3.546 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

uopfordret ansøgning :) uopfordret ansøgning :)

God aften

Jeg er lige blevet uddannet så er i gang med lave en ansøgning, det har jeg ikke prøvet før så ville høre om i ville læse den igennem og se om jeg sende det afsted eller det bare er noget være sludder smiley

Jeg er en frisk ung pige på 22 år, som er uddannet pædagogiske assisent.
Kan godt lide at have et udfordrende arbejde hvor mine kreative sider kommer frem.

Mit første arbejde var som avisbud, hvor jeg arbejde i et år fra sommeren 2006 til sommeren 2007.

Startede i marts 2009 hos ”strandvejens kiosk” hvor jeg arbejdede indtil juni 2010.

Jeg startede på social og sundhedsskolens grundforløb efter endt 10. klasse i 2009. I forbindelse med grundforløbet var jeg i praktik i ”børnehuset Kjærgaarden” i Hjerting, hvor jeg var i et halvt år indtil juli 2010.

I praktikforløbet var jeg i vuggestuen som har børn i alderen 0-3 år. Jeg deltog i den almene hverdag som kunne se således ud:

Om morgenen startede vi alle med at mødes i et fællesrum, hvor vi legede med børnene. Når klokken blev 9, blev børnene delt op i deres grupper/stuer hvor de fik frugt. Derefter legede og sang vi med børnene og nogle gange lavede vi også kreative ting, så som at så karse til påske, julegaver til forældre osv. Ved 11 tiden fik de frokost og blev derefter lagt ud og sove. Mens vuggestuebørnene sov, havde vi en kort pause hvorefter vi legede med de større børn. Eftermiddagen gik med at få børnene op igen, hvor de igen fik lidt frugt og vi legede med dem indtil de blev hentet af deres forældre.

Har været vikar i børnehuset Kjærgaarden fra august 2010 til april 2011

Jeg ser mig selv som en hjælpsom og initiativrig pige. Hjælper hvor jeg kan og kan gøre det uden at jeg skal instrueres hele tiden. Er god til at samarbejde med andre og komme med ideer og forslag til ændringer eller lign. hvis det er nødvendigt.

Jeg ønsker at arbejde som vikar eller pædagogiske assisent i enten vuggestue eller børnehave.

Jeg håber at have fanget jeres interesse og møder gerne til en personlig samtale, hvor I kan få flere og evt. uddybende oplysninger omkring min fremtids ønsker.

Mange tak for hjælpen smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  uopfordret ansøgning :)
  • #1   6. jul 2014 Den gode ansøgning består i, at fortælle hvad DU kan tilbyde dem og HVORFOR du netop søger dette job hos dem.

De er ret ligeglade med hvad du har lavet, det kan de læse i dit CV smiley
    Du har alt for meget med og langt det meste er irrelevant smiley

• #2   6. jul 2014 I selve ansøgningen ville jeg kun nævne jobs som er relevante for den stilling jeg søger. CV er jeg mange gange lidt hip som hap med. Jeg må indrømme at jeg oftest ikke har vedlagt CV, men på trods af det har jeg aldrig haft problemer med at få de jobs som jeg gerne ville. Men det vurderer jeg ud fra hvilket sted jeg søger.

Men jeg er ellers helt enig med Pletpølse. Du har alt for meget med der slet ikke er relevant.

• #3   6. jul 2014 okay
    Tak fordi i gad og kigge på det.
    Må lave en ny i morgen smiley

• #4   6. jul 2014 Jeg vil opfordre dig til at gøre den mere grammatisk korrekt. :o)
    Her tænker jeg især på at du mange steder starter dine sætninger: "Kan godt lide...", "Har været..." osv. Færdiggør dine sætninger, det virker mere seriøst. :o)

Og ellers som de andre siger - de er interesserede i hvad DU kan bidrage med, hvilke ressourcer DU har, hvorfor de ikke kan undvære netop DIG. Hvis du gerne vil nævne nogle af de jobs/erfaringer du har, så forklar hvilke ressourcer det har givet dig. Du har været avisbud, så du er måske god til at tage ansvar. Du har arbejdet i en kiosk, så du er måske serviceminded og god til at varetage folks behov. Eller sådan noget. :o) Ellers skal du ikke nævne dine jobs.

Din ansøgning bør ikke fylde mere end en side i alt. :o)

• #5   7. jul 2014 Selve ansøgningen bør faktisk kun være en halv side. Brug korte, præcise og oplysende sætninger. Stort set alt der omhandler tidligere Jobs skal være i dit cv. Brug din energi på at lave et rigtig godt cv, da rigtig mange arbejdsgivere kun skimmer ansøgningen og går direkte til cv'et.

Held og lykke. smiley

• #6   7. jul 2014 Læg den gerne op igen når du har lavet en ny - så retter jeg gerne de få stavefejl der er smiley
    Hvis det er ok, selvfølgelig smiley

• #10   7. jul 2014 http://www.randstad.dk/jobsoening-og-cv/Tips-til-jobsogning/den-gode-ansogning/

Her er der nogle gode tips smiley

• #11   7. jul 2014 Tak for hjælpen alle sammen.
    Rotterne Det er en kæmpe hjælp du er kommet med tusind tak smiley

Nu kommer der lige en ny en smiley

Blæksprutte søger arbejde!
    Mangler i en der kan have mange bolde i luften, og samtidig bevare overblikket?
    Jeg er en livsglad pige på 22 år, som søger udfordringer i mit liv, gerne i en institution som ligger vægt på inkluderende pædagogik.
    I det daglige arbejde, er det en stor glæde at støtte børnenes udvikling og arbejde med deres sociale kompetencer.

Fra mine tidligere jobs har jeg god erfaring med både at arbejde selvstændig, men også som en del af et team. Jeg er hjælpsom, smilende og initiativrig.

Jeg er for nylig færdiguddannet som pædagogiske assisent.
    Igennem min uddannelse har jeg opnået kompetencer inden for:
    - Krop og bevægelse
    - Special pædagogik
    - Børn og Natur

Jeg ønsker at arbejde som vikar eller pædagogiske assisent i enten vuggestue eller børnehave.
    Jeg håber at have fanget jeres interesse og møder gerne til en personlig samtale, hvor I kan få flere og evt. uddybende oplysninger omkring min fremtids ønsker.
    Hilsen Rikke

• #12   7. jul 2014 Jeg har en "standard-ansøgning" som jeg tilpasser hvert job jeg søger, dvs jeg læser jobopslaget og en evt hjemmeside om stedet, og derefter tilføjer/fjerner jeg relevante/irrelevante ting fra ansøgningen. Min er ret lang, men jeg har meget svært ved at korte den ned yderligere. Den fylder præcis 1 A4 side.
    I sidehovedet har jeg mine kontaktoplysninger stående.
    Udover ansøgningen sender jeg mine eksamenspapirer, udtalelser og mit CV med tidssvarende billede på.

Min overordnede ansøgning ser sådan her ud:

Kære .....................................................

Mit navn er Tine og jeg er en kvinde på 28 år, der super gerne vil have lov til at bruge min uddannelse som pædagog. Uddannelsen færdiggjorde jeg i januar 2012 med et 12-tal i mit bachelorprojekt med titlen ”Voksne udviklingshæmmede og selvbestemmelse”.

I mit arbejde, vil jeg beskrive mig selv således
    - Jeg er rolig i min væremåde.
    - Jeg er konsekvent.
    - Jeg er tydelig, både verbalt og via kropssprog.
    - Jeg er omsorgsfuld.
    - Jeg er god til at sætte grænser og forklare hvorfor jeg mener det skal være sådan.
    - Jeg er skriftligt dygtig til at forklare hvad der er sket i en given situation og jeg er god til at formulere mig på skrift.
    - Jeg er god til at være selvreflekterende og god til at evaluere på både mine egne og mine kollegaers måder at reagere/agere på.
    - Jeg har en humoristisk tilgang til mit arbejde og trives generelt bedst med en hverdag hvor alting ikke konstant skal tages alvorligt - dog er jeg også god til at se hvornår tingene netop skal tages alvorligt og handle derefter. Desuden mener jeg, at humor er et af de bedste midler til at klare en udfordrende og travl hverdag.

I øjeblikket er jeg ansat i en midlertidig stilling på 20 timer ugentligt ved Lilleskov 3-3a i Nyborg. Udover de 20 timer, har jeg supplerende vikartimer på stedet. På Lilleskov har vi både mobile og immobile borgere, samt varierende brug af tegn-til-tale, piktogrammer og lignende hjælpemidler til non-verbale borgere.

Jeg er en stabil, fleksibel og omsorgsfuld medarbejder der altid er ivrig efter at erhverve ny viden.
    Desuden er jeg frisk, glad, udadvendt og energisk og jeg brænder for mit fag. Jeg arbejder meget gerne under strukturerede forhold, men nyder også en uforudsigelig hverdag.
    Jeg er nysgerrigt anlagt samt hurtig, og ikke mindst villig, til at lære nye ting. Jeg arbejder ud fra en anerkendende tilgang til de mennesker jeg arbejder med, da det er her jeg føler jeg opnår de bedste resultater og relationer. Jeg er ikke-ryger og har kørekort.
    Vedlagt som bilag er CV, eksamenspapirer og relevante udtalelser.
    For videre uddybning af mine kompetencer kontaktes Susan Møller, Knagegården, på tlf.nr: 65 96 29 59 eller Rikke Christensen, Lilleskov 3, på tlf: 65 10 01 04

Med venlig hilsen
    Tine Bundgaard Hansen

• #13   7. jul 2014 Og TS, Inden du sender din ansøgning rundt, så få nogen/HG til at rette den igennem. Der er mange fejl der lige springer mig i
    øjnene.

Hvis nogen (Isabelle) har lyst til at rette alle mine komma-fejl er vedkommende hjertelig velkommen!

Kommentér på:
uopfordret ansøgning :)

Annonce