1.992 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Overdækkede gylletank til minkfarm Overdækkede gylletank til minkfarm

Hej alle smiley

Jeg er flyttet på landet med min mand og er rigtig glad for at bo her ude på vestkysten. Desværre lider vi af mange fluer her i sommervarmen. Og når jeg siger mange, så er det sort af fluer hvis døren står åben i blot ti minutter når der skal luftes ud.
Det betyder at der er mega varmt i vores soveværelse og vi har svært ved at sove om natten fordi vi ikke kan åbne døren. Fluenet af ordentlig kvalitet koster kassen og vi venter barn, så vi bruger pt. opsparingen på baby ting (det er vores første barn)

Vores nabo er en kæmpe minkfarm med 13.000 mink - dog skal det siges at han kun må have 4500, hvorfor der ikke er kontrol med sådan noget hos ham, forstår jeg ikke. Har ellers hørt at de er ret OBS på minkfarme. Desuden er hans gylletank ikke overdækkede - og nu ved jeg ikke om det evt. Kunne mindske de mange fluer, men det kunne da være et forsøg værd. Min mand siger at det er et lovkrav at der skal presenning over.
Hvem tager man kontakt til ang. De ting? Det er så voldsomt med fluernalle steder, at det ikke er til at holde ud længere. De kommer ind alle steder selv i bilerne selvom vinduerne ikke står åben, hvordan det man lade sig gøre ved jeg ikke.

Håber der er nogle kloge hoveder her inde som ved hvordan reglerne er og hvordan man forholder sig smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overdækkede gylletank til minkfarm
  • #1   7. jul 2014 Jeg vil tro det er kommunen i skal hendvende jer til smiley

• #2   7. jul 2014 Kommunen, men du bliver mega upopulær så du skal godtnok være meget generet før du bør melde det;( måske var det bedre om du flyttede;(

• #3   7. jul 2014 Det er ikke en mulighed at flytte. Det er et hus vi har købt og det er ikke et populært område. Så bliver nok nød til at tale med kommunen om det og høre hvad man skal stille op. Hvilken afdeling tager man mon fat i?

• #4   7. jul 2014 Hvis jeg var dig, ville jeg først kontagte ejer af minkfarmen Og ta en snak med ham om det Idet som Bodil skriver kan der blive en være ballade ud af det Folk kan blive rigtig modbydelige, hvis de får en anmældese Det kunne jo være han forstår jeres problem

• #8   7. jul 2014 Minkfarmen har ligge der hele tiden.

• #10   7. jul 2014 Overdækning er ikke automatisk et lovkrav. Det har bla. noget med afstand til naboer at gøre. Mht antallet af dyr så er det formentlig 4500 TÆVER der er tilladelse til. Om sommeren har de jo så hvalpe hvilket betyder at der er mange flere. Og det er skam helt efter reglerne.

• #11   7. jul 2014 Og her er et link til et supergodt fluenet som ikke er så voldsomt dyrt. http://www.fluenet.dk/

• #13   7. jul 2014 Vi har boet her i tre år. Så vi er nu bekendt med de forskellige ting der følger med.
    Jeg er selv opvokset på en svinefarm og har levet blandt fluer før. (Så igen grund til at blive næsvis omkring dette)

Selvom jeg er vant til at leve blandt fluer, så er dette er sindsygt. Uden at overdrive kan der nemt komme 1000-1500 Fluer ind hvis døren ud til står åben i en halv time. Jeg har aldrig oplevet noget så slemt. Og angående det antal mink han har, så
    Er det fordi at vores anden nabo arbejder hos ham.
    Så derfor kender vi til det tal og at han ikke overholder reglerne.
    Han bor der ikke selv privat, men har farmen liggende ved siden af vores mark.

• #15   7. jul 2014 Jeg fatter så ikke at man flytter på landet når hverken man kan tåle lugten eller fluerne.
    Minkfarmen var der jo INDEN i købte huset,
    Utrolig så mange byboere der absolut skal flytte på landet og så bestille de ikke andet end at beklage sig.
    Landbruget laver fødevarer til alle os, de kan ikke bare sådan lige flytte væk eller lukke bare fordi byboerne nu invaderer landet og ikke kan tåle lugten.

Og nej, den gylletank skal ikke være overdækket af blandt andet et telt. Og selv om gylletanken var hermetrisk lukket inde, så ville det stadig ikke hjælpe på fluerne. Det er nemlig ikke gylletanken som tiltrækker fluerne, men dyrene.
    Så hvis du har køer eller heste til at go lige i nærheden. så kommer fluerne med garanti derfra.
    Minkfoderet tiltrækker så også en masse fluer.

• #16   7. jul 2014 Vi har også mange fluer her Vi har så ænder og høns Men jeg tror også at vi har en del fluer forde vi har så mange træer her Da vi havde hobby grise havde vi mange fleren end i dag Og ja det er møg iriterne

• #18   7. jul 2014 Kommunen eller fødevarestyrelsen.

• #20   7. jul 2014 Øhh hvad har en minkfarms mødding med Fødevarestyrelsen/fødevarekontrollen at gøre???

• #21   7. jul 2014 Bodil: De har måske ikke så meget med gyllebeholderen at gøre. Men har de for mange mink, så er det noget fødevarestyrelsens dyrevelfærdskontrol evt. kunne kigge på. Der skal jo både være godkendelse og plads til de mange ekstra dyr. Men måske er det kommunens bord. Jeg ved det ikke.

• #23   7. jul 2014 Det er rigtigt, at FVST kontrollerer på flere punkter i forbindelse med veterinærkontrollen. Men vil umiddelbart også mene, det er kommunen, der giver tilladelse til mængden af dyr. Men antallet bliver højst sandsynligt opgjort i DE (dyre enheder...mener det er 44 årstæver pr DE).

Ved nærmere eftertanke er det måske Miljøstyrelsen, der sidder ind med tilladelsen.

• #24   7. jul 2014 Invester i fluenet eller varmepumpe/airconditionring.
    I er flyttet på landet, og selv hvis virksomheden i har som nabo ikke skulle overholde alle regler, så vil i næppe kunne løse jeres flue problem på anden måde.

• #26   7. jul 2014 Batdog jeg er enig i at man ikke skal finde sig i alt fra sine naboer.
    Men et problem med fluer fra en minkfarm, bliver ikke løst med en telefonopringning. Det vil typisk tage mange år, og derfor er den bedste løsning at forhindre fluerne i at være til gene med fluenet, eller med klimaanlæg

• #27   7. jul 2014 Jeg vil gerne medgive, at fluer i det antal ER en plage. Jeg bor også på landet, og vi har måttet sætte fluenet op, ellers kunne jeg ikke holde ud at bo her. Så fluenet er det eneste råd, jeg kan give.

• #30   8. jul 2014 Der er rigtig mange gode forslag og jeg vil da lige prøve at ringe rundt. Jeg vil nødigt gøre min helt upopulær men omvendt så er det et grimt syn man møder når man går over på den anden side af marken og ser ind til de stakkels dyr. Lugten er jeg nu ikke plaget af som sådan. Det luger ikke ret ofte, måske er vi "heldige" at lugte noget hvis vinden står rigtigt. Der til skal det nævnes at jeg ikke er byboer og aldrig har været det. Faktisk nyder jeg duften af landet/grise det forbinder jeg med mit barndomshjem. Så vil ikke sammenlignes med en storby snob der ikke kan klare lugten af landet.

Jeg har set på forskellige sider med fluenet og skal man have nogle i ordenlig kvalitet så koster hver dør 3000kr - sådan lige ud fra det jeg kan se. Vores hunde har ødelagt den vi har på hoveddøren. De hopper op af den når de vil ind. Så
    Vi skal have nogle specielle nogen som de ikke ødelægger.
    Og så skal vi selvfølgelig også have nogle på
    Vores vidunder hvor vi lufter mest ud. Vores vinduer har specialmål hvilket heller ikke gør prisen billigere. Men vi må lige priotere lidt og få
    Anskaffet os et par stykker - i hvert fald ind til
    Soveværelset. Det er så ulideligt i øjeblikket og vi er endda så
    Heldige at vi har aftensolen mod vores soveværelsesvinduer
    Så her om sommeren er der ekstra varmt så lysten til at åbne vinduet er
    Kæmpe stort smiley

• #32   8. jul 2014 Batdog
    Hvor ved du fra at landmanden ikke overholder lovgivningen ?
    TS kommer med oplysninger, som hun ikke engang selv ved om det er rigtig og straks ja, så skal der anmeldes og landmanden er et svin, som ikke har rent mel i posen.
    Så inden man kommer med beskyldninger om ulovlige gylletanke og ulovligt antal dyr burde man nok lige undersøge om det virkelig forholder sig sådan.

Og jo, selv om det er mink landmanden har, mink som ikke er fødevarer, så er han stadig landmand, har jord og laver føde til os.

Kommentér på:
Overdækkede gylletank til minkfarm

Annonce