{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

Min stakkels lille misser :'( {{forumTopicSubject}}

Åhh jeg er bare DYBT ulykkelig og har SÅ dårlig samvittighed lige nu..

Min elskede lille Fru Missekat har haft trukket sig lidt tilbage i de sidste par dage og har ligget under sofaen.. Har haft slået det hen med at det var pga varmen, for Hr. Missekat har også ligget meget under sengen inde i soveværelset..

Her til aften, lige efter jeg havde slukket lyset, kommer Fru Missekat op til mig på sofaen, og jeg synes at der lugter lidt underligt, men det slår jeg hen med at det nok kunne være det år kødben som Afrodithe fik tidligere idag (synes at rå ben stinker)..

Jeg nusser hende så under hagen som hun elsker og mærker at det er lidt fugtigt/vådt.. Tænder "lommelygten" i min iPhone og lyser for at se hvad det var.. Og jeg blev ramt af et chok !
Til min STORE skræk ser jeg at hun har et kæmpe sår ! Og så begyndte tårerne jo at trille..

Jeg finder straks nummeret til dyrlægevagten, ringer og tegner og fortæller osv imens jeg prøver på at lyde mindre panisk og grådkvalt..
Får af vide at jeg skal rense det med klorhexedin 3-4 gange dagligt og se om det er blevet pænere til på mandag.. Hvis ikke så skal jeg ringe med det samme og få en tid til hende..

Er SÅ bange for at min lille misser er syg, bange for om det meget alvorligt og jeg har så dårlig samvittighed over at jeg skal holde hende fast for at rense det..
For tro mig, hun har ondt ! Hun er den mest kælne kat i verden, men jeg må ikke røre hende, hun vil ikke ud fra under sofaen uanset hvad jeg lokker med..

Min stakkels lille missepige.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min stakkels lille misser :'(
  • #1   2. aug 2014 Har med vilje valgt ikke at vise billede af hendes sår, da det bestemt IKKE er et rart syn.. smiley

  • #2   3. aug 2014 Øv det er aldrig rart, når vores små venner har ondt smiley
    Men godt at du opdagede det.
    Rigtig god bedring med hende !


  • #3   3. aug 2014 Tusind tak..

    Det er noget af det værste når de små pus ikke har det godt.. smiley

    Føj hvor er der lang tid til på mandag.. smiley


  • #4   3. aug 2014 Du behøver ikke vise billede af det her, hvis du ikke bryder dig om det, men spørg dyrlægen, om du ikke må sende det til ham.

    Såret kan jo skyldes flere ting, og der kan muligvis også være sket skade inde i hendes mund. Sidder hendes kæbe normalt, og kan hun åbne munden?

    Måske er det en sprunget byld (men så skulle hun ikke have mange smerter), og hvis hun er udekat, kan hun også være ramt af en bil.

    Det er i hvert fald MEGET vigtigt, at hun ikke kommer i væskeunderskud, og det kan hun godt være nu, både fordi hun har ligget under sengen i nogle dage, og fordi det har været ekstremt varmt.

    PS: Jeg var selv taget til dyrlægen med det samme - Det er også MEGET længe at vente til mandag, når hun har smerter.


  • #5   3. aug 2014 Hvis den har ondt skal den have smertestillende og er såret inficeret skal den have antibiotika.
    Derudover kan katten være dehydreret hvis den har feber (pga. infektion) og ikke drikker/spiser.

    Jeg havde personligt insisteret på at få min kat tilset pronto ... Et sår der væsker så meget og lugter og som får en kat til at trække sig er i mine øjne alvorligt. Smerterne vil først aftage når den er i behandl. med antibiotika og evt. smertestillende hvis såret er inficeret.


  • #6   3. aug 2014 Hendes kæbe sidder som den skal, hun kan sagtens åbne munden og hun både spiser og drikker..
    Hun går også på kattebakken som normalt..

    En byld tror jeg ikke at det er, har set hvordan det ser ud når de er sprunget og det ligner slet ikke det hun har..

    Hun er indekat, så hun er hverken blevet ramt af en bil, har været oppe og slås eller noget i den stil..


  • #7   3. aug 2014 Jeg skal lige have renset og tjekket hendes sår, og reagerer hun på samme måde idag som igår, så ringer jeg til dyrlægevagten igen..

    Såret lugter ikke fælt, som f.eks af betændelse.. Men mere af blod (derfor jeg startede med at tro at det var det rå ben som lugtede)..

    Men nu vil jeg lige kigge på såret og så, ja, tage den derfra..


  • #8   3. aug 2014 Efter længere tids kamp med at få hende lokket ud fra under sofaen.. Har jeg nu fået det tjekket og renset igen..

    Det er pænt og lyserødt (altså så pænt som et sår nu kan være) og det har ikke spredt sig..

    Hun var ikke meget for at jeg skulle rense det, men jeg fik lov..

    Hun smuttede lige så hurtigt ind under sofaen igen, og ligger nu og vasker sig diverse steder..


  • #9   5. aug 2014 En Update på missen..

    Dyrlægen var her igår (skønt med en udkørende dyrlæge), som tjekkede og rensede det..

    Det er rigtig pænt og dyrlægen mener at min lille damemis har fået strammet sit halsbånd på en eller anden underlig måde og hun så har kløet voldsomt for at få det løsnet igen..

    Såret er idag pænt og der er kommer sårskorper på.. Hun kommer mere og mere ud fra under sofaen, spiser, drikker og besørger som hun skal.. smiley

    Skal fortsætte rensning med klorhexedin i en uges tid og så kommer dyrlægen og tjekker det igen.. smiley


  • #11   5. aug 2014 Mine katte har altid haft halsbånd på..
    Mest fordi at hvis de nu stak af en dag, så havde de halsbånd og navneskilt med min adresse på så folk vidste hvor de hørte til.. + de er øretatoveret..


  • #12   5. aug 2014 åh hvor godt det går bedre. Halsbånd og katte er i min verden no-go. Jeg har en bekendt hvis race siameser også var indekat. Han hang hængt på den der lille skrue på radiatoren i modsatte ende af termostaten, en dag hun kom hjem fra job smiley Der røg halsbåndene af mine og har aldrig været på siden.

  • #13   5. aug 2014 Godt at det går bedre smiley

    Eller kan man købe et organisk halsbånd, der i forvejen holder lopper og flåter væk.

    Det er meget let i at løsne sig hvis det sidder fast smiley


  • #14   5. aug 2014 Lige i øjeblikket tør jeg ikke sætte halsbånd på mine missere igen..

    Ikke efter den her omgang.. Hold op for et chok jeg fik mig da jeg opdagede hendes sår..


Kommentér på:
Min stakkels lille misser :'(

Annonce