1.281 visninger
|
Oprettet:
En stjerne er slukket {{forumTopicSubject}}
Robin Williams er død
Tak for mange gode film
RIP
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.328
dec 2007
dec 2007
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Mine tanker går til hans 3 børn.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Åh, den stakkels mand - og børn ikke mindst.
Tanker til alle de pårørende.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.412
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 242
Mine tanker går til familien
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.975
Så trist at man er så ked af sit liv, at eneste udvej er selvmord. Men det er ens eget liv, så man har også ret til at tage det hvis man ikke ønsker det længere.
Mine tanker til de efterladte, og må han finde fred, hvor han nu er.
jun 2007
Der er situationer hvor det kan være ok, her tænker jeg i retning af aktivt dødshjælp o.lign.
Ellers er der ikke meget sympati at hente på hos mig.
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 212
At et menneske med så meget historie og betydning ender sine dage på så trist en måde.. : /
Jeg blev meget trist da jeg læste det..
Tænk at en mand, der har været med til at skabe så meget glæde og latter i verden, ender sine dage på så trist og hård måde..
Jeg håber han har fundet den fred han søgte.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 979
Synd for familien.
dec 2013
Den første var meget psykisk syg , han var nærmest overklog ,han gik og gik mange mange km næsten hver dag ,nok for at få tankerne fra sit dårlig jeg .Han havde så prøvet at begå selvmord mange gange ,hvor det ikke lykkeds ham Men til sidst lykkedes det, ved at han sprang ud foran et tog Ja jeg må indrømme ,at jeg syntes, det var godt, at han fik fred Men på den anden side, syntes jeg, så også ,at det er forfærdeligt, at et menneske skal prøve og prøve, at komme herfra på den måde Jeg ville syntes, han skulle have haft hjælp, til at komme her fra
dec 2013
okt 2007
Han indlagde sig selv fordi han havde det skidt psykisk og vidste at han ville ryge i alkohol eller lign. hvis ikke han fik hjælp.
Han gjorde noget for at undgå det her ...
At han så har været for syg til at det har virket er tragisk.
okt 2007
Man tænker ikke på den smerte de pårørende vil få ved at man begår selvmord. Den er intet imod den smerte man føler man kan befri dem for, ved at sætte dem fri.
Man sætter dem fri til at leve et liv uden konstante bekymringer og dyb smerte ved at se den kamp, man hver dag kæmper (forgæves) for at overleve, og som de står magtesløse overfor.
For de fleste der begår selvmord er det bestemt IKKE et egoistisk valg, tværtimod ...
Jeg havde samme holdning til selvmord da jeg var yngre (at det var egoistisk), også selv dengang jeg arbejdede på en psykiatrisk afd.
Først da jeg selv blev syg med en svær depression forstod jeg, at det ikke er et rationelt valg.
Når depressionen raser opstår selvmordstankerne spontant og er sygdomsudløst. De er påtrængende og de bruger ethvert sekund du ikke bevidst fortrænger dem, til at poppe op.
Du begår ikke som sådan selvmord fordi livet er for svært for dig. Du begår selvmord fordi du ikke ønsker at være til besvær, eller at gøre livet sværere for dine pårørende.
Du vil sætte dem fri for alt det "besvær" du er til, når du er psykisk syg, og dermed føler dig som en belastning for din familie, og ofte også er det.
Det er IKKE nemt at være pårørende til en psykisk syg. Det kan ødelægge ens liv at stå magtesløs og se på, at en du elsker smadrer og spilder sit liv på selvdestruktiv adfærd.
Dermed ikke sagt at man foretrækker at de begår selvmord.
Jeg bebrejder ikke længere dem som begår selvmord. Jeg under dem den fred de forhåbentligt endelig har fundet.
De efterladte skal så leve med tabet ... Men er det mere fair for et barn at se sin far dybt deprimeret, eller ekstremt manisk, drukne sine smerter i misbrug? At føle at man er skyld i at ens far ikke er lykkelig?
At se ham smile til omverdenen mens han inde i græder?
Han vidste da sikkert godt at hans sygdomme og misbrug kostede hans pårørende enorme bekymringer og sorger.
Det kræver ekstremt meget energi, hvert eneste sekund, ikke at handle på de selvmordstanker som opstår i dit hoved (100% ufrivilligt), som er insisterende på en måde som man ikke kan forestille sig, hvis ikke man selv har været der.
Tanken der skriger at du, hvis ikke du drejer med i det næste sving (mens du kører bil), så vil det alt sammen være ovre. Du skader ikke nogen og alle vil være fri for dig og alt hvad der følger med af besvær.
De tanker kommer ud af det blå, de er meget voldsomme og du skal i det sekund kunne samle al den mentale energi, der skulle være, som depressionen ikke sidder på, til at finde en grund til at overleve.
Han har været alene i 2 timer (som jeg forstår det?), uden opsyn, på trods af at alle vidste at han var i en rigtig slem periode.
I det tidsrum har han handlet på tanken.
Mænd lykkedes som regel med at begå selvmord 1. gang de prøver, hvor kvinder nogen gange kan nå at reddes.
Størstedelen af dem der begår selvmord ligger i den høje ende af intelligenskvotienten.
Jeg kan ikke tale for hvordan det er at have mistet nogen til selvmord.
Jeg har "kun" mistet dem til misbrug som endte med at koste dem livet. De efterlod sig 2 børn.
2 børn der i forvejen levede et liv fuld af omsorgssvigt (pga. forældrenes misbrug) med kun få glimt af de forældre de engang havde (når en af forældrene kortvarigt var ædru).
Begge børn er lige skadede i dag, som de ville have været, havde deres forældre levet, hvis man skal se på hvordan de selv behandler deres egne børn = omsorgsvigt pga. misbrug ...
Havde de derimod ikke skulle leve under den skygge deres forældres misbrug kastede over deres liv, og havde de i stedet fået den omsorg de skulle have haft, hvis de var kommet væk fra den skygge, og til et omsorgsfuldt hjem. Hvor ville de være i dag?
Jeg kan kun tale ud fra hvordan det er at være bipolar (manio-depressiv) og have haft en svær depression og hvordan disse ting påvirker mine pårørende.
I perioder har jeg udadtil været 100% velfungerende, fast arbejde, udadvendt, sjov, glad (manisk) ... Indeni rasede kaos.
Ikke engang min familie vidste med sikkerhed at jeg var syg, før en dag, jeg ikke længere selv havde kontrol over min hjerne. Depressionen havde belejret den.
jun 2007
Hvornår man så er syg (fysisk eller mentalt) nok til at aktivdødshjælp, det er en helt anden diskussion.
Men som udgangspunkt syntes jeg stadig at selvmord er en ussel og egoistisk handling. Det er at give op og det har jeg intet til overs for.
Jeg har selv. været dødelig syg og kæmpet en kamp for at stå hvor jeg er idag.
jun 2007
Han har forsøgt sig med selvmord et utal af gange. Skudt sig selv i hovedet med en boltpistol, tager overdosis af piller, lagt sig nøgen på skinnerne på en togstation. Heldigvis har det aldrig lykkedes for ham, men det har dælme været tæt på flere gange.
Og er du gal hvor har det taget hårdt på familien, ikke mindst min mormor, morfar og min mor. Og de har håbløst forsøgt at hjælpe...
Kan huske jeg havde en snak med min mor, netop omkring det emne med, om det i sidste ende måske ikke var det bedste at det lykkedes for ham, så han og vi andre kunne få fred.
Alene det at man kan få sig selv til, at drive sin familie til de tanker, syntes jeg er grotesk og meget egoistisk! Jeg har været TOSSET på ham - Uden dog at konfrontere ham med det, da jeg ikke følte det gjorde situationen bedre.
Usselt og egoistisk...intet mindre!
Han fik dog i sidste ende hanket op i sig selv, så nederlaget i øjnene, tog imod den hjælp han havde brug for og kom videre. Han har det meget bedre idag og har efter omstændighederne en god hverdag.
Overstående bære jeg den dybeste respekt for.
jun 2007
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
Mht. mandens skuespil, så synes jeg, han overspillede og karikerede sine roller på en måde, som irriterede mig. Jeg har ikke set så mange film med ham af den simple grund, at hvis robin williams' figurerede på rollelisten, var det videre til næste film.
okt 2007
Du bestemmer absolut ingenting når du er så syg.
I de stabile perioder kan man bruge mantraen, "det er mit liv, det er mig der bestemmer". Man kan så prøve at leve efter det.
I de syge har du intet at skulle have sagt. Hvis han i de "stabile" perioder har været manisk, har han heller ikke haft fuld kontrol. Der vil man være under talepres og kan udvise grænseoverskridende adfærd og personlighedstræk som slet ikke ligger op af hans oprigtige personlighed.
Det er grunden til at vi jo tvinger så syge mennesker til at tage imod hjælp. De er for syge til at tage vare på sig selv og det er omsorgssvigt ikke at hjælpe dem.
Har du set en person hvis hjerne er belejret af en bakterie som fx legionella? En normalt helt rask person, en kærlig mor, kan flejne fuldstændig og være til fare for alt og alle inden for rækkevidde, inkl. sine børn, medmindre man ligger hende i koma ... Uden hjælp vil hun dø.
Sådan har en person det, når psykisk sygdom tager over i sådan en grad. Der er intet at stå til ansvar for, for du er ikke længere rationel. Du er SYG. Dødeligt syg !!
Ang. hans skuespil er jeg heller ikke til de film han overspiller i og som er for skabagtige :o) Lidt ligesom med fx Jim Carrey.
Jeg synes dog at han var ekstremt alsidig og kunne spille så godt som alle genrer, så der er også mange af hans film jeg elsker.
dec 2013
Følger: 37 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 132 Svar: 938
http://youtu.be/7Q9Hp8NY10M
okt 2007
Bipolare med type 1 kan skifte stemningsleje inden for få timer, og det er det der gør det såå farligt.
Jeg har tilsyn hver 12. time hver dag hele året mhp. stemningsleje og indtagelse af medicin.
Så hvis Robin er ladt alene (han var ikke alene i huset så det drejer som om at være alene selv om der var mennesker omkring ham) i et svært depressiv stemningsleje og så det skifter langsomt til manisk, så kommer kræfterne til at handle på evt. selvmordstanker væltende, inden han når at blive rationel (man kan være heldig at blive rationel i en periode mellem de 2 yderpunkter og dermed stoppe inden man gør noget dumt).
Hvis man har en bipolar lidelse kan man ikke livsforsikres pga. risikoen for selvmord. Det siger lidt om hvor alvorlig sygdommen er.
Hvis så man som Robin er har en svær depression, er bipolar og så oveni lige er blevet diagnosticeret med Parkinson, som man VED ender med en uværdig fremtid hvor man er afhængig af andre og evt. en byrde for ens pårørende udover hvad man allerede er ... Ja ... Jeg tror selv de stærkeste mennesker ville have svært ved at takle sådan en omgang.
Så taler man jo netop om hvem man skal leve for ...
En stjerne er slukket