

• #8   22. aug 2014 Kunne simpelthen ikke greje overskriften. Fik lagt trykket forkert og var helt lost med æskeovertrækker- ske. Troede du havde opfundet et nyt hverdags "hjælpemidel" smiley

• #9   22. aug 2014 Tine : hehehe smiley

• #10   22. aug 2014 vi har stamtræ på min farfars side, og har også fundet en der har lavet stramtræ fra min farmors side af familien, den slægt kan føres helt tilbage til 1500 tallet eller sådan noget, den gang hvor der ikke blev skrevet fødselsdato på..

har også lidt slægt på min oldemors side, som jeg gerne vil forske videre på, på et tidspunkt...

• #11   24. aug 2014 lige nu jagter vi den spanske gener, de skal nok findes xD

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #12   24. aug 2014 Og dåb inden for et år; man har aldrig skulle dyppes før et vist tidspunkt. Man skulle bare være navngivet inden for et år.

Det med et halvt år er ganske nyt. Sidst i 0erne, faktisk.

Kommentér på:
Æskeovertrækkerske ????!?

Annonce