24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Overdrevet moderkærlighed (heste) Overdrevet moderkærlighed (heste)
Nu har Money gået med sit føl i næsten 11 mdr, vi har ikke fravænnet føllet fordi lille følle er handicappet ( som vi kalder det )
At Money ikke selv har fravænnet føllet er lidt af en gåde, fordi hun kan godt være lidt af en Hård Mama
Nu her i går, da de skulle lukkes ind alle 4 heste, drønede Bounty rundt og spillede smart som han altid gør, det resulterede i at følle kom til at føle sig lidt klemt mellem vandtrug og hegn, og hun blev bange for at Bounty ville fræse hende ned ( hvilket han aldrig kunne finde på ) så hun skreg på sin Moar... som omgående reagerede...
Money kom drønende lige ind i Bounty, mens hun hvinede, skubbede voldsomt til ham, vendte rundt og sparkede ham så han væltede... vender igen, og begynder at trampe på ham ..
Det var et virvar af ben støv og skrig....
Bounty får kæmpet sig op og væk fra den gale dame .... og Money løber vrinskene hen til følle, som hun lægger hoved og hals om og ligsom beskytter føllet ind mod sig selv... og derefter sender hun vrede blikke med ørene langt ned af nakken til Bounty som holder sig langt væk, og er dybt rystet over dette voldsomme angreb
Der var heldigvis ikke sket noget med Bounty, ud over lidt småknubs
Men vi blev da noget chokeret alle sammen
Godt nok kan hopper være meget beskyttende overfor deres føl, men det her er nu det vildeste jeg har oplevet ... og mon ikke Bounty holder sig på god afstand fremover
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
Tænker ikke det kan være sundt for nogen af parterne.
Dier "følle" også stadig=
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 1429 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 7.922
Nogle mødre holder ikke op med at være mødre. Jeg tror, at hun kan mærke, at følle ikke er helt på toppen, og hun er derfor ekstra opmærksom på hende.
Jeg har haft det lidt med en kat, da hendes killing var syg. Normalt lader katte syge killinger ligge og er ligeglade, men hende her blev konstant i nærheden af sit afkom til det sidste.
jul 2012
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Det ville nok være anderledes hvis Money selv fravænnede den lille, men det gør hun altså ikke.
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
feb 2014
Hun har pt en frist på... tja det er onsdag nu, så der er kun 6 dage tilbage, til at rette kodeled ind, ellers bliver vi nødt til at aflive hende
jul 2012
Først siger du hoppen selv "Burde" fravænne "føllet" men så siger du hun har brug for hendes mors beskyttelse og omsorg.
Det er enten eller, når et føl er fravænnet sin mor, så er der altså ikke længere en mor.
Du gør desværre din hest en bjørnetjeneste her, din hest risikere at lide af seperationsangst og rigtig mange andre ting når den bliver ældre (hvis den ikke skal aflives selvfølgelig)
feb 2014
Nok derfor har hun ikke selv fravænt det, hvorfor skulle jeg så blande mig, og ødelægge den lille bitte chance hun har ?
Så nej det er ikke selvmodsigelse, men alm omtanke.
feb 2014
Og jeg ved hvad jeg laver ! er ingen novice hvad heste angår, jeg har haft heste og avlet føl i mange år .
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.136
jul 2012
Hvis føllet kommer i en god og stabil flok som der står ovenover behøver den ingen moderkærlighed, din hoppe kan altså ikke hele de ben.
Jeg stod selv med en hoppe med seperationsangst, hun havde et reaktionsmønster der var helt ude i hampen og stejlede så snart hun så snittet til at noget ikke passede hende, alt sammen kunne være undgået hvis hun ikke havde gået med sin mor så lang tid.
Jeg tror desværre dine følelser har taget over her, det er sgu ikke fornuften, erfaring eller viden der snakker her, det er helt sikkert.
Jeg hopper ud her, kan ikke simpelthen ikke udstå den der falske kærlighed overfor sine dyr.
feb 2014
Du kender ikke mine heste, og ved ikke hvordan de har det !
Der er ikke en folk den kan sluses sammen med, hvis den tages fra, der er kun en sur hoppe der skal fole her om 14 dage, og en vallak som ville synes det er skide skægt at lege, hvilket hun ikke kan
Derfor har hun det bedst sammen med sin mor, som kan beskytte hende, når nu hun ikke er så snilt til bens som andre heste på hendes alder !
Så ærlig og redeligt, spar mig for dit ævl om noget du ikke kender til !!
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 172 Svar: 1.918
Som sagt har jeg ingen erfaring men synes den beskrevet situation lød ret voldsom, jeg ville da være ret bekymret.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
Overdrevet moderkærlighed (heste)