{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.474 visninger | Oprettet:

Lorte-Rotte-råd søges. {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået et problem, som efterhånden er blevet større end sjovt er.

Midt i maj kommer vi hjem fra en konfirmation og ser en fuldfed rotte spurte ned af trappen fra førstesalen i huset, well.. -ikke et problem man har lyst til at stå med i halvsnalret tilstand sent søndag aften, så jeg besluttede mig for at vi så syner og gik i seng!

Alligevel ringede jeg til rottebekæmperen mandag morgen, som heldigvis kom med det samme, hun lavede bl.a. en røgprøve på kloakken, som viste jeg havde et brud under soklen, ..fat i vvs- mand og kloakmand, med kameraer og spulevogn og knowhow.
To uger senere har jeg en komplet ny rotte-sikret brønd og nye rør overalt udendørs, ..desværre har jeg også stadig en rotte indendørs.

Nå men, fat i Rottebekæmperen igen, som kom og satte et utal af fælder op og lagde gift ned udendørs, med formaninger om ikke at røre noget, hvilket vi, inklusiv rotten, ikke gjorde.

Nu er tre mdr. gået, jeg har sat yderligere fælder op, tre forskellige klapfælder 20 stk. i alt, fire mårfælder og en hundedyr "Electronic rat-killer" som skulle lave rotte-bbq, hvis ellers den gad gå deri.

Jeg har brækket et stykke af trægulvet op i stuen og gangen op lagt gift og sat fælder ned.

ALT mad, hundemad m.m. er pakket ned, jeg synes jo ikke den har noget at være her for, men alligevel hører jeg den hver faten ca. 30 sek. efter jeg er gået i send og kan se den har været her når jeg har gået med hunden osv. det er godt nok frustrerende det her..

Hvad fanden gør man??
Kan man i stil med varehuse, som hyrer en falkoner til hjælp med småfugle, muligvis hyre en Frittener?
Tager man på ferie og gasser huset i en uge??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lorte-Rotte-råd søges.
  • #6   13. aug 2014 Ja en kat kan hjælpe, hvis altså du vil have kat. Vi boede engang i et lille hus som lå op til skov og mark. Vi havde rigtig mange mus. Da vi fik en kat forsvandt musene.

• #7   13. aug 2014 Hvis du har en rotte indendørs, må den vel leve af jeres mad, eller?

• #9   13. aug 2014 Har du prøvet at drysse mel, de steder du har mistanke om den er i huset? Ved at gør dette kan man forhåbentlig se dens spor i melstøvet. Tænker at du på den måde strategisk kan placere en fælde og muligvis have held den vej smiley

• #10   13. aug 2014 Skriv til "vark" herinde. Hun har giga-liga-monster-mega edderkopper og måske de har lyst til en lille godbid? smiley smiley

• #11   13. aug 2014 En gravhund er også pænt effektiv, min egen cain nakkede en rotte på vores grund sidste efterår, så fat i en lille hund med killer instinkt, eller en kat (der gider rotter)
    Mine kattedyr foretrækker halsbåndsmus, men de er også sære.

Og iøvrigt.. AAAD!! Kan godt forstå din frustration. De er mere snu end man forestiller sig.

• #13   13. aug 2014 Føj for helvede smiley
    Havde også en rotte for noget tid siden, pyha altså, den blev fanget hos naboen, men det tog en måned smiley

• #15   14. aug 2014 Ja jeg var flygtet Jeg er mega bange for rotter Men jeg har hørt ,aner ikke om det passer, men at har man marsvin, forsvinder rotterne, på grund af den lyd marsvinene siger smiley

• #16   14. aug 2014 Tålmodighed tålmodighed og mere tålmodighed. Rotter er meget mistænksomme dyr og kan være svære at lokke i fælderne. Fælderne skal placeres der hvor rotten normalt færdes. Dvs langs muren. Smid evt noget lokkemad i. Røget kød eller chokolade skulle vidst nok være guf for dem og det holder sig længe.

• #19   14. aug 2014 Jeg har haft det samme problem. Der gik et halvt år, så forsvandt den. Jeg tænker, det var mine katte, der fik has på den til sidst..

Det der med at sætte gift udenfor fælderne er en skidt ide - de kan ødelægge et hus med stanken af lig, simpelthen. De lægger sig og dør og der går lang tid inden de holder op med at stinke..

Dertil kommer, at deres tilstedeværelse også er en stinkende affære. Vores huserede under vores køkkenelementer og det kan faktisk stadig hænde - -selvom der er gået 7-8 år, at der kommer en rottedunst....

Jeg misunder dig ikke - det er virkelig virkelig frustrerende og umuligt at hente hjælp nogle steder.
    Når de er indendørs er der bare ikke noget at hente...

• #20   15. aug 2014 Dybt frustrerende at oprette en tråd og så går nettet i hårdknude i godt et døgn, -undskyld min manglende deltagelse og tusind tak for input!!

En kat ville være en glimrende løsning, men desværre hader Ronja katte, på en måde som ikke lige lader sig ændre.

Jeg er helt sikker på det er en rotte! Jeg glemte at fortælle vi har taget 11 unger på et døgn, for omkring to mdr. siden i klapfælder, så den er god nok smiley

Gift er bestemt ikke optimalt, men mit desperate forsøg på en løsning, jeg kunne læse stanken ville vare ca. tre uger, ..det besluttede jeg mig for bedre at kunne leve med end en levende terrorist.

Jeg har som teenager selv haft tamrotter, så jeg er ikke specielt bange for den, det er bare pokkers at den ødelægger så meget,. jeg hører den gnave hver nat, så jeg tænker det er et spørgsmål om tid før hytten enten falder fra hinanden, eller futter af.. vi har naturgas lagt ind til komfuret, så det... smiley

Marsvin har yngstedatteren og de er MEGET snakkende, den her rotte er ikke det mindste afskrækket.

Vi havde min søsters dværgpincher på feriebesøg for et par uger siden, men det gav desværre heller ikke pote, selvom han ifølge søsteren skulle være hård til gnavere, Ronja har nu heller ikke noget problem med at grave muldvarpe op i haven, men den her rotte.....

Rottebekæmperen sagde første gang hun var her, under alvorligt sænkede øjenbryn.. "rotter kan ALT", -det grinede vi lidt af efterfølgende, ..det gør vi ikke mere smiley

Jeg vil med glæde tage den første og bedste DSG i pleje, anyone? Ronja er super med andre hunde.

• #21   15. aug 2014 Mel har vi skam drysset, -den æder det! Så det var der ingen grund til ligefrem at gøre smiley

• #22   15. aug 2014 Øv at du bor så langt væk. Ellers ville jeg komme forbi med Charlie. Godt nok er han et stort skrummel af en golden retriever. Men fange rotter. DET kan han!! Han elsker det og er en mester i at tage selv de helt store.
    Nå ja. Det kan da godt være han ville vælte det halve af huset for at finde udyret..... smiley Held og lykke med projektet. Jeg VED at de kan være meget svære at slippe af med.

• #23   15. aug 2014 Bugsy, -jeg gjorde det samme som teen, havde altid en rotte til at sidde i tørklædet, med i skole, den var superklog og blev siddende dér hele tiden. smiley

• #24   15. aug 2014 Fubert, -hvis i skulle komme omkring Aalborg er i hjertelig velkomne, jeg har en anelse om at det her problem nok ikke forsvinder foreløbigt. Han må i øvrigt gerne vælte hele huset, bare jeg slipper for lorte-rotten smiley

Ældstedatteren mener de har en levetid på et par år, så den dør jo nok af alderdom på et tidspunkt.. hmm.

• #25   15. aug 2014 Vores lokale rottefænger har en lille Jack russel med på job, den er et værdsat medlem af staben, kan komme under paller og har taget oceaner af rotter på deres ture rundt på øen.

Mht stanken af sådan en død rotte vare ved meget længe

I mit barndomshjem valgte en rotte at dø under gulvet i stuen, den ubeskrivelige sødlige rådne stank kan jeg stadig fremkalde, føj for den lede.
    Gulvet endte med at blive brækket op.

• #26   15. aug 2014 MLA, -jeg har søgt på nettet, netop efter en rottefænger med hund, ..nogen burde gøre et firma ud af det!

Det lyder bestemt ikke rart med stanken. Måske jeg overvurderer egne evner i udholdenhed smiley men indtil videre har den nu heller ikke rørt giften...

• #27   15. aug 2014 Der er, ser det ud til, ret stor forskel på hvilken gift rotten vil æde. De røde korn og sådan nogle blå/grønne klodser med hul igennem vil de gerne æde her. Vi har haft nogle røde, flade cirkelformede klodser også, men dem var de ikke helt så vilde med. det blå/grønne pasta i en tube vil de slet ikke have. Nu ved jeg jo af gode grunde ikke hvilken slags du har fået. Men det kan være at der er andet de hellere vil have.

• #28   15. aug 2014 Karen: Ja, der burde være en trænet rottehund til rådighed for kommunerne. Hende der har den her siger at den er uvurderlig, det er hendes egen hund, så hvordan det fungerer ved jeg ikke, men den er altid med hende på job.

• #30   15. aug 2014 Ha ha smiley jeg har faktisk lånt luftgevær og natbriller af genboen, jeg ved præcis hvor den har huller, så det er planen at jeg sidder klar her i weekenden, det bliver noget af et syn. Ungerne truer med at ligge billeder på FB.

Alternativt har jeg en kammerat, som opdrætter rotter til slangefoder, han mener at kunne konstruere en fælde med en levende hanrotte som "lokkemad", meen jeg er nervøs for at "min" rotte er så kløgtig at den ender med at befri sin artsfælle og sammen med den overtage husherredømmet smiley

Måske det er nu jeg skal overveje endnu en hund i huset.. denne gang en DSG smiley

• #32   15. aug 2014 Har du nogensinde set filmen "Mus i eget hus"?

Her er det så bare, "Rotte i eget hus", muhahahaha.... smiley

Kommentér på:
Lorte-Rotte-råd søges.

Annonce