{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

Forbandet ondt i lænden/iskas {{forumTopicSubject}}

Jeg har i lige knap 3 uger nu haft ondt i min lænd, det er langsomt blevet værre og værre og er sådan at jeg i dag har gået som en 90 årig, let foroverbøjet, jeg har ondt konstant, dog kommer der sådanne ekstremt smertefulde jag når jeg skifter stilling, som hvis jeg vender mig i sengen, sætter mig, rejser mig, bukker mig, eller bare skal Række ud efter noget.

Jeg sover i forvejen dårlig men i dag endte jeg med at nuppe et par af min kærestes dolol for at se om jeg kunne få en smule smerte lindring, men de har overhoved ikke hjulpet, det eneste der er sket er jeg ikke har sovet overhoved endnu smiley

Min læge har ferie men jeg overvejer virkelig at gå op til hans vikar og se om hun ikke kan gøre et eller andet.

Men jeg er virkelig i tvivl om de kan og oveehoved gør noget ved sådan en ting?

Jeg for tit ondt på den her måde og er ved at være godt træt af det må jeg indrømme

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbandet ondt i lænden/iskas
  • #2   29. jul 2014 Det her stråler også ned i min balde, og det er som altid højre side, det er ikke mere en knap 2 måneder siden at jeg havde så ondt i 5 dage at jeg næsten ikke kunne rejse mig fra sengen af.

Jeg har haft super ondt sådan her før, der havde jeg bare ondt i 3 måneder, kom til en fys der sagde det var en diskusprolaps, men fik ikke undersøgt det nærmere, jeg gik bare ved hende i ca 6 måneder.

Jeg har ikke helt følt at min læge har taget det så alvorligt når jeg efter er kommet og sagt jeg har ondt, så måske er det da ligefrem en fordel at det er en anden jeg så er nød til at ringe til.

• #4   29. jul 2014 Jeg er mega dårlig til at forlange noget ved lægen, jeg går derop med fast vilje og kommer ud som en våd mus smiley

Jeg kan udemærket se hvad du siger og mener, hvor skulle hun kunne se fra hvad jeg fejler i ryggen uden at have billed af den?

Jeg ringer derop når de åbner og bestiller en tid, så håber jeg at den læge her tager det mere alvorligt.

Mit problem er egentlig at jeg er overvægtig og jeg føler lidt det er det han giver skylden for min ondt i ryggen, men jeg har døjet med det her selv som normal vægtig, så ja de må simpelthen sende mig videre så jeg kan få vished over hvad det er der gør jeg har ondt.

• #6   29. jul 2014 Det skal jeg nok og tak for dine svar og erfaringer smiley

• #8   29. jul 2014 Jeg har selv haft noget lignende her i starten af min ferie. Min læge var på ferie - typisk, og den anden sagde bare, at jeg skulle spise nogle flere Tramadol. Det er så stille blevet bedre af sig selv, men jeg vil helt klart op og have en henvisning til scanning, for jeg gider ikke at have bøvl med jævne mellemrum, og der skal ikke meget til at udløse det. Sidst var det en "forkert" stol i praktikken.

Det kan nogle gange være en fordel, at det ikke er ens egen læge, især hvis ens egen ikke tager en seriøst. Jeg havde vagtlægen ude den ene gang, og han gav mig en sprøjte, der hjalp 2-3 dage. smiley

God bedring. smiley

• #10   29. jul 2014 Så har jeg været ved lægen.

Det er mit korsben der er "låst" jeg har fået nogen andre stærkere piller en jeg plejer, de er muskelafslappende.

Jeg ved godt at jeg skal træne ryggen, men da jeg er ret svej rygget, og har trænet min ryg forkert længe, fordi jeg løb ind i en dårlig trænings vejleder, så har jeg holdt en lang pause, jeg skal have lavet et program af en fys i stedet, og ja mange undskyldninger senere er det stadig ikke blevet gjort.

Jeg er "bange" for vand, så svømning er ikke en mulighed, jeg svømmer virkelig dårligt og for seriøse angst anfald hvis jeg kommer ud hvor jeg ikke kan bunde.

• #11   29. jul 2014 Vil dog lige tilføje at jeg ikke bare sidder/ligger stille fordi jeg har ondt, jeg bevæger mig dagligt til trods for smerter, selv om det gør ondt er det dog med til at gøre jeg kan holde ud at være til.

Jeg kan tydelig mærke hvis man er for inaktiv en dag, så har jeg endnu mere ondt en hvis jeg for bevæget mig

• #15   29. jul 2014 Nu er det jo ikke alle, der har mulighed for at dicideret dyrke motion. Der kan også være andre skavanker, der gør sig gældende.

Jeg for min part må afstå fra mange ting. Men jeg prøver på at holde mig igang alligevel, selvom det oftest straffes bagefter.

• #18   29. jul 2014 Birgitte, vi er helt enig.

Jeg vil hverken have en operation, eller fodres med piller, jeg vil gerne have afvide hvad jeg kan gøre, hvordan jeg kan træne, løfte osv, så jeg mindsker at have ondt smiley

Jeg kan leve med at have ondt, hvis jeg ved hvorfor, mit problem er når jeg ikke aner grunden til jeg har ondt, og hvad jeg kan gøre for at mindske smerterne selv.

Jer andre tak, jeg svare jer i morgen, jeg er møg træt slås med at få mine piger i seng, og har så ondt at jeg kunne græde for de nye piller, de hjælper heller ikke endnu

• #19   29. jul 2014 "De kan bare spise sundt, lade være med at ryge, - og drikke meget begrænset eller ingen alkohol. "

Det får da hverken smerterne eller rygproblemerne væk. smiley

• #21   30. jul 2014 Hold da k... hvor det er en generalisering, der vil noget. Jeg har altid haft respekt for dig og dine holdninger, men her står jeg da helt af.

Så du mener simpelthen, at man ødelægger sin ryg med fuldt overlæg? Hold da op for en firkantet holdning at have. smiley

Jeg er målløs !!!!

Kommentér på:
Forbandet ondt i lænden/iskas

Annonce