Lorte-Rotte-råd søges. {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået et problem, som efterhånden er blevet større end sjovt er.
Midt i maj kommer vi hjem fra en konfirmation og ser en fuldfed rotte spurte ned af trappen fra førstesalen i huset, well.. -ikke et problem man har lyst til at stå med i halvsnalret tilstand sent søndag aften, så jeg besluttede mig for at vi så syner og gik i seng!
Alligevel ringede jeg til rottebekæmperen mandag morgen, som heldigvis kom med det samme, hun lavede bl.a. en røgprøve på kloakken, som viste jeg havde et brud under soklen, ..fat i vvs- mand og kloakmand, med kameraer og spulevogn og knowhow.
To uger senere har jeg en komplet ny rotte-sikret brønd og nye rør overalt udendørs, ..desværre har jeg også stadig en rotte indendørs.
Nå men, fat i Rottebekæmperen igen, som kom og satte et utal af fælder op og lagde gift ned udendørs, med formaninger om ikke at røre noget, hvilket vi, inklusiv rotten, ikke gjorde.
Nu er tre mdr. gået, jeg har sat yderligere fælder op, tre forskellige klapfælder 20 stk. i alt, fire mårfælder og en hundedyr "Electronic rat-killer" som skulle lave rotte-bbq, hvis ellers den gad gå deri.
Jeg har brækket et stykke af trægulvet op i stuen og gangen op lagt gift og sat fælder ned.
ALT mad, hundemad m.m. er pakket ned, jeg synes jo ikke den har noget at være her for, men alligevel hører jeg den hver faten ca. 30 sek. efter jeg er gået i send og kan se den har været her når jeg har gået med hunden osv. det er godt nok frustrerende det her..
Hvad fanden gør man??
Kan man i stil med varehuse, som hyrer en falkoner til hjælp med småfugle, muligvis hyre en Frittener?
Tager man på ferie og gasser huset i en uge??
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 337
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 4.465
nov 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 108
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
Mine kattedyr foretrækker halsbåndsmus, men de er også sære.
Og iøvrigt.. AAAD!! Kan godt forstå din frustration. De er mere snu end man forestiller sig.
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
Havde også en rotte for noget tid siden, pyha altså, den blev fanget hos naboen, men det tog en måned
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Det der med at sætte gift udenfor fælderne er en skidt ide - de kan ødelægge et hus med stanken af lig, simpelthen. De lægger sig og dør og der går lang tid inden de holder op med at stinke..
Dertil kommer, at deres tilstedeværelse også er en stinkende affære. Vores huserede under vores køkkenelementer og det kan faktisk stadig hænde - -selvom der er gået 7-8 år, at der kommer en rottedunst....
Jeg misunder dig ikke - det er virkelig virkelig frustrerende og umuligt at hente hjælp nogle steder.
Når de er indendørs er der bare ikke noget at hente...
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.316
En kat ville være en glimrende løsning, men desværre hader Ronja katte, på en måde som ikke lige lader sig ændre.
Jeg er helt sikker på det er en rotte! Jeg glemte at fortælle vi har taget 11 unger på et døgn, for omkring to mdr. siden i klapfælder, så den er god nok
Gift er bestemt ikke optimalt, men mit desperate forsøg på en løsning, jeg kunne læse stanken ville vare ca. tre uger, ..det besluttede jeg mig for bedre at kunne leve med end en levende terrorist.
Jeg har som teenager selv haft tamrotter, så jeg er ikke specielt bange for den, det er bare pokkers at den ødelægger så meget,. jeg hører den gnave hver nat, så jeg tænker det er et spørgsmål om tid før hytten enten falder fra hinanden, eller futter af.. vi har naturgas lagt ind til komfuret, så det...
Marsvin har yngstedatteren og de er MEGET snakkende, den her rotte er ikke det mindste afskrækket.
Vi havde min søsters dværgpincher på feriebesøg for et par uger siden, men det gav desværre heller ikke pote, selvom han ifølge søsteren skulle være hård til gnavere, Ronja har nu heller ikke noget problem med at grave muldvarpe op i haven, men den her rotte.....
Rottebekæmperen sagde første gang hun var her, under alvorligt sænkede øjenbryn.. "rotter kan ALT", -det grinede vi lidt af efterfølgende, ..det gør vi ikke mere
Jeg vil med glæde tage den første og bedste DSG i pleje, anyone? Ronja er super med andre hunde.
jul 2009
jun 2009
Nå ja. Det kan da godt være han ville vælte det halve af huset for at finde udyret.....
jul 2009
jul 2009
Ældstedatteren mener de har en levetid på et par år, så den dør jo nok af alderdom på et tidspunkt.. hmm.
jun 2013
Mht stanken af sådan en død rotte vare ved meget længe
I mit barndomshjem valgte en rotte at dø under gulvet i stuen, den ubeskrivelige sødlige rådne stank kan jeg stadig fremkalde, føj for den lede.
Gulvet endte med at blive brækket op.
jul 2009
Det lyder bestemt ikke rart med stanken. Måske jeg overvurderer egne evner i udholdenhed
jun 2009
jun 2013
jul 2009
Alternativt har jeg en kammerat, som opdrætter rotter til slangefoder, han mener at kunne konstruere en fælde med en levende hanrotte som "lokkemad", meen jeg er nervøs for at "min" rotte er så kløgtig at den ender med at befri sin artsfælle og sammen med den overtage husherredømmet
Måske det er nu jeg skal overveje endnu en hund i huset.. denne gang en DSG
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1458 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 8.531
Her er det så bare, "Rotte i eget hus", muhahahaha....
Lorte-Rotte-råd søges.