Overdækkede gylletank til minkfarm Overdækkede gylletank til minkfarm
Hej alle
Jeg er flyttet på landet med min mand og er rigtig glad for at bo her ude på vestkysten. Desværre lider vi af mange fluer her i sommervarmen. Og når jeg siger mange, så er det sort af fluer hvis døren står åben i blot ti minutter når der skal luftes ud.
Det betyder at der er mega varmt i vores soveværelse og vi har svært ved at sove om natten fordi vi ikke kan åbne døren. Fluenet af ordentlig kvalitet koster kassen og vi venter barn, så vi bruger pt. opsparingen på baby ting (det er vores første barn)
Vores nabo er en kæmpe minkfarm med 13.000 mink - dog skal det siges at han kun må have 4500, hvorfor der ikke er kontrol med sådan noget hos ham, forstår jeg ikke. Har ellers hørt at de er ret OBS på minkfarme. Desuden er hans gylletank ikke overdækkede - og nu ved jeg ikke om det evt. Kunne mindske de mange fluer, men det kunne da være et forsøg værd. Min mand siger at det er et lovkrav at der skal presenning over.
Hvem tager man kontakt til ang. De ting? Det er så voldsomt med fluernalle steder, at det ikke er til at holde ud længere. De kommer ind alle steder selv i bilerne selvom vinduerne ikke står åben, hvordan det man lade sig gøre ved jeg ikke.
Håber der er nogle kloge hoveder her inde som ved hvordan reglerne er og hvordan man forholder sig
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
sep 2006
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 203 Svar: 1.081
dec 2013
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.476
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.346
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.346
sep 2006
Jeg er selv opvokset på en svinefarm og har levet blandt fluer før. (Så igen grund til at blive næsvis omkring dette)
Selvom jeg er vant til at leve blandt fluer, så er dette er sindsygt. Uden at overdrive kan der nemt komme 1000-1500 Fluer ind hvis døren ud til står åben i en halv time. Jeg har aldrig oplevet noget så slemt. Og angående det antal mink han har, så
Er det fordi at vores anden nabo arbejder hos ham.
Så derfor kender vi til det tal og at han ikke overholder reglerne.
Han bor der ikke selv privat, men har farmen liggende ved siden af vores mark.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
Minkfarmen var der jo INDEN i købte huset,
Utrolig så mange byboere der absolut skal flytte på landet og så bestille de ikke andet end at beklage sig.
Landbruget laver fødevarer til alle os, de kan ikke bare sådan lige flytte væk eller lukke bare fordi byboerne nu invaderer landet og ikke kan tåle lugten.
Og nej, den gylletank skal ikke være overdækket af blandt andet et telt. Og selv om gylletanken var hermetrisk lukket inde, så ville det stadig ikke hjælpe på fluerne. Det er nemlig ikke gylletanken som tiltrækker fluerne, men dyrene.
Så hvis du har køer eller heste til at go lige i nærheden. så kommer fluerne med garanti derfra.
Minkfoderet tiltrækker så også en masse fluer.
dec 2013
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.145
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.145
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 4.469
Ved nærmere eftertanke er det måske Miljøstyrelsen, der sidder ind med tilladelsen.
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 3.712
I er flyttet på landet, og selv hvis virksomheden i har som nabo ikke skulle overholde alle regler, så vil i næppe kunne løse jeres flue problem på anden måde.
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 3.712
Men et problem med fluer fra en minkfarm, bliver ikke løst med en telefonopringning. Det vil typisk tage mange år, og derfor er den bedste løsning at forhindre fluerne i at være til gene med fluenet, eller med klimaanlæg
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
sep 2006
Jeg har set på forskellige sider med fluenet og skal man have nogle i ordenlig kvalitet så koster hver dør 3000kr - sådan lige ud fra det jeg kan se. Vores hunde har ødelagt den vi har på hoveddøren. De hopper op af den når de vil ind. Så
Vi skal have nogle specielle nogen som de ikke ødelægger.
Og så skal vi selvfølgelig også have nogle på
Vores vidunder hvor vi lufter mest ud. Vores vinduer har specialmål hvilket heller ikke gør prisen billigere. Men vi må lige priotere lidt og få
Anskaffet os et par stykker - i hvert fald ind til
Soveværelset. Det er så ulideligt i øjeblikket og vi er endda så
Heldige at vi har aftensolen mod vores soveværelsesvinduer
Så her om sommeren er der ekstra varmt så lysten til at åbne vinduet er
Kæmpe stort
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
Hvor ved du fra at landmanden ikke overholder lovgivningen ?
TS kommer med oplysninger, som hun ikke engang selv ved om det er rigtig og straks ja, så skal der anmeldes og landmanden er et svin, som ikke har rent mel i posen.
Så inden man kommer med beskyldninger om ulovlige gylletanke og ulovligt antal dyr burde man nok lige undersøge om det virkelig forholder sig sådan.
Og jo, selv om det er mink landmanden har, mink som ikke er fødevarer, så er han stadig landmand, har jord og laver føde til os.
Overdækkede gylletank til minkfarm